Tuolla yhdessä aiemmassa palstan kirjoituksessa, joku kirjoitti tyttöystävänsä 1X2 alahampaiden hiukan häritsevän.
Tuli siitä mieleen, että kuinka paljon miehet yleensä kiinnittävät huomiota naisen hampaisiin.
Mitenkäs esim. pieni rako etuhampaiden välissä, jos hampaat on muuten valkoiset ja suorat? Onko ehdoton turn off?
Itselleni on kyllä tärkeää, että miehellä hampaat on hyvässä kunnossa. Ei sillä suoruudella nyt niin kauheesti väliä, mutta kaikki hampaat pitää löytyä ja niiden on oltava ehdottomasti luonnollisen valkoiset ja puhtaat.
Liian "tekarimaiset" hampaat on myös ihan kauheat, siis sellaiset, jotka ei näytä luonnollisilta enää ollenkaan.
Jeps, hymyillään, kun tavataan.
P.s Se on muuten kauheaa, jos häpeää suutaan, niin ettei pysty hymyilemään siten, että hampaat näkyy. Silloin kannattaisi kyllä harkita pikaisesti hammaslääkärillä käyntiä.
Millaiset hampaat?
14
2793
Vastaukset
- Isäntä.
Kuhan ovat puhtaat. Mun emännälläni oli parit kulmahampaat vinossa eikä se kyllä mua haitannu yhtään. Oikeestaan aika söpösti olivat.
- ihan kamalaa
meinaan se, ettei voi väläytellä hampaitaan hymyillessään. Neuvosi lähteä hammaslääkärille oli kyllä aika harkitsematon.
Minä en näyttele hampaitani, koska ne ovat vinossa; eivät mitenkään kamalasti vinossa, mutta minä en niistä tykkää. Tilanne on se, että suuhuni ei mahdu näin monta hammasta nättiin riviin, ja hammaslääkäri lupasi kyllä vetää kuusi hammasta ylhäältä ja alhaalta irti ja istuttaa tekarit tilalle, mutta lieneekö sitten kumminkaan tarpeellista?
Jos muuten tuo rako hampaiden välissä harmittaa sinua, googleta Lauren Hutton (huippumalli jo 60-luvulla ja yhä riittää duunia) ja Vanessa Paradis, jonka hampaiden välistä lentää vaikka harakka, mutta jolla ei mene ihan niin kamalan huonosti kumminkaan. - onhan meitä
...menisit hammaslääkäriin..niinpä niin.
Olen kohta 40v eukko ja koko ikäni siis aivan koko ikäni hävennyt hampaitani, niin etten koskaan pysty hymyilemään niin kuin haluaisin.
Olen muuten hyvinkin siedettävän näköinen ja pidän sen purukalustoni puhtaana, mutta...
Ala-asteella sanottiin vaan, siirretään rautojen laittaminen yläastelle ja siellä asiaa vaan pompoteltiin ja loppupeleissä todettiin, olisi kyllä tarvinnut asia hoitaa jo aikaisemmin ala-asteikäisenä.
Tiedän, nykyteknologia mahdollistaa aivan kaiken...mutta oletkos yhtään tietoinen mitä hoidot ja uusi kalusto maksaa???
On niin helppoa "tuomita" ja todeta mene hammaslääkäriin, jos itsellä on kaikki loistavasti.
Totta jokainen meistä haluaa katsella kaunista, täydellistä ja vitivalkoista rivistöä.
Hyvää kesää kuitenkin kaikille- Hymyilemätön
Täällä nainen 45 . Minäkin olen ikäni hävennyt hampaitani, en väläyttele hammastahnahymyjä, vaikka hampaat puhtaina ja siisteinä muuten pidän.
Hampaani olisi pitänyt oikoa kun olin lapsi, mutta hammaslääkäri päätti: et sinä niitä rautoja kuitenkaan pidä. Vanhemmilleni tuo riitti siitä asiasta. Olisin halunnut raudat suuhuni, mutta kun en niin pienenä osannut puoliani pitää. Meillä oli autoritaarinen kasvatustyyli kotona, piiskaa ja tukkapöllyä, lasten piti olla hiljaa ja huomaamatta.
Sitten kun itse aloin ottaa selvää hampaiden oikomisesta, niin ei se enää onnistunutkaan. Olisi pitänyt mennä hammaslääketieteelliselle korkeakoululle hoidettavaksi, kävinkin siellä muutaman kerran. Mutta siellä joutui pitkiä aikoja odottamaan vuoroaan, minulle ilkeään sävyyn huomauteltiin, että tuo ongelmahan on ihan kosmeettinen (vaikka ei ole). Eivät siis olleet erityisen innokkaita ottamaan aikuista hoidettavaksi ja valitettavasti minä en jaksanut siellä käydä vaan lopetin heti alkuun. Hampaideni oikominen ei riittäisi vaan pitäisi myös tehdä leukaleikkaus. Tavalliset oikojahammaslääkärit eivät minua ota hoidettavaksi.
Kirjoitin tämän kun luin tuon aloituksen, että hampaat pitäisi olla kunnossa. Niinpä niin, ei käy kaikilta ihan helposti. - täälläkin....
Hymyilemätön kirjoitti:
Täällä nainen 45 . Minäkin olen ikäni hävennyt hampaitani, en väläyttele hammastahnahymyjä, vaikka hampaat puhtaina ja siisteinä muuten pidän.
Hampaani olisi pitänyt oikoa kun olin lapsi, mutta hammaslääkäri päätti: et sinä niitä rautoja kuitenkaan pidä. Vanhemmilleni tuo riitti siitä asiasta. Olisin halunnut raudat suuhuni, mutta kun en niin pienenä osannut puoliani pitää. Meillä oli autoritaarinen kasvatustyyli kotona, piiskaa ja tukkapöllyä, lasten piti olla hiljaa ja huomaamatta.
Sitten kun itse aloin ottaa selvää hampaiden oikomisesta, niin ei se enää onnistunutkaan. Olisi pitänyt mennä hammaslääketieteelliselle korkeakoululle hoidettavaksi, kävinkin siellä muutaman kerran. Mutta siellä joutui pitkiä aikoja odottamaan vuoroaan, minulle ilkeään sävyyn huomauteltiin, että tuo ongelmahan on ihan kosmeettinen (vaikka ei ole). Eivät siis olleet erityisen innokkaita ottamaan aikuista hoidettavaksi ja valitettavasti minä en jaksanut siellä käydä vaan lopetin heti alkuun. Hampaideni oikominen ei riittäisi vaan pitäisi myös tehdä leukaleikkaus. Tavalliset oikojahammaslääkärit eivät minua ota hoidettavaksi.
Kirjoitin tämän kun luin tuon aloituksen, että hampaat pitäisi olla kunnossa. Niinpä niin, ei käy kaikilta ihan helposti.alahampaat pahasti ristissä. Lapsena pyysin itse rautoja sekä kotona että suoraan kouluhammaslääkärin tuolissa istuessani. Lääkäri vain sanoi että ei noita kannata alkaa suoristaa, kyllä ne suoristuvat kun leukaluuni kasvaa "aikuiseen mittaansa" ja viimeistään sitten kun viisaudenhampaat nypätään pois...
Noh minähän odotin sitä leukaluun kasvua kuin kuuta nousevaa ja viisaudenhampaatkin leikattiin heti kun niiden tulosta näkyi merkkejä, olin 17-vuotias. Mutta ristissä ovat yhä ja pahasti. Vaikea pitää kauniin valkeinakaan, kun ei niiden väliin saa edes ohuinta hammaslankaa. Ylähampaat ovat kauniit ja valkeat, mutta...
Yksityinen maksaa ja paljon, ja ei kai kukaan nyt oleta että kunnallisella hoidettaisiin tällaista "ongelmaa"?? toistaiseksi joudun siis kärvistelemään hampaitteni kanssa kunnes saan lottovoiton. Tai kunnes leukaluuni kasvaa aikuiseen mittaansa, mikä olisi jo pikkuhiljaa ehkä odotettavissa, koska täytän seuraavaksi 30v... ;)
- Lätkä lappu
Kallon kutistaja olisi useimmiten oikeampi vaihtoehto kuin hammaslääkäri tai plastiikkakirurgi häpeämisongelmassa. En kiinnitä paljon huomiota hampaisiin. Tietysti kaikki erikoinen pistää silmää, mutta useimmiten persoonalliset piirteet ovat enemmänkin söpöä kuin turn offia. Valkaisu hoidolla luonnollisista hampaista saa tekarejakin luonnottomamman näköisen.
Kallon kutistaja olisi useimmiten oikeampi vaihtoehto kuin hammaslääkäri tai plastiikkakirurgi häpeämisongelmassa. En kiinnitä paljon huomiota hampaisiin. Tietysti kaikki erikoinen pistää silmää, mutta useimmiten persoonalliset piirteet ovat enemmänkin söpöä kuin turn offia. Valkaisu hoidolla luonnollisista hampaista saa tekohampaitakin luonnottomamman näköisen, (vai mikä se hoito on jonka jälkeen hampaat oikein hohtaa valkoisena).
Tiedä sitten pitävätkö ihmiset yleensä suuta kiinni, kun en ole törmännyt moneen yököttävään hammas rivistöön (ainakaan naisilla). Riittää kunhan suussa on toimintakuntoiset hampaat, (sillä ei ole väliä onko omia, tehtyjä implantteja, vai mitä).- Lätkä lappu
Tuli kappale kahteen kertaan
- tästä..
Kiva lukea tältäkin kantilta.
Minulla on monivuotisen bulimian jäljiltä hieman tavallista tummempi hammasväri. Ainoa keino saada hammasrivi jälleen kauniin valkoiseksi on istuttaa tekarit tai laittaa posliinikuoret. ikävä kyllä olen pienipalkkaisella alalla, eikä tuommoinen usean tuhannen euron remontti tule kysymykseen. Joudun nytkin ravaamaan hammaslääkärissä säännöllisesti reikiintymisen takia.
Hygieniassa ei ole vikaa, vaan hampaista on kiille syöpynyt. Harmittaa tosiaankin nyt jälkikäteen, oksentelusta on jo kymmenen vuotta ja aina vaan ´kärsitään´.
Kukaan ei ole hampaitani haukkunut, eikä kieltäytynyt suutelemasta joten uskon, että suurimman ongelman otan niistä itse. Nykyäänhän on esikuva sellainen tosi hoikka tyyppi ja loistavat hampaat jotka välkkyvät ruskettuneen naaman keskeltä tyypin iloitessa täydellisestä elämästään.
Kuulosti katkeralta, ja voihan se vähän ollakin.
Hammaslääkäriin kehoittajien kannattaisi miettiä hieman ennen tuon asenteen ottamista. Toisilla ihmisillä on ihan luonnostaan keltainen hammasväri, ja jotkut lääkkeetkin aiheuttavat hampaissa muutoksia.
Miltä tuntuisi jos olisit menettänyt terveytesi, ja saisi vielä tuollaisen asenteen päällensä. Kukaan, ja painotan sanaa _kukaan_, ei ole täydellinen. Aina on joku, jolla valkoisemmat hampaat, täyteläisemmät huulet, hoikempi uuma tai tuuheampi tukka.
Joillain onnekkailla on jopa mielenrauha. Siihen pitäisi kaikkien pyrkiä :)
- minusta ainakin
ja myös esim. hieman ulkonevat kulmahampaat on persoonalliset ja kivannäköiset. Liian täydellisen suorat hampaat on usein tylsät. Samoin liian hohtavan valkeat hampaat on jotenkin epäaidot ja oudot.
- 4-kymppisiä
Muinoin 70-luvulla hammaslääkäripalvelut olivat kiven alla. Kuinkahan pahassa järjestyksessä piti hampaiden olla, että raudat sai suuhunsa? Tässä ketjussa on kolme vähän yli nelikymppistä - minä myös - joiden hampaille ei tehty yhtään mitään.
Minun kulmahampaani alkoivat työntyä suoraan eteenpäin, kun maitohampaat eivät suostuneet lähtemään alta pois. Maitohampaat kiskottiin hartiavoimin irti ja vanhemmilleni sanottiin, että oikomiseen ei ollut tarvetta, koska hampaat järjestyisivät kuulemma riviin ihan itsestään. Eivätpä järjestyneet, ja yli kaksikymppisenä kuulin sitten lääkäriltä, että siinä vaiheessa ainoa oikomistapa olisi hampaiden poistaminen ja tekohampaiden istuttaminen koloihin. Vaikka rahat riittäisivätkin, en kestä edes ajatusta mokomasta operaatiosta; jo hampaiden tarkistus ja hammaskiven poisto on lähes sietämätöntä, vaikkei hampaissani ole koskaan ollut edes paikattavaa.
Nykyisin taitaa saada raudat koulu- ja YTHS-hammaslääkäriltä ihan muotiseikkojenkin takia. Ehkäpä kouluikäinen voi "pikaisesti" käydä hammaslääkärin pakeilla oiontaa hakemassa, mutta ei se kaikille ole mahdollista. Kannattaa siis yrittää sietää toisten(kin) vinkkeleitä hampaita, vaikka kuinka etoisi.- mieskaksneljä
"esim. hieman ulkonevat kulmahampaat on persoonalliset ja kivannäköiset."
Aivan! Mun elämäni rakkaudella oli vinossa. Mun mielestä ne oli aivan älyttömän ihanat ne hänen hampaansa. Harmi vaan että en häntä varmaan enään näe.
- söpöt
tykkään nököhampeista.
- nauraa
Hampaani ovat valtavat ja väri on enemmän keltainen (johtuu varmaan osittain tupakoinnista). Onneksi sentään ovat suorat... oi jos väri olis valkoinen.. maksaa varmaan pirusti joku hampaidenvalkaisu.
- HHHHHHHH
Hampaiden soodapuhdistus/valkaisu maksaa yksityisellä 70 €.
Varmaanki kannattaisi käydä edes puhdistuksessa säännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667