ADHD

Tipsukkaliini

Oisin nyt ihan tiedustellut teiltä ihmiset, et minkälaisia kokemuksia teillä on seurustelusta ADHD:ta sairastavan ihmisen kanssa seurustelusta. Tästä asiasta harvemmin mielestäni puhutaan ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne.

10

1563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjay

Seurustelin ADHD:ta sairastavan miehen kanssa liki kaksi vuotta. Miten se sit ilmenee.. Mies oli välillä hyperenerginen, eikä yksinkertaisesti pysynyt hetkeäkään paikallaan, liikkui kuin vieteriukko. Vakavat keskustelut olivat mahdottomia, koska mies ei pystynyt keskittymään hankalissa tilanteissa. Koulutuksen hankkimisessa miestä joutui tukemaan paljon, luovuttaminen oli lähellä.

Eipä siinä mitään, kaikkihan me ollaan erilaisia. Mies oli vilpitön ja upea, sydän puhdasta kultaa.
      ADHD:hen on lääkkeet, joten jos elämä ilman on sietämätöntä niin nappia naamaan vaan. Ei ole mikään häpeä. ADHD:hen on hyvä suhtautua reilusti ja puhua avoimesti siihen liittyvistä asioista, mut ei siitä tarvitse mitään nuomeroa tehdä.

• samoin

Lääkkeissä on yksi juttu joka omakohtaisiin kokemuksiin perustuen olisi hyvä muistaa , kun illalla vaikutus häviää , on usein ärtyisyyttä äänet saattavat voimistua ym silloin aivot alkavat valmistautua yöhön , itse en pidä yllätys vieraista jne ärtyisyys on silloin tulkittavissa väärin jne . ja yksi asaia koskee kyllä kaikkia ihmisiä , olisi oltava sitä omaa aikaa jolloin voi vaan olla ajattelematta yhtään mitään. Yällä unessa tapahtuu se kasvu joten uni on merkittävin hyöty lääkeestä , se mahdollistaa uuden oppimisen antaa mahdollisuuden kehittyä valintojen kautta parempaa elämää itsekunniotuksen vahvistuminen jne . on lääkeellä titysti päivällä juuri se impulssien vaimentava vaikutus tekee elämästä siedettävämpää kaikille. toivoisin myös muita valmisteita hoidon tarpeessa oleville .

• ADHDnainen
      • tipsukkaliini

Kiitos vastauksistanne. Tuo keskustelukanava tuntui olevan englanninkielinen ja kun en kovin hyvin sitä taida. Oiskohan suomenkielistä vastaavaa? Kirjoitelkaa lisää kokemuksianne.

• sivuilla
        tipsukkaliini kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Tuo keskustelukanava tuntui olevan englanninkielinen ja kun en kovin hyvin sitä taida. Oiskohan suomenkielistä vastaavaa? Kirjoitelkaa lisää kokemuksianne.

Hyvää luettavaa

• ASIAAAA
        sivuilla kirjoitti:

Hyvää luettavaa

AIKUISILLE JA

• tipsukkaliini

Kertokaa oireista, teitä ärsyttävistä piirteistä, miten selvisitte suhteessa. Yms Yms. Olen itse seurustellut nyt kaksi kuukautta adhd ihmisen kanssa, enkä haluaisi lopettaa sitä pelkästään adhd-oireiden takia, koska ihminen muuten on aivan ihana ja kultainen.

• ADHD minäkin
        tipsukkaliini kirjoitti:

Kertokaa oireista, teitä ärsyttävistä piirteistä, miten selvisitte suhteessa. Yms Yms. Olen itse seurustellut nyt kaksi kuukautta adhd ihmisen kanssa, enkä haluaisi lopettaa sitä pelkästään adhd-oireiden takia, koska ihminen muuten on aivan ihana ja kultainen.

Uusimmassa ADHD-lehdessä on hyvä juttu aiheesta otsikolla "ADHD parisuhteessa - sinkkuelämän jatkumo vai intohimoinen rakkaustarina?"

Lyhyesti:

- jos säntillisyys, täsmällisyys ja tiptop-koti on sinulle tärkeää, ADHD ei ehkä ole paras kumppani
        - jos pidät spontaaniudesta, seikkailuista, värikkäästä elämästä ja uusista näkökulmista, ADHD-kumppani on loistava valinta
        - kaksi ADHD:ta yhdessä merkitsee parhaimmillaan intohimoista, riemukasta elämää ja syvää "sielunkumppanuuden" tunnetta - joskin myös kaaosta ja kommelluksia

Ja ADHD on todellakin enemmän ominaisuus kuin sairaus, vaikka sairausluokituksesta löytyykin ja vaikka sitä voidaan lääkkeillä hoitaa (lievittää oireita). ADHD aiheuttaa ongelmia arkisten asioiden kanssa, jos joutuu elämään "vääränlaisessa ympäristössä", mutta usein siihen liittyy myös paljon hyviä ominaisuuksia. Maailma olisi paljon ikävämpi paikka ilman meitä... ;-)

• neo68

Seurustelen adhd-aikuisen kanssa ja voin sanoa että suhde ei ainakaan ole tylsä. Tyypilliset oireet ovat mm. tavaroiden hukkaaminen ja asioiden unohtaminen, aamuherätykset (adhd -aikuinen on yleensä yöihminen),jatkuva puhuminen sekä muiden keskeyttäminen. Näiden asioiden kanssa oppii elämään mutta minulta se on vaatinut ainakin tutustumista ko. sairauteen. Pahinta on jatkuva minä -keskeisyys sillä sitä ei jaksa aina kuunnella. Lisäksi minun miehelläni on tapana liikkua paikasta a paikkaan b kuin nato-ohjus ja unohtaa minut ja meidän tapaamisemme. Itse en oikein pysy aina hänen perässään mutta rakastan häntä ja siksi yritän ymmärtää häntä.

• Kiitos neo68

Kiitos sinulle tosi paljon. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia enemmänkin tästä aiheesta. Voisitko kirjoitella sähköpostin kautta minulle? Osoite on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90