Miksi mies ei imartele/kehu?

ihmettelevä

Tällaista asiaa olen ihmetellyt. Olen ihan suht kaunis nainen ja edellisissä suhteissa ovat miehet kovasti kehuneet ulkonäköäni ja kertoneet tykkäävänsä minusta jne mutta tämä tyyppi kenen kanssa nyt seukkaan, ei sano mitään. Ei kertaakaan, onko se vaikeeta vai mikä siinä on vai enkö ole hänen mielestään kaunis?

32

10829

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simsalabim

      Miksi miehen pitäisi kehua naisen ulkonäköä?

      En oikein ymmärrä. Eikö se riitä, että on itse tyytyväinen ulkonäköönsä?

      • Marilyn

        haluavat kuulla miehensä suusta kehuja..ketä varten me ostetaan kauniita vaatteita ja laittaudutaan kauniiksi..minä en ainakaan muita miehiä varten vaan omaa miestäni, että hän olisi minusta ylpeä!


      • Simsalabim
        Marilyn kirjoitti:

        haluavat kuulla miehensä suusta kehuja..ketä varten me ostetaan kauniita vaatteita ja laittaudutaan kauniiksi..minä en ainakaan muita miehiä varten vaan omaa miestäni, että hän olisi minusta ylpeä!

        ...enkä odota kuulevani kehuja ulkonäöstäni. Olen itse ihan tyytyväinen omaan ulkonäkööni, eikä se oikeastaan kuulu muille, että mitä siitä ajattelevat.


      • tuhlaaja
        Marilyn kirjoitti:

        haluavat kuulla miehensä suusta kehuja..ketä varten me ostetaan kauniita vaatteita ja laittaudutaan kauniiksi..minä en ainakaan muita miehiä varten vaan omaa miestäni, että hän olisi minusta ylpeä!

        Ja miehesi kihisee raivosta, kun ostat kalliita ja turhia hepeneitä.


      • Höpsis :)
        tuhlaaja kirjoitti:

        Ja miehesi kihisee raivosta, kun ostat kalliita ja turhia hepeneitä.

        ... sen enempää, kuin muutkaan naiset, tai Keski-Eurooppalaiset miehetkään ... :)


    • musti

      Ei vaan kuulu kaikkien tyyliin. Saattaa ajatella että ymmärrät sanomattakin,tai että jos olisit ruma ja vittumainen niin se ei luultavasti kanssasi ensinnäkään edes olisi.

    • samaa ihmettelevä

      olen ihmetellyt ihan samaa. tosi monen suomalaisen miehen on kokemukseni mukaan vaikea antaa tunnustusta naiselleen. munkin tänhetkinen poikaystävä on antanut viimeisen 1,5 vuoden aikana muutamia kohteliaisuuksia ja nekin vain humalassa -on pistänyt sen suomalaisen jurouden piikkiin.
      kai se sit on kyse tästä kollektiivisesta itsetunnottomuudesta, ettei yleisestiottaen voida antaa kelleen kehuja, ei työpaikoilla eikä ihmissuhteissa. kaikki on niin kateellisia ja varovaisia ettei toinen vaan ylpisty jos se saa kehuja.
      toisaalta, olen saanut kehuja keskieurooppalaisilta miehiltä/kavereilta, eli ehkä kyse sit on kulttuurieroista.

      • Aivan Oíkein !

        Hän, piru-parka pelkää, Sinun ITSETUNTOSI KOHOAVAN LIIKAA. Saatat alkaa ajatella,että joku muukin huolsi sinut, kuin tämä huonon itsetunnon omaava Suomalainen Perusjuntti.

        Muistathan, kuinka hän ekojen seurustelukuukausie n aikana kehui 'Sinua ja ylisti maasta taivaisiin, kunnes tajusi, ETTÄ JOKU MUUKIN SAATTAA KIINNNOSTUA SINUNLAISESTASI PAKKAUKSESTA. joten olkoon hiljaa, ja antakoon Sinun uskoa, ettet ole niin mikään erikoinen. Ettet vaan ala katsella 'Aidan toiselle puolelle'. ??


      • Mies ei uskalla ...
        Aivan Oíkein ! kirjoitti:

        Hän, piru-parka pelkää, Sinun ITSETUNTOSI KOHOAVAN LIIKAA. Saatat alkaa ajatella,että joku muukin huolsi sinut, kuin tämä huonon itsetunnon omaava Suomalainen Perusjuntti.

        Muistathan, kuinka hän ekojen seurustelukuukausie n aikana kehui 'Sinua ja ylisti maasta taivaisiin, kunnes tajusi, ETTÄ JOKU MUUKIN SAATTAA KIINNNOSTUA SINUNLAISESTASI PAKKAUKSESTA. joten olkoon hiljaa, ja antakoon Sinun uskoa, ettet ole niin mikään erikoinen. Ettet vaan ala katsella 'Aidan toiselle puolelle'. ??

        Koska pelkää jonkun toisen Sinut vievän, jos tajuut, KUINKA HYVÄN NÄKÖINEN OOT. Eli Mies on mustis :) Ignore tämän laiset miehet !! Kato peiliin, siellä on KAUNIS NAINEN, ja pidä hauskaa, niin kauan, kun ELÄMÄ SALLII.

        Kenties huomenna sussa todetaan vaikka joku parantumaton sairaus, PIDÄ HAUSKAA, NIIN KAUAN KUIN PÝSTYT!


    • minä vaan

      Voin kyllä ihan kokemuksesta sanoa, että se kehuminen ei aina tule kaikilla ihmisillä ihan luonnostaan..Omalla kohdallani tilanne on nimittäin päinvastoin, että mies kyllä kehuu minua useinkin, mutta itse en jotenkin osaa kehua häntä. Siis asiasta on kyllä puhuttu, ja olenkin sanonut, että kyllä minä sinusta tykkään ihan yhtä paljon, vaikken koko ajan sitä ääneen sanoisikaan..

      Että se kyllä tosiaan on joskus hankalaa, mutta miksipä et kysyisi asiaa mieheltäsi?..ei hän siitä saisi mitenkään loukkaantua, jos asiallisesti otat puheeksi..!

    • Mies43

      ... kehunut miehen miehekkyyttä, ulkonäköä, eroottista vetovoimaa, älykkyyttä, yms. ominaisuuksia?

      Elääkö itsetuntosi/egosi ulkonäköösi kohdistuvista kehuista?

      • ONKO kumppanissasim kehuttava

        Jos kumppanissasi ei ole kehuttavaa (rAAKA-rIITTA), NIIN MITÄ TURHIA HÖPISEMÄÄN. aNNA PALAA OMAA ELÄMÄÄSI, TULEEKO TÄÄ KAVERI KERTOMAAN HAUDALLESI, KUINKA KAUNIS OLIT ?


    • Nuorimies

      ihmiset antamaan tunnustusta toisillenne joka paikassa/suhteessa!Työkavereille,ystäville,seurustelukumppanille ,
      jne..Suomalaiset eivät osaa yleensä kuin valittaa,ja
      kehuja tuntuu olevan niin pirun vaikea antaa,edes aiheesta.Se on tietenkin yksilökohtaista,mutta itse annan palautetta ystävilleni aina kun siltä tuntuu,oli sitten hyvää tai huonoa! :) Ja aina on mukavaa kuulla itsekin sitä hyvää palautetta.Olkaa itse suoria ja avoimia,älkää säästelkö kehuja niin kyllä se siitä leviää.Pienestä on kaikki kiinni,ehkä sinusta juuri! :)

    • kukkanen

      Miksi odotat että mies kehuisi ulkonäköäsi?
      Jos se mies ei sinusta pitäisi...tuskin se sinun kanssa olisi! Toisille se on luontaisempaa kun toisille..

      Olen kuullut kyllä kanssa kuhuja aina sillon tällöin mutta pyrin olemaan sinut itseni kanssa ja en tarvitse kuhuja että tuntisin itseni naiseksi tai että minulla olisi parempi olo.
      On sitä tietty tullut palautetta joskus jostain että joku ei ole mun tyyliseni juttu ja ehdotettu jotain muuta. Minusta on myös mukava sanoa välillä poikaystävälleni kehuja/imarteluja erinlaisista asioista.

      • on sitä..

        ...hengenravintoa. Seksin ohella sitä liimaa, joka pitää suhteen koossa ja virkeänä. Siksi pitäisi kehua.

        Ja erittäin hyvä huomio tuolla enenmmin oli M43:lla, että myös meidän naisten pitää kehua silloin tällöin miestämme. Eikä vain odottaa, että meitä kehuttaisiin.

        Kehuminen on sitä, kun sen aidosti tekee, että arvostaa toista, on ylpeä toisesta, rakastaa toista - ja tuo sen sanoillakin esille. Ja sen kehumisen pitää mielestäni olla henkilökohtaista, eli henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuvaa. En minä halua ainakaan, että (pelkästään) keittotaitoani kehuttaisiin - haluaisin olla naisena arvostettu, en kotitalouskoneena.

        Ja ööö, ei se riitä yleensä, että kun suhteen aloittaessa on sanonut, että rakastan sinua. Jos mies/nainen olettaa, että se riittää - ja että sitten ilmoitetaan, kun se lakkaa, niin kyllä se suhde siitä kuivaa. Ei kukaan jaksa 10 tai 20 vuotta sillä.


      • Naisena vastaan tähän ...

        Se saattaa jopa piristää seksielämää, jos joskus kuulee olevansa hyvännäköinen/seksikäs/cool ....tms. Mutta minkäs Suomalaiselle miehelle teet? Se ei uskalla kehua Sinua, koska sitten saattaisit uskaltautua kokeilemaan suhdetta ns.m *kehujan' kanssa ? Mikä on täyttä P-kaa. Jos annat kehut tyttöystävällesi säännöllisesti, se pitää YSTÄVÄSI mukavasti hyvällä tuulella, ja seksi (YM.) sujuu mukavammin, pinnistelemättä tarkoituksettomia kohteliaisuuksia, mitä joudut selittelemään seksikumppanille, miltä haluut saada TÄNÄ ILTANA, EHKÄ TYÖKEIKAN VUOKSI, EHKÄ MUUSTA SYYSTÄ. Ja Joudut juottamaan 'Leenaa' yli firman talousbudjetin ... Voi-Voi!


    • pupu

      Jospa tämä nykyinen "seukkaaja" onkin tosimies! Tykkää sinusta ihan oikeesti!?! Vaikka ei "puhu,eikä pussaa"!! Edelliset miehet ovat tainneet olla pelkkiä sananhelistelijöitä, kun kerran suhteet on päättyneet! Yleensä parisuhteessa on muut asiat tärkeämpiä, kuin naisen kauneuden ja ihanuuden jatkuva ylistys!! Oletkohan oppinut hieman turhamaiseksi??

      • hEI oLI SUHDE MIKÄ ´TAHANSA..

        Oli se suhde mikä tahansa (0llut), niin KAIKKI TAHTOO OLLA SANKAREITA, KAIKKI TAHTOO OLLA NIITÄ KAUNIITA LINNANNEITOJA/RITAREITA, jotka tultiin pelastaan. Näin lapsellisia me kaikki ollaan, eikö? Joten; Kertokaa kaikille, että SÄ OLIT SE ainoa ja oikea. Aika vain ei ollut meille suopea ...


    • Vahvamies

      Erikoista tuo nykyajan "seurustelu". Ihmiset eivät edes tunne toisiaan ja muka "seurustelevat". Sitten he joutuvat netistä kyselemään vieressä makaavan ihmisen ajatuksia.

      Se että miehesi ei kerro noita kaipaamiasi asioita on vain pieni osa todellisesta ongelmastasi. Se todellinen ongelma on se, että sinulla ei ylipäätään ole seurustelusuhdetta, vaikka luulet, että sinulla sellainen on.

      • Ihmemies/Ihmenainen

        Kaikki on oman elämänsä sankareita. Kuuntele J Karjalaista, jollet ymmärrä ...


    • Plump

      Olen suht. komea. Naisissa on jokin pahasti vialla, kun he eivät siitä minua imartele ja kehu. En ymmärrä ollenkaan; mielestäni ei ole vaikeaa kehua minua. Ennen minua kehuttiin, muttei enää. Kehukaa minua useammin, naiset!

      • Plump!

        Olet ihana! :-))
        Hyvää Vappua Silmänruoka!


      • Plump
        Plump! kirjoitti:

        Olet ihana! :-))
        Hyvää Vappua Silmänruoka!

        Kauneutesi salpaa hengitykseni yhä uudestaan. En tiedä, toivunko enää. Hyvää vappua sinullekin!


      • Hei Mies !

        Elämme vuotta 2003, mutta silti uskallan väittää, ettei yksikään nainen - juurikaan suostu kehumaaan - miestään.

        'Syyt juontavat 100:n vuosien taakse. Ei naisen KUULU KEHUA MIESTÄÄN - PÄINVASTOIN :) Nainen on aina se jota kehutaan, ja mielistellään:


      • Ällö Mies?

        ... sellainen äklö mies, joka on HYVIN TIETOINEN hyvästä ulkomuodostaan, ja (luulee) salaa peilaavansa itseään jokaisesta peilistä, mitä huushollista löytyy.

        Ihan tosi; mulla on kokemusta ITSEÄÄN JATKUVASTI PEILAILEVASTA (SALAA, TIETTY) MIEHESTÄ. Se kävi hermoon, kun joka ikisessä tilanteessa se vilkaisi lähellä olevaan peiliin, miltä näyttää; Ja vielä kuvitteli, ettei KUKAAN HUOMAA. Tosi Rasittava kaveri :( Kerjäsi kehuja ja katseli itseään JOKA-IKISESTÄ PEILISTÄ, mitä kämpästäni löytyi. Itserakas Paska, suoraan sanoen.


      • Miksi??

        Mikei miestä pitää kehua, hänhän on sänkyyn valmis ilman kehujakin ...?


    • panettaa...

      niin kaikki naiset ovat hemmetin kauniita!
      Muuten mies ei suostu valehtelemaan.

    • Yksi

      Että jos ja kun (todennäköisesti) olet kaunis, niin mies ei USKALLA kehua sinua. Syystä että, ylpistyt, alat katsella muita miehiä (miehesi on mustis ?)

      Joillekin miehille se kehuminen loppuu (ja kritisointi/arvostelu alkaa), kun nainen on tiukasti talutusremmissä.

      Se siis selvästi pelkää, että itse (ja muut miehet) huomaat, että JOKU MUUKIN VOI kiinnostua sinusta, ja pian YRITTÄÄ VIEDÄ sua häneltä.

      Mukavaa vappua sinulle (katso peiliin, ja iloitse siitä, mitä luoja on sinulle antanut :)

    • 'Firman Panopuu"

      Tää on sellainen palsta, missä voit ihan avoimesti kertoa, jos olet koskaan tuntenut olevasi, firman juhlissa pelkkä 'Panopuu*?

      Kerro heti, tai kertomuksesi ei koskaan pääse julkisuuteen ... siitä pitää 'sensurooinnti-osastomme* huo´len.!!??

    • Tämän vuoksi

      Kirjoittanut: Yksi, 30.4.2003 klo 09.36

      Että jos ja kun (todennäköisesti) olet kaunis, niin mies ei USKALLA kehua sinua. Syystä että, ylpistyt, alat katsella muita miehiä (miehesi on mustis ?)

      Joillekin miehille se kehuminen loppuu (ja kritisointi/arvostelu alkaa), kun nainen on tiukasti talutusremmissä.

      Se siis selvästi pelkää, että itse (ja muut miehet) huomaat, että JOKU MUUKIN VOI kiinnostua sinusta, ja pian YRITTÄÄ VIEDÄ sua häneltä.

      Mukavaa vappua sinulle (katso peiliin, ja iloitse siitä, mitä luoja on sinulle antanut :)

    • piiti83

      Mulla on hieman samantyylinen ongelma...Maaliman paras mies OIKEESTI omana kultana.. Meni kauan, ennen kuin hän uskalsi selvinpäin sanoa mulle rakastavansa mua, vastasi aina, jos minä asian ensin ilmaisin, mutta itse ei omatoimisesti usein sitä sanonut.. Ja nykyäänkin, kun hän sen sanoo, se on harvinaista herkkua...Mutta tuntuu että jalat lähtee alta,kun kuulee nuo maagiset rakastan sua sanat, vaikka ollankin aika kauan jo asusteltu saman katon alla...
      Mutta kyllä sitä oppii miehestään päivittäinkin tulkitsemaan, että on hänelle hirmu tärkee ja rakas! Vaikkei hän sitä ääneen sanokaan, tietysti se olisi oikein mukavaa kuulla useammin. Mutta edellisestä suhteestani sain kuulla hirmu usein, että mua rakastetaan, mutta sepäs ei tuntunutkaan niin hyvältä, kun sitä kuuli monta kertaa päivässä... siis nykytilanteeseen verrattuna, kun sitä huomaa kun harvoin kuulee olevansa ainoa oikea, niin todella tuntuu että toinen sitä sydämensä pohjasta tarkoittaa..
      Mutta mikäs tästä mun jutusta tekee hieman omituisen... Mun mies kännissä kailottaa isoon ääneen kaikille, että hänellä on maailman paras nainen jne... Mikä tuntuu todella hienolta! Sitä täytyy vaan tottua, ettei kaikki ole samanlaisia "lässyttäjiä" kuin toiset, ja varsinkin miehet ei ole niinkuin me naiset...
      Mutta huomasin tässä kirjoittaessani, ettei mulla todellakaan ole asiat huonolla mallilla... Mut jos tämä jonkun tilannetta helpottaa, niin hyvä niin..
      ;)

    • Anonyymi

      Mulla on just nyt ihan sama juttu. Mies ei osaa yhtään flirttailla, eikä hehkutella ja ollaan tavattu just 4 vkoa sitten. Olen muiden mielestä kaunis ja teen myös mallin töitä, mut tämä mies ei puhu mitään josta lähtis kipinää.. Juttelee vaan lapsuuden tarinoitaan ja muiden juttuja, - AJattelin ihan tän takia jättää tän sikseen, vaik mie son muuten ok. ja fiksu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe