...tämmönen on työkkäri oli laittanu lähetteen sinne ja kutsu tuli postissa? onko toi vaan ihan perus työkkäri käynti? miten vaikuttaa työttömyys korvaukseen kun on 500 päivää työttömyyttä takana ja joutuu tonne?
työvoiman palveluskeskus...
51
3309
Vastaukset
- pääsystä
opettelemaan työmarkkinakelpoiseksi ei ne tuet ole tarkoitettu työikäisen ja -kuntoisen koko iäksi. Suomi tarvitsee työhön osallistuvia kansalaisia enemmän, eikä mitään tukipummeja.
Esim.
"Näkemyksiä Reitin toiminnasta eräiltä sen yhteistyötahoilta:
Mikkelin työvoimatoimiston johtaja
Risto Toivanen:
– Jokainen kynnelle kykenevä on työttömistäkin saatava takaisin työelämään. Työvoimatoimistojen resurssit intensiiviseen, pitkäkestoiseen työskentelyyn asiakkaiden kanssa ovat osoittautuneet riittämättömiksi. Asiakkaiden ohjaamisesta työllistymisen palvelukeskuksiin on saatu hyviä kokemuksia.
– Työvoiman palvelukeskus pystyy tarjoamaan asiakkaille syvempää, parempaa, pitkäkestoisempaa ja ennen kaikkea moniammatillista palvelua. Se nostaa asiakkaiden itsetuntoa, osaamista ja työmarkkinavalmiuksia.
Mikkelin kaupunginjohtaja Jyrki Myllyvirta:
Jyrki Myllyvirta katsoo, että Reitti on pystynyt yksilöllisellä palvelullaan ja resursseillaan saamaan takaisin työelämään syystä tai toisesta työelämästä kauas ajautuneita ihmisiä. Myllyvirta on toiminut Reitin ohjausryhmän puheenjohtaja sen perustamisesta alkaen."
http://www.tyojakoulutus.fi/Html/Arkisto/Arkisto_1-04/reitti.html- Buster
Älkää ruokkiko tätä trollia!!!!!!!!!!!!
- työttömään
"– Jokainen kynnelle kykenevä on työttömistäkin saatava takaisin työelämään. Työvoimatoimistojen resurssit intensiiviseen, pitkäkestoiseen työskentelyyn asiakkaiden kanssa ovat osoittautuneet riittämättömiksi. Asiakkaiden ohjaamisesta työllistymisen palvelukeskuksiin on saatu hyviä kokemuksia"
Olen sitä mieltä, että työkkäri on ottanut määräysvallan työttömän suhteen. Työnhakija osaa kyllä tarvittaessa kysyä neuvoa ei häntä tarvitse panna talutushihnaan kuin mitäkin idioottia. Eikö verovaroille ole tosiaan parempaakin käyttöä? - heikentyneet
työttömään kirjoitti:
"– Jokainen kynnelle kykenevä on työttömistäkin saatava takaisin työelämään. Työvoimatoimistojen resurssit intensiiviseen, pitkäkestoiseen työskentelyyn asiakkaiden kanssa ovat osoittautuneet riittämättömiksi. Asiakkaiden ohjaamisesta työllistymisen palvelukeskuksiin on saatu hyviä kokemuksia"
Olen sitä mieltä, että työkkäri on ottanut määräysvallan työttömän suhteen. Työnhakija osaa kyllä tarvittaessa kysyä neuvoa ei häntä tarvitse panna talutushihnaan kuin mitäkin idioottia. Eikö verovaroille ole tosiaan parempaakin käyttöä?Työvoiman palvelukeskus auttaa, antaa tukea, uusia virikkeitä ja ohjaa aktiivisesti takaisin työmarkkinoille. Aina on myös itse mahdollisuus hakeutua sopiviin palkkatöihin ja siihen oikein kannustetaan palveluissa.
- Liäkäri
Sinulla paha kohtaanto-onglema todellisuuden kanssa mene lääkäriin kun saat lääkkeitä älä unohda ottaa niitä!
- Kargagr
Mielipiteitä Reitistä:
Negatiivista:
-tarjoavat heti harjoittelupaikkoja oikeiden työpaikkojen sijaan
-lähettävät postissa rekrytointifirmojen (varamiespalvelu ja muut semmoiset) työpaikkailmoituksia, joihin pitäisi hakea
-haastatteluissa on mukana Reitin edustaja
Postitiivista:
-harjoittelupaikasta voi syntyä määräaikainen työsuhde (mulle kävi näin.. saan paremmin kuin harjoittelussa ja se riittää). - löytyi
Kargagr kirjoitti:
Mielipiteitä Reitistä:
Negatiivista:
-tarjoavat heti harjoittelupaikkoja oikeiden työpaikkojen sijaan
-lähettävät postissa rekrytointifirmojen (varamiespalvelu ja muut semmoiset) työpaikkailmoituksia, joihin pitäisi hakea
-haastatteluissa on mukana Reitin edustaja
Postitiivista:
-harjoittelupaikasta voi syntyä määräaikainen työsuhde (mulle kävi näin.. saan paremmin kuin harjoittelussa ja se riittää).jollekkin toiselle se voi olla;
- työkokeilun
- työkuntoutuksen
- työvalmemennuksen
- alan vaihdon
- muuntokoulutuksen
- vuokratyön
ym. kautta..
Kannattaa käyttää palvelukeskuksen palvelut hyödyksi. Ei sinne työhaastatteluun varmasti pakko ole ottaa apua, jos ei sitä tarvitse. Jokaiselle haetaan henkilökohtaista oikeaa jatkosuunnitelmaa työelämään pääsemiseksi. - Ikityötön
heikentyneet kirjoitti:
Työvoiman palvelukeskus auttaa, antaa tukea, uusia virikkeitä ja ohjaa aktiivisesti takaisin työmarkkinoille. Aina on myös itse mahdollisuus hakeutua sopiviin palkkatöihin ja siihen oikein kannustetaan palveluissa.
Jos kädestä pitäen pitää taluttaa haastatteluun, kuka siellä työpaikalla on kädestä pitelemässä?
- tai_
Ikityötön kirjoitti:
Jos kädestä pitäen pitää taluttaa haastatteluun, kuka siellä työpaikalla on kädestä pitelemässä?
kokeneempi työntekijä, jossain yrityksissä tukena voi olla myös luottamusmies että pääsee jouhevasti työn alkuun. On myös sosiaalisia yrityksiä ja kuntouttavia suojatöitä niitä tarvitseville päihde-, työ- tai sosiaalisesti rajoitteisille joissa kontrolli, opastaminen ja tuki työntekemisen on miltei jokapäiväistä.
- Heko
heikentyneet kirjoitti:
Työvoiman palvelukeskus auttaa, antaa tukea, uusia virikkeitä ja ohjaa aktiivisesti takaisin työmarkkinoille. Aina on myös itse mahdollisuus hakeutua sopiviin palkkatöihin ja siihen oikein kannustetaan palveluissa.
"Työvoiman palvelukeskus auttaa, antaa tukea, uusia virikkeitä ja ohjaa aktiivisesti takaisin työmarkkinoille."
Olen nyt ollut ainakin 3:ssa eri projektissa kun jouduin palvelukeskuksen asiakkaaksi. Mistään ei ole löydetty töitä minulle ... terveystarkastuksessa terveydenhoitaja olisi passittanut väkisin psykiatrille. NO THANKS, vaikka olenkin työtön niin en ole hullu enkä edes masentunut. Tuollaisesta sen sijaan masennun.
- minä itse
Se on eri juttu kuin perustyövoimatoimiston käynti. Mä olin tällä vkolla siellä infossa ja joudun jussin jälkeen parikskymmeneks minuutiks juttelemaan tilanteestani reitin akkojen kanssa.
Taidan heittäytyä avuttomaks ja antaa heidän järjestää ja soitella puolestani työhaastatteluihin aikoja. Kuulema niinkin tekevät työttömän tukihenkilönä. - Hessu maalta
Nyt meni sulta kaikki ihmisarvo, joudut sossutanttojen rattopojaksi ja ne pompottavat sua miten haluavat. Joudut orjaksi johonkin suojatyökeskukseen pakkaamaan ilmaiseksi puuhevosen persereikiä. Kun menet sinne haaastatteluun, ota kirves mukaan ja jätä varsi näkyviin repun suusta. Toimii hienovaraisena vihjauksena, että ei kannata ruveta silmille hyppimään.
- ...jatkaa...
...siis siel on joku työvoimatoimiston edustaja ja sossun edustaja luin jostain? mitä hittoo en oo ikinä missään sossus käyny hakee mitään? voiks tost kieltäytyy jos on alle 25 vuotias jossain luki että ei ilman karenssii?
- toimet
alle 25 v ovat velvoittavia, että on työmarkkinoiden käytettävissä. Mutta miksi kieltäytyisit ellet tarvitse sitä sossuneuvojaa niin käytä muut palvelut hyödyksi.
- Reissu...
...jos on alle 25 vuotias jossain luki että ei ilman karenssii?...
Jos kieltäydyt menemästä tai kieltäydyt mistään palvelukeskuksen jutusta tai palvelukeskuksessa oletetaan sinun kieltäytyneen, niin se on 5 kk:n rangaistustyössäoloehto. Tuo tarkoittaa käytännössä sitä, että et saa uudelleen tukea ennen kuin olet ollut työssä tai jossain työkkärin osoittamassa jutussa vähintään 5 kk.
Ota mukaasi joku tukihenkilöksi tai ainakin nauhoitusvalmis mp3-soitin. Ovat vähän sellaisia paikkoja, että ihan valmistautumatta niihin ei kannata mennä. - ...
Reissu... kirjoitti:
...jos on alle 25 vuotias jossain luki että ei ilman karenssii?...
Jos kieltäydyt menemästä tai kieltäydyt mistään palvelukeskuksen jutusta tai palvelukeskuksessa oletetaan sinun kieltäytyneen, niin se on 5 kk:n rangaistustyössäoloehto. Tuo tarkoittaa käytännössä sitä, että et saa uudelleen tukea ennen kuin olet ollut työssä tai jossain työkkärin osoittamassa jutussa vähintään 5 kk.
Ota mukaasi joku tukihenkilöksi tai ainakin nauhoitusvalmis mp3-soitin. Ovat vähän sellaisia paikkoja, että ihan valmistautumatta niihin ei kannata mennä.saakohan tuonne ottaa asianajajan oikeusaputoimistosta? Kuuluuko oikeusavun piiriin? Pitänee kokeilla jos omalle kohdalle joskus osuu...
- Käsitys...
... kirjoitti:
saakohan tuonne ottaa asianajajan oikeusaputoimistosta? Kuuluuko oikeusavun piiriin? Pitänee kokeilla jos omalle kohdalle joskus osuu...
Minulla on se käsitys (jostain muistaakseni työkkärin jutuista näin luin), että työttömällä on oikeus ottaa avustaja palvelukeskuksen tilaisuuteen, jossa vastapuolina ovat työvoima- ja sosiaaliviranomaiset. Se, kuka on avustajana, on tietysti työttömän päätettävissä. Vaikka olisi asianajaja (tietysi on paras vaihtoehto).
- työvoiman palvelukeskukus
Käsitys... kirjoitti:
Minulla on se käsitys (jostain muistaakseni työkkärin jutuista näin luin), että työttömällä on oikeus ottaa avustaja palvelukeskuksen tilaisuuteen, jossa vastapuolina ovat työvoima- ja sosiaaliviranomaiset. Se, kuka on avustajana, on tietysti työttömän päätettävissä. Vaikka olisi asianajaja (tietysi on paras vaihtoehto).
kun yrittää tukea ja auttaa takaisin työmarkkinoille palaamista miksi esim. oikeusavustajaa siinä hakija tarvitsisi työelämään siirtymisen tueksi?
- ...
työvoiman palvelukeskukus kirjoitti:
kun yrittää tukea ja auttaa takaisin työmarkkinoille palaamista miksi esim. oikeusavustajaa siinä hakija tarvitsisi työelämään siirtymisen tueksi?
TYP antaa yleensä automaattisesti kaikille asiakkailleen perusteettoman 5 kuukauden rangaistustyössäoloehdon. Kun asiaa lähdetään purkamaan oikeuteen on hyvä olla puolueeton todistaja.
- kokemukseni
Olin taannoin heidän asiakkaansa.Ensinnä käyt siellä ensihaastattelussa,jossa on paikalla uraohjaaja ja sosiaalityöntekijä. No,sen jälkeen sosiaalityöntekijä teki minulle lähetteen terveydenhoitajalle.Se lähete oli kyllä aika tyrmäävää luettavaa,eli ensihaastattelun jälkeen sosiaalityöntekijä oli löytänyt mielestään minusta jo hyvin paljon vikaa.Paperissa luki jotain,että asiakas eli minä vaikutin levottomalta ja masentuneelta ja pyysi terveydenhoitajaa tekemään arvion mahdollisesta
hoitoonohjauksesta.
Haastattelu terveydenhoitajan luona kesti yli tunnin ja kaikki pengottiin seksielämää ja lapsuutta myöten.No,siinä sitten mentiin mielenterveystoimistoon ja masennuslääkkeitä alettiin tyrkyttämään. Minulla tämä pelleily loppui paikkakunnan vaihtoon ja työllistymiseen ihan omin neuvoin. Masennuslääkkeet ovat vieläkin avaamattomassa pakkauksessa.- ihmisen tuhoamista
Tuohan on kuin konsanaan tuhoamisleirillä.
Onneksi sait riuhtaistua itsesi irti. - vielä_
ihmisen tuhoamista kirjoitti:
Tuohan on kuin konsanaan tuhoamisleirillä.
Onneksi sait riuhtaistua itsesi irti.Minä en todellakaan tiedä,millaisia muut asiakkaat siellä ovat. Itse jouduin heidän piiriinsä Kelan omituisen työmarkkinatukipäivien laskun myötä,koska he laskivat mukaan myös ennen opiskelujeni aloittamista nostamani työmarkkinatukipäivät,jolloin vaaditut 500 päivää olivat koossa jo reilussa vuodessa.
Normaalisti tuonne kai päätyvät asiakkaat,joilla on ansiosidonnainen päättynyt ja he ovat sen jälkeen olleet 500 päivää työmarkkinatuella,jolloin työttömyyttä on kestänyt jo yli neljä vuotta. Voi olla toisinkin.
Täytyy muistaa,että tuo kyseinen laitos on sosiaali,-ei työvoimapalvelujen piirissä,tosin yhtenä osapuolena on työvoimatoimisto ja paikallinen TE-keskus. Mutta kyllä siellä tuntee olevansa vähän niin kuin ehdonalaisvanki,jota vähän kaikki säälivät. - tai älkää
tämä on vain jäävuoren huippu. Suomessa työtön on sairas, huono ja alempiarvoinen ihminen, jonka oikeuksia sopii polkea maanrakoon.
- noin
vielä_ kirjoitti:
Minä en todellakaan tiedä,millaisia muut asiakkaat siellä ovat. Itse jouduin heidän piiriinsä Kelan omituisen työmarkkinatukipäivien laskun myötä,koska he laskivat mukaan myös ennen opiskelujeni aloittamista nostamani työmarkkinatukipäivät,jolloin vaaditut 500 päivää olivat koossa jo reilussa vuodessa.
Normaalisti tuonne kai päätyvät asiakkaat,joilla on ansiosidonnainen päättynyt ja he ovat sen jälkeen olleet 500 päivää työmarkkinatuella,jolloin työttömyyttä on kestänyt jo yli neljä vuotta. Voi olla toisinkin.
Täytyy muistaa,että tuo kyseinen laitos on sosiaali,-ei työvoimapalvelujen piirissä,tosin yhtenä osapuolena on työvoimatoimisto ja paikallinen TE-keskus. Mutta kyllä siellä tuntee olevansa vähän niin kuin ehdonalaisvanki,jota vähän kaikki säälivät.Työvoimanpalvelukeskuksessa on töissä työkkärin ja kunnan/kaupungin porukkaa, joten ne on työvoimapalveluja eikä sosiaalipalveluja.
Asiakkaaksi joutuu/pääsee sellaiset, joiden työllistymisessä työkkärin tätit ja setät näkevät jotain esteitä/vaikeuksia, joten ei tarvitse edes olla kovin pitkään työtön.
Tiedän tämän homman ihan varmasti. - tarkentaa
noin kirjoitti:
Työvoimanpalvelukeskuksessa on töissä työkkärin ja kunnan/kaupungin porukkaa, joten ne on työvoimapalveluja eikä sosiaalipalveluja.
Asiakkaaksi joutuu/pääsee sellaiset, joiden työllistymisessä työkkärin tätit ja setät näkevät jotain esteitä/vaikeuksia, joten ei tarvitse edes olla kovin pitkään työtön.
Tiedän tämän homman ihan varmasti.Työvoiman palvelukeskusten´toimintaa valvoo sosiaali-ja terveysministeriö,työvoimatoimistoja työministeriö.
- noinkaan
tarkentaa kirjoitti:
Työvoiman palvelukeskusten´toimintaa valvoo sosiaali-ja terveysministeriö,työvoimatoimistoja työministeriö.
Työvoiman palvelukeskuksia valvoo työministeriö. Fakta. Tsekkaa vaikka 020202.
- juuri
Tuo terveydenhoitajakäynti muistutti meikeläisen käyntiä. Muistaakseni en ole lukenut lähetettä sinne mutta muija (terveydenhoitaja) kyseli tosiaankin kaikki lapsuudesta alkaen ja sitten parin tunnin perusteella olisi passittanut minut mielenterveystoimistoon. NO THANKS!
- palvelua
Oma kokemukseni palvelukeskuksesta on ollut todella positiivinen. Alkuhaastattelussa asiani käytiin asiallisesti läpi (kaikkea kyllä kyseltiin) ja ohjaaja selitti miksi kysyy niitä juttuja. Ekaa kertaa multa kysyttiin, mitä mä haluan ja uskottiin muhun. Mitään ei tyrmätty.
Sain työkokeilupaikan alalta, joka kiinnosti hieman ja sen aikana ajatukseni tulevasta ammatista vahvistui. Koko ajan mun ohjaaja oli muhun yhteydessä ja kyseli kuulumisia ja tsemppasi, vaikka homma oli sitä 8 euron juttua. Sitten se esitti mua palkkatuki työhön ja sanoi sille työnantajalle, että olen ihan hyvä tyyppi ja sain homman. Nyt oon ollu tekemässä kivaa työtä 4 kuukautta ja jatkoakin saatan saada. Olen jopa alkanu miettimään koulutusta, vaikka ensin ajattein, etten varmasti mene kouluun. Aikuiskoulutuskeskuksessa saattaa alkaa mulle sopiva juttu.
Olennaista on se, että on joku, joka auttaa mua selvittämään näitä asioita. On myönnettävä, etten itse olisi yksin hommia hoitanut.
Riippuu varmaan siitä ohjaajasta, miten jutut onnistuu, mut mun kohdalla homma on mennyt hyvin. Terveydenhoitajan olen tavannut, mutta sossua en. Sekin juttu oli mun ohjaajan päätös, etten tarvi sossun palveluja.
Olen nuori ja kyse on Mikkelistä.- Selittää paljon...
...Olen nuori ja kyse on Mikkelistä...
Tuo saattaa selittää asiallisen kohtelun.
Olen sekä työttömyysturvasivuilta että parilta muultakin sivulta lukenut enemmän ja vähemmän karmeita kokemuksia noista palvelukeskuksista. Koska kirjoittajat ovat eri henkilöitä ja kirjoittavat eri sivuilla, niin tuskin jutut ihan tuulesta temmattuja ovat. On lisäksi senkin vuoksi helppo uskoa, että olen työskennellyt alalla... - palvelukeskuksessa
Selittää paljon... kirjoitti:
...Olen nuori ja kyse on Mikkelistä...
Tuo saattaa selittää asiallisen kohtelun.
Olen sekä työttömyysturvasivuilta että parilta muultakin sivulta lukenut enemmän ja vähemmän karmeita kokemuksia noista palvelukeskuksista. Koska kirjoittajat ovat eri henkilöitä ja kirjoittavat eri sivuilla, niin tuskin jutut ihan tuulesta temmattuja ovat. On lisäksi senkin vuoksi helppo uskoa, että olen työskennellyt alalla...ja omasta asenteesta, jos alkaa heti ovesta päästyään pullikoimaan kaikea mahdollista vastaan niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asiallisella otteella kuten ko. nuori työnhakija ja yhteistyökykyisyydellä voi tärpätä vaikka vakityöt!
- ...paikka...
... olipas pitkä tunti siel no ei siel kummempaa tehty. sano et mul on asenne ongelma kun mä kieltäydyin niiden turhist kursseist ja jostain 8 euroo päivä työst. jatko työnhakuu sit normaalist niinkuin työkkäriskin sen kolme kuukaut.
- vikaa =D
Just, työttömällä on asenneongelma jos se ei suostu tekemään palkatta työtä tai menemään hyödyttömille päivähoitokursseille joihin yleensä kuuluu myös tuo palkaton työ. Sehän se. Entäs työnantajien haluttomuus maksaa työntekijöille palkkaa, eikö siinä ole kyse asenneongelmasta? Tai siinä, että työpaikkojen luomisen sijasta rahaa käytetään höpöhöpökursseihin?
- Selvisitkö...
...kummempaa tehty. sano et mul on asenne ongelma kun mä kieltäydyin niiden turhist kursseist ja jostain 8 euroo päivä työst. jatko työnhakuu sit normaalist niinkuin työkkäriskin sen kolme kuukaut...
Selvisitkö muka ilman sanktiota tuollaisesta??? Ensimmäinen tuollainen tarina. Vai olisiko vielä edessäpäin??? - toimia
Selvisitkö... kirjoitti:
...kummempaa tehty. sano et mul on asenne ongelma kun mä kieltäydyin niiden turhist kursseist ja jostain 8 euroo päivä työst. jatko työnhakuu sit normaalist niinkuin työkkäriskin sen kolme kuukaut...
Selvisitkö muka ilman sanktiota tuollaisesta??? Ensimmäinen tuollainen tarina. Vai olisiko vielä edessäpäin???ellei itse keksi jotain niin kyllä sieltä järjestävät, antoivat nyt kesäksi harkinta-aikaa ja pitävät itsekin lomat pois..
- luuletko
vikaa =D kirjoitti:
Just, työttömällä on asenneongelma jos se ei suostu tekemään palkatta työtä tai menemään hyödyttömille päivähoitokursseille joihin yleensä kuuluu myös tuo palkaton työ. Sehän se. Entäs työnantajien haluttomuus maksaa työntekijöille palkkaa, eikö siinä ole kyse asenneongelmasta? Tai siinä, että työpaikkojen luomisen sijasta rahaa käytetään höpöhöpökursseihin?
pitkäaikaistyöttömän olevan kaikkein halutuinta priima työvoimaa? Palvelussahan juuri madalletaan työllistymiskynnystä ja pääsee työmaalle näyttämään osaamisen ja ahkeruuden niin voidan palkata. Ei moni työnantaja ota kovaa riskiä palkata ns. pystymetsastä jotain heppu hei..
- alat ...
luuletko kirjoitti:
pitkäaikaistyöttömän olevan kaikkein halutuinta priima työvoimaa? Palvelussahan juuri madalletaan työllistymiskynnystä ja pääsee työmaalle näyttämään osaamisen ja ahkeruuden niin voidan palkata. Ei moni työnantaja ota kovaa riskiä palkata ns. pystymetsastä jotain heppu hei..
... nimitellä, niin kerronpa mitä ajattelen: Itsekin olen ollut pitkään työtön, mutta mä en tule hyväksymään sitä jos mua jotenkin syyllistetään ja rangaistaan siitä, koska olen hakenut aktiivisesti töitä (muitakin kuin just oman alan hommia) ja opiskellut vuosikausia. Ei siis liene mun omaa syytä että olen työtön. Niin, niitä orjatöitäkin on tullut tehtyä, eikä silti ole oikeaa työtä löytynyt. Olen myös käynyt työkkärin hömppäkursseilla.
Olen älykäs (muiden ja omasta mielestä), työhaluinen ja koulutettu (amk-tutkinto). Ei ole alkoholiongelmaa, ei mielenterveys- tai muitakaan terveydellisiä ongelmia. En ole rikollinen. Silti mua uhkaillaan jollain työvoiman palvelukeskuksella, koska Kelan työmarkkinatukipäiviä on niin paljon takana. Mä ainakin pidän erittäin nöyryyttävänä, jos mut luokitellaan joksikin ongelmatapaukseksi.
Olen hakenut syksyksi työvoimakoulutukseen, toivottavasti pääsen että vältyn tuolta nöyryytyspaikalta. Kertokaa toki jos mulla on ihan väärä kuva tuosta palvelukeskuksesta. - mitä tarkoitat
alat ... kirjoitti:
... nimitellä, niin kerronpa mitä ajattelen: Itsekin olen ollut pitkään työtön, mutta mä en tule hyväksymään sitä jos mua jotenkin syyllistetään ja rangaistaan siitä, koska olen hakenut aktiivisesti töitä (muitakin kuin just oman alan hommia) ja opiskellut vuosikausia. Ei siis liene mun omaa syytä että olen työtön. Niin, niitä orjatöitäkin on tullut tehtyä, eikä silti ole oikeaa työtä löytynyt. Olen myös käynyt työkkärin hömppäkursseilla.
Olen älykäs (muiden ja omasta mielestä), työhaluinen ja koulutettu (amk-tutkinto). Ei ole alkoholiongelmaa, ei mielenterveys- tai muitakaan terveydellisiä ongelmia. En ole rikollinen. Silti mua uhkaillaan jollain työvoiman palvelukeskuksella, koska Kelan työmarkkinatukipäiviä on niin paljon takana. Mä ainakin pidän erittäin nöyryyttävänä, jos mut luokitellaan joksikin ongelmatapaukseksi.
Olen hakenut syksyksi työvoimakoulutukseen, toivottavasti pääsen että vältyn tuolta nöyryytyspaikalta. Kertokaa toki jos mulla on ihan väärä kuva tuosta palvelukeskuksesta.> Itsekin olen ollut pitkään työtön, mutta
> mä en tule hyväksymään sitä jos mua
> jotenkin syyllistetään ja rangaistaan siitä
Kuka syyllistää yksinkertaisesti työnantajien silmissä pitkäaikaistyöttömän kilpailukyky työmarkkinakelpoisuus on alentunut. Kysymys on valinnasta jos mutakin työvoimaa on vielä saatavissa.
> Niin, niitä orjatöitäkin on tullut tehtyä,
> eikä silti ole oikeaa työtä löytynyt.
Miten missä sinut orjatöihin vietiin? Ihan ilman sopimuksiako joku vain kaappasi?
> Silti mua uhkaillaan jollain työvoiman
> palvelukeskuksella,
Jaa oikein "uhkaillaan" työllistävällä palvelulla, kas kummaa etkö haluaisi olla enään työmarkkinoiden käytettävissä? Työvoimatoimiston tehtävähän on työllistää ja edistää työllistymistä monin mahdollisin eri palveluin ja keinoin.
> Olen hakenut syksyksi työvoimakoulutukseen,
> toivottavasti pääsen että vältyn tuolta
> nöyryytyspaikalta.
Hyvä että olet hakenut ja toivottavasti pääset. Ei työllistävät palvelut ole nöyryytystä jos väärinkäytöksiä ilmenee, niin niistä tulee ilmoittaa asianmukaisesti. - ...kyl...
Selvisitkö... kirjoitti:
Selvisitkö muka ilman sanktiota tuollaisesta??? Ensimmäinen tuollainen tarina. Vai olisiko vielä edessäpäin???...tolla selvisin ainakin täl kertaa. ja katon täst eteenpäikin et siel sovitaan niit juttui et mun pitää hakee ammattikorkeeseen jonne haen muutenkin opiskelee ja sen kans sanoin et en mä töist kieltäydy vaan en tee niit ilmaseks ton ne näemmän pani asenne ongelmaks kun ei ilmaseks taino 8 euroo päivä tee duunii.
- Juttu...
...kyl... kirjoitti:
...tolla selvisin ainakin täl kertaa. ja katon täst eteenpäikin et siel sovitaan niit juttui et mun pitää hakee ammattikorkeeseen jonne haen muutenkin opiskelee ja sen kans sanoin et en mä töist kieltäydy vaan en tee niit ilmaseks ton ne näemmän pani asenne ongelmaks kun ei ilmaseks taino 8 euroo päivä tee duunii.
...et en mä töist kieltäydy vaan en tee niit ilmaseks ton...
Tuo oli hienoa. Yleensä tuosta ei sanktioitta selviä, vaan olisiko viimeinkin tajuttu se, että palvelukeskukset alkavat olla niin huonomaineisia, että olisi syytä muuttaa tyyliä.
Kunpa kaikki voisivat tuolla tavoin kieltäytyä. Siinä kyllä ottaa sanktioriskin, mutta ei näemmä aina toteudu. - ...vastaa...
Juttu... kirjoitti:
...et en mä töist kieltäydy vaan en tee niit ilmaseks ton...
Tuo oli hienoa. Yleensä tuosta ei sanktioitta selviä, vaan olisiko viimeinkin tajuttu se, että palvelukeskukset alkavat olla niin huonomaineisia, että olisi syytä muuttaa tyyliä.
Kunpa kaikki voisivat tuolla tavoin kieltäytyä. Siinä kyllä ottaa sanktioriskin, mutta ei näemmä aina toteudu....no mul on semmonen tilanne et oon käyny taikin pääsykokeis en tiedä pääsenks sinne mut kuiteskin haen uudestaan. se palkka tuki homma kai on jos meet vaikka tarjoilijaks niin saat minimipalkkaa siihen menisin kyl jos ei saa opiskelu paikkaa. mut noi nyt yrittää saada johonkin harjotteluun kuka nyt 8 euroo päiväs tekee mitään työt yhen tunnin palkal suurinpiirtein.
- vastausta
mitä tarkoitat kirjoitti:
> Itsekin olen ollut pitkään työtön, mutta
> mä en tule hyväksymään sitä jos mua
> jotenkin syyllistetään ja rangaistaan siitä
Kuka syyllistää yksinkertaisesti työnantajien silmissä pitkäaikaistyöttömän kilpailukyky työmarkkinakelpoisuus on alentunut. Kysymys on valinnasta jos mutakin työvoimaa on vielä saatavissa.
> Niin, niitä orjatöitäkin on tullut tehtyä,
> eikä silti ole oikeaa työtä löytynyt.
Miten missä sinut orjatöihin vietiin? Ihan ilman sopimuksiako joku vain kaappasi?
> Silti mua uhkaillaan jollain työvoiman
> palvelukeskuksella,
Jaa oikein "uhkaillaan" työllistävällä palvelulla, kas kummaa etkö haluaisi olla enään työmarkkinoiden käytettävissä? Työvoimatoimiston tehtävähän on työllistää ja edistää työllistymistä monin mahdollisin eri palveluin ja keinoin.
> Olen hakenut syksyksi työvoimakoulutukseen,
> toivottavasti pääsen että vältyn tuolta
> nöyryytyspaikalta.
Hyvä että olet hakenut ja toivottavasti pääset. Ei työllistävät palvelut ole nöyryytystä jos väärinkäytöksiä ilmenee, niin niistä tulee ilmoittaa asianmukaisesti."Kuka syyllistää yksinkertaisesti työnantajien silmissä pitkäaikaistyöttömän kilpailukyky työmarkkinakelpoisuus on alentunut."
No kyllä musta välillä on tuntunut työkkärissä niin kuin mua syyllistettäisiin siitä kun en ole hakemisesta huolimatta saanut töitä. Varmasti niitäkin on jotka ei edes halua töihin, mutta mä en kuulu niihin. Työmarkkinakelpoisuuteni on varmasti jonkun silmissä alentunut, joo, mutta se ei ole mun syytäni. Jos itse saisin valita, olisin jo töissä.
"Miten missä sinut orjatöihin vietiin? Ihan ilman sopimuksiako joku vain kaappasi?"
Niin, tällä palstalla orjatöillä käsittääkseni tarkoitetaan töitä, joista saatava korvaus on se 8 euron päivittäinen ylläpitokorvaus. Sillä "palkalla" täytyisi sitten tehdä samaa työtä kuin oikeatkin työntekijät tekee. Olen niitäkin tehnyt, ihan jopa vapaaehtoisesti hakenut niitä, ettei vain kukaan pääse sanomaan etten ole yrittänyt tarpeeksi tai että mulla on asenneongelma.
"Jaa oikein "uhkaillaan" työllistävällä palvelulla, kas kummaa etkö haluaisi olla enään työmarkkinoiden käytettävissä?"
Heh heh. Juu, en tietenkään. Mä väsään työhakemuksia ja otan yhteyttä suunnilleen kaikkiin tämän kaupungin ja naapurikuntienkin firmoihin ihan vain huvikseni, en siksi että haluaisin töitä. Voit uskoa että mä käyttäisin senkin ajan mieluummin vaikka työntekoon ja rahan tienaamiseen.
Työvoiman palvelukeskusta karsastan siksi, että sillä on niin huono maine. Lue vaikka aikaisempia ketjuja tältä palstalta, hakutoiminnolla löytyy. Mä en todellakaan halua leimautua joksikin ongelma/sosiaalitapaukseksi, kun olen pyrkinyt hoitamaan asiani hyvin. - pahimpaan
...vastaa... kirjoitti:
...no mul on semmonen tilanne et oon käyny taikin pääsykokeis en tiedä pääsenks sinne mut kuiteskin haen uudestaan. se palkka tuki homma kai on jos meet vaikka tarjoilijaks niin saat minimipalkkaa siihen menisin kyl jos ei saa opiskelu paikkaa. mut noi nyt yrittää saada johonkin harjotteluun kuka nyt 8 euroo päiväs tekee mitään työt yhen tunnin palkal suurinpiirtein.
Selvisit vain säikähdyksellä ekan kerran kun oli niin hyvä kesämieli, aurinkoista ja juhannus tulossa.
Seuraavalle käynnille ota mukaan:
- henkivartija
- asianajaja
- susikoira
- jalkajousi
- luotiliivi
- äänityslaitteet
- kypärä
Varaudu koko kesän ajan näihin "toimenpiteisiin" joita saadun tiedon mukaan yleisesti yrittävät:
- pakottaminen
- kiristäminen
- uhkailu
- puupajalle pakkaajaksi vienti
- orjaksi kaappaminen
- terveystarkistuksiin pakottaminen
Ala harjoittelemaan heti itsepuolustusta ei sitä ikinä tiedä, jos vaikka pitävät silmällä ja yrittävät viedä orjatöihin esim. kauppamatkalta. - ...alottaja...
pahimpaan kirjoitti:
Selvisit vain säikähdyksellä ekan kerran kun oli niin hyvä kesämieli, aurinkoista ja juhannus tulossa.
- henkivartija
- asianajaja
- susikoira
- jalkajousi
- luotiliivi
- äänityslaitteet
- kypärä
Varaudu koko kesän ajan näihin "toimenpiteisiin" joita saadun tiedon mukaan yleisesti yrittävät:
- pakottaminen
- kiristäminen
- uhkailu
- orjaksi kaappaminen
Ala harjoittelemaan heti itsepuolustusta ei sitä ikinä tiedä, jos vaikka pitävät silmällä ja yrittävät viedä orjatöihin esim. kauppamatkalta....tuskin tuol noin kovaa vastarintaa tarvii tehä siihen sopimukseen minkä allekirjottaa pitää vaan lukee kaikki läpi kunnol tein tänään niin. elikkä älä allekirjota jos et oo valmis tekee niit et voi sillon saada karenssii. ja toisekseen sano niille et kun mulla on toi ammatillinen koulutus alla niin haluun ammattii vastaavaa kokopäivä työt ja hae vaan sitä duunii ja pidä huoli et siel niiden koneel on vaan se mitä haluut hakee ei muut.
- Aamun...
pahimpaan kirjoitti:
- henkivartija
- asianajaja
- susikoira
- jalkajousi
- luotiliivi
- äänityslaitteet
- kypärä
- pakottaminen
- kiristäminen
- uhkailu
- orjaksi kaappaminen
Ala harjoittelemaan heti itsepuolustusta ei sitä ikinä tiedä, jos vaikka pitävät silmällä ja yrittävät viedä orjatöihin esim. kauppamatkalta.Kiitos aamun nauruista, vaikka tuossa jutussa todenjyvänen onkin.
- laitettu
rupeaako ne siellä työkkärissä leikkimään lääkäriä?
- riittää
työvoiman palvelukeskuksessa odottaa autettavaa työtöntä motivoitunut moniammatillinen tiimi johon kuuluu:
- työvoimaohjaaja
- sosiaalivirkailija
- työpajavastaava
- tarvittaessa työpsykologi
- ja työterveydenhoitaja
Ensi haastattelussa käydään läpi koulutus-, aiempi työhistoria, työnhakuvalmiudet ja omat työnhakumenetelmät tämä on ns. kartoituskäynti. Ehdotellaan jo erilaisia mahdollisia toimenpiteitä ja voidaan myös antaa tarvittaessa vapaata työnhakuaikaa lisää.
Toinen käynti on jo palvelua tarkemmin suuntaava, eli katsotaan mikä on aktivointisuunnitelman seuraava toimenpide työmarkkinoille takaisin palauttamiseksi.
Toimenpiteitä ovat esim.
- työharjoittelu
- työkokeilut
- työelämävalmennus
- kuntouttava työtoiminta
- työpajatyö
- palkkatukityö
- suora työllistyminen työpaikkaan
- eläkekartoitus
- sosiaalisen yrityksen työ
- päihdekuntoutus
- työllisyyskoulutus
- muuntokoulutus
- alan vaihto koulutus
- ohjaava koulutus - ...en...
...tiedä läheteest ne puhu en tiedä mikä sit on virallinen nimi sille. :D
- Perskules Saakutirallas
Kun työkkärintäti/setä tekee päätöksen TYP:n lähettämisestä niin pitää vaatia kirjallisena päätös jossa on lakiperustelut (=pykälät) ja asiaperustelu valitusosoituksineen. Hallintolain mukaan on tällainen päätös aina annettava. Hallintolaki tuolla:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434
Ja sitten vain valitus hallinto-oikeuteen, jossa kestää 1-2 vuotta. Päätöstä ei voi panna täytäntöön ennen kuin se on lainvoimainen.
Työkkärien ja varmaan noiden TYP:ien touhut ei kestä tarkempaa lainopillista tarkastelua. Olettavat että asiakkaat on niin tyhmiä etteivät tiedä omia oikeuksia ja uskovat kaikki ne valheett jotka viranhaltijat sanoo. Sama juttu kelassa ja sossussa ja nykyisin useilla työpaikoillakin.
Mulla on aika paljon perskohtaista kokenusta viranomaisten mielivallasta. - Hessu maalta
riittää kirjoitti:
työvoiman palvelukeskuksessa odottaa autettavaa työtöntä motivoitunut moniammatillinen tiimi johon kuuluu:
- työvoimaohjaaja
- sosiaalivirkailija
- työpajavastaava
- tarvittaessa työpsykologi
- ja työterveydenhoitaja
Ensi haastattelussa käydään läpi koulutus-, aiempi työhistoria, työnhakuvalmiudet ja omat työnhakumenetelmät tämä on ns. kartoituskäynti. Ehdotellaan jo erilaisia mahdollisia toimenpiteitä ja voidaan myös antaa tarvittaessa vapaata työnhakuaikaa lisää.
Toinen käynti on jo palvelua tarkemmin suuntaava, eli katsotaan mikä on aktivointisuunnitelman seuraava toimenpide työmarkkinoille takaisin palauttamiseksi.
Toimenpiteitä ovat esim.
- työharjoittelu
- työkokeilut
- työelämävalmennus
- kuntouttava työtoiminta
- työpajatyö
- palkkatukityö
- suora työllistyminen työpaikkaan
- eläkekartoitus
- sosiaalisen yrityksen työ
- päihdekuntoutus
- työllisyyskoulutus
- muuntokoulutus
- alan vaihto koulutus
- ohjaava koulutusveronmaksajien rahojen väärinkäyttöä nuo TYPit! Nekin rahat pitäisi jakaa tukiaisina maaseudun lantaluteille.
- vain...
Perskules Saakutirallas kirjoitti:
Kun työkkärintäti/setä tekee päätöksen TYP:n lähettämisestä niin pitää vaatia kirjallisena päätös jossa on lakiperustelut (=pykälät) ja asiaperustelu valitusosoituksineen. Hallintolain mukaan on tällainen päätös aina annettava. Hallintolaki tuolla:
Ja sitten vain valitus hallinto-oikeuteen, jossa kestää 1-2 vuotta. Päätöstä ei voi panna täytäntöön ennen kuin se on lainvoimainen.
Työkkärien ja varmaan noiden TYP:ien touhut ei kestä tarkempaa lainopillista tarkastelua. Olettavat että asiakkaat on niin tyhmiä etteivät tiedä omia oikeuksia ja uskovat kaikki ne valheett jotka viranhaltijat sanoo. Sama juttu kelassa ja sossussa ja nykyisin useilla työpaikoillakin.
Mulla on aika paljon perskohtaista kokenusta viranomaisten mielivallasta.aikavaraus, milloin työttömän on saavuttava palvelukeskukseen.
Ei ainakaan minulle annettu mitään päätöstä. Sinne olisi pitänyt mennä, koska laissa kuulemma on kirjoitettu, että tietyn ajan työttömänä olleen on pakko suostua palvelukeskuksen asiakkaaksi. - evätään
Perskules Saakutirallas kirjoitti:
Mulla on aika paljon perskohtaista kokenusta viranomaisten mielivallasta.työttömyystuki kun ei ole "työmarkkinoiden käytettävissä". TYP:n sosiaalivirkailija laittaa sossun tietokoneelle kieltäytymisen ja niskoittelun hallintoa vastaan. Alennettu toimeetulotuki viivästytetään kun/jos nyt sattumalta valittaa todetaan "tulee toimeen omalla toiminnallaan", kun on elossa vielä näin säästyy toimeentulotukivarat parempiin kohteisiin.
Vuosikausia saat seurailla eri valitusasteiden toimintaa, olet siis tehnyt hyvän ja työllistävän valinnan kannattaa jatkaa..
Tuolla lisää vinkkejä: http://www.petrinurminen.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078