mulla on iso nenä

apuaaa!!!...

Mulla on iso nenä enkä voi sille mitää, ja mä häpeen nenääni ihan sikana ku se nyt vaa on nii iso. On nii kauhee tunne ku näkee joskus nättejä tyttöjä joilla on semmoi pieni söpö huomaamaton nenä. Ku mun kasvoja kattoo, ni heti ekana tulee nenä.

Tiiättekö, miten mä saisin mun nenän näyttämään pienemmältä? Ja jos joku tietää niin kuinka paljon maksaa nenän pienennys leikkaus?

18

9430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävä hyvä!

      Täällä kirjoittelee 29-vuotias "pitkänenäinen" nainen.

      Teini-iässä kärsin nenästäni valtavasti, niinkuin sinäkin nyt. Minua ärsytti suunnattomasti vanhempien ihmisten lohduttelu, tyyliin "ei sitä kukaan huomaa", "kaunishan sinä olet" ja "kyllä siihen sitten tottuu". Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu. Isoa nenää on vaikea piilottaa. Kasvoihin selvästi liian isolta tuntuva nenä, tai jotenkin muuten "erikoinen" nenä saattaa pistää silmään itsellä joka kerta kun katsoo peiliin. Valokuvissa pystyy tuijottamaan vain nenäänsä, että miten kauhea se onkaan...

      Muutaman kerran sain myös kuulla teini-ikäisten ilkeitä kommentteja nenästäni, käskettiin mennä nenäleikkaukseenkin pari kertaa.

      En mennyt, enkä mene. Nyt olen aikuinen, ja tyytyväinen nenääni. Se on terve ja se toimii. Erikoisen näköinen nenä on mielenkiintoinen. Aikuiset eivät myöskään huomauttele nenästä toisilleen, joten jos nyt pelkäät vastakkaisen sukupuolen inhottavaa kommentointia, niin voin lohduttaa että se loppuu aikanaan kun kaikille tulee lisää ikää ja lisää järkeä päähän. Olettaisin kirjoituksestasi, että olet melko nuori vielä...

      Nenänpienennysleikkaus on melko dramaattinen toimenpide, jota pyydän sinua vielä harkitsemaan. Voithan alkaa säästää pikkuhiljaa siihen rahaa, olen melko varma että tulet jokusen vuoden kuluttua sitten käyttämään rahasi johonkin muuhun mukavaan ja pitämään nenäsi. On ihmeellistä, miten oman itsensä oppii hyväksymään!

      Nenää ei oikein millään voi laihduttaa tai meikata pienemmäksi. Riippuu hieman, onko ongelmasi leveä pottunokkanenä vai kapea pitkähkö nenä, vai onko siinä ehkä kyömy? Leveää nenää voi huijata hieman kapeammaksi levittämällä tummempaa meikki- tai peitevoidetta sivuille, siis sinne, missä nenää mielestäsi on liikaa. Muunlaisia neniä ei oikein pysty peittämään meikillä. Hiusten mallilla taas pystyy; jos on pitkä ja kapea nenä, kannattaa katsella sellaista kampausta, joka sivusuunnasta katsoen tasapainottaisi päätä. Latteat, pitkät, päätä pitkin menevät hiukset korostavat kasvojen etupuolen muotoja, joten sellaisia kannattaisi ehkä pitkänenäisen välttää.

      Ja tämä viimeinen vinkki saattaa tuntua hiukkasen turhamaiselta, mutta se auttaa; kaikkien nenät näyttävät hyvältä jostakin suunnasta. Mistä sinun? Minun nenäni näyttää hyvältä suoraan edestä; välttelen sivukuvia ja profiileita joíssa se näyttää uhkeimmat puolensa. Mutta en silti välttele sosiaalisia tilanteita; tässä maailmassa on tilaa isoillekin nenille!

      • isonenäinen

        No mun nenä on edestä katsottuna ku päärynän muotoinen. Aluks se on siit kulmakarvojen välistä alas päin ohut ja sit lopussa oikee kunnolla pyöristyy ku päärynä, ja jos hymyilen ni se pyöristyy viel enemmän... häpeen ihan kamalasti mun nenää.. en ees uskalla hymyillä tai mennä kuvii mun nenän takii.
        Mun nenä ei näytä isolta vaan sillo, ku nostan leuan aika lailla ylös, sillo se näyttää pienelt, mut enhä mä nyt voi kokoajan kävellä nokka pystyssä et ihanku oisin ylpee ittestäni... :(


      • Nainen ja mielipide
        isonenäinen kirjoitti:

        No mun nenä on edestä katsottuna ku päärynän muotoinen. Aluks se on siit kulmakarvojen välistä alas päin ohut ja sit lopussa oikee kunnolla pyöristyy ku päärynä, ja jos hymyilen ni se pyöristyy viel enemmän... häpeen ihan kamalasti mun nenää.. en ees uskalla hymyillä tai mennä kuvii mun nenän takii.
        Mun nenä ei näytä isolta vaan sillo, ku nostan leuan aika lailla ylös, sillo se näyttää pienelt, mut enhä mä nyt voi kokoajan kävellä nokka pystyssä et ihanku oisin ylpee ittestäni... :(

        Isompi nenä on mielestäni näyttävämpi, kuin pieni varreton ns.apinannenä nykerö, sorry vaan joilla sellainen on.Tattimainen pyöreä nenätoosakin on sellaien jota en kadehdi...tosin nenällä ei todellakaan ole merkitystä-ihan aikuisten oikeesti!!!


      • Anonyymi
        isonenäinen kirjoitti:

        No mun nenä on edestä katsottuna ku päärynän muotoinen. Aluks se on siit kulmakarvojen välistä alas päin ohut ja sit lopussa oikee kunnolla pyöristyy ku päärynä, ja jos hymyilen ni se pyöristyy viel enemmän... häpeen ihan kamalasti mun nenää.. en ees uskalla hymyillä tai mennä kuvii mun nenän takii.
        Mun nenä ei näytä isolta vaan sillo, ku nostan leuan aika lailla ylös, sillo se näyttää pienelt, mut enhä mä nyt voi kokoajan kävellä nokka pystyssä et ihanku oisin ylpee ittestäni... :(

        mulla on sama juttu, yritän olla miettimättä mun nenää minkälainen päärynä tämä on kun se menee ohuesti varresta ja nenän päässä on semmonen tatti:D hyvähä tänne nytte tulla ku viimeks täällä on puhuttu 2007


      • Anonyymi
        isonenäinen kirjoitti:

        No mun nenä on edestä katsottuna ku päärynän muotoinen. Aluks se on siit kulmakarvojen välistä alas päin ohut ja sit lopussa oikee kunnolla pyöristyy ku päärynä, ja jos hymyilen ni se pyöristyy viel enemmän... häpeen ihan kamalasti mun nenää.. en ees uskalla hymyillä tai mennä kuvii mun nenän takii.
        Mun nenä ei näytä isolta vaan sillo, ku nostan leuan aika lailla ylös, sillo se näyttää pienelt, mut enhä mä nyt voi kokoajan kävellä nokka pystyssä et ihanku oisin ylpee ittestäni... :(

        Itelkkäkin ihan just tollanen nenä. Kadehdin kaikkii joilla on semmonen ohut ja pieni nenä jossa ei oo kuhmua. Se olis ihanaa. Kumpa sitä sais jotenkin pienennettyy. Itse meikkaan silleen vähän että ei näy niin paljoo mut en sitä kyllä saa paljon pienennettyy. Näytän luokkakuvissa hirveeltä vaikka kaikki muu mun naamassa on hyvää. Mul on isot huulet, isot vihertävän siniset silmät ja blondit hiukset mut jotenkin se nenä onnistuu pilaamaan koko jutun! :(( Mutta uskon että se hyväksi muuttuu! Tulin itse etsimään vinkkejä kans täältä mut oli pakko tässä välissä kirjoittaa kommentti.


    • vaihtoehtoina

      Suomessa nenäleikkausten hinnat taitavat olla 5000 eurosta eteenpäin... Olet ilmeisesti nuori, yleensä nenää ei mielellään leikata alle 18-vuotiailta. Ainakin sinulla lienee sitten aikaa säästää rahaa leikkausta varten?

      Nenän saattaa saada näyttämään pienemmältä taitavalla varjostuksella, mutta en oikein osaa antaa ohjeita sen suhteen tietämättä minkä muotoinen nenäsi on. Mikä osa nenässäsi vaivaa eniten? Onko nenänpää iso vaiko varsi? Onko sinulla kyömyä?

      Asiahan voi olla niinkin, että kasvosi muovautuvat vielä kun kasvat. Useilla käy niin, että kasvonpiirteet näyttävät teini-iässä epäsuhtaisilta, mutta kasvun päätyttyä ne "tasaantuvat". Että saatat vielä saada sopusuhtaisen nenän ihan ilman leikkaustakin.

      • isonenäinen

        Nenäni on päärynän muotoinen. Ei ole kyömyä. Nenän pää on kuin pallo ja kun hymyilen se vaan levenee vielä pelottavamman näköiseksi.
        Vaikea uskoa, että nenäni voisi joskus muuttua :(


      • nenä voi

        myös olla kaunis. Se on ihan olemuksesta kiinni.
        Jos sulla on muuten tavalliset kasvot niin unohda se nenä ja korosta hyvät puolesi. Huolehdi ihostasi ja pukeudu kivasti. Kyllä se nenäkin siinä ajan myötä unohtuu. Turhaan ei koskaan kannatta mennä leikkaukseen! Siinä on omat riskinsä, kallis eikä mitään takeita lopputuloksesta!


    • Satua

      Nenänpään leikkaus, trimmaus millä nyt kutsutaankaan ei ole niin dramaattinen ja vaikea leikkaus kuin se, että kosketaan luuhun (nenänpäässä rustoa).Se voidaan tehdä ilman nukutusta ja hinnat lähtevät reilusta tuhannesta eúrosta Suomessa.Olenottanut asiasta selvää, koska itseäni häiritsee oma nenuni, joka just tosta päästä ainakin itselleni ongelmallinen..

      • kkkkll

        Vaikka luiden rikkominen kuulostaa dramaattiselta, on se itseasiassa tavallaan helpompaa kuin ruston korjaus. Nenänvarren luuta muokatessa yleensä riittää, kun saa siitä suoran, mutta nenänpään kohdalla vaaditaan moniulotteisempaa käsittelyä. Nenänpäätä leikatessa on siis vaikeampaa saavuttaa hyvä lopputulos. (En siis halua pelotella tai mitään.) Ja missä Suomessa muka nenäleikkausten hinnat lähtevät reilusta tuhannesta eurosta? Saa olla hyvin pientä hienosäätöä, jos niin vähän maksaa...


      • Satua
        kkkkll kirjoitti:

        Vaikka luiden rikkominen kuulostaa dramaattiselta, on se itseasiassa tavallaan helpompaa kuin ruston korjaus. Nenänvarren luuta muokatessa yleensä riittää, kun saa siitä suoran, mutta nenänpään kohdalla vaaditaan moniulotteisempaa käsittelyä. Nenänpäätä leikatessa on siis vaikeampaa saavuttaa hyvä lopputulos. (En siis halua pelotella tai mitään.) Ja missä Suomessa muka nenäleikkausten hinnat lähtevät reilusta tuhannesta eurosta? Saa olla hyvin pientä hienosäätöä, jos niin vähän maksaa...

        Nenänpääm leikkaus maksaa reilu tonnin esim.Keskuskadulla, missä itse käynyt konsultoinninnissa.3-ulotteinen visiointi já tavoiteltu leikkaustulos tietenkin vaativat asiansa osaavan lääkärin (mikä kyseisestä paikasta uskoakseni löytyykin), mutta nukutus on aina riski ja lopputulos ei ole niin dramaattinen kuin isommassa nenäoperaatiossa.


      • kkkkll
        Satua kirjoitti:

        Nenänpääm leikkaus maksaa reilu tonnin esim.Keskuskadulla, missä itse käynyt konsultoinninnissa.3-ulotteinen visiointi já tavoiteltu leikkaustulos tietenkin vaativat asiansa osaavan lääkärin (mikä kyseisestä paikasta uskoakseni löytyykin), mutta nukutus on aina riski ja lopputulos ei ole niin dramaattinen kuin isommassa nenäoperaatiossa.

        Voisitko kertoa lisää? Minkä niminen kirurgi siellä leikkaa? Tehdäänkö toimenpide avoimella vai suljetulla tekniikalla (ehkä suljetulla, jos se ei ole niin dramaattinen)? Mitä tällaisella toimenpiteellä on saavutettavissa?


    • isonenu

      mulla on ihan sama ongelma, ja haluun siitä eroon :/

    • isonenu

      ja tajusin just että meillä taitaa olla samanmuotoset nenät, koska mullakin on pallo päässä ja sitten kulmakarvojen välistä se on kapee. Ja sit samanlailla alhaaltapäin katottuna se näyttää kivalta :D hullua! meen kyl joskus nenäleikkaukseen, sillä huono itsetunto on nenän takia hirveetä... koska muuten oon tyytyväinen itteeni.

    • didii

      Itselläkin on iso nenä, ja olen aina inhonnut tätä.. Mutta vuosien myötä olen pikku hiljaa alkanut hyväksyä tämän.. oikeesti! Mutta kyllä vieläkin toisinaan ajattelen leikkausta, ja olen päätätnyt että jos joskus tulevaisuudessa vielä haluan leikkauksen ja on rahaa sen teen.. Mutta nyt on vaan pärjättävä tän prkl pottu nenä kaa, halus tai ei :D ärsytää kun sellaset ihmiset jolla on todella kaunis siro ja pieni nenä valittaa, että heidän nenänsä on iso... He eivät todellakaan voi ymmärtää miltä tuntuu iso nenä. sen ymmärtää vaan toinen ihminen kenellä on kanssa suotu tämä ihanuus keskelle turpaa :) voi että kun alkaa taas ärsyttää tää pottu keskellä naamaa :D

    • Nenän kaivaaja

      Öööh...mun vanhemmat sanoo et jos lopetan kaivaamisen niin kyl se ajan myötä piennentyy....sama sullaki tulee olla jos olet teini-ikäinen(toivon mun vanhempien puhuvan totta)

    • hfikh

      no jos sulla ei oo itsetunto onglemia, eli nenä todella on iso ja ruma (niikun mullakin) niin voit TOKI hyväksyä ison nenäsi ja elää onnellisena, mutta nenän hyväksyminen ei tee siitä kaunista ja pientä, olet itse siihen tyytyväinen,

      mutta itseäni ainakin pelottaaa ajatuskin, että hyväksyn nenäni tulevaisuudessa ja muutan mieleni leikkkauksen suhteen ja sitten saan oman tyhmyyyteni takia (tosin tajuamattani) olla koko elämäni isonenäinen...

      hankkiudu leikkaukseen niin nopeesti kun mahollista, jos sitä vihaat niin ei se sitä ainakaan pahemmaks tee

    • Anonyymi

      peryyki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe