Halcion & Zopinox

Uneton

Kärsin itse erittäin vaikeasta unettomuudesta.On kokeiltu vaikka mitä, ja silti nukun tunnin puolentoista pätkissä.Alussa käytin Imovane nukahktamis lääkettä, ensin yksi illassa, sitten kaksi.Kun niiden teho loppui siirryttiin Zopinoxiin.Koska nousen töihin aamuisin klo:2.40 tulen kotiin jo 11.30 jolloin syön ja menen nukkumaan.Otan tuolloin 3kpl Zopinox 7,5mg tablettia.Saattaa mennä tuntikin ja vasta sitten saan unen.Jokin aika sitten kävi öisin sellaisia tapahtumia että otin nukkumaan mennessä 3kpl Zopinox 7,5mg tablettia, ja olin yöllä irroitellut ovia saranoiltaan, tiputtanut palavan tumpin lattialle ym.ym.Tuolloin siis käytin Zopinoxia 3kpl päivällä ja kolme illalla.Nyt viikko sitten lääkäri määräsi minulle Halcion 0,25mg nukahtamislääkettä jonka pitäisi olla muka todella tehokas.No ainakaan minuun se ei tehoa oikeastaan mitenkään.Viime yö oli pitkään pitkään aikaan sellainen että nukuin yhtenäistä unta 4 tuntia.Otin nukkumaan mennessä 1kpl Halcion 0,25mg sekä 2kpl Zopinox 7,5mg.Sain tosin taas odottaa tunnin ennen kuin teho alkoi, ja kun olin nukahtanut, heräsin ensimmäisen kerran jo tunnin päästä.Otin jälleen yhden Zopinox 7,5mg tabletin jonka jälkeen sitten nukuinkin tuon 4 tuntia yhteen menoon.Pari kuukautta sitten olin sairaalassa todella kovassa keuhkokuumeessa, ja siellä minua pidettiin keinotekoisesti unessa jotta paranisin paremmin.Tuolloin lääkärit olivat Teho osostolla sanoneet vaimolleni, että tämä potilas tarvitsee todella valtavat unilääkkeet pysyäkseen unessa.Eli sairaalassakin oli vaikeuksia pitää minut unessa.Mistähän tämä kaikki johtuu??Käytän säännöllisesti mieliala lääkettä nimeltä Debrakine, ja annostus on 500mg kertaa kolmasti päivässä.Senkin lääkkeen pitäisi jo unettaa.
Nuorempana minulla oli niin mahtavat unenlahjat, etten herännyt vanhanaikaiseen herätyskelloonkaan jossa pineni vasara lyö kelloihin, vaikka laitoin sen 10 litran alumiini kattilaan, niin en herännyt.Meteli on tainnut olla melkoinen, koska asuin tuolloin kerrostalossa ja kaksi kerrosta alempana oli kuulunut minun herätyskelloni ääni.
Onko muita henkilöitä joilla on yhtä vaikeaa unen kanssa?Olisi mielenkiintoista lukea muidenkin samasta ongelmasta kärsivien tarinoita ja saada ehkä apuakin. Sitä minulle on turha enää sanoa että mene lääkäriin, sillä olen käyttänyt satoja euroja tämän asian suhteen, muttei apua vaan tunnu löytyvän.Nyt odotankin kutsua sisälle sairaalaan jossa suoritetaan jonkin lainen unitutkimus.

Kommentteja odottaen:uneton mies 40v

30

8319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potkulauta

      Kerroit nykyajan unettomuudestasi laajasti. kerroit myös lääkkeistäsi unettomuuden hoitoon. Kerroit myös, että nuorena et herännyt kovimpaankaan meteliin kellon soidessa.
      Koko tarnasi juoni lähtee nuoruudestasi. Sinulle on kehittynyt ahdistuneisuushäiriö jo nuorena, jota ei ole huomioitu nykyisessä tilanteessakaan.
      Kaikki sinulle määrätyt unilääkkeet ovat ns. hypnootteja. Unta et kuitenkaan saa ellei mukaan liitetä anksiolyyttiä. On turhaa kuvitella että pelkkä hypnootti tai siihen kytketty masennuslääke poistaisi unettomuutesi.
      Perussairautesi on hoidettava ahdistuslääkkeellä, jolloin unensaanti olisi todennäköistä. Elämän tasoittuminen siltä osin saattaisi vaikuttaa siten, että hypnoottien vähentäminen ei toisi vieroitusoireita tai unettomuutta vaan vähentäisi ahdisteneisuutta ja lisäisi luontaista väsyneisyyttä.
      Niin hoopolta kuin tuntuukin, et halunnut mennä lääkärin puheille, niin kehoittaisin sinua edelleen kääntymään hänen puoleensa ja kertomaan enemmän tilanteestasi, niin mahdollinen apukin saattaisi olla hyvin lähellä.

      • uneton

        Niin olen kyllä menossakin lääkäriin ihan lähiaikoina.
        Mikä on tuo anksiolyytti josta eräs asiallinen kirjoittaja mainitsi??

        Kiitos Miielipiteistä


      • jolla on tarkoitus poistaa
        uneton kirjoitti:

        Niin olen kyllä menossakin lääkäriin ihan lähiaikoina.
        Mikä on tuo anksiolyytti josta eräs asiallinen kirjoittaja mainitsi??

        Kiitos Miielipiteistä

        ahdistusta ja tuskaisuutta. Buspar on markkinoiden ensimmäinen kys.lääkeaineryhmään kuuluva lääke.
        Lisätietoa kys.lääkkeestä löydät esim. os. http://www.yliopistonapteekki.fi


      • Potkulauta
        uneton kirjoitti:

        Niin olen kyllä menossakin lääkäriin ihan lähiaikoina.
        Mikä on tuo anksiolyytti josta eräs asiallinen kirjoittaja mainitsi??

        Kiitos Miielipiteistä

        Tarkoitin aiemmassa viestissäni anksiolyyteillä bentsodiatsepiinejä jotka eivät ole hypnootteja. Bentsoista käytetään yleisnimitystä kaikille ns. pkv lääkkeille. Hypnootit ja sedatiivit erotellaan toisistaan vaikutusprofiilinsa kautta.
        Sinun keromuksesi perusteella hypnootti l. nukahtamislääke ei poista totaalista unettomuutta. Tarvitsen ahdistuksen hoitoon tarkoitetun lääkkeen, jolla ahdistuksen tasapaino saavutetaan.
        Edellä oli maininta busparista josta ei sinulle ole todennäköistä hyötyä.
        Ahdistuksen tehokkaimpia poistajia ovat mm. diatsepiini ja oksatsepaami. Lääkärisi tietää varsin hyvin mikä lääke poistaa ahdistuksen oireita. Tällöin myös pitkäaikainen unettomuusvyyhti saattaisi purkautua hyväksytyllä tavalla.


      • tietosi, mitä tulee
        Potkulauta kirjoitti:

        Tarkoitin aiemmassa viestissäni anksiolyyteillä bentsodiatsepiinejä jotka eivät ole hypnootteja. Bentsoista käytetään yleisnimitystä kaikille ns. pkv lääkkeille. Hypnootit ja sedatiivit erotellaan toisistaan vaikutusprofiilinsa kautta.
        Sinun keromuksesi perusteella hypnootti l. nukahtamislääke ei poista totaalista unettomuutta. Tarvitsen ahdistuksen hoitoon tarkoitetun lääkkeen, jolla ahdistuksen tasapaino saavutetaan.
        Edellä oli maininta busparista josta ei sinulle ole todennäköistä hyötyä.
        Ahdistuksen tehokkaimpia poistajia ovat mm. diatsepiini ja oksatsepaami. Lääkärisi tietää varsin hyvin mikä lääke poistaa ahdistuksen oireita. Tällöin myös pitkäaikainen unettomuusvyyhti saattaisi purkautua hyväksytyllä tavalla.

        anksiolyytteihin. "Bentsoista käytetään yleinimitystä kaikille ns. pvk lääkkeille" ???!!!
        Kyllä niitä PKV-lääkkeitä on pitkä liuta, sellaisia joilla ei ole mitään tekemistä esim. bentzojen kanssa, otetaan nyt vaikkapa esimerkiksi SSRI- ja SNRI-lääkkeet.
        Kun ei ole asiantuntija niin kannataisi laittaa vaikkapa linkkejä asianmukaisille sivuille, ei "leikkiä" lääkäriä tai muuta asiantuntijaa.
        Olet aiemmin kertonut että olet kiinnostunut näistä lääkitysasioista, kerroit ettet ole alan asiantuntija. Toimithan sitten sen puitteissa...


      • uneton
        Potkulauta kirjoitti:

        Tarkoitin aiemmassa viestissäni anksiolyyteillä bentsodiatsepiinejä jotka eivät ole hypnootteja. Bentsoista käytetään yleisnimitystä kaikille ns. pkv lääkkeille. Hypnootit ja sedatiivit erotellaan toisistaan vaikutusprofiilinsa kautta.
        Sinun keromuksesi perusteella hypnootti l. nukahtamislääke ei poista totaalista unettomuutta. Tarvitsen ahdistuksen hoitoon tarkoitetun lääkkeen, jolla ahdistuksen tasapaino saavutetaan.
        Edellä oli maininta busparista josta ei sinulle ole todennäköistä hyötyä.
        Ahdistuksen tehokkaimpia poistajia ovat mm. diatsepiini ja oksatsepaami. Lääkärisi tietää varsin hyvin mikä lääke poistaa ahdistuksen oireita. Tällöin myös pitkäaikainen unettomuusvyyhti saattaisi purkautua hyväksytyllä tavalla.

        En ole missään vaiheessa kärsinyt ahdistuneisuudesta ja tunnen itsekin jo sen verran asiaa että tiedän mitä esim: bentodiatsepaamit on,ja joskus olen käyttänyt kaikenmoisia bentsoja Bushbar mukaan lukien ilman mitään konkreettista apua.Olen tosi, iloinen, vauhdikas, elämänmyönteinen, seurallinen, aktiivinen ja ulospäin suuntautunut, joten se siitä ahdistuneisuudesta.Kärsin siis vain unettomuudesta, ja todettakoon ettei minua kiinnosta sellaisten henkilöiden vastaukset jotka alkavat leikkiä lääkäriä.


      • Potkulauta
        uneton kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa kärsinyt ahdistuneisuudesta ja tunnen itsekin jo sen verran asiaa että tiedän mitä esim: bentodiatsepaamit on,ja joskus olen käyttänyt kaikenmoisia bentsoja Bushbar mukaan lukien ilman mitään konkreettista apua.Olen tosi, iloinen, vauhdikas, elämänmyönteinen, seurallinen, aktiivinen ja ulospäin suuntautunut, joten se siitä ahdistuneisuudesta.Kärsin siis vain unettomuudesta, ja todettakoon ettei minua kiinnosta sellaisten henkilöiden vastaukset jotka alkavat leikkiä lääkäriä.

        Kysymyksesi ei siten ollutkaan lääketieteellinen vaan pelkkiin mielenterveyden häiriöihin liittyvä. Laitan sinulle varmuuden vuoksi liitteen hypnoottien ja sedatiivien eroavaisuuksista:

        http://web4health.info/fi/answers/bio-benzo-overview.htm


      • Uneton
        Potkulauta kirjoitti:

        Kysymyksesi ei siten ollutkaan lääketieteellinen vaan pelkkiin mielenterveyden häiriöihin liittyvä. Laitan sinulle varmuuden vuoksi liitteen hypnoottien ja sedatiivien eroavaisuuksista:

        http://web4health.info/fi/answers/bio-benzo-overview.htm

        No olihan vastauksesi aika erikoinen.Ensimmäiset vastauksesi olivat kuin lääkäriltä konsanaan, ja nyt kun kerroin etten kärsi ahdistuneisuudesta, vaan unettomuudesta, vastaat siihen että kyse onkin siis pelkästään mielenterveyshäiriöstä!! HALOO


    • tutkimuksissa käynyt

      Ellet ole niin suosittelen. Yksityiselle sektorille pääsee suht nopeasti, itse odottelin aikaa kaksi viikkoa. Minua tutkimus auttoi, mielusti maksoin sen 340 euroa joka jäi omavastuuksi. Olen nyt käyttänyt unettomuuteen perehtyneen lääkärin ns. omaa "troppia" (joka siis reseptin mukaisesti sekoitetaan apteekissa). Olen voinut jättää nukahamislääkken pois.
      Oletko kenties bipo kun sinulla menee noinkin suuri annos Deprakinea?

      • ed.vast.

        oletkin menossa unitutkimuksiin, sori, jotenkin jäi ekalla lúkukerralla se huomaamatta.


      • Uneton

        Mitä tarkoitit viestissäsi, että olenko kenties Bibo?? Mikä se on


      • on tuonut jollekin mieleen
        Uneton kirjoitti:

        Mitä tarkoitit viestissäsi, että olenko kenties Bibo?? Mikä se on

        kaksisuuntaisen mielialahäiriön, bipon, toki Deprakinella on monia indikaatioita, pääindikaatiot epilepsia ja bipo.


      • se tutkimuksissa käynyt
        on tuonut jollekin mieleen kirjoitti:

        kaksisuuntaisen mielialahäiriön, bipon, toki Deprakinella on monia indikaatioita, pääindikaatiot epilepsia ja bipo.

        minulle tosiaan tuli mieleen bipous. Koska, niin kuin joku tuossa (jännästi juuri ennen minua!) jo mainitsikin, sen yksi indikaatio on bipo, pääindikaatio on kuitenkin epilepsia.
        Ja koska käytit Deprakinen kohdalla nimenomaan sanontaa mielialalääke niin minulle tuli heti mieleen bipo-dg. Koska jos käyttäisit sitä epiin, olisit tod.näk. tuonut asian toisin esille.
        Mutta, turha minun on spekuloida asiaa, tässäpä vastaus kysymykseesi koskien bipoutta.


    • doktor

      Olet selvästi maanisessa psykoosissa unentarpeinesi. Pyydä lääkäriltäsi haloperidolia 6 mg x 3 vrk. Tällöin riidanhalusi ja toisten manipulointi vähentyisi. Palstalla halutaan keskustella eikä väitellä.

      • Uneton

        No en todellakaan ole missään tapauksessa maanisessa psykoosissa, ja minä jos kuka olen rauhaa rakastava henkilö että se siitä ja siitä sinun riidanhalustasi.Kerrohan miten olen toisia manipuloinut, ja onko tuolle sinun käyttämällesi nimimerkille jotain realistista perustetta??
        Vai taasko yksi lääkäriä leikkivä?
        No onneksi tänään tuli kutsu unitutkimuksiin, joten ei tarvitse asiattomiin viesteihin vastailla.


    • omituiset

      "Koska nousen töihin aamuisin klo:2.40 tulen kotiin jo 11.30 jolloin syön ja menen nukkumaan."

      No ei ihme, jos ei kunnolla nuku. Tyoaikasi on ihan omituiset. itse tein yovuoroa jonkin aikaa, ja en kylla pystynyt nukkumaan paivisin. Mihkaan rytmiin en oikein paassy, kun viikonloppuna yritti nukkua kuin normaalit. Mulle ei yotyo sopinut.

      Mainitsit, etta nuorena uni maittoi. teitko samaa duunia/vuoroa silloinkin?

      • sitroen.

        Halcionia. Se tappaa!
        Lähes parikymmentä vuotta sitten joku lääkäri kertoi monen potilaansa kuolleen siihen.
        Pitkäaikaisessa käytössä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja aikanaan lihasmuutoksia sydämeen ja kuolema.
        Minulla oli jo painajaisia, kun luin tämän lehdestä. Lääkäriin ja vaihdettiin Tenoxiin. Tenox ei sopinut minulle, tulin mielettömän rauhattomaksi. Hetkeäkään en voinut olla paikallaan. Seuraavaksi Imovane, jolla olen nukahdellut reilusti toistakymmentä vuotta. Illalla yleensä puolikas riittää, alkaa vaikuttaa tunnin päästä ja vaikutus kestää noin 4-5 tuntia. Joskus otan yöllä herättyäni vielä toisen puolikkaan.
        Kokeilin joskus nukkua Imovanella iltasella ennen yövuoroon menoa. Puolitoista tablettia ei vaikuttanut yhtään mitään.
        Yksi tuttavani valitti unettomuutta. Annoin puolikkaan tabletista ja hän oli täysin "tööt" jo alta puolen tunnin. Puhe sammalsi, tasapainoaisti hävisi... Ja nukkui yön kuin tukki.
        Kaikki ei sovi kaikille.


      • Halcion
        sitroen. kirjoitti:

        Halcionia. Se tappaa!
        Lähes parikymmentä vuotta sitten joku lääkäri kertoi monen potilaansa kuolleen siihen.
        Pitkäaikaisessa käytössä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja aikanaan lihasmuutoksia sydämeen ja kuolema.
        Minulla oli jo painajaisia, kun luin tämän lehdestä. Lääkäriin ja vaihdettiin Tenoxiin. Tenox ei sopinut minulle, tulin mielettömän rauhattomaksi. Hetkeäkään en voinut olla paikallaan. Seuraavaksi Imovane, jolla olen nukahdellut reilusti toistakymmentä vuotta. Illalla yleensä puolikas riittää, alkaa vaikuttaa tunnin päästä ja vaikutus kestää noin 4-5 tuntia. Joskus otan yöllä herättyäni vielä toisen puolikkaan.
        Kokeilin joskus nukkua Imovanella iltasella ennen yövuoroon menoa. Puolitoista tablettia ei vaikuttanut yhtään mitään.
        Yksi tuttavani valitti unettomuutta. Annoin puolikkaan tabletista ja hän oli täysin "tööt" jo alta puolen tunnin. Puhe sammalsi, tasapainoaisti hävisi... Ja nukkui yön kuin tukki.
        Kaikki ei sovi kaikille.

        Taitaa olla paska puhetta toi että halcion tappais tai että edes aiheuttais mitään lihasmuutoksia.
        Luulisin että jos näin olis, ei lääkettä enään myytäis suomessa ainakaan. Mutta sitroen, laita ihmeessä joku linkki mistä löytyy tietoo asiasta.
        Itse en ainakaan googlettamalla löytäny asiasta mitään.


      • jhyfk
        sitroen. kirjoitti:

        Halcionia. Se tappaa!
        Lähes parikymmentä vuotta sitten joku lääkäri kertoi monen potilaansa kuolleen siihen.
        Pitkäaikaisessa käytössä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja aikanaan lihasmuutoksia sydämeen ja kuolema.
        Minulla oli jo painajaisia, kun luin tämän lehdestä. Lääkäriin ja vaihdettiin Tenoxiin. Tenox ei sopinut minulle, tulin mielettömän rauhattomaksi. Hetkeäkään en voinut olla paikallaan. Seuraavaksi Imovane, jolla olen nukahdellut reilusti toistakymmentä vuotta. Illalla yleensä puolikas riittää, alkaa vaikuttaa tunnin päästä ja vaikutus kestää noin 4-5 tuntia. Joskus otan yöllä herättyäni vielä toisen puolikkaan.
        Kokeilin joskus nukkua Imovanella iltasella ennen yövuoroon menoa. Puolitoista tablettia ei vaikuttanut yhtään mitään.
        Yksi tuttavani valitti unettomuutta. Annoin puolikkaan tabletista ja hän oli täysin "tööt" jo alta puolen tunnin. Puhe sammalsi, tasapainoaisti hävisi... Ja nukkui yön kuin tukki.
        Kaikki ei sovi kaikille.

        olen käyttänyt tätä kyseistä lääkkettä jo vuosia eikä minkäänlaisia oireita tullut ja vielä hengissä ihmettelen mistä olet kuullut että tämä unilääke tappaa


    • egerg

      Jos ei muu ole vieläkään toiminut. kokeile lääkettä nimeltään Dormicum. minulta vie tajunnan pois alle 30min. ja nukun hyvin, paitsi joskus ollut unissakävelyä ja unissaan syömistä. Harvat lääkärit määräävät, ja saat hakea apteekista 20pv välein uudet 20kpl.

      • harry.k2

        Dormicun on lääke ihan omassa kastissaan,joka luokitellaan huumeeksi.Itse käytin sitä n.2v ja toki nukuin,mutta on todella koukuttava lääke ja sen myötä erittäin hankalaa löytää nykyään lääkäriä,joka sitä edes kirjoittaisi ja minä kirjoitan kokemuksesta.
        Itselläni on erittäin vaikeat uni ongelmat,ollut jo vuosikaudet ja itse olen todennut,että minulle ei normi lääkkeistä apua löydy,olen kokeillut imovanet,zopinoksit,stellan,insominin,tenoxin,mutta ilman mitään tulosta,on myös diapam10mg ahdistukseen ja paniikkihäiriöön,hoitavana lääkkeenä cipralex-jos jollakin on vinkkiä,niin postia osoitteeseen [email protected]


    • tramadol

      sul on vahvin bentzo käytös jos ei auta pyydä lääkäriltä neuroleptejä niin saa kyl mammuteltua

    • SkitsoNaapuri

      Ota ennen nukkumaan menoa 25mg seroquelia ja sen jälkeen lääkärin määräämaät hypnootit. Sitä on myös neljänsadan mg vahvuista mutta et aluksi enempää kestäisikään Itse 300 mg seroquelia ennen nukkumaan menoa ja kaksi 0,25 vahvuista halcionia ja uni tulee. Syön kyllä moniamuitkin lääkkeitä.
      Toivottavasti olin avuksi

    • "uneton"

      Pyydä lääkäriltäsi Ketiapiiniresepti nin jo nukut...aloitusannos 25 m mutta käytin 1500 mg ja nukuin pitkiä, yhtäjaksoisia öitä. Nyt lääkkestä lähtenyt teho ja etsin lääkärini kanssa uutta lääkettä. Kannattaa kokeilla...toimi minulla monta vuotta.

    • riesale

      Tähän oli pakko kommentoida. Itse kärsin uniongelmista, ilmeisesti liittyen sairastamaani fibromyalgiaan. Käytin myös vuosia masennuslääkkeitä (alunperin oli erittäin vaikea masennus, myöhemmin lievemmäksi diagnosoitu), mutta vuosi sitten löysin uuden lääkärin joka oli valmis kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja minulle. Jätettiin kaikki masennuslääkkeet pois ja tilalle sain Thyroksinin (kilpirauhashormooni). En ole sen jälkeen tarvinnut mielialalääkkeitä, mutta uniongelma ei kadonnut. Söin pitkään unettomuuteeni ensin ketiapiinia, mutta siitä tuli pakkoliikkeenomaisia oireita, vaihdettiin zyprexaan, josta ajan mittaan sama ongelma. Nyt syön Stellaa 2 nappia illassa, sekä 4 mg sirdalud lihasjännityksen laukaisemiseen (tämäkin unetttaa) ja olen nukkunut hyvin. Ainoa huono puoli asiassa on se, että annos taitaa alkaa jäädä taasen liian pieneksi, koska ajoittain ei auta. Pahimpiin aikoihin minulla on Halcion 0,25 mg:ia, joita otan tarvittaessa 2 kpl, mutta tätä pyrin välttelemään niin kauan kuin mahdollista sen koukuttavuuden vuoksi (olen jo tapellut itseni irti oxepamista, joten en halua syödä bentsoja yhtään enempää kuin on ihan pakko). Pointtini on, että kannattaa hakea apua lääkäriltä ja vaihtaa tarvittaessa sitä lääkäriäkin kunnes oikea, asiaan aidosti paneutuva asiantuntija löytyy.

    • ???

      hei itse olen kokeillut kaikkia edellä mainittuja ja joitain muita tuleeko kelkellään mieleen vielä muita lääkeitä joita voisi kokeilla itsellä vosi paha unettomuus ollut jo koko aikuis iän kaikkia neuvoja otetaan vastaan nyt menee tenox stella ketpirioni ja en saa välttis nukutua .

    • EXUNETON

      Itse olen kärsinyt oikean korvan tinnituksesta jo pikku pojasta asti. Sehän vei unet tehokkaasti. Aluksi keksin alkoholin, mutta tajusin että ei hyvä. Kaikkia lääkkeitä kokeiltiin,kunnes eräs psykiatri oli niin rohkea ja määräsi minulle Dormicum 15 mg,1-2 yöksi ja 10 mg Diapamin unettomuuden aiheuttamaan ahdistukseen. Kun useat lekurit ovat sitä mieltä että Dormicum kuuluu ainoastaan sairaalaan... No minulla auttaa todella hyvin ja ei mitään pöhnää kun herää,kuten melkein kaikissa muissa unilääkkeissä. Olen jopa pystynyt pienentämään annostani.

    • Tri.Mikkonen

      Melatoniini on hyvä lääke, jo puolikkaalla pääsee hyvään ja syvään uneen. Mikäli unirytmi on pahasti sekaisin silloin voi olla kokonainen tabletti paikallaan, mutta en suosittele.

      • Anonyymi

        Melatooni on pastilli pahanen, sitä saa ihan ilman reseptiä -vaikka popsis kuin ei tee vaikutusta.


    • halcionkysymys

      Hei,

      Kuka kirjoittaa Halcionia? Psykiatri vai yleislääkäri? Mikä yksityinen terveysasema?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe