minulle on määrätty panacodia 1-2 tablettia max. 2 kertaa vuorokaudessa.
Tiedän kuitenkin, että monet ottavat sitä useimmin, tosin vain yhden kerrallaan.
Kuinka usein kyseistä lääkettä voi oikeasti ottaa, että se on turvallisen rajoissa?
Olen myös lukenut, että kyseistä lääkettä ei kannata ottaa jatkuvasti, miksi?
Paracetamolia otan aina välillä migreeniin, onko se kodeiini sitten jotenkin haittaa tekevä?
kuinka usein panacodia
8
12463
Vastaukset
- olen
ottanut nyt aamulla 3 koska särky on kova,hermosärkyä siis,tosin otan muutamia kertoja kuukaudessa,siis silloin kun särkee,kipupolilla määrättiin 2kpl 3 kertaa päivässä,en usko,että se kodeiini siinä vaarallista on, jotkut puhuvat,että tulee riippuvaiseksi,mutta oikein käytettynä ainakaan omalla kohdallani sitä ongelmaa ei ole,parasetamooli siinä lääkkeessä voi kyllä aiheuttaa maksavauriota isoilla annoksilla.En usko usko noinkin pienestä annoksesta haittaa olevan,mutta kysäsepä vielä lääkäriltäsi.
- maksimiannos
4 x 2 tbl./ vrk. minimiväli 4 h annosten välissä.
- sarp
Panacodin annostus on 1-2 tablettia 1-4 x/päivä. Vaikutus alkaa n ½ tunnissa ja puoliintumisaika on 2-3 tuntia. Jonkun verran riippuu elimistön omasta kyvystä käsitellä lääkeaineita. kaikki eivät pysty hyödyntämään kodeiinia. Panacodissa on 500 mg ja 30 mg kodeiinia. Elikkä vaikutus tulee kahta kautta. Keskushermosto sekä perifeerisenä vaikutuksena. Kodeiinista n. 10 % muuttuu elimistössä morfiiniksi. Huom ei sappivaivaisille! Parasetamoli annos ei mielellään saisi ylittää 4 g (5g) koska maksavaurio riski kasvaa. Myös jotkin toiset lääkeaineet vaikuttavat Panacodin imeytymiseen.
Panacod on heikko opiaatti joten pitkään käytettynä voi aiheuttaa riippuvuutta. - vee-e
ja yksiselitteistä vastausta ei ole siihen missä kulkee (ylä-)raja.
riskit varmasti lisääntyy määrän kasvaessa. toisessa vaakakupissa sitten on särkyjen helpottaminen. lääkärisi on asiantuntija, koska hänellä on parhaat tiedot kokonaisuudesta.
itseni kohdalla tekisin niin, että mahdollisimman harvoin ja vähän.
täällä on lisää keskusteluja:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=panacod&btnG=Google-haku&meta= - inseparable
mulla on käytössä panacod lievempänän kipulääkkeenä ja sen maksimi päivä annos on 8 tablettia päivässä ja sen kanssa ei saa otta paracetamolia. Tämän maksimiannostuksen minulle on kertonut sekä gynekologini naistenpolilta sekä neurologini kipupolilta joten tieto on luotettava ja itse käytän tällä hetkellä panacodia 6-8 tablettia päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793