Miten saisi helpoiten poistettua liimattu mallimerkintä auton takaluukusta?
Mallimerkinnän poisto?
13
7479
Vastaukset
- Tommi H
Merkki lähtee mielestäni parhaiten yksinkertaisesti repimällä. (Sormin, älä käytä työkaluja) Ainakin Pösössä, Seatissa ja Volvossa on semmonen liima että lähtee näppäräsi ja siististi kun vähän käyttää aikaa sen merkin poistamiseen. Jotkut suosittelee että lämmittää merkkiä ensin vaikka hiustenkuivaajalla niin lähtee helpommin.
- Audisti
Siimaa väliin ja hankaat. lähtee ehjänä ja siististi. Sitten se liima mikä jää peltiin niin vaikka jollain liuotin aineella, vaikka fairylla jos ei muuta ole. Ja sitten kun olet puhdistanut niin vahaat kohdan mistä merkit poistit, jos maali on kirkkaampaa merkkien alla.
- Serry
Audisti kirjoitti:
Siimaa väliin ja hankaat. lähtee ehjänä ja siististi. Sitten se liima mikä jää peltiin niin vaikka jollain liuotin aineella, vaikka fairylla jos ei muuta ole. Ja sitten kun olet puhdistanut niin vahaat kohdan mistä merkit poistit, jos maali on kirkkaampaa merkkien alla.
Siiman käytössä voi vaurioitua merkin alla oleva maalipinta. Varsinkin jos merkki on kuperassa pellissä.
Suosittelen lämmitystä hiustenkuivaajalla ja varovaista irrotusta ihan kynsiä ja sormia työkaluna käyttäen. Auton tulee olla vielä juuri pesty ettei hiero lialla jälkiä maaliin.
- whiic
Akkuhapolla onnistunee.
- tonnikuussatanen
..niin paljon 2.5 V6 -merkintä? ;-)
- volvisti
ottaa pois kaikki merkinnät kun ensinnäkin kateelliset pahoinpitelee autoa helpommin jos lukee T4, T5, T6, AWD jne. perässä
toisekseen ei joka liikennevaloissa jaksaisi ottaa voittoa jostain amikselta karanneista bemaripojista jotka luulee että 20v vanha baijerilainen kiihtyisi volvoa paremmmin - pele
volvisti kirjoitti:
ottaa pois kaikki merkinnät kun ensinnäkin kateelliset pahoinpitelee autoa helpommin jos lukee T4, T5, T6, AWD jne. perässä
toisekseen ei joka liikennevaloissa jaksaisi ottaa voittoa jostain amikselta karanneista bemaripojista jotka luulee että 20v vanha baijerilainen kiihtyisi volvoa paremmminmun on kerrassaan pakko joka päivä tiputtaa työkaverin T4. hän ei usko että 25v.vanha BDA escortti jättää hänen hienon volvonsa.hänelle ei vain mahdu päähän,että250hv-800kg välitetty suorahampainen laatikko riittää siihen.
- Sam
volvisti kirjoitti:
ottaa pois kaikki merkinnät kun ensinnäkin kateelliset pahoinpitelee autoa helpommin jos lukee T4, T5, T6, AWD jne. perässä
toisekseen ei joka liikennevaloissa jaksaisi ottaa voittoa jostain amikselta karanneista bemaripojista jotka luulee että 20v vanha baijerilainen kiihtyisi volvoa paremmminMallimerkinnöistä yleensä. Käsittääkseni MB:n E, C
ja S-sarja toimitetaan ilman mallimerkintää, mutta ML-sarja mallimerkinnän kera, A-sarjasta puhumatta-
kaan. BMW:n 3-sarja ilman mallimerkintää, mutta 5-
sarja mallimerkinnän kanssa. Ihmetyttää, eivätkö ih
miset kehtaa näyttää, että "mulla on 200 cdi tai 316i"..... - volvisti
pele kirjoitti:
mun on kerrassaan pakko joka päivä tiputtaa työkaverin T4. hän ei usko että 25v.vanha BDA escortti jättää hänen hienon volvonsa.hänelle ei vain mahdu päähän,että250hv-800kg välitetty suorahampainen laatikko riittää siihen.
näkis vaan
- pele
volvisti kirjoitti:
näkis vaan
sinäkään et näköjään usko,minä koitan vähän valaista sulle.BDA oli aikoinaan ryhmä 4 auto.kilpailu käytössä n.5v sitten ostin sen sprintti autoksi josta olen vähän pudottanut konetehoja että kestäis paremmin katukäytössä.rallikäytössä koneteho oli n.275-285hv sprintissä n.300hv nyt vakio vauhtipyörällä ja loivilla nokilla n.250hv paino tasan 800kg että näillä tehopainoilla kiihtyvyys 0-100 on 5.8sek.ota volvosta 500kg painoa pois niin sitten.
- Jouko
Sam kirjoitti:
Mallimerkinnöistä yleensä. Käsittääkseni MB:n E, C
ja S-sarja toimitetaan ilman mallimerkintää, mutta ML-sarja mallimerkinnän kera, A-sarjasta puhumatta-
kaan. BMW:n 3-sarja ilman mallimerkintää, mutta 5-
sarja mallimerkinnän kanssa. Ihmetyttää, eivätkö ih
miset kehtaa näyttää, että "mulla on 200 cdi tai 316i".....Itse ostin vuonna -99 uuden 316 bemarin, silloin kysyttiin haluanko mallimerkinnän taakse vai en, no enpä tietysti halunut. Nyt kun tammikuussa vaihdoin vanhan 300 pois uuteen 520 bemariin, niin taas sama juttu, kysyttiin haluanko tarraa vai en.
Kyllähän sen liikenteessä huomaa, jos esim. 525 niin varmasti on mallimerkintä takana, noh tällaisiahan me suomalaiset ollaan.
Muuten sikäli jännä juttu, kun oleskelin äskettäin espanjassa muutaman kuukauden, niin silmään pisti se, että kaikissa uusissa 300-sarjan bemareissa luki 316 takana. Siinä huomaa vähän tätä kulttuurieroa, siellä ei ole pääasia se minkälaisella moottorilla auto on varustettu, vaan se että sillä pääsee paikasta A paikkaan B.
- Viisi
Joissain autoissa (vanhoissa erityisesti) on merkit lisäksi klipsuilla kiinni. Eli poiston jälken voipi joutua reikien paikkaukseen.
- oranki
Itse olen kuullut että bemareissa on ihan tuurinpeliä että tuleeko se merkki vai ei. MB, audi, porsche ja jotkut muut taas käyttivät sellaista menetelmää että mallimerkinnän poisto on maksuton lisävaruste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345