Kokeilin kuppeja

eka kerta

eilen! Ostin siis tämän palstan innoittamana kuivakuppauskupit ja eilen illalla kokeilin niitä innoissani. Tulos: ihan mielettömän paha olo vielä tänään! siis voiko nesteitten liikkeelle lähtö saada aikaan tällaisen olon? lisäksi olen ihan kuoleman väsynyt ja suuta kuivaa ja janottaa ja pissattaa :)

No, olen innoissani kuitenkin koko asiasta. Nyt täytyy vielä löytää sopiva voide tähän hommaan. Ehdotuksia?

Ai niin, joku sanoi, ettei sisäreisistä saa muka kuppailla, miksei? siellähän ne suurimmat muhkurat höllyvät..

8

2038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • strawberries

      ..kuppauksessa tapahtuu enemmän kuin päälle päin näkyy. Ekat pari päivää oli mulla pahimmat, sain välillä myös päänsäryn kuppauksesta, mutta nyt kun neljäs viikko on menossa, niin oireet on helpottuneet selvästi - ja samalla sellukin silinnyt. :) Alkuun tuli kupattua myös ihan liian pitkä aika, josta syytän myös pahimpia oireita. 20 min pitäisi riittää, alkuun tosin tekniikkaan ja sähläämiseen menee aikaa.

      Jano on edelleen kova, ja sitä myöten saa vessassakin juosta useammin kuin koskaan (en ole koskaan joutunut käymään yöllä vessassa, mutta nykyisin joka yö). Olen myös välillä huomannut, että vaikuttaa myös suolen toimintaan.. Väsymys jatkuu edelleen, voisin nukkua kuin tukki - uni on todella sikeää.

      Koita jaksaa, kyllä ne siitä lievittyy! Ja toisaalta, neljä-viisi viikkoa on lyhyt aika!

      Tervetuloa kuppauskerhoon! :D

      Niin juu, sisäreisien kuppauskiellolle en ole saanut selvitettyä sen perustellumpaa syytä, kuin että siellä on jotain laskimoläppiä (?) ja herkkiä verisuonia jotka voi vahingoittua. Olen kupannut TOSITOSI varovasti sieltä, kun siellähän niitä muhkuroita on..

      Niin ja mä käytän öljyttömyyskiellosta huolimatta S-ryhmän Extra-kosteusvoidetta, toimii hyvin ja on riittoisaa edullista. Apteekin kama oli liian tatinaa. Jotkut käyttää ihan raakaa liukastusvoidetta. :)

      • ap.

        Kiitos kovasti neuvoista. Olen vähän pihalla tämän homman kanssa, mutta uskon vakaasti, että tuloksia tulee. Olen muutenkin muuttanut ruokailutottumuksiani ja parissa viikossa kiloja on lähtenyt jo 3, jippii!

        Tämä paha olo oli kyllä yllätys. En olisi uskonut, että se vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti. Juu ja minullakin on ollut tänään päänsärkyä. Toivottavasti oireet helpottavat jatkossa.

        Uskon myös, että tästä kuppauksesta on apua lihaskipuihini ja muihin kolotuksiin ja särkyihin, joita minulla on ollut jo vuosikausia.

        Oletko käynyt suihkussa kuppaamisen jälkeen?

        Kiva, kun viitsit auttaa. Kerron sitten kuinka selluilleni on käynyt :)


      • strawberries
        ap. kirjoitti:

        Kiitos kovasti neuvoista. Olen vähän pihalla tämän homman kanssa, mutta uskon vakaasti, että tuloksia tulee. Olen muutenkin muuttanut ruokailutottumuksiani ja parissa viikossa kiloja on lähtenyt jo 3, jippii!

        Tämä paha olo oli kyllä yllätys. En olisi uskonut, että se vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti. Juu ja minullakin on ollut tänään päänsärkyä. Toivottavasti oireet helpottavat jatkossa.

        Uskon myös, että tästä kuppauksesta on apua lihaskipuihini ja muihin kolotuksiin ja särkyihin, joita minulla on ollut jo vuosikausia.

        Oletko käynyt suihkussa kuppaamisen jälkeen?

        Kiva, kun viitsit auttaa. Kerron sitten kuinka selluilleni on käynyt :)

        lukaisepa tuota viestipalstaa ihan sinne kolmannelle sivulle asti, sieltä löytyy HURJA määrä erinomaisia neuvoja ja kokemuksia aiemmilta kuppaukseen hurahtaneilta. :) Sieltä olen itse löytänyt koko idean ja paljon loistavia ohjeita.

        Alkuun kävin aina suihkussa kuppauksen jälkeen, kun käytin rasvaisemman tuntuista (lähes öljytöntä!) rasvaa, mutta nykyään pyyhin isoimmat pyyhkeellä pois ja annan loppujen imeytyä. Käyn kuitenkin joka aamu suihkussa, niin en enää illalla viitsi.

        Kuppaus tekee hyvää myös lihaskivuille, ja sitähän voi kokeilla myös ns. trigger-pisteisiin - omien kuppien mukana tuli kömpelöllä englannilla kirjoitettu ohjevihkonen. Olen kokeillut hartioihin liukukuppausta, tekee hyvää! Sinne on vaan hiton hankala ylettää niin että kuppi vielä pysyisi kiinni..

        Jos kiloja haluat karistaa, niin äärettömän tehokas mutta uskollisuutta vaativa dieetti on Montignaqin dieetti - käytännössä siis glykeemisen indeksin seuraamista, ruokien yhdistelyä. Yksinkertaisimmillaan pasta, peruna, valkoiset jauhot ja sokeri pois, paljon kasviksia (ei keitetty porkkana) ja lihaa, kalaa, kanaa. Tärkeää on myös ateriarytmi.
        Toimii, ja paino putoaa 0,5-1 kg viikossa. Parasta siinä on myös energiatason selvä nousu ja minulla ainakin parani myös vatsaoireet kokonaan (turvotus, ilmavaivat jne..).

        Mutta ruoasta puheenollen - nyt jääkaapille. :D
        Hauskaa viikonloppua!


      • ap.
        strawberries kirjoitti:

        lukaisepa tuota viestipalstaa ihan sinne kolmannelle sivulle asti, sieltä löytyy HURJA määrä erinomaisia neuvoja ja kokemuksia aiemmilta kuppaukseen hurahtaneilta. :) Sieltä olen itse löytänyt koko idean ja paljon loistavia ohjeita.

        Alkuun kävin aina suihkussa kuppauksen jälkeen, kun käytin rasvaisemman tuntuista (lähes öljytöntä!) rasvaa, mutta nykyään pyyhin isoimmat pyyhkeellä pois ja annan loppujen imeytyä. Käyn kuitenkin joka aamu suihkussa, niin en enää illalla viitsi.

        Kuppaus tekee hyvää myös lihaskivuille, ja sitähän voi kokeilla myös ns. trigger-pisteisiin - omien kuppien mukana tuli kömpelöllä englannilla kirjoitettu ohjevihkonen. Olen kokeillut hartioihin liukukuppausta, tekee hyvää! Sinne on vaan hiton hankala ylettää niin että kuppi vielä pysyisi kiinni..

        Jos kiloja haluat karistaa, niin äärettömän tehokas mutta uskollisuutta vaativa dieetti on Montignaqin dieetti - käytännössä siis glykeemisen indeksin seuraamista, ruokien yhdistelyä. Yksinkertaisimmillaan pasta, peruna, valkoiset jauhot ja sokeri pois, paljon kasviksia (ei keitetty porkkana) ja lihaa, kalaa, kanaa. Tärkeää on myös ateriarytmi.
        Toimii, ja paino putoaa 0,5-1 kg viikossa. Parasta siinä on myös energiatason selvä nousu ja minulla ainakin parani myös vatsaoireet kokonaan (turvotus, ilmavaivat jne..).

        Mutta ruoasta puheenollen - nyt jääkaapille. :D
        Hauskaa viikonloppua!

        pakko lopettaa kuppaus hetkeksi! olen nimittäin käynyt ravitsemuslääkärillä (joka on erikoistunut aineenvaihduntaan) ja tänään kontrollissa kuulin, että kaikki ei ole alkanut hyvin vaikka painoa onkin tippunut mukavasti. nestettä on poistunut liikaa kehostani, kun sen päinvastoin pitäisi lisääntyä (alunperinkin minulla on ollut liian vähän nestettä). en kertonut uudesta harrastuksestani mitään, mutta olen varma että se johtuu tästä kuppauksesta.

        nyt joudun nestetankkaukseen ja ruokavaliotani muutetaan. ja juu kaikki atkinsit yms. vähähiilariset dieetit on jo kokeiltu, ja painoa tuli vain lisää. taidanpa luottaa lääkäriini nyt ja jättää kuppauksen siihen, kun olen päässyt ihannepainooni (56 kg), siihen on matkaa vielä n. 5 kiloa.

        kiitos vinkeistä kuitenkin.


      • strawberries
        ap. kirjoitti:

        pakko lopettaa kuppaus hetkeksi! olen nimittäin käynyt ravitsemuslääkärillä (joka on erikoistunut aineenvaihduntaan) ja tänään kontrollissa kuulin, että kaikki ei ole alkanut hyvin vaikka painoa onkin tippunut mukavasti. nestettä on poistunut liikaa kehostani, kun sen päinvastoin pitäisi lisääntyä (alunperinkin minulla on ollut liian vähän nestettä). en kertonut uudesta harrastuksestani mitään, mutta olen varma että se johtuu tästä kuppauksesta.

        nyt joudun nestetankkaukseen ja ruokavaliotani muutetaan. ja juu kaikki atkinsit yms. vähähiilariset dieetit on jo kokeiltu, ja painoa tuli vain lisää. taidanpa luottaa lääkäriini nyt ja jättää kuppauksen siihen, kun olen päässyt ihannepainooni (56 kg), siihen on matkaa vielä n. 5 kiloa.

        kiitos vinkeistä kuitenkin.

        ..luottaa kyllä lääkäriin tuollaisessa tilanteessa! Siitähän saattaa johtua ne kovat oireetkin.

        Kumma juttu, Montignaq toimi meidän koko perheellä, isä taisi parhaimmillaan laihtua 15 kg viime kesänä. Loppujen lopuksihan kyse on siitä, että huonot hiilarit jää pois, ja mun tulee syötyä ainakin huomattavasti enemmän kasviksia.

        Kuppausta harrastaessahan kuuluukin juoda kovasti vettä, mulla menee varmaan 3 litraa päivässä..

        Tsemppiä sulle ja toivottavasti olo kohenee! :)


    • Kiitos etukäteen

      Mulla on kanssa cuppingmassage-kupit. Miten niitä käytetään selluliitiin poitoon? Kosteusvoidetta ja kuppi kiinni? Kuinka kauan kerrallaan? Kuinka usein? Millaisin liikkein jne?

      • strawberries

        ..aiemmalta ajalta, ei viitsisi ihan joka kerta toistaa, anteeksi vaan. tuolla on yksi keskustelu, jonka nimi on uusille kuppaajille, aloita vaikka siitä ja lue sitten taaksepäin viestejä - aihesivuja löytyy kolme kappaletta, ja sieltä löytyy kyllä kun vaan jaksaa lukea..


    • pallo pylly :)

      Mites sulla on menny? Ei varmaan enää oo pahaa oloa vai kuinka? Mulla on nyt uuden aloituksen jälkeen kaksi viikkoa takana ja huomenna on mittauspäivä :) Viime viikon mittauksissa oli lähteny 1 cm. Toivotaan että sama tahti jatkuisi niin olisin todella tyytyväinen ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe