Onko kokemuksia, kone huollossa?

Huoltoaika pitkä?

Koneeni on ollut jo viimekuun ekaviikosta huollossa, Hp:n kone. Onko kellään kokemusta onko näin pitkä huoltoaika normaali??

(OOn kyselly sieltä milloin kone on valmis, mutta aina kun kyselee niin sen pitempään menee,siltä ainakin tuntuu, enää en uskalla sieltä kysellä.)

13

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään hyvää palvelua ole. Mitähän "huollolla" tarkoitat?

    • ´´´´´´

      niiltä yleensä mitään kannata kysellä. Sen sijaan pitää tehdä tiettäväksi, että tilanne selvitetään kuluttajaviranomaisen kanssa.

    • hp oli

      takuuhuollossa emolevy poks, tilasivat sen jostain helsinkiin ja posti toin toimivan koneen tänne syrjäkylään, pariviikkoa meni ja olen helvatun tyytyväinen hp:n huoltoon.

    • Preerian McLammas

      huolto/korjausaika jos kysymyksessä takuutapaus. Kun on mennyt pitempään olen lähettänyt 30e/vrk laskun perään. Pari tuommoista tapausta on ollut ja tavara on tullyt muutamassa päivässä laskun lähettämisestä takaisin. "Sakkorahat" olen vaatinut mutta tinkinyt puoleen toisessa tapauksessa koska eivät oikeasti kyenneet saamaan uutta tarvittavaa osaa puoleentoista viikkoon. Tarkistin toki tuonkin asian.

      Yli viikko takuuasian hoidossa on pelleilyä ja asiakkaan aliarvioimista (riippuu asiakkaasta). Minkäänlaisia selityksiä eivät ole "henkilökunta lomalla, äkillinen sairastapaus, hommia on niin paljon, ei ole osia (mitä vaan mistä vaan saa 24h), tarvitaan tehtaan hyväksyntä korjaukselle." Viimemainittu kaikkein naurettavin ja kuvastaa koneen myyneen liikkeen/maahantuojan idioottimaisuutta.

      Jos kysymyksessä ei ole takuu on korjausaika sovittava ja korjaaja sitoutuu noudattamaan sitä.

      • '''''''

        se on tai pitäisi olla. "Hauskimpia" ovat nämä tapaukset, joissa vartin kestävässä osan vaihdossa tärvääntyy viikkoja, kuten kerran itselläni kolme viikkoa Powermillissä FujitsuS:n tuulettimen vaihdossa. Ihan turha tulla selittämään mitään osien tilauksesta ja sen kestosta, takuuhuollossa pitäisi olla valmiina tuulettimia muovikasseittain, sen verran halpoja ovat.


      • ja sen virallisen tulkinnan mukaan kohtuullinen korjausaika on kaksi viikkoa. Oma mielipide ei siinä auta mitään. Kahden viikon yli menevältä ajalta kuluttaja-asiakkaalla on oikeus hyvitykseen. Ainakin Apple antaa tavara- tai alennuskuponkihyvitystä ihan kiltisti, mutta sitä pitää tosiaan älytä pyytää. Laki ei vaadi myyjäosapuolta tarjoamaan hyvitystä oma-aloitteisesti, joten tietämättömät ja nössöt jäävät ilman, kuten he jäävät ilman monesta muustakin kivasta.


      • Huoltoaika

        Kyllä, takuuhuollosta on kyse. Viimeviikolla lupasivat koneen tälle viikolle ja tämä päivä on vileä mahdollisuus koneen tulla, jos postissa ei ole lappua koneen hakuun niin otampa yhteyttä kuluttajasuojaasiamieheen.
        Kiitos tiedoistanne!
        (Olen maksanut nettiliittymän tältäkin kuulta.)


      • ei ollut mitään laitonta.
        Huoltoaika kirjoitti:

        Kyllä, takuuhuollosta on kyse. Viimeviikolla lupasivat koneen tälle viikolle ja tämä päivä on vileä mahdollisuus koneen tulla, jos postissa ei ole lappua koneen hakuun niin otampa yhteyttä kuluttajasuojaasiamieheen.
        Kiitos tiedoistanne!
        (Olen maksanut nettiliittymän tältäkin kuulta.)

        esim musaa miljoona kaupalla tai muuta niin se on varmaan lähetetty poliisin tutkittavaksi.Hp:n kaverit muuten kuikuilee aina päivän pari mitä koneella on kun ne osaa ja kiinnostaa.


      • Preerian McLammas
        Huoltoaika kirjoitti:

        Kyllä, takuuhuollosta on kyse. Viimeviikolla lupasivat koneen tälle viikolle ja tämä päivä on vileä mahdollisuus koneen tulla, jos postissa ei ole lappua koneen hakuun niin otampa yhteyttä kuluttajasuojaasiamieheen.
        Kiitos tiedoistanne!
        (Olen maksanut nettiliittymän tältäkin kuulta.)

        sen verran että monasti otetaan yhteyttä liiankin äkkinäisesti ko. tahoon. Moni firma on ihan ok ja rehellinen ja ymmärtävät asiakkaan tarpeiden päälle. Kannattaa ensin koettaa sopia asia asiallisesti firman kanssa ja sitten vasta jos se ei johda mihinkään niin ottaa yhteyttä viranomaiseen.

        Yhdestä firmasta oli lähetetty tavaraa nipullinen asiakkaalle ja pantu mukaan lappu missä kerrottiin että yksi tavaroista on saatavana alle viikon päästä ja tullaan lähettämään free of charge myöhemmin. Parin päivän päästä firmaan soitettiin kuluttaja-asiamieheltä ja kerrottiin että "kyllä tämä asia pitäisi jotenkin sopia" vaikka asiakas ei ollut edes soittanut firmaan asiasta. Tuli niin kun yllätyksenä. Eli firmallekin on annettava tilaisuus korjata virheensä.

        Tämä nyt ei koskenut tapaustasi mutta tämmöisiä päinvastaisiakin tapauksia on.


      • Preerian McLammas
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ja sen virallisen tulkinnan mukaan kohtuullinen korjausaika on kaksi viikkoa. Oma mielipide ei siinä auta mitään. Kahden viikon yli menevältä ajalta kuluttaja-asiakkaalla on oikeus hyvitykseen. Ainakin Apple antaa tavara- tai alennuskuponkihyvitystä ihan kiltisti, mutta sitä pitää tosiaan älytä pyytää. Laki ei vaadi myyjäosapuolta tarjoamaan hyvitystä oma-aloitteisesti, joten tietämättömät ja nössöt jäävät ilman, kuten he jäävät ilman monesta muustakin kivasta.

        mitä sanot mutta kaksi viikkoa on pitkä aika ostetulle, maksetulle ja toimimattomalle tavaralle. Itse lasken että jos viikossa ei saa korjausta asiaan niin koneessahan ei silloin tavallaan ole takuuta koska en pysty sitä käyttämään. On enemmän kun kohtuullista hyvittää parin viikon ajasta yhdeltä viikolta asiakasta. Myyn itsekin erilaista teknistä tavaraa ja ymmärrän nopean takuuasioiden hoidon päälle. Ja samat asiakkaat pysyvät vuodesta toiseen. Tosin kysymys on lähinnä ammattilaistavaroiden hääräämisestä ammattilaisille. Silloin joutuu monasti antamaan korvaavan laitteen tilalle heti korjauksen ajaksi.

        Olen muissa asioissa keskustellut kuluttaja-asiamiesten kanssa ja noista erilaisista virastoista ovat ehkä kaikkein asiallisinta porukkaa. Osaavat aika hyvin asettua kummankin osapuolen "housuihin" noissa jutuissa. Vaatii varmaan aika pitkää pinnaakin.


      • Huoltoaika
        ei ollut mitään laitonta. kirjoitti:

        esim musaa miljoona kaupalla tai muuta niin se on varmaan lähetetty poliisin tutkittavaksi.Hp:n kaverit muuten kuikuilee aina päivän pari mitä koneella on kun ne osaa ja kiinnostaa.

        Kysyin nuorukaiseltani, että onko siellä mitään mikä poliisia kiinnostaisi niin, ei siellä kuulemma ole, musiikkia oli jonkin verran, mutta ei ohjelmaa millä niitä polttaisi.

        Saako musiikkia tallentaa netistä koneelle?


      • Huoltoaika
        ei ollut mitään laitonta. kirjoitti:

        esim musaa miljoona kaupalla tai muuta niin se on varmaan lähetetty poliisin tutkittavaksi.Hp:n kaverit muuten kuikuilee aina päivän pari mitä koneella on kun ne osaa ja kiinnostaa.

        Onko niillä oikeus mennä rikkomaan yksitysisuojaa?
        Eihän ilman etsintälupaa saa mennä tai täytyyhän sitä olla joku epäilys rikoksesta ja sehän täytyy näyttää toteen, että on ollut selvä epäilys rikoksesta jonka vuoksi tutkitaan.
        Joku järki sentään näissäkin hommissa pitää olla.


      • ei ollut mitään laitonta. kirjoitti:

        esim musaa miljoona kaupalla tai muuta niin se on varmaan lähetetty poliisin tutkittavaksi.Hp:n kaverit muuten kuikuilee aina päivän pari mitä koneella on kun ne osaa ja kiinnostaa.

        Jos tosiaan noin olisi ja tieto siitä leviäisi, HP:n myynti voisi kärsiä aika helkkaristi, kun Suomessa sentään tuhansilla uudehkoilla HP:illä tänäkin vuonna waretellaan melkein yötä päivää. Sulla ei varmaan ole pölähtävääkään todistetta siitä että jonkin merkin huolto oikeasti näkisi vaivaa tekijänoikeusrikkomuksista?

        No, saitti on suomi24 ja vastuu kirjoituksista ikävä kyllä lukijalla. Etenkin tämä pätee "ei ollut mitään laitonta.":n tapaisiin kertakäyttönimimerkkeihin, jollaisia usein käytetään kun halutaan pitää hauskaa höpöttelemällä ihan kaheleita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1071
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe