Kukin tekee asuinpaikastaan omanlaisensa,minkä keskellä Sinä viihdyt?
Millaisesta Sisustuksesta Tykkäät?
31
1877
Vastaukset
- tällaisesta
Paljon vanhaa, vähän uutta, vähän sinistä,
merihenkistä, lintuja, laivoja ja majakka vierashuoneen seinällä, jossa on valo.
Paljon tauluja. - Maalaishiiri
Jos voisin valita,asuisin vanhassa kartanossa tai pitsihuvilassa (olen nähnyt Terijoella). Pidän romanttisesta ja runsaasta sisustuksesta. Kristallikruunuista, vanhoista tyylihuonekaluista, pitseistä, kultauksista, luetteloa voisi jatkaa. Aalto-tyyli on minulle kauhistus. Toiveitani en voi toteuttaa, onneksi saa haaveilla.
- kaaos!
Viihdyn kohtuullisen sekaisessa ympäristössä.
Elämisen merkkejä täytyy olla pystyäkseni rentoutumaan.
Ylenpalttinen järjestys kiusaa minua.
Sisustustyyleistä en välitäpätkääkään.
Tyttäremme mukaan meillä ei mitään tyyliä olekaan.
Hyvä näin!
Osa tuttavistamme sisustaa VIERAITA eikä itseään varten.
Haluavat sillä viestiä jotain kävijöille.
Säälittävää mutta onneksi vain heidän päänsärkynsä!- MareNki***
taidemielinen hyväntahtoinen boheemikämppä!
Retriitin rauha sisimmässä.
Minä viihdyn spartalaisessa sisustuksessa ja mieliväri valkoinen.
- askeetti
Vaalea sisustus, vain muutama väriläiskä. Ei roinaa. Mieli lepää!
askeetti kirjoitti:
Vaalea sisustus, vain muutama väriläiskä. Ei roinaa. Mieli lepää!
Noin se olikin, mieli lepää. En minäkään pidä ylimääräisestä pölyn kerääjästä.
- Anskuliini
sinistä, uusia ja vanhoja huonekaluja, paljon puuta, Billnäsiä ja hyllystöt on tehty mänty puusta, koristeina vanhoja heinäseipäitä ja taottua rautaa.
Tekstiilit vaaleita ja paljon viherkasveja.
Mulla on koti joka hätkähdyttää, mutta se on tehty asumista ja viihtymistä varten, ei mikään näyttelykoti. - Angel of The Morning
Jos omaa kotia katselee, niin aika sekalaista tyyliä näkyy olevan. Enimmäkseen vanhaa, rokokoota, 50-luvun hunekaluja, kaksi keinutuolia (punainen ja vanha puunvärinen), kaksi valkoista korituolia. Mustista tai tummanruskeista huonekaluista en pidä. Vaalean sävyiset, kermanvalkoiset ja tosi pirteän oranssi, keltainen ja punainen ovat minun kotini värejä. Koti on nyt "vaiheessa". Katto maalataan kerman valkoiseksi. Militarismi ei ole minun makuun.
- Miehetön nainen
Kirppareilta ja antiikkiliikkeistä on kulkeutunut tavaraa. Yhden sohvan olen itse kunnostanutkin työväenopistossa. En tiedä miksi vanhat tavarat kiehtovat, mutta niin on ollut lapsesta saakka. On minulla seassa uuttakin, kuten löhöilysohva. Ennenvanhaanhan tuoleissa ja sohvissa istuttiin selkä suorana joten niissä ei löhöily onnistu.
Feng shuita olen noudattanut. Joku varmaan pitää sitä huuhaana, mutta siinä on ihan maalaisjärkinen idea. Kuten että talo pitää rakentaa mäelle tai rinteeseen, niin että takana on metsä pohjoisen puolella suojana. Niinhän talot on kautta aikojen Suomessakin rakennettu. Silloin, kun ei vielä ollut tonttipulaa.
Koti on itseä varten. Yksistänihän siellä pääasiassa olenkin. Välillä on sotkuista, välillä siistiä. Ihanaa on, että saan päättää itse kaikesta.- sininen uni
Makuuhuone on sinisävyinen,se kuulemma rauhoittaa,pitsiä tietenkin,niitä on iso kasa joita vaihtelen mielen mukaan ja ostan kirppareilta lisää!
Riippuu talosta missä asuu,onko se uusi elementtitalo,ok-talo,vai vanhempi kerrostalo,olemme muuttaneet niin monta kertaa että se muuttuu niitten myötä.Ikean kama ei viehätä vaan vanhanaikainen tyyli,isoja viherkasveja,löhösohvat,ei pilkuntarkasti noudattaen mitään, vaan mikä näyttää ja tuntuu mukavalta.
Eilen kirpparilla käydessäni harmittelin kun ei ole paikkaa enää minne laittais,siellä oli ihanat ruusukuvioiset nojatuolit ja sohva! Ja miten hyvä oli istua.Ne olisivat sopineet jonnekin maalaistaloon,puuttuu vain se kartano... - Miehetön nainen
sininen uni kirjoitti:
Makuuhuone on sinisävyinen,se kuulemma rauhoittaa,pitsiä tietenkin,niitä on iso kasa joita vaihtelen mielen mukaan ja ostan kirppareilta lisää!
Riippuu talosta missä asuu,onko se uusi elementtitalo,ok-talo,vai vanhempi kerrostalo,olemme muuttaneet niin monta kertaa että se muuttuu niitten myötä.Ikean kama ei viehätä vaan vanhanaikainen tyyli,isoja viherkasveja,löhösohvat,ei pilkuntarkasti noudattaen mitään, vaan mikä näyttää ja tuntuu mukavalta.
Eilen kirpparilla käydessäni harmittelin kun ei ole paikkaa enää minne laittais,siellä oli ihanat ruusukuvioiset nojatuolit ja sohva! Ja miten hyvä oli istua.Ne olisivat sopineet jonnekin maalaistaloon,puuttuu vain se kartano...Niitä ihania huonekaluja minäkin aina vaan bongaan. Se kartano tosiaan pitäisi olla että voisi hankkia kaiken ihanan mitä maailmasta löytyy. Mutta kyllä kai ihminen voi olla ihan onnellinen vaikka ei saakaan kaikkea mitä mieli tekee:)
- koti kotina
Eikö koti ole paras silloin kun siellä viihtyy, lapset sekä aikuiset. Meillä on ehkä hiukan boheemia mutta en pidä mustavalkoisesta tyylistä. Eikö se olekin jo vanhanaikaista muutenkin? Kuka muistaa ne lasipöydät, niissä pöly näkyi hyvin! Se lasi missä on kivet somisteena lasin alla, parempi. Meillä koirat tekevät myös kodista joka päivä imuroitavan,suurinpiirtein.
- Angel of The Morning
Eikö sitä sanota, että koiranomistajan koti ei ole koskaan siisti. Meillä kääpiö on nostanut jalkaa sohvan päätyyn. Heitän sen kohta suosiolla pois, siis sohvan. Pihan ulko-ovea se raapinut yksinollessa niin, että siihen pitää laittaa uusi "maali". Imuroida pitäisi joka päivä. Lattian peittää muuten kaikki ulkoatuleva joulukuusta pienempi roska. Sen pitkään turkkiin tuntuu tarttuvan ihan kaikki.
- sisustaja minäkin
.. semmoisia hyllyille sijoitettavia koriste-esineitä, mitkä vaan pölyyntyvät, eikä tarpeelliset kirjat ja muu mahdu minnekään.
Huonekalukaupoista tulee sellaista mallia koteihin, missä ollaan kuin museossa, eikä mitään voi laittaa mihinkään.
Juu, en siedä paljon mitään ammattisisustajien järjestelmiä. - Pirre*
monenkinlaisesta, mutta tarkoituksen mukaisuus syistä meillä on nyt sisustusmateriaaleina mahdollisimman helppohoitoisia pintoja, - nahkaa ja puuta - ei siis mitään hienouksia.
- olla pitää
kirjahylly, nahkasohva jossa tammesta käsinojat ja päädyt, tamminen sohvapöytä. Vaaleat karvalanka matot sopii hyvin tummiin huonekaluihin. Tyyliin sopivia seinälamppuja, paljon lasiesineitä, kristallikruunu katossa. Ei mitään vanhaa kamaa, ne ei ole mieluisia. On joitakin kookkaita kukkia lattialla. Makuuhuoneessa keltaisen eri sävyjä, se on lempivärini. Kylppäri punainen ja valkoinen, myös lattia.Keittiön värisävyt vihreitä.
- Akaton mies
Uutta ja vanhaa rinnakkaan, sellaasta talonpoikaas antiikkia. Minulla ku täs yksin köksäälen ja tilaa on yhyreelle palijon liikaaki, niin oon yhyren huonehen teheny sellaaseksi vanhaksi perinnehuoneheksi ja siellä kyllä hyvin viihrynki. Minulla on siellä kaikenlaasta wanhaa tavaraa, sellaanen pieni kotiarkisto ja huone on sisustettu kolomekymmentä luvun tyylihin. Isoisän vanha suutarinkones on klasin alla pöyrällä torvi grammari ja soi komiasti. Sitten tein tai vaihroon ikivanhaan putkirariohon nyky tekniikan. Huone ei oo mikään museo, tavaraa on sillälaalla tavallinen määrä niinkuun ny silloonkin aikana tavallises koriis ja huonehes tapaas olla. Muutoon minulla on sellaasta tavallista. Kyllähän nua huonekaluut hyvänä pysyy ku yksin asun ja oon aika palijon vielä täältä poiskin. Täs on sellaanen tupakeittiö, puuhelloonensa ja on oikeen lämmitettävä tiilinen leivinuuniki. Kaapit keittiös ja muuallaki on punapyökkiä, tuvaas alaosa puuta ja yläosaas on tapeetit. Peräseinällä käyrä rapsutteloo vanha seinäkello ja mittaa lopuutonta aikaa. Aina soon virehes, niinkuun mä ittekki,hih. Olohuonehes on oikia takka, sillä lämmitän talaviaikahan ja puuhellaas pirän valakiaa. Saunankiuas on liioon puilla lämpiävä. Apukeittiös on nua pyykkikones, vaattehen silityspaikka ja siivouskomerot ja sellaanen työtaso mihinä on ompelukones. Miniä sillä joskus neuloo karteekin reunoja, vaimovainaa oli hyväki neulomahan, teki minulle työhousuja ja korijas haalareita. Siitä pääsöö liioon sitten saunahan ja pesuhuoneesehen. Tiitu pikkuusta mä en päästä tuonne apukeittiöhön ku kerran oli jääny ovi raollensa niin oli tukkinu ittesä siellä siivouskomerohon. Teheny siellä pahojaan, hajoottanu pesupuluveri paketin ja potkinu tyyrihit puluverit siellä levällensä. Mä aattelin notta kuinka se haisoo nuan pesujauheelle ku ehtoolla tulin pajaasta tupahan. Jouruun sitten pikkuusen nuhtelemahan Tiitua ku eihän se ny sovi notta pienet ja muutoon kiltit kanilapset saa teherä sellaasta. Tällaasta tavallista arki elämää meillä rakkahan pienen Tiitun kans, tällaasis tavallisiis huonehis. terv. seppä ja pieni Tiitu-kani pohojanmaalta.
- MareNki***
Akaton mies kirjoitti:
Uutta ja vanhaa rinnakkaan, sellaasta talonpoikaas antiikkia. Minulla ku täs yksin köksäälen ja tilaa on yhyreelle palijon liikaaki, niin oon yhyren huonehen teheny sellaaseksi vanhaksi perinnehuoneheksi ja siellä kyllä hyvin viihrynki. Minulla on siellä kaikenlaasta wanhaa tavaraa, sellaanen pieni kotiarkisto ja huone on sisustettu kolomekymmentä luvun tyylihin. Isoisän vanha suutarinkones on klasin alla pöyrällä torvi grammari ja soi komiasti. Sitten tein tai vaihroon ikivanhaan putkirariohon nyky tekniikan. Huone ei oo mikään museo, tavaraa on sillälaalla tavallinen määrä niinkuun ny silloonkin aikana tavallises koriis ja huonehes tapaas olla. Muutoon minulla on sellaasta tavallista. Kyllähän nua huonekaluut hyvänä pysyy ku yksin asun ja oon aika palijon vielä täältä poiskin. Täs on sellaanen tupakeittiö, puuhelloonensa ja on oikeen lämmitettävä tiilinen leivinuuniki. Kaapit keittiös ja muuallaki on punapyökkiä, tuvaas alaosa puuta ja yläosaas on tapeetit. Peräseinällä käyrä rapsutteloo vanha seinäkello ja mittaa lopuutonta aikaa. Aina soon virehes, niinkuun mä ittekki,hih. Olohuonehes on oikia takka, sillä lämmitän talaviaikahan ja puuhellaas pirän valakiaa. Saunankiuas on liioon puilla lämpiävä. Apukeittiös on nua pyykkikones, vaattehen silityspaikka ja siivouskomerot ja sellaanen työtaso mihinä on ompelukones. Miniä sillä joskus neuloo karteekin reunoja, vaimovainaa oli hyväki neulomahan, teki minulle työhousuja ja korijas haalareita. Siitä pääsöö liioon sitten saunahan ja pesuhuoneesehen. Tiitu pikkuusta mä en päästä tuonne apukeittiöhön ku kerran oli jääny ovi raollensa niin oli tukkinu ittesä siellä siivouskomerohon. Teheny siellä pahojaan, hajoottanu pesupuluveri paketin ja potkinu tyyrihit puluverit siellä levällensä. Mä aattelin notta kuinka se haisoo nuan pesujauheelle ku ehtoolla tulin pajaasta tupahan. Jouruun sitten pikkuusen nuhtelemahan Tiitua ku eihän se ny sovi notta pienet ja muutoon kiltit kanilapset saa teherä sellaasta. Tällaasta tavallista arki elämää meillä rakkahan pienen Tiitun kans, tällaasis tavallisiis huonehis. terv. seppä ja pieni Tiitu-kani pohojanmaalta.
jo reissusta?
Viihtyikö se pikkumuru nyt siinä ikkunalaudan laatikossa?Halit teille! - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
pesusoikkoon sillon: ootko sie pessy pahantekijääs millonkaan, - tykkääkö se vedestä? :)
Kaunis on kotisi. - Akaton mies
MareNki*** kirjoitti:
jo reissusta?
Viihtyikö se pikkumuru nyt siinä ikkunalaudan laatikossa?Halit teille!Sunnuntai aamuyöllä tultihin. Kyllähän Tiitu viihtyy siellä mihinä mäkin oon. Soon sellaanen kovasti kiltti ja vähään tyytyväänen matkaaja. Siinä se on tuulilasiin erees pienes laatikossaan istuu ja välihin nukkuu. Seuraaloo ku maantie juoksoo sinne rekankeulan alle. Istuu se siinä mun viereski ja nukkuu siinäki, miten ny milloonki. On siitä seuraa ja tuloo puhua höpötettyä sille siinä vieres. Sille tuloo välihin sellaasia rakkauren puuskia notta ku johonaan parkkipaikalla taukoa piretähän niin sylihin on päästävä ja nuoloo mun naamaa ja käsiä. Halit Sinullekki meiltä molemmilta. Tiitu nukkuu jo tuolla yöunta, selijällänsä (sekin on laillaan ihime) takakäpälät vain näkyy tuolta sen oman pienen sängynpääryyn ylitte. terv. me täältä pohojanmaalta.
- Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
pesusoikkoon sillon: ootko sie pessy pahantekijääs millonkaan, - tykkääkö se vedestä? :)
Kaunis on kotisi.Oon mä pesyy Tiitua ja kyllä se tykkää ku sitä pikkuusen pesasoo ja kynnethän siltä pitää leikata kynsisaksilla. Kovasti heleppohoitoonen ja vaatimatoon kaveri se on.
Tällaanen tavallinen koti meillä täs on, rakennettu -85 vuonna. Liika iso vain yhyreelle, täs on sähkölämmitys. Ei minulta palijoa kuitenkaan sähköhön mene, takkaa ja tuota puuhellaa tykkään kylymillä lämmittää. Iltaasin on mukavaa istuksia takkatulen vieres ja se jotenki rauhoottaa mua, ainaasta matkamiestä. Ikää ku tuloo niin istutahan keinutuolis Tiitu on mun syliis niin uni tuloo "tulehen tuijottajalle" ja kirija putoaa kärestä siihen vierehen lattialle. Aamuusin ku noustahan kovasti aina varahin ylös. Tuos viiren-kuuren välillä aletahan aina aloottelemahan uutta päivää. Siistiä meillä täällä kyllä on, vaikka itte sanonki eikä oo kehuja kaukaa mutta passaa kyllä tulla kattomahan. Kyllähän iso kiitos kuuluu pojan vaimoolle. Sellaasta miniää maalimas varmahan muualla ookkaan. Niin ahkera ja kovasti rakas miniä se on. Ja pitkä tyttö, pikkuusta vajaa 180 cm. - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Oon mä pesyy Tiitua ja kyllä se tykkää ku sitä pikkuusen pesasoo ja kynnethän siltä pitää leikata kynsisaksilla. Kovasti heleppohoitoonen ja vaatimatoon kaveri se on.
Tällaanen tavallinen koti meillä täs on, rakennettu -85 vuonna. Liika iso vain yhyreelle, täs on sähkölämmitys. Ei minulta palijoa kuitenkaan sähköhön mene, takkaa ja tuota puuhellaa tykkään kylymillä lämmittää. Iltaasin on mukavaa istuksia takkatulen vieres ja se jotenki rauhoottaa mua, ainaasta matkamiestä. Ikää ku tuloo niin istutahan keinutuolis Tiitu on mun syliis niin uni tuloo "tulehen tuijottajalle" ja kirija putoaa kärestä siihen vierehen lattialle. Aamuusin ku noustahan kovasti aina varahin ylös. Tuos viiren-kuuren välillä aletahan aina aloottelemahan uutta päivää. Siistiä meillä täällä kyllä on, vaikka itte sanonki eikä oo kehuja kaukaa mutta passaa kyllä tulla kattomahan. Kyllähän iso kiitos kuuluu pojan vaimoolle. Sellaasta miniää maalimas varmahan muualla ookkaan. Niin ahkera ja kovasti rakas miniä se on. Ja pitkä tyttö, pikkuusta vajaa 180 cm.Mistähän johtuu, että te länsisuomalaiset olette järkijään olleet, ja kautta aikain pitempiä, verraten vaikka meihin itäiseen- ja savolaiseenkin rotuun?
Olisiko se meri antanut sitä evästä aina runsaammin, ja viljavammat maatkin teillä on aina ollu; vaurauttakin niin ollen enemmän, ja ruokaa.
Suomalaisten keskimitta on kasvanut viimeisten kymmenien vuosien aikana, ja kasvaa edelleen, ja ihan kuulemma sen takia kun ihmisten ruoka on parantunut, - se on ravitsevampaa.
Meidän Helmikin juttelee jo selvästi kaikki asiat, vaikka on vasta 1,8 vuotta, vissiin johtuu hyvästä ruoasta :)) - kaukorannan uivelo
Akaton mies kirjoitti:
Kovasti mukava lukea jutusteluasi. On sinulla kertojan lahjat. Kirjoita lisää!
- MareNki***
Akaton mies kirjoitti:
Oon mä pesyy Tiitua ja kyllä se tykkää ku sitä pikkuusen pesasoo ja kynnethän siltä pitää leikata kynsisaksilla. Kovasti heleppohoitoonen ja vaatimatoon kaveri se on.
Tällaanen tavallinen koti meillä täs on, rakennettu -85 vuonna. Liika iso vain yhyreelle, täs on sähkölämmitys. Ei minulta palijoa kuitenkaan sähköhön mene, takkaa ja tuota puuhellaa tykkään kylymillä lämmittää. Iltaasin on mukavaa istuksia takkatulen vieres ja se jotenki rauhoottaa mua, ainaasta matkamiestä. Ikää ku tuloo niin istutahan keinutuolis Tiitu on mun syliis niin uni tuloo "tulehen tuijottajalle" ja kirija putoaa kärestä siihen vierehen lattialle. Aamuusin ku noustahan kovasti aina varahin ylös. Tuos viiren-kuuren välillä aletahan aina aloottelemahan uutta päivää. Siistiä meillä täällä kyllä on, vaikka itte sanonki eikä oo kehuja kaukaa mutta passaa kyllä tulla kattomahan. Kyllähän iso kiitos kuuluu pojan vaimoolle. Sellaasta miniää maalimas varmahan muualla ookkaan. Niin ahkera ja kovasti rakas miniä se on. Ja pitkä tyttö, pikkuusta vajaa 180 cm.eikös vaan, eikä länsi-suomalainen kuten Pirre*ehdotti?
Varsinais-Suomessa on kyllä pitkiä ihmisiä,vaikken minä kovin missipitkä ole 163 senttiä sulka pääs!
Minulla on ihania pupun kuvia.Itselläni on lintuja...ja kissakin.
Taas sulo-unia,olen ihan hurmaantunut pupuun ja sen isäntään..niin hellyyttävää!
Ps.tämä ei kuulu sisustusosastolle....;)
- mies_vm56
pitää olla, mutta hillittyä. Valkoiset maalatut seinät on kauhistus. Tummahko, mielellään aito puu huonekaluissa miellyttää. Kauniita ja muistojakin herättäviä esineitä pitää olla muttei liikaa. Ja tietenkin kaiken pitää olla hyvässä järjestyksessä sekä villakoirat karkotettuina.
- sen pitää
olla. Mustaa, valkoista, kromia. Huonekalut Alvar Aaltoa. Ei verhoja ikkunoita ja näkymiä pilaamaan, ainoastaan sälekaihtimet.Kristallikruunu ja ruusuverhot olisivat kauhistus minulle.
Lattiapinnat kuultovärjättyä tammea.
Makuja on niin monia.Tää sopii mulle. - Sisustus
Minulle:ruusukuvioiset tapetit,raidalliset matot,
valkoiset ja tummat huonekalut,kukalliset tyynyt
ja muut tekstiilit,tällä hetkellä on vielä pilkullinen sohvakalusto,joka on tarkoitus vaihtaa yksiväriseen.
Lisäksi runsaasti viherkasveja,köynnökset voi taivuttaa pyöreisiin ja sydämen muotoisiin tukikehikoihin. - lenah
ja eläimiä pitää olla, silloin minä viihdyn!
Kirjoja on niin paljon, että olkkarin seinän kokoisessa hyllyssä joutuvat olemaan kahdessa rivissä. Luen mielelläni kirjoja uudestaankin, ja siksi olen niitä kotiin haalinutkin.
Kasveja on jokaisella ikkunalaudlla. Keittiön ikkunan melkein peittää posliinikukka, jonka aikoinaan varastin kahden lehden kokoisena, ja siitä sitten kasvattelin komeaksi. Kukka kukkii aivan tavattoman runsaasi ja usein.
Jaloissa pyörii kaksi kilttiä, vanhaa kissaa. Niistä on uskomattoman paljon seuraa tällaiselle yksineläjälle. - möhnämunkki
Pidän luonnonmateriaaleista, puu, kivi, nahka, puuvilla, silkki, lasi. Vaalea väri ja valo viehättää, mutta kodikkuutta pitää olla. Sisustan vanhaa ja uutta sekoittamalla. Kaikkia huonekaluja saa ja pitää käyttää. Koira saa nukkua olohuoneen sohvalla. Kissanraapimat ranskalaiset nahkatuolit ovat ihanat,paperipinot eivät haittaa eikä lapsen tavarakasat. Koti on elämistä ja viihtymistä varten.
- Liilatar
,mäntyä, kirpparikamaa, paljon romanttisuutta ja vanhaa..hempeitä kankaita, pitsejä....rottinkihuonekaluja..Paljon kukkia ikkunalaudoilla...:) Varmaan monen "himosiivoojan" kauhistus koko kämppä....:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293335- 1211355
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101285- 711038
- 581031
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871016olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38931Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67910Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78865