Me ollaankin Urpon kans kavereita

Kutv M

Juuri äsken Urpo kävi pyytämässä päiväpalaa ja saikin sitä.

Ainut jolloin kaveruus joutuu vähän koetukselle,
kun aamulla jo viiden aikaan on pyytämässä aamupalaa.

Sillon tekis mieli heittää sitä kengällä.

Näin meillä tänäkin kesänä,monesko vuosi jo lieneekään,
talveksi Urpo häviää teille tietymättömille.

Varmaan toisen luo.:(

34

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehetön nainen

      Veljelläni oli pikkupoikana kesytettynä lemmikkinä varis, Kilu nimeltään. Se tunsi nimensä ja istui minunkin olkapäälläni kun kuljin kylällä. Varisko on tämä kesäinen ystäväsi?

      • Kutv M

        Naapurissa mailla ollessa oli harakka tullut väen väkisin kesyksi.
        Sinä kesänä hävisi useammalta henkilöltä pientä
        tavaraa sormuksista lähtien,mitä olivat löysänneet käsistään.

        Sitten jotain aina löyty mitä mistäkin harakan piilottamana.

        Aikamoinen velikulta toi harakka.

        Ei ole Urpo hakkakaan.


      • taitaa olla
        Kutv M kirjoitti:

        Naapurissa mailla ollessa oli harakka tullut väen väkisin kesyksi.
        Sinä kesänä hävisi useammalta henkilöltä pientä
        tavaraa sormuksista lähtien,mitä olivat löysänneet käsistään.

        Sitten jotain aina löyty mitä mistäkin harakan piilottamana.

        Aikamoinen velikulta toi harakka.

        Ei ole Urpo hakkakaan.

        ainakin meille muuttaa joka kesä naapurin kolli asusteleen ja häviää sitten talveksi kotiinsa.


      • Kutv M
        taitaa olla kirjoitti:

        ainakin meille muuttaa joka kesä naapurin kolli asusteleen ja häviää sitten talveksi kotiinsa.

        Näillä kaupunki maisemilla ei liiemmin kolli kissoja vaeltele.
        Tuolla vanhoilla koti nurkilla pyörii harva se kesä
        villinä olevia kissoja,varpaitakin melkein tuplaten kuin koti kissoilla.

        Mokomat vielä joskus merkkaavat rappusten pieleen käynti korttinsa.
        Haijakkaa annan myötä mäkeen semmosille kolleille ja ilman aamupaloja vielä.


    • hildurvonhopsis

      Vai onko Urpolla häntä? Minkä värinen Urpo on?
      Lentääkö Urpo? Onko sillä piikit vai ehkä pörröinen häntä?

      Kun asumme Helsingissä, meren rannalla, oli meillä pihalla oma Alma. Kerran Alma käveli sisälle kun ovi oli auki. Se säikähti minua ja alkoi säntäillä ympäriinsä ressukka. Se lensi telkkarin taakse ja putosi selälleen patterin päälle. Siipiin tuli haavoja ja niistä tuli verta. Monta hätäkakkaakin se säikähtänyt raukka teki lattialle. Sain sen kiinni ja vein ulos. Sitten siivosin jäljet.

      Muutaman viikon kuluttua Alma toi näytille meille pienet untuvikkonsa. Ihan kesyjä nekin olivat ja tulivat syömään kädestä. Alma oli varmaan viestittänyt niille lapsilleen sorsa-äidinkielellä, että nuo ihmiset eivät tee mitään pahaa. Minulla on vielä valokuvia tallella, kun kolmevuotias poikani syöttää kädestä Alman lapsia.

      Silloin ei ollut vielä vaaraa lintuinfluenssasta eikä meille tullut muitakaan pöpöjä Almasta. Alma oli siis kesy sorsa.

      • Kutv M

        Olisko vähän ylpeäkin,niin ryhdikkäästi astelee.

        Urpolla oli puolisokin vielä pari vuotta sitten
        tai paremminkin haaremi joskus kolmekin parempaa
        puoliskoa mukana kun kuljeskeli.

        Nykyään reppana kuljeskelee ypö yksin,liekkö menneet asia vähän
        hankaukseen vai liekkö Urpo jo niiin iäkäs että.:)))


    • pyytäisin...

      Viiden aikaan sulta aamupalaa, saisinkohan minä))), luulen, ettet kengällä heittäisi kuitenkaan...

      Karjalankunnailta terkkuja....

      • Kutv M

        Lentäskö ronttonen.:)

        Kiitos terkuista sinne Karjalankunnaille.

        *raapii päätään*


      • livertäsin.....
        Kutv M kirjoitti:

        Lentäskö ronttonen.:)

        Kiitos terkuista sinne Karjalankunnaille.

        *raapii päätään*

        korvaasi,,siinä olisi linnunlaulut kaukana, vain yölintu laulaisi;))))

        ..edelleen..karjalasta kajahtaa;)))


      • Kutv M
        livertäsin..... kirjoitti:

        korvaasi,,siinä olisi linnunlaulut kaukana, vain yölintu laulaisi;))))

        ..edelleen..karjalasta kajahtaa;)))

        Joskus yöllä,olen jopa kuullutkin.
        Olkoon mainitsematta nyt tässä,tässä tapauksessa on
        varmaan joku pienempi ja kauniimpi västäräkki tai
        peipponen kyseessä.

        Peipposet varsinkin laulaa sirkuttaa niin kovalla äänellä.:)


    • palaa

      annoit? *utelee*

      Ainut, jota minä olen potulla nakannut, oli maaliskuinen kolli.

      • Kutv M

        Tarjosin,ilman lisukkeita ja hyvin kelpasi.:)

        Niin kun näät en minä kovin vieraan varanen ollut.


      • kaulushaikara*
        Kutv M kirjoitti:

        Tarjosin,ilman lisukkeita ja hyvin kelpasi.:)

        Niin kun näät en minä kovin vieraan varanen ollut.

        se lienee, jos se tuollaista napsii naamaansa?


      • Kutv M
        kaulushaikara* kirjoitti:

        se lienee, jos se tuollaista napsii naamaansa?

        Esitit.Haikara oliskin aivan uusi tuttavuus minulle
        sekä näille seuduille.En koskaan ole täällä päin nähnyt ja olenkohan nähnyt muutenkaan.*pähkäilee*


      • meinasi
        Kutv M kirjoitti:

        Esitit.Haikara oliskin aivan uusi tuttavuus minulle
        sekä näille seuduille.En koskaan ole täällä päin nähnyt ja olenkohan nähnyt muutenkaan.*pähkäilee*

        tehdä muutama vuosi sitten mökin navetan piipunnokkaan pesän joku ihme harjalintu. Ei sitten kuitenkaan tuntunut ilmeisesti takapää sopivan siihen, vaikka kuinka yritti sitä siihen tällätä.


      • Kutv M
        meinasi kirjoitti:

        tehdä muutama vuosi sitten mökin navetan piipunnokkaan pesän joku ihme harjalintu. Ei sitten kuitenkaan tuntunut ilmeisesti takapää sopivan siihen, vaikka kuinka yritti sitä siihen tällätä.

        Monia vuosia oli orava"Osku",oli perhettäkin
        joskus ja asusti heiniä sisältävässä säkissä,
        oli tehnyt reiän sinne ja pesäkolonsa.

        Annettiin olla rauhassa kun ei ollut häiriöksikään.
        Poikaset juoksentelivat ja kisailivat pitkin vanhan
        navetan seiniä.

        Oskukin tuli varmaan vanhaksi kun ei ollut enää
        moneen vuoteen perhettä,asusti yksin säkissään.

        Vuosi sitten menin käymään työn merkeissä paikalla
        ja saunalle mentyäni odotti yllätys.
        Osku oli pudonnut saunan savupiipusta sisään ja
        menehtynyt kiukaan tulipesään janoon ja nälkään.

        Oskun se täytyi olla kun sen jälkeen ei ole oravaa enää näkynyt.


      • Oskulla surullinen
        Kutv M kirjoitti:

        Monia vuosia oli orava"Osku",oli perhettäkin
        joskus ja asusti heiniä sisältävässä säkissä,
        oli tehnyt reiän sinne ja pesäkolonsa.

        Annettiin olla rauhassa kun ei ollut häiriöksikään.
        Poikaset juoksentelivat ja kisailivat pitkin vanhan
        navetan seiniä.

        Oskukin tuli varmaan vanhaksi kun ei ollut enää
        moneen vuoteen perhettä,asusti yksin säkissään.

        Vuosi sitten menin käymään työn merkeissä paikalla
        ja saunalle mentyäni odotti yllätys.
        Osku oli pudonnut saunan savupiipusta sisään ja
        menehtynyt kiukaan tulipesään janoon ja nälkään.

        Oskun se täytyi olla kun sen jälkeen ei ole oravaa enää näkynyt.

        loppu, voi voi.
        Oravan pojat ne vasta ihania onkin. Mukava niitä on mökin rauhassa katsastella. Oppisi vain kaikkien linnunäänien laulajat.


    • Minulle tuli mieleen fasaanikukko.

      • Kutv M

        Täysin oikein tullut mieli johde.:)
        Fasaanilla on niin kuuluva ääni että varmasti herättää aamulla.
        Melkeimpä kellonsa saisi tarkistaa niin tarkasti
        tulee aamulla ja päivällä tapaamaan,joskus käy
        myös illalla mutta harvemmin ja ilman aikataulua.

        Vaikea tietää onko sama kukko kun oli monta vuotta aikaisemmin.
        Olikohan pari kesää poissa ja nyt keväällä
        ilmestyi vaan kukko huutelemaan samaan kohtaan
        parvekkeen avattavaan kulmaan kun aiemminkin.

        Parvekkeita on kymmeniä mutta ei käy muualla
        kerjuulla kun mun luona.:)

        Joko tuntee sympatiaa vain minua kohtaan tai oli
        sitten vanha tuttu Urpo joksi vuosia sitten nimitettiin.


      • Kutv M

        Täysin oikein tullut mieli johde.:)
        Fasaanilla on niin kuuluva ääni että varmasti herättää aamulla.
        Melkeimpä kellonsa saisi tarkistaa niin tarkasti
        tulee aamulla ja päivällä tapaamaan,joskus käy
        myös illalla mutta harvemmin ja ilman aikataulua.

        Vaikea tietää onko sama kukko kun oli monta vuotta aikaisemmin.
        Olikohan pari kesää poissa ja nyt keväällä
        ilmestyi vaan kukko huutelemaan samaan kohtaan
        parvekkeen avattavaan kulmaan kun aiemminkin.

        Parvekkeita on kymmeniä mutta ei käy muualla
        kerjuulla kun mun luona.:)

        Joko tuntee sympatiaa vain minua kohtaan tai oli
        sitten vanha tuttu Urpo joksi vuosia sitten nimitettiin.


      • Tuplana

        Onnittelut.
        Yritin korjata kirj virhettä mutten näköjään ehtinyt.
        Kone oli tällä kertaa nopeampi.:)Kutv M


      • Tuplana kirjoitti:

        Onnittelut.
        Yritin korjata kirj virhettä mutten näköjään ehtinyt.
        Kone oli tällä kertaa nopeampi.:)Kutv M

        Kannettava tietsikkani tekee temppuja minullakin, siksi koska käsi jo niin turta ja kyynärpäähänkin sattuu, kun hiirtä on näppäillyt niin paljon. Välillä täytyy käyttää hipaisu näppäintä ja siinä olen niin hidas, etten meinaa ehtiä mihinkään kommentoimaan.


      • Pirre*
        Kutv M kirjoitti:

        Täysin oikein tullut mieli johde.:)
        Fasaanilla on niin kuuluva ääni että varmasti herättää aamulla.
        Melkeimpä kellonsa saisi tarkistaa niin tarkasti
        tulee aamulla ja päivällä tapaamaan,joskus käy
        myös illalla mutta harvemmin ja ilman aikataulua.

        Vaikea tietää onko sama kukko kun oli monta vuotta aikaisemmin.
        Olikohan pari kesää poissa ja nyt keväällä
        ilmestyi vaan kukko huutelemaan samaan kohtaan
        parvekkeen avattavaan kulmaan kun aiemminkin.

        Parvekkeita on kymmeniä mutta ei käy muualla
        kerjuulla kun mun luona.:)

        Joko tuntee sympatiaa vain minua kohtaan tai oli
        sitten vanha tuttu Urpo joksi vuosia sitten nimitettiin.

        Urpo pataan :/


      • mea*
        Pirre* kirjoitti:

        Urpo pataan :/

        ajatus. :(


      • Kutv M
        Pirre* kirjoitti:

        Urpo pataan :/

        Muttei nyt laiteta pataankaan.

        Annetaan nyt Urpon nauttia kesästä ja vapaudestaan
        sekä naapuri yhtiön koirista,jotka tuppaa sitä hätyyttämään.

        Tiedän että fasaanin liha on hyvää,kun olen sitä
        joskus kahden fasaanin verran ihan laillisesti syönyt.


      • Pirre*
        mea* kirjoitti:

        ajatus. :(

        hyvää, mitäs karmeaa siinä nyt on, höps.










        :)


      • muuta kuin,
        Pirre* kirjoitti:

        hyvää, mitäs karmeaa siinä nyt on, höps.










        :)

        täälläkin päin on jo vuosia kierrellyt fasaani, ei tulis mielen viereenkään (toki tiedän fasaanin herkuksi) kaveria syödä! ;))


      • Pirre*
        muuta kuin, kirjoitti:

        täälläkin päin on jo vuosia kierrellyt fasaani, ei tulis mielen viereenkään (toki tiedän fasaanin herkuksi) kaveria syödä! ;))

        enkä minäkään söisi näitä meidän paikkakunnan harviislintujamme; joku tuonut tänne fasaaneja joskus, - irtokissatkaan eivät ole saaneet tuoreeltaan napsittua kaikkia poikasia tuoreeltaan parempiin suihin.

        Elelvät kirkonkylän keskustassa, - ritarinnan immeisten kanssa.

        Tänään nauratti, kun yksi meni harkitun ylväästi suojatien kohdalta tien yli. :)


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        enkä minäkään söisi näitä meidän paikkakunnan harviislintujamme; joku tuonut tänne fasaaneja joskus, - irtokissatkaan eivät ole saaneet tuoreeltaan napsittua kaikkia poikasia tuoreeltaan parempiin suihin.

        Elelvät kirkonkylän keskustassa, - ritarinnan immeisten kanssa.

        Tänään nauratti, kun yksi meni harkitun ylväästi suojatien kohdalta tien yli. :)

        pyyhekumia; saisinko lainaan? :)


    • ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...

      häh?

      • Kutv M

        Ole vielä selvinnyt.:)))


    • henri.2

      pari harakkaa,tai iseasiassa niitä näkyy nyt olevan neljä.
      Toivat poikaset mukanaan kun vein ruokaa niille.
      Poikaset vaan ei osanneet syödä,siipiään vaan räpyttelivät,ja odottivat että emot antaa palan suuhun-uusavuttomia varmaan-
      Emot lähtivät lipettiin,ja harkanpojat lensivät puuhun ihmettelemään.
      Taitaa vieroitus olla meneillään heillä.

      • Akaton mies

        Minulla on jo täs markilla ja tuos mettän reunas ollu ja eleelly sellaanen syytinki jänis, justihin Syyti nimeltäänki, vuosikausia. Jotenki ihime ku en oo muistanu siitä mitään teille kertoakkaan. vaikka onhan niitä palijon muitaki asioota mistä ei puhesta oo ollu. Sellaanen tavallinen jänis soon, sellaanen oikia lisenssi jänis. Ku mä oon kuulkaas itte myöntäny sille sen elinikääsen syytingin, ihan vain näin suullisella sopimuksella on oltu ja eleelty sellaasta rauhan omaasta rinnakkaas eloa aina päivät iltahan. Sellaanen oikia pajajänis soon ja etevä järijen juoksultansa. Kaikki puheet se ymmärtää ja vanhetessaan vaan viisastuu. Sillä on sellaanen niinkuun ennen aikahan sanottihin notta "pöytäsyytinki" Täys ylööspito taloosta. Tiitu pikkuunen seuraaloo sen liikkeetä tuosta tuvan klasiista ja pitää sitä sukulaasenaan. Oonki sille aina sanonu notta "serän emäntäkö siellä taas menöö syönnöksillensä" tein Syytille tuohon pellon reunahan oikeen sellaasen ruokinta paikan. Siinä on sellaanen pieni matala katoos mihinä talavisin oon vieny heiniä ja joskus pyhääseksi ja joulun aikahan haavan oksia. Ruusun marijoosta Syyti liioon pitää kovasti ja oikeen nassutteloo ja sillälaalla makusteloo niitä suussaan.
        On täs oraviaki ja talavisin syötän talitiaasia. Tiitu on tärkiää seuraamahan tiaasten liikkehiä lintulauralla ja on niinkuun sellaanen pikkuusen vahtimestari notta kaikki saa syörä ja tasapuolisesti, ennen ku lentävät yöpuulle tuohon latoniityn taakse mettähän. Tiitu on kovasti tärkiäs ja tarpehellises viraas siinä lintulauta hommas aina talaven aikahan. terv. seppä ja pieni Tiitu pohojanmaalta.


    • Sinimarjanen

      Minäkin, mutta Anan kanssa.:))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe