G: mitä käsitöitä teit viimeksi?

Lunitari85

Uteliaisuuttani kyselen, olisi mukava tietää mitä te ihmiset puuhailette näin kesähelteillä.

Itselläni on tekeillä "ikuisuusprojektina" virkattu iso liina, jota kootaan pienistä paloista. Tänä aamuna ompelin itselleni uuden käsilaukun, ja päivän mittaan olen väkertänyt kymmenkunta onnittelukorttia!

Lisäksi tunnen sisimmissäni nousevan villasukkakuumeen, olenko outolintu? :) En ymmärrä miksi kesähelteellä tekee mieli aloittaa villasukkien neulominen, mutta olisivatpahan ainakin valmiina syyskylmien saapuess! :D

18

1297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helteellä ja pakkasella

eli hustlerin ja jallun kanssa mennään.

• NainenVantaa

Katkaisin pitkän maton ja solmin hapsut. Nyt mahtuu pesukoneeseen:)

• vai(n)?

Eilen ompelin pellavahousut ja tänään yhden pellavatopin. Leikkasin monesta kappaleesta ommeltavan silkkitopinkin, mutta auringon käännyttyä tuli liian kuuma käsitellä silitysrautaa, joten olen pitänyt tässä parin tunnin tauon.

Olen neulonut joka kesä mökillä monta sukkaparia, mutta nyt on mökille varattuna silkki-villalankaa ja valmis takakappale neuletakkia varten. Jotenkin keinutuoli ja kesäiltayö houkuttelevat puikkoihin. :)

• Helmituuli

Villasukkia niin lapsille kuin aikuisillekin :) On sitten valmiina, kun taas pakkaset ja viileät säät tulee ja marja- ja sienimetsässä ne on mukavat saappaissa, koska villa ei hiosta.

• lenah

Pikkuisia pitsiliinoja on mulla aina tekeillä. Siis sellaisia halkaisijaltaan alle puoli metriä. Niitä töitä on kiva kuljettaa mukana vaikka rantsuun.
      Lisäksi kesken on teepannun myssy, mihin ristipistoilen teepannun kuvaa Suuren Käsityölehden mallin mukaan. Pannumyssy on matkalla pukinkonttiin, eli olen aikaisin liikkeellä!
      Ihan viimeisin valmistunut työ(??), puoli tuntia vienyt urakka, oli eilen tehty partioleirihuivi lapselleni ;)

• väriholisti

Kiitos viestistäsi ja kysymyksistä ! kutoisin itsekin villasukkia, jos vielä muistaisin kantapään ohjeen - olen laiska laskemaan silmukoita . joskus olen kutonut erivärisistä langantähteistä putkisukkaa , kyllä nekin ovat lämmittäneet talvella tai kylminä öinä , vaikka kiivaasti kierroksia kannoissa ottavatkin - ja antavat . katselen kaikkea sillä silmällä, että mitähän tuostakin voisi tehdä . .
      jouluaikaan innostuin neulomaan lahjanaruista - joku fiksu osaisi varmaan virkata vastaavasta narusta säänkestävää verkkokassia esim.rantatamineiden kuljetukseen . itseäni viehättävät suuresti riippukeinut , miten ja mistä materiaalista niitä pystyisi itse edullisesti tekemään , ja ihan omannäköisiä !!!
      köyhällä ei ole vara ostaa uutta , mutta viralliset käsityötarpeetkin aika hintavia !
      siksipä silmä tarkkailee kaikkea kierrätyskelpoista, ja shoppailu kirpputorilla joskus antoisaa . .
      nurkissa jo roinaa , kun vaan saisi itsensä tarttumaan toimeen ! omatekoiset onnenkorut myös kiinnostaisivat . . .
      luonnossa liikkuminen antaa muuten paljon uusia ideoita , rentoutunut mieli on altis oppimaan uutta ! vanhat vintit ja ullakot voivat olla myös runsauden aarreaittoja . .
      luovuus kukkimaan ja persoonallisuutta peliin !
      Kiva kun väkerrät korttejakin , tosi hienoa - itsetehty on paljon arvokkaampaa kuin pelkkä rahalla saatu valmiiksipureskeltu idea . . .
      Paljon Aurinkoa Kesääsi ja uusia ideoita ! ja sateen ropinakin innoittaa omalla tavallaan tekemään käsillä jotain , käsityöt mainio tapa yhdistää huvi ja hyöty !!! Onnellista Kesää kaikille !!!

• Tein Nuuska Muikkusen rooliasun pienelle pojalle naamiaisiin.

• Aikuinen nainen

Monenlaista tekeillä niin kesällä kuin talvellakin.
      Kahvipusseista kasseja, pöytätabletteja, silmälasi/aurinkolasi/kännykkä-koteloita ym.

Matonkutominen on aina vireillä ja kuteita leikkaan kun aikaa on.

Ikuisuusprojekteja löytyy, pöytäliinan kirjonta ja palasista tekeillä oleva huivi. Sekä vuosia sitten leikattu hellemekko, josta olen nähtävästi jo "kasvanut ulos". Myös valmiiksi leikattu pitkä hame ompelijaa.

Viimeksi olen ommellut muutamia tuolin istuintyynyjä, aloittanut virkkaustyönä lierihatun teon, on suunnilleen puolessa välissä.

Tänään korjailin kahvipussikassin kantimia, sekä uudistin paria kesätoppia ompelemalla niihin paljetteja.

Myös punontatöitä erilaisista naruista, nauhoista, suikaleista silloin tällöin teen.
      Kaikkiin talouteni pyyhkeisiin olen virkannut pitsit.

Niin, oli unohtua, kruunukorkeista tein pannunalusen.

Tässä osa, oikeastaan näpräilen käsissäni jatkuvasti jotain.

Ja kuten arvaattekin, en ole enää työssä.
      Eihän tästä harrastamisesta enää ehtisikään!

• Tuolinpäällisiä

12.6. illalla ompelin istuintyynyjä tuoleihin. Tänään olinkin reissun päällä, käsitöitä en tehnyt.
        Joskus on otettava "ommoo lommoo"

• omppu

kankaita on vähän liian helppo ostaa. ja kun on tuulella käypä, kangaspusseja kerääntyy vähän turhankin tiheään tahtiin.
      olen kautta-aikojen rakastanut ompelua j akäsitöitä muutenkin mutta ennen joulua sairastuin vakavaan masennukseen enkä nyt jaksa tehdä juuri mitään.
      olin toukokuussa amerikanmatkalla ja sitä ennen piti saada käsilaukku. luonto ei masentuneellakaan antanut periksi ostaa valmista, varsinkin kun kangas oli jo kotona odottamassa. ompelin yksinkertaisen olkalaukun marimekon kankaasta. hyvä tuli. lentokoneessa neuloin lapaset itselleni. moni ulkomaalainen kävi ihastelemassa miten on kauniit.
      kirpparilta tulee ostettua myös nimenomaan käsitöinä tehtyjä juttuja.

• ...

pojalle cargoshortsit maastokuvioidusta kankaasta. Ohjeet oli Ottobre:stä 3/2007. Tuli hyvännäköiset, vaikka itse sanonkin. Nyt pitäs taas jotain kivaa aloittaa.

• Pia5161

Onpa paljon ahkeria ihmisiä.
      Minulla vaan on helmikirjonta tärkeintä tällä hetkellä.Ja sivussa virkkaan välillä ja tänään etsin ristipistomallit esille.Tarvitsen pari pientä mallia korttiin
      Käsityöiloa kaikille

• ...

Ethän sinäkään laiskalta vaikuta ;) Et ollenkaan.

• ommeltajatartar

..oikein Marimekko-kankaasta.
      Ja ny pitäis ainaki työhousut lyhentää ja ommella retkipatjaan päällinen ja muutamat farkut lyhentää ja tehä yksistä farkuista caprit...
      Kyl tekemistä olis,juu..

• ...

Kaksi kivaa kesälaukkua.

• ...

taas yhden kivan pienen kesäkassin. Kankaan painoin eilen illalla. Tosi pirtsakka.

• lankamokki

Olen kutonut parit kuviosukat.Illalla aloittelin lapasta.Pojalle pitäis virkata häälahjaksi iso liina.Kankaatkin tuossa jo odottavat ompelemista.Tyttäreni piirsi patakintaan mallin ja se on niin kysytty,että koko suku haluaa sellaset.
      8-vuotias siinä jo huutelee,mummi opeta minut kutomaan.Ei päivää,ettei käsitöitä.
      Äsken tein kastekortin,painoin lapsen kehdossaan tuoheen ja taakse valkonen paperi ja runo siihen ja sillä selvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3527
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      123
      1399
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1331
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1048
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1026
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      967
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      941
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      920
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      875
    Aihe