työvoimatoimiston muijat

kohtelee työtöntä kuin apin...

Tuntuu oudolta työvoimatoimiston toimita ja asiakkaidensa kohtelu!

Työvoimatoimiston muijat ovat alkaneet alkaneet kirjaamaan tosi oudoilla lauseilla ylös työnhakijan profiiliin ala-arvoiseen tyyliin :

"Soitti puhelimella 6.6 ja kysyi onko päätös tullut"

"Kävi työvoimatoimistossa 7.6"

"Sanoi tiskillä, että on menossa työhaastatteluun"

Miksi ne tuollaisia ja vielä noin alentavaan sävyyn kirjoittelee sinne koneelle. Pankkini tunnuksilla pääsen katselemaan noita kirjoitteluja.

Esimerkiksi, jos tuossa "ON MENOSSA TYÖHAASTATTELUUN" koneen takana istuva hermostuneen näköinen lihava muija (Kluuvin työvoimatoimisto Helsingissä) intti ja intti minulta mitäs olen viime aikoina tehnyt, onko töitä tiedossa, onko, onko, onko..

menin siihen sanomaan, että on yksi haastattelu tällä viikolla ja läski muija OTTI JA MENI KIRJOITTAMAAN TIETOKONEELLE SEN. Miksei se kirjoita niitä muitakin työhaastatteluja, joissa ramppaan viikottain. Miksi se yksi työhaastattelu vain kirjoitettiin sinne koneelle.

NAURETTAVAA TOUHUA.

TÄSTÄ OLEN OPPINUT, ETTÄ EN SANO ENÄÄ MITÄÄN SIELLÄ KOULUTTAMATTOMIEN MUIJIEN LUONA TISKILLÄ (Nehän voivat olla vaikka peruskoulupohjalta siinä vastaanottotiskillä töissä). KATSOA TUIJOTAN VAIN MUIJAA SILMIIN, KUNNES HÄKELTYY EIKÄ KYSY ENÄÄ MITÄÄN.

Tehkää te muutkin samoin! Jos ette halua että apinamainen kohtelu jatkuu.

17

2495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita_

tietoja pääsee katsomaan?

• tunnuksilla

Pankkisi tunnuksilla. Omiasi tietoja vain, ei muiden.

Etene näin:
        1. mene www.mol.fi sivuolle
        2. klikkaa sähköinen asiointi
        3. vaitse sieltä pankkisi logo
        4. näppäine pankkisi asiakas nro ja tunntusnumero/luku
        5. valitse omien tietojen katselu
        6. klikkaa ruutuun rasti kohtaan käyttäjä ehdot ja klikkaa hyväksy

Pitäisi näillä ohjeilla suurinpiirtein onnistua. Jos hieman erillälailla menee, niin sovella! Jos ei onnistu, niin kysy lisää. Yritetään viisata. :)

• .......
        tunnuksilla kirjoitti:

Pankkisi tunnuksilla. Omiasi tietoja vain, ei muiden.

Etene näin:
        1. mene www.mol.fi sivuolle
        2. klikkaa sähköinen asiointi
        3. vaitse sieltä pankkisi logo
        4. näppäine pankkisi asiakas nro ja tunntusnumero/luku
        5. valitse omien tietojen katselu
        6. klikkaa ruutuun rasti kohtaan käyttäjä ehdot ja klikkaa hyväksy

Pitäisi näillä ohjeilla suurinpiirtein onnistua. Jos hieman erillälailla menee, niin sovella! Jos ei onnistu, niin kysy lisää. Yritetään viisata. :)

Joo, löytyi. Kiitos vinkistä!

• Tehty...

...Työvoimatoimiston muijat ovat alkaneet alkaneet kirjaamaan tosi oudoilla lauseilla ylös työnhakijan profiiliin ala-arvoiseen tyyliin...

Ainahan tuota on tehty, aikaisemmin vain asiakkailla ei ole ollut mahdollisuutta tutustua noihin tietoihin. Mitähän mahtanevatkaan kirjoitella niihin tiedostoihin, joihin asiakas ei käsiksi pääse???

...(Kluuvin työvoimatoimisto Helsingissä)...

Kluuvin työvoimatoimistoa väitän Helsingin työvoimatoimistoista asiallisimmaksi...

...TÄSTÄ OLEN OPPINUT, ETTÄ EN SANO ENÄÄ MITÄÄN SIELLÄ...

Viisas päätös. Moni on tainnut joutua ongelmiin, kun on jotain lipsahtanut, mitä ei olisi kannattanut lipsauttaa.

• arkea

"Ainahan tuota on tehty"

Ok. Luulin, että tämä on joku uusi juttu. Tosi törkeitä lauseita kuitenkin kirjoittelevat. Ihan kun työtön ei olisi ihminen ollenkaan.

• Näkökulmasta...
        arkea kirjoitti:

"Ainahan tuota on tehty"

Ok. Luulin, että tämä on joku uusi juttu. Tosi törkeitä lauseita kuitenkin kirjoittelevat. Ihan kun työtön ei olisi ihminen ollenkaan.

...Ihan kun työtön ei olisi ihminen ollenkaan...

Työkkärin näkökulmasta ei taida ollakaan...

• näkökulmasta...
        Näkökulmasta... kirjoitti:

...Ihan kun työtön ei olisi ihminen ollenkaan...

Työkkärin näkökulmasta ei taida ollakaan...

No ei kyllä työkkärinkään kyylät ole ihmisiä ollenkaan, joten lopetin käymiset siellä.

Menen mieluummin näin kesällä käymään korkeasaaressa. Jokin taso nyt sentään. :)

• minä itse

Miekin huomasin, että sinne tietoihini oli kirjattu se työttömyyden uudistamiskäynnilläni toteamani juttu "työnantajat eivät ole ottaneet yhteyttä". Ihmettelin sitä hieman, mutta ehkä näin tosiaan on, että kaikki kirjataan mitä sanotaan.

Kokeilkaapa ensi kerralla sanoa sille työvoimatoimiston juutalaisviranomaiselle, että "haista vittu! haista vittu ! haista vittu".
      Jos vaikka kirjaavat senkin ylös sinne tietoihisi.

• Muuten...

..."haista vittu! haista vittu ! haista vittu".
        Jos vaikka kirjaavat senkin ylös sinne tietoihisi...

Kyllähän ne tekevätkin tuon. Siitä ei epäilystäkään. Se vain taitaa tietää sanojalle entistä huonompaa kohtelua. Sen vuoksi tallennetaan, että muutkin virkailijat ovat selvillä asiasta ja tietävät, miten suhtautua sanojaan. Tosin tuota ei välttämättä kirjata sellaiseen paikkaan, minkä itse voi tsekata. Työkkärillä on sellaisiakin sivuja, joihin ei asiakas itse pääse.

• epäilen
        Muuten... kirjoitti:

..."haista vittu! haista vittu ! haista vittu".
        Jos vaikka kirjaavat senkin ylös sinne tietoihisi...

Kyllähän ne tekevätkin tuon. Siitä ei epäilystäkään. Se vain taitaa tietää sanojalle entistä huonompaa kohtelua. Sen vuoksi tallennetaan, että muutkin virkailijat ovat selvillä asiasta ja tietävät, miten suhtautua sanojaan. Tosin tuota ei välttämättä kirjata sellaiseen paikkaan, minkä itse voi tsekata. Työkkärillä on sellaisiakin sivuja, joihin ei asiakas itse pääse.

koska tietosuojalain perusteella pääset näkemään tietosi niin halutessasi. Salaisia rekistereitä on tietääkseni vain poliisilla joihin ei pääse kuin tietosuojavaltuutettu. Jos työkkärillä on tuollaisia "x-filuja" niin ovat laittomia joten rikosilmoitusta väsäämään.

• tai ei.
        epäilen kirjoitti:

koska tietosuojalain perusteella pääset näkemään tietosi niin halutessasi. Salaisia rekistereitä on tietääkseni vain poliisilla joihin ei pääse kuin tietosuojavaltuutettu. Jos työkkärillä on tuollaisia "x-filuja" niin ovat laittomia joten rikosilmoitusta väsäämään.

Minä pyysin viime vuonna omat tietoni työvoimaministeriöstä.

Siellä oli asiattomia huomautuksia ja pyysin tietojen poistamista. Tampereen työvoimatoimiston työvoimavirkailija Eila Rantanen (nostanut palkkaa työvoimavirkailijan työstä jo vuosia) ei löytänyt kyseistä kohtaa.

Otin yhteyttä tietosuojavaltuutettuun ja he ottivat yhteyttä kyselyn muodossa työministeriöön... asiattomat tiedot "oli" poistettu. Pyysin tänä vuonna uudet tulosteet ja asiattomat merkinnät oli korvattu uusilla.

Tietääkö kukaan, miksi Tampereen työvoimatoimistossa on pakko merkitä asiakkaan tietoihin asiattomia merkintöjä, joita osataan asiakastietoihin merkitä, mutta kyseistä kohtaa ei asiakaskäynnillä "löydetä"?

• Siksi...
        tai ei. kirjoitti:

Siellä oli asiattomia huomautuksia ja pyysin tietojen poistamista. Tampereen työvoimatoimiston työvoimavirkailija Eila Rantanen (nostanut palkkaa työvoimavirkailijan työstä jo vuosia) ei löytänyt kyseistä kohtaa.

Otin yhteyttä tietosuojavaltuutettuun ja he ottivat yhteyttä kyselyn muodossa työministeriöön... asiattomat tiedot "oli" poistettu. Pyysin tänä vuonna uudet tulosteet ja asiattomat merkinnät oli korvattu uusilla.

Tietääkö kukaan, miksi Tampereen työvoimatoimistossa on pakko merkitä asiakkaan tietoihin asiattomia merkintöjä, joita osataan asiakastietoihin merkitä, mutta kyseistä kohtaa ei asiakaskäynnillä "löydetä"?

...mutta kyseistä kohtaa ei asiakaskäynnillä löydetä"?...

Luultavasti siksi, että nuo asiattomat tiedot ovat sellaisilla sivuilla, joita ei asiakkaalle näytetä. Niistä saa tiedon vain sinun tekemäsi kaltaisella kyselyllä. Siis vain pyytämällä työministeriöltä tietoja. Tuo tietosuojavaltuutetun reitti on paras tapa.

• rikosilmoitus
        tai ei. kirjoitti:

siitä virkailijasta, kyseessä on virkavirhe tai virkarikos ja laiton henkilörekisteri. Tuollaisille paskoille pitää pistää luu kurkkuun.

• hurlum hei
        epäilen kirjoitti:

Vielä salaisempia tietoja ovat terveystiedot niitä ei pääse edes itse katselemaan.

Työvoimatoimistossa olevat tiedot ovat salaisia, pääset katsomaan niitä vain itse. Ei esimerkiksi tietoja, joissa on sosiaaliturvatunnus voi mennä katselemaan kuka tahansa.

• saakin lukea

No, voi taivas, mitä se muijat harrastaa työkkärissä. Vähän niinkuin sosiaalitantat, jotka hajoittaa perheitä sos.tantan koulutuksella.

• dfgdfgdgf

Kun ei ne saa, niin ne on kenkkuja. :)

• sivultanne

Kävin tarkistamassa omat tietoni ja kaikki maininnat olivat erittäin asiallisia ja virkakielisiä.

Eikö asiakas voi vaatia asiallista ja virallista kieltä omille sivuilleen ja poistamaan turhan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe