irti yhden ajatuksen:
Jumalaa pitäisi kiittää myös silloin, kun vakava vamma osuu kohdalle. Esimerkiksi liikenneonnettomuus, jossa itse ei ole syyllinen ja lopputuloksena on halvautuminen loppuiäksi.
Sellainen jumala, joka tuossa tilanteessa vaatii vielä kiittämistä, ei ole armelias ja anteeksianvainen, vaan julma hirmuinen (lainatakseni Lutheria).
Viimeistään silloin kannattaa uskovan ruveta ateistiksi. Luulisi nimittäin silmien aukenevan.
Tuosta alla olevasta
17
431
Vastaukset
- poika.tuntureilta
ei tuhonnut se kolari eikä tämä pyörätuoli. Minun elämäni tuhosi tämä sairas yhteiskunta, jossa ei teveytensä menettäneellä ole minkäänlaista ihmisarvoa, ei lain suojaa eikä oikeusturvaa; ja kun jumalasta ei ole minkäänlaista apua.
Eli 24 vuotta turhaa rukoilemista opettaa kunnioittamaan elämän realiteetteja sekä hakemaan apua sieltä, mistä apua löytyy.- todé
Oletko tutstunut tähän ikänsä pyörätuolissa istuneeseen kaveriin? Kolumnoi mm. Ristin Voitto -lehdessä.
Provosoiva katkera käytökses teki sinusta kaikkien vihaaman.
Siinä kääntyi pikku-vbirkamiehetkin sinua vastaan sekä ystävät ja sukulaiset ja viimeisenä niittinä oikeuden tuomiot oli langettavia.
Nöyrä asenne on se millä selviää.
Pyörätuolin kanssa varsinkin on vaikea leijua toisten ihmisten yläpuolella.- poika.tuntureilta
Pe.ku kirjoitti:
Provosoiva katkera käytökses teki sinusta kaikkien vihaaman.
Siinä kääntyi pikku-vbirkamiehetkin sinua vastaan sekä ystävät ja sukulaiset ja viimeisenä niittinä oikeuden tuomiot oli langettavia.
Nöyrä asenne on se millä selviää.
Pyörätuolin kanssa varsinkin on vaikea leijua toisten ihmisten yläpuolella.sairas kasvatti olet sinäkin.
poika.tuntureilta kirjoitti:
sairas kasvatti olet sinäkin.
Tuota juuri tarkoitin.
Onko kohdallesi vielä sattunut ainuttakaan ihmistä jota et ole pilkannut?- poika.tuntureilta
Pe.ku kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin.
Onko kohdallesi vielä sattunut ainuttakaan ihmistä jota et ole pilkannut?koskaan pienissä aivoissasi herännyt ajatusta ruveta pohtimaan, mitä itse olen joutunut kokemaan?
Se on sinun niin äärettömän helppoa lyödä jo lyötyä ja potkia jo maassa makaavaa. Eli suurempaa raukkamaisuutta saa kauan hakea. - kuinka raakaa,
koskaan pienissä aivoissasi herännyt ajatusta ruveta pohtimaan, mitä itse olen joutunut kokemaan?
Se on sinun niin äärettömän helppoa lyödä jo lyötyä ja potkia jo maassa makaavaa. Eli suurempaa raukkamaisuutta saa kauan hakea.niin sanot tämän: itsesääliin vajoaminen on pahinta, mitä ihminen voi itselleen tehdä tuossa tilanteessa.
koskaan pienissä aivoissasi herännyt ajatusta ruveta pohtimaan, mitä itse olen joutunut kokemaan?
Se on sinun niin äärettömän helppoa lyödä jo lyötyä ja potkia jo maassa makaavaa. Eli suurempaa raukkamaisuutta saa kauan hakea.Sieltä tulee vaan pilkkaa toisen perään.
Mikään asia ei oikeutta pilkata toista.
- Umpisilmä
Raamattu sanoo: "kiittäkää joka tilassa", ei "kiittäkää joka tilasta".
Ateismi ei ole muuttava ratkaisu mihinkään, ei ainakaan halvaantumisesta paranemiseen.- paranna, jos ei
uskokaan. Tai no. Ateismin omaksuminen parantaa kyllä uskosta.
Aivohalvauspotilasta auttaa kuntoutumisessa parhaiten usko itseensä ja paranemiseensa. Vaikka itse olen ns. terve, niin olen lähelta seurannut ystäväni taistelua halvauksen jälkeen. Siinä ihminen joko jalostuu tai sortuu. - tarkoittavat tässä
tapauksessa samaa. Jos jää auton alle ja halvautuu, niin silloin pitäis kiittää siis jumalaa halvaantuneena eikä halvaantumisesta?
Periaatteellinen ero on rukouksen tekstissä. Mitään muuta eroa ei ole.
- WiluPöö
"Jumalaa pitäisi kiittää myös silloin, kun vakava vamma osuu kohdalle. Esimerkiksi liikenneonnettomuus, jossa itse ei ole syyllinen ja lopputuloksena on halvautuminen loppuiäksi."
Tuollainen kirjoitus näyttää ihan provolta. Tarkoitettu turhan väittelyn ruuaksi.
"Sellainen jumala, joka tuossa tilanteessa vaatii vielä kiittämistä, ei ole armelias ja anteeksianvainen, vaan julma hirmuinen (lainatakseni Lutheria)."
Vaatiko Jumala kiittämistä siitä että joku halvaantuu ? Ei varmasti vaadi.
Ihmiset voivat vaatia, kun tekevät muutenkin monenlaista pahaa.
Mutta eikö siitä saa olla kiitollinen, ettei kuollut vaan jäi eloon ?
Eikö elämällä ole arvoa, vaikka vammaisena ?
Vammainenkin voi olla kiitollinen siitä että hänellä on oikeus elää ja olla olemassa.
"Viimeistään silloin kannattaa uskovan ruveta ateistiksi. Luulisi nimittäin silmien aukenevan."
Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen sellaistakin ihmistä kohtaan joka on hyvästä syystä katkera, tahtoen auttaa hänet pois katkeruudesta ja turhasta syyttelemisestä.- poika.tuntureilta
- pöljyyttä, sanoisin.
"Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen sellaistakin ihmistä kohtaan joka on hyvästä syystä katkera, tahtoen auttaa hänet pois katkeruudesta ja turhasta syyttelemisestä. "
Jaa että jumala on kärsivällinen vammautunutta kohtaan. Voi pyhä sylvi. Teidän jumalanne on kyllä pikkumainen egoisti.
Jos on aito uskova, niin silloinhan luottaa jumalan suojeluun. Eikö? Jos vammautuu ilman omaa syytään, niin silloin jumalan suojelu on pettänyt. Eikö?
Miten enää voi luottaa jumalan apuun. Miten voi luottaa edes jumalan olemassaoloon tai Raamatun sanaan?
Jos edelleen jää uskoon, täytyy olla jotenkin latvasta laho. Ikävästi sanottu, mutta totta. - WiluPöö
pöljyyttä, sanoisin. kirjoitti:
"Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen sellaistakin ihmistä kohtaan joka on hyvästä syystä katkera, tahtoen auttaa hänet pois katkeruudesta ja turhasta syyttelemisestä. "
Jaa että jumala on kärsivällinen vammautunutta kohtaan. Voi pyhä sylvi. Teidän jumalanne on kyllä pikkumainen egoisti.
Jos on aito uskova, niin silloinhan luottaa jumalan suojeluun. Eikö? Jos vammautuu ilman omaa syytään, niin silloin jumalan suojelu on pettänyt. Eikö?
Miten enää voi luottaa jumalan apuun. Miten voi luottaa edes jumalan olemassaoloon tai Raamatun sanaan?
Jos edelleen jää uskoon, täytyy olla jotenkin latvasta laho. Ikävästi sanottu, mutta totta."Jos on aito uskova, niin silloinhan luottaa jumalan suojeluun. Eikö? Jos vammautuu ilman omaa syytään, niin silloin jumalan suojelu on pettänyt. Eikö?
Miten enää voi luottaa jumalan apuun. Miten voi luottaa edes jumalan olemassaoloon tai Raamatun sanaan?"
Onko Jumala luvannut jokaiselle ihmiselle täydellisen koskemattomuuden ja varjeluksen, niin ettei tule onnettomuuksia, eikä sairauksia, eikä vastoinkäymisiä ?
Mun ymmärryksen mukaan ei ole.
Sellaista voivat luvata ahneet menestysteologit, mutta hehän puhuvatkin omiaan.
Paavalia ruoskittiin, kivitettiin ja hän oli kolmesti haaksirikossa, silti hän luotti yhä Jumalaan.
Toinen kirje korinttilaisille 11:22. He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
11:23. He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
11:24. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
11:25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
11:26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
11:27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
11:28. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista. - niin myönnät,
WiluPöö kirjoitti:
"Jos on aito uskova, niin silloinhan luottaa jumalan suojeluun. Eikö? Jos vammautuu ilman omaa syytään, niin silloin jumalan suojelu on pettänyt. Eikö?
Miten enää voi luottaa jumalan apuun. Miten voi luottaa edes jumalan olemassaoloon tai Raamatun sanaan?"
Onko Jumala luvannut jokaiselle ihmiselle täydellisen koskemattomuuden ja varjeluksen, niin ettei tule onnettomuuksia, eikä sairauksia, eikä vastoinkäymisiä ?
Mun ymmärryksen mukaan ei ole.
Sellaista voivat luvata ahneet menestysteologit, mutta hehän puhuvatkin omiaan.
Paavalia ruoskittiin, kivitettiin ja hän oli kolmesti haaksirikossa, silti hän luotti yhä Jumalaan.
Toinen kirje korinttilaisille 11:22. He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
11:23. He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
11:24. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
11:25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
11:26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
11:27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
11:28. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.että rivihelluntailaiselle sanotaan Jumalan suojelevan häntä kaikelta pahalta. Jos jotain ikävää sitten sattuu, selitys on: Jumalan tiet ovat ihmiselle käsittämättömät. Jumalalla teoilla on aina tarkoituksensa.
Aito rivihelluntailainen, joka nielee purematta kaiken, mitä saarnamiehet hänelle suoltavat, luulee tosissaan, että jumala tai enkelit kyllä suojelevat.
Missään ei kovasti mainosteta, että Jumala ehkä ei kaikissa tapausissa suojelekaan. - WiluPöö
niin myönnät, kirjoitti:
että rivihelluntailaiselle sanotaan Jumalan suojelevan häntä kaikelta pahalta. Jos jotain ikävää sitten sattuu, selitys on: Jumalan tiet ovat ihmiselle käsittämättömät. Jumalalla teoilla on aina tarkoituksensa.
Aito rivihelluntailainen, joka nielee purematta kaiken, mitä saarnamiehet hänelle suoltavat, luulee tosissaan, että jumala tai enkelit kyllä suojelevat.
Missään ei kovasti mainosteta, että Jumala ehkä ei kaikissa tapausissa suojelekaan.Vastuuttomat lupaukset ovat helppoja ihmisten antaa, mutta lupaajalla ei ole keinoa niitä toteuttaa.
Muutamat ahneet ja kierot julistajat lupaavat paljon kaikkea mukavaa, mutta tahtovat vain kuulijansa hyvälle tuulelle ja sitten keräävät heiltä rahat pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4312700IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk842005- 1601564
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.641479Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171426Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4761247- 1451054
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu501044Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44922- 71892