Kysyisin sekä naisilta, että miehiltä, miten tarkkoja olette noiden ulkonäkö vaatimustenne suhteen, kun etsitte kumppania? Onko joku paino, hiustenväri tms. niin tärkeitä ettette voisi kiinnostua muunlaisista kuin kriteerit täyttävistä?
Itsellänikin on ilmoitus treffipalstalla, ja löytyyhän niitä toiveita ulkonäön suhteen...mutta tähän ikään mennessä sitä on jo huomannut,että vaikka ensinäkemältä ulkonäkö vaikuttaa paljon, kun ei vielä toista tunne, lopultakin, jos löytää ihmisen jonka persoonallisuus on riittävän kiinnostava, ei se niin nuukaa ole ulkonäön suhteen. Ja yleensä kaikista ihmisistä löytyy jokin viehättävä ulkoinen piirre, en ole vielä koskaan elämässäni tavannut rumaa ihmistä. Ja kun toisesta tykkää, alkaa tämä aina vaan näyttää paremmalta.:) Ainoa mistä en itse tingi, on puhtaus ja siisteys.
Mutta entäs te toiset, mitäpä mieltä?
ulkonäöllä on merkitystä, mutta kuinka paljon
24
3795
Vastaukset
- Rane1967
Kyllähän jokaisella on ne tietyt kriteerit jolla kumppania hakee - myös ulkoiset.
En voi sanoa, että olisin mitenkään hirveän tarkka ulkonäkökriteereiden suhteen. Mielestäni se kokonaisuus ratkaisee, ei joku yksittäinen seikka. Siis onhan se ulkonäkö alkuunsa se mihin eniten tuijottaa, mutta mieluusti lähden tapaamaan vasta kun on jo saanut jonkin sortin käsityksen itse henkilön tavasta kirjoittaa, jutella yms. Itselle oikeastaan kävikin niin hassusti, että ekaa kertaa kun näin yhden kaverin jonka kanssa oli jo puhelimessa puhuttu monet kerrat, niin karkuun olis tehnyt mieli juosta. Toisaalta oltiin molemmin sillä asenteella matkassa, että kiva nähdä kasvokkainkin. Nyt kun tapailemme, niin katson ihan eri silmin:)Rakastuneita emme ole, mutta toisinaan on kiva viettää aikaa yhdessä ja koskaan ei ystäviä ole liikaa.
Takaisin aiheeseen... Se puhtaus ja siisteys on todella merkitsevä seikka. Kauneus on katsojan silmässä ja hymyilevä ihminen on aina kaunis. Se mitä kätkeytyy ulkokuoren alle saattaa yllättää joko positiivisesti tai negatiivisesti. Persoonallisuus ratkaisee:)- vaan on
Kivannäköinen ja huolehtii itsestään, se riittää mulle. Itse en ole missi mutta hyvännäköinen kuitenkin. En haluaisi kumppanin joka on liian hyvänäköinen, sellaiset ovat usein, ei aina, liian hyvin tietoisia ulkonäöstään ja kaikki muutkin juoksevat niitten perässä.
Toivoisin löytäväni sympaatisen ja ennenkaikkea luotettavan miehen joka huolehtii itsestään ja pukeutuu kivasti. Se riittäisi mulle mutta tuntuu olevaan mahdotonta löytää...
- on ruma
Sorry vaan, mutta lihavuus viestii välipitämättömyydestä tai luonteen heikkoudesta. Minä voin pahoin, kun näen ylilihavia ihmisiä. Siinä kävelee kaikki maailman tulevat sairaudet yhteiskunnan maksettaviksi. Pyöreys on ihan eri juttu, muodokas nainen on rotunainen. Lihavalla voisi olla kaulassaan lappu: tämä ihminen vaarantaa terveyttään!
- niillä jotka
ryyppäävät ja tupakoivat!
Että näin :) - yks mies vaan..
Minulle naama ei ole niin tärkee, voin ihastua hyvinkin naiseen, jonka kasvot yleisellä standartitasolla eivät ole malliluokkaa, iso nenä jne..
Mutta mitä tulee sitten kroppaan ja hiuksiin, niin ne ovat hyvinkin tärkeitä että miellyttää.
- hoikka tai siro (ei liian urheilullinen)
- pienet rinnat
- vaalea iho (ei ruskettunut)
- tummat tai mustat hiukset, suorat ja pitkät
- pitkät sääret ovat plussaa
- ja katseessa sitä jotain, sielukkuutta ;) - ............
yks mies vaan.. kirjoitti:
Minulle naama ei ole niin tärkee, voin ihastua hyvinkin naiseen, jonka kasvot yleisellä standartitasolla eivät ole malliluokkaa, iso nenä jne..
Mutta mitä tulee sitten kroppaan ja hiuksiin, niin ne ovat hyvinkin tärkeitä että miellyttää.
- pienet rinnat
- ja katseessa sitä jotain, sielukkuutta ;)Ja juuri kroppa ja hiukset on ne asiat, jotka voivat helposti muuttua vaikka puolessa vuodessa täysin tunnistamattomiksi, sekä hyvässä että pahassa.
Että sillee....
Kantsii miettiä mitä toivoo =DD - yks mies vaan..
............ kirjoitti:
Ja juuri kroppa ja hiukset on ne asiat, jotka voivat helposti muuttua vaikka puolessa vuodessa täysin tunnistamattomiksi, sekä hyvässä että pahassa.
Että sillee....
Kantsii miettiä mitä toivoo =DDJa naamako ei sitten muutu? Kaikki ylipainoiset ovat minusta ihan saman näköisiä kasvoiltaan. Kuvasin tuossa juuri ns. luonnon hoikan naisen, ne harvemmin lihoo.
- ................
Lihavuus/pyöreys ei aina ole omaa välinpitämättömyyttä tai heikkoutta. Olin itse vielä 2 vuotta sitten ihannepainoinen, kunnes sairastuin, olen joutunut syömään lääkkeitä jotka ovat lisänneet painoa omasta tahdosta huolimatta ja liikunta on jäänyt vähälle. joten aina ei ole siitä kiinni jos painoa on liikaa.
- löytyä
................ kirjoitti:
Lihavuus/pyöreys ei aina ole omaa välinpitämättömyyttä tai heikkoutta. Olin itse vielä 2 vuotta sitten ihannepainoinen, kunnes sairastuin, olen joutunut syömään lääkkeitä jotka ovat lisänneet painoa omasta tahdosta huolimatta ja liikunta on jäänyt vähälle. joten aina ei ole siitä kiinni jos painoa on liikaa.
sitä jotain. Mulle just kävi että näin treffiläisen kuvan. Ollaan juteltu jonkin aikaa, tuntuu ihan mukavalta, mutta kuva.. Kun ei iske, niin ei iske. Kuinka sen nyt sitten sanoo ettei toinen pahoita mieltään? Ei sellaista keinoa varmaan olekaan?
- Rane1967
löytyä kirjoitti:
sitä jotain. Mulle just kävi että näin treffiläisen kuvan. Ollaan juteltu jonkin aikaa, tuntuu ihan mukavalta, mutta kuva.. Kun ei iske, niin ei iske. Kuinka sen nyt sitten sanoo ettei toinen pahoita mieltään? Ei sellaista keinoa varmaan olekaan?
Tuo on paha paikka, mikäli jutut ovat kirjoitustasolla natsanneet yhteen. Eipä siinä muu auta, kun sanoa, että kiitos kuvasta, mutta etsin hieman toisentyyppistä henkilöä. Tottahan toki toinen siitä voi pahoittaa mielensä, ilmaisi asian miten tahansa.
Omalla kohdalla naiset ovat vain kadonneet nähtyään kuvan - ei siis selittelyjä. Tapa tuokin, mutta ei mielestäni korrekti.
Kerro asia tavalla tai toisella, pääasia että kerrot, etkä jätä toista epätietoisuuden varaan. - Lihavan tuttava
Taitaa olla sivistyksessäsi melkoinen aukko kun et tiedä on myös sairauksia jotka aiheuttavat lihavuutta, lääkkeitä jotka aiheuttavat lihavuutta - aivan kaikki eivät ovat laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään lihavia.
- mieltä edellisen kanssa
- pienet rinnat
- ja katseessa sitä jotain, sielukkuutta ;)näin on! Hoikka on yes!
- yks nainen vaan
- pienet rinnat
- ja katseessa sitä jotain, sielukkuutta ;)Olen täsmälleen kuvailemasi nainen.
Itselläni vaatimuksena on, että mies ei saisi olla ylipainoinen. Koska itse olen siro ja hoikka, olisi mahdotonta ajatella fyysistä kanssakäymistä reilusti ylipainoisen miehen kanssa. Toisaalta, mieheltä pitäisi löytyä ainakin hiukan sitä lihasta (ei kuitenkaan mikään bodari). Liian laiha ei ole miehekäs. - osittain paikkansa
Lihavuus voi olla myös sairaudesta johtuva! Ja lihavakin ihminen voi olla myös komea/kaunis.
Laihduttaminen ei ole aina niin helppoa!
Itse olen hoikka ja rakastunut ylipainoiseen mieheen. Koska olen rakastunut niin hänen painollaan ei ole mitään väliä. Ainut syy miksi toivoisin hänen yrittävän laihduttamaan on terveelliset syyt. Mainittakoon vielä että emme seurustele ja en edes tunne hänet kovin hyvin.
- kumppania se
kertoo välinpitämättömyydestä sellaisen ihmisen elämässä.
Hiusten värit, meikit yms. ovat pikku juttuja, eikä niillä voi paikata lihavuutta, vaan usein käy toisinpäin.
Jos kroppa hoikka, solakka, urheilullinen, niin se peittää monet "kauneusvirheet".
Mielestäni naisen kannattaa panostaa hoikkaan tai normaaliin kroppaan eniten. Hoikka on seksikäs ja jotenkin naisellinen. Tähän älähtää tietysti jotkut ylipainoiset, mutta näin on! - eppui
joillekin vain käy kaikki...
- elokuinen
että joillekkin käy kaikki, ja jotkut taas ovat niin kranttuja, että jäävät loppujen lopuksi yksin...
Alkuperäisestä kysymyksestäni näemmä lipsuttiin lihavien haukkumis linjalle, vaikka kyse oli siitä, kuinka paljon meistä itsekukin voi tinkiä ulkonäkövaatimuksistaan?
Oli miten oli, tosiasia on, että ulkonäköön tottuu kyllä, mutta kamalaan luonteeseen ei milloinkaan... - ujo..
elokuinen kirjoitti:
että joillekkin käy kaikki, ja jotkut taas ovat niin kranttuja, että jäävät loppujen lopuksi yksin...
Alkuperäisestä kysymyksestäni näemmä lipsuttiin lihavien haukkumis linjalle, vaikka kyse oli siitä, kuinka paljon meistä itsekukin voi tinkiä ulkonäkövaatimuksistaan?
Oli miten oli, tosiasia on, että ulkonäköön tottuu kyllä, mutta kamalaan luonteeseen ei milloinkaan...Nii-in! Olis käynyt monestikkin, että nainen olis kelvannut, mutta ujona juossut karkuun :/
- tarina
elokuinen kirjoitti:
Oli miten oli, tosiasia on, että ulkonäköön tottuu kyllä, mutta kamalaan luonteeseen ei milloinkaan...no itsellä oli ylipainoinen naisystävä mitään muuta ei naisessa ollut vikaa kun ylipaino. jokainen näkemänsä nainen joka oli hyväkroppainen oli kuulema anorektikko hih
noh, jätin ja päivääkään en ole katunut sillä ennenmin olen yksin kun viihdytän jotain pullukkaa
eli tarinan oppi (mitä kukaan ei taas kuuntele vaan rupeaa rääkymään sitä normaalia "minut pitää hyväksyä sellaisena kuin olen" eli hyväksykää itsenne jos haluatte miehen ei sitä tarvitse tehdä :D
- on toki merkitystä
mutta luonne ja elämänarvot on minusta tärkeintä.
- meg_52
ja tapasin nykyisen miesystäväni sanomalehden treffipalstalta jäätyäni leskeksi. Itse olen pitkä muodokas ns. roteva nainen mutta en lihava. Kumppanini on taas ainoastaan kahdeksan cm pidempi ja hentorakenteinen. Eka treffeillä älysin heti, että mies etsii laihempaa ja hennompaa naista mutta kun päädymme jatkamaan tapailua alkoi persoonani kiinnostaa häntä yhä enemmän ja enemmän. Kolme kuukautta olemme tapailleet tiiviisti ja mies on tunnustanut rakastavansa minua, koska hän on löytänyt minusta niitä ihailemiaan piirteitä mitä hänen ex-vaimossaan ei ollut kuten hellyyttä, herkkyyttä, empatiaa, puheliaisuutta, avoimuutta ym.
Hän on ulkonäöllisesti edesmenneen mieheni täydellinen vastakohta mutta persoonasta löytyy hyvin paljon yhdistäviä juttuja. - ratkaisee
Näin jo hiukan elämää nähneenä (nelkyt ja risat) ja jotakin itsestäni oppineena sanoisin, että pidemmän päälle sillä ulkonäöllä ei ole merkitystä, mutta tutustumisvaiheessa se tuppaa kuitenkin vaikuttamaan - halusi tai ei. Suhteilenpa minäkin miehen kanssa, josta tuskin olisin kiinnostunut, jos olisi kadulla tai kapakassa vastaan tullut. Tutustuttiin 24:ssa ja päästiin hyvän keskustelun alkuun ennen kuin nämä ulkonäköseikat pääsivät vaikuttamaan. Miehestä tuntui löytyvän suurin piirtein kaikki se, mitä minä miehessä arvostan ja kunnioitan. Kun ensi kertaa tavattiin, ajattelin "ai jaa, tommonen..." Päätin kuitenkin katsoa vähän eteen päin ja sieltähän se jokin löytyi: iloinen tuike silmissä ja ihana hymy. Mitä sitten, jos on vähän mahaa eikä tukkakaan kovin tuuhea? Tärkeimmät piirteet ei tosiaankaan näy ihmisestä päälle päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968549
- 454210
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371478- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341189Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121160Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29827