Miksi?!

Vammanen kynsi

Olen juuri aloittanut laittaa geelikynsiä itse mutta jostain syystä se sattuu ihan hirveesti kun laitan käden uv-lamppuun! Miksi? Lisäksi en saa "suljettua" kynsien reunat, eli ne alkaa lohkeilee ja ilmakupla leviää myöhemmin.. Mikä keinoksi? Kiitos etukäteen!

8

3094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekijät

UV-lamppu saattaa joillakin tuntua, se on normaalia ja liittyy geelin kiinnittymisprosessiin, paina sormea tasoa vasten tovi niin tunne lakkaa eikä tunnu seuraavassa geelissä lainkaan niin paljoa. Katsothan ettei geeliä ole kynsinauhoilla?? Jätä pieni vara kynsinauhojen ja sivujen suunnassa jotta geeliä ei missään tapauksessa ole ihossa kiinni, silloin tulee ilmaa alle ja se ei sieltä lähde ja joudut viilaamaan reunat huomaamattomaksi ja korjaamaan pintaa. Jos olet kurssit käynyt niin siellä käydään läpi tämä, jos itseoppinut niin lue hyvin tarkasti ohjeet mitä paketin mukana tullut.

• tuunari

että tuo liittyy laitetun geelikerroksen paksuuteen. Kun aikaisemmin kävin studiossa laitattamassa kynsiäni, tuntui aina kova polte kynsissä kun laitoin kädet uv-uuniin. Mutta nyt kun olen itse tehnyt kynteni ei ole tuntunut mitään. Teen itse aika ohkaisia kerroksia ja laitan niitä useita. Itse asiassa ekan kerran aavistuksen kerran poltteli toissapäivänä kun kokeilin ekan kerran tehdä kynnet tipin kanssa ja tuli sitten laitettua vähän paksumpi kerros geeliä.

Tuo polte tulee siis geelissä kovettumisen aikana tapahtuvasta kemiallisesta reaktiosta.

• EK-K

Jos UV valo tuntuu polttavalta, ota kynnet hetkeksi laitteesta pois ja varmista ettet pidä niitä liian lähellä lamppuja.
      Geelille riittää valo, se ei tarvitse lampun tuomaa lämpöä, eli kynnet kovettuu myös ihan lampun suullakin tarvittaessa.

Jotkut geelimerkit ovat sellaisia koostumukseltaan ettei ne pysy kenelläkään vaikka mitä kynnelle tekisi.

Tarkista kuitenkin seuraavat asiat:

Työnsitkö kynsinauhat taaksepäin?
      Desinfioitko kynnet huolella?
      Karhensitko kynnen pinnan ennen geeliä?
      Pyyhitkö viilauspurut puhdistussiveltimellä vai sormella?
      Pitääkö geelimerkin alla käyttää primeria? Jos, niin käytitkö sitä?

Ennen viimeisen kerroksen laittamista, poistitko tahmeuden ja muotoilitko kynnen viilalla muotoonsa?

Jos olet tehnyt kaiken kuten pitääkin, on vika tod. näk. aineessa jota käytät. Parhaiten varmistat asian, käymällä rakennekynsikoulutuksen.

• poltteluun

Ensinnäkin kysymyksiä EK-K:lle, eli mitkä geelimerkit ei pysy kellään, vaikka mitä tekisi? Ja miksi kyselit primerin käytöstä, estääkö se kynsiä pysymästä vai aiheuttaako polttelua mielestäsi?

Ja siihen poltteluun. Tunne tulee siis siitä kun geeli kutistumalla kovettuu. Mitä enemmän geeliä kynnellä on sitä nopeampi on geelin molekyylireaktio, eli kutistumista tapahtuu kiivaammin, ja tämä sitten tuntuu poltteluna sormenpäissä. Täma on silti vain yksi syy.

Kun alkaa vähänkin tuntumaan polttelun alkua niin heti käsi pois UV-lampun alta, odota ettei tunnu enää mitään, laita sitten vasta takaisin, ja yleensä tuskat onkin jo takana päin. Itse teen näin, enkä heti jo alussa käytä edestakaisin lampun alla useampaan kertaan, koska polttelua ei tosiaan tapahdu aina, ja on vähemmän aikaa viepää tehdä se yhdellä kerralla sitten kun oikeasti alkaa poltella.

Ai niin, girls, muistakaa mainita tästä polttelun mahdollisuudesta asiakkaille! On kauhea yllätys kun kynsikauneuteen pyrkiminen aiheúttaakin tuskaa, ja varsinkin kun asiakas yrittää itku silmässä mitään sanomatta vaan pitää kättään UV-valossa...tarkoitus ei ole kärsityttää... Pro-asiakkaathan sitten jo taitaakin kaiken, melkein sen kynsien teonkin, joskus miltei neuvoihin asti ;D

Sormenpäiden painaminen lampun alla lujasti alaspäin ei auta enää siinä vaiheessa kun kunnon polttelun alku on jo käynnissä. Mutta auttaa kun ottaa käden pois ja sitten painaa lujasti vaikka pöytää vasten.

Myös ohut kynsilevy, jostain syystä kevät/kesä, ja esim. raskaus aiheuttaa joillain polttelua. (En silti suosittele raskaustestiksi;)) On myös muita syitä, kuten jokin tapaturma ko.kynnessä, eräät sairaudet, TAI KYNNEN HUOLIMATON ALUSTUS, eli siis liikaa ohennettu kynsi. Jne.

Meinasipa unohtua, että jos todella rakennat kynttä, eli laitat paksummin geeliä, niin varotoimenpiteenä voi kovettamisen aloittaa siinä lampun edessä, ei sisällä, n.20-30 s. tai pidempään jos aikaa on, siten reaktio on hitaampi. Mutta sen jälkeen on syytä kyllä laittaa käsi kokonaan lampun sisään, tai kovetellaan niitä vielä huomennakin.

Ja se päivän kurssi ei auta mitään, siinä on vain viitteet alkuun. Kaksikaan päivää ei riitä. Pitää vain tehdä PALJON kynsiä, ja olla ammatillisesti erittäin kiinnostunut alastaan, ja ottaa kokoajan selvää asioista, ja perehtyä myös kemiapuoleen. Jne. Sanotaan, että kun olet sadat kynnet tehnyt alat olemaan kärryillä, heh. Mutta tekeminenkään ei tuo tuotetietoutta, ja siihen kannattaa etsiä puolueetonta ja sitoutumatonta alan kattavasti hallitsevaa tietolähdettä.

• alkuperäinen kirjoittaja

Siis olen käynyt rakennekynsikoulutuksen mutta kaikkea ei voi muistaa ulkoo enkä sillon huomannut mitään hämärää...

• kuinka mahdollista

jos olet käynyt kurssin niin sulla pitäisi olla kurssikansio josta katsoa vaiheet ja ennenkaikkea siellä kerrotaan vielä vaiheet ja uunin ja geelien toimineta kuten mahdolinen polte... pidä kurssikansio esillä kunnes muistat vaiheet, saattaa tulla hometta ym. jos jää rakoja.

• ......
        kuinka mahdollista kirjoitti:

jos olet käynyt kurssin niin sulla pitäisi olla kurssikansio josta katsoa vaiheet ja ennenkaikkea siellä kerrotaan vielä vaiheet ja uunin ja geelien toimineta kuten mahdolinen polte... pidä kurssikansio esillä kunnes muistat vaiheet, saattaa tulla hometta ym. jos jää rakoja.

Onhan mulla ne kurssimateriaalit ja dvd mutta jostais syystä en vaan onnistu enään :(( ne vaan halkeilee :( kai sitten olen liian äkkipikaisesti mennyt vaiheet läpi.

• tai dvd:n

opeilla ei opi tekemään kynsiä.
      Käykää hyvät ihmiset KUNNON KOULUTUS!
      Ilmainen vinkki: kun laitat sormen tai käden lamppuun,niin laske 3-5sekuntia ja ota pois,toista heti perään pari kertaa. Näin geelin kovettumisesta aiheutuvaa poltetta ei pääse syntymään.
      Oikea oppisesti,PALJON harjoitellut opiskelija, ammattilainen,ammatti tuotteilla ja välineillä tehdyt geelikynnet ei irtoa millään lailla,ei edes reunoista, 3-4vk huoltoon asti kestään loistavasti ja tämä ihan kokemuksesta.
      Tiedä sit vaikka kestäis pitempäänkin,mut kasvurajahan on hoidettava kuntoon ajoissa ja säännöllisesi.
      Älä lannistu, käy vielä kunnon KOULU alalle,pika kursseista ei tule kuin paha mieli.
      Vain tekemällä ja rankalla harjoittelulla (ammattilaisen ohjauksessa) oppii homman.
      Eihän ne parturi-kampaajatkaan käy päivän kurssia ,lue lapusta/katso dvd:ltä värjäys,permanentti ja leikkaus ohjeita.
      No oli vähän ontuva vertaus,myönnän,mut ei ne kynnetkään mokia kestä.
      Tsemppiä ja mukavaa kesää sulle :) ja kaikille muillekkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe