Kamerunin kaverit

Micha xxx

Heips!

Tapasin mukavan miehen, joka kertoi olevansa kamerunilainen. Pieni ihastus taisi syttyä puolin ja toisin. Ollaan tapailtu pari kertaa viimeisen kuukauden aikana. Nyt kuitenkin tuli olo, että mikähän heppu on miehiään. On niin paljon kuullut ja lukenut (myös tältä palstalta) juttuja Afrikan poikien seikkailuista Suomessa. Osaako kukaan kommentoida mitään asiallista?

125

6242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellervo

      Tapasit varmaan ihan "sattumalta".

      Luultavasti mies on umpirehellinen ja korkeasti koulutettu.

      • ja vielä...

        Rikkaasta suvustakin tulee.


      • Micha xxx
        ja vielä... kirjoitti:

        Rikkaasta suvustakin tulee.

        väittänyt olevansa kumpaakaan, ei lainannut rahaa, ei pyytänyt seksuaalisia palveluksia eikä puhunut naimisiinmenosta. Niin että kysymykseni kuuluu, että onko nämä kamerunin kaiffarit samaa "sarjaa" noin karkeasti yleistettynä kun tietyistä muista Afrikan maista tulevat (maita mainitsematta...) heebot? Siis jos jollain on kokemuksia,niin niistä mielelläni kuulisin. Kuten huomaatte olen vähintään "varuillani" kun olen kuullut niin monelaista.


      • huolehtia...
        Micha xxx kirjoitti:

        väittänyt olevansa kumpaakaan, ei lainannut rahaa, ei pyytänyt seksuaalisia palveluksia eikä puhunut naimisiinmenosta. Niin että kysymykseni kuuluu, että onko nämä kamerunin kaiffarit samaa "sarjaa" noin karkeasti yleistettynä kun tietyistä muista Afrikan maista tulevat (maita mainitsematta...) heebot? Siis jos jollain on kokemuksia,niin niistä mielelläni kuulisin. Kuten huomaatte olen vähintään "varuillani" kun olen kuullut niin monelaista.

        Sattumaahan se kaikki on ja yksilöstä kiinni, eikös vaan.


      • Saako yleistää?
        Micha xxx kirjoitti:

        väittänyt olevansa kumpaakaan, ei lainannut rahaa, ei pyytänyt seksuaalisia palveluksia eikä puhunut naimisiinmenosta. Niin että kysymykseni kuuluu, että onko nämä kamerunin kaiffarit samaa "sarjaa" noin karkeasti yleistettynä kun tietyistä muista Afrikan maista tulevat (maita mainitsematta...) heebot? Siis jos jollain on kokemuksia,niin niistä mielelläni kuulisin. Kuten huomaatte olen vähintään "varuillani" kun olen kuullut niin monelaista.

        Niin että nyt on lupa yleistää? Vai tarviiko anoa yleistämislupaa erikseen että voi välttää mahdolliset rasisti-syytökset? Ja kauanko tälläinen yleistämislupa on voimassa vai myönnetäänkö niitä vain kertakäyttöä varten? Ja mistä lupaa voi anoa, sinulta, seriffiltä vai palstan mokumorsianverkostolta?


      • Tasse Kingsley Danhu

      • kysymys

        eve 90, miksi afrikkalainen mies haluaa naimisiin suominaisen kanssa, jolla on jo ennestän kaksi lasta ? Yleensä noissa kulttuureissa on tärkeää, että naisella ei ole lapsia ennestään, jos hänen kanssaan jotain vakavampaa haluaa.

        Olen nähnyt monta tarinaa, joissa afrikkalainen mies rupeaa ihanteelliseksi koti-isiksi yksinhuoltajaäidin lapsille, tekee kotityöt ja esittää muutaman vuoden täydellistä perheenisää. Sitten onkin lupa taskussa ja matka kohti uutta morsianta voi alkaa.

        Herää24 kysymys, mistä johtuu, että kaikista Euroopan naisista valikoituu juuri se monen lapsen äiti, vähän reppana, joka ikäänkuin pitää " pelastaa". Olisiko siinä vähän helppo nakki kaikin puolin ?


    • Nsoromma

      Mieti, mista tuo sun olo tuli; tuliko se vaan siksi etta olet lukenut ja kuullut kaikenlaista, vai onko aijan kaytoksessa jotain oikeesti outoa (liiankin "siirappinen", miten kohtelee sua ja muita ihmisia, millanen on sun kanssa kahden ja kun tapaatte hanen tai sinun ystavia?)? Tiedan itse montakin kamerunilaista Suomessa ja kuullut vaikka mita... ja nahnyt. Mutta kannattaa miettia ihan itse eika antaa nettipalstojen ja joidenkin ihmisten hamartaa mieltaan. Minka niminen tyyppi on jos saan kysya? Jos haluut jutella jotain niin mun meili osote on tiituu1 (@) hotmail.com

    • jeesus

      Tämä ei nyt taida olla oikea foorumi kysellä tuollaisia asioita. Jos et itse osaa päättää, mitä mieltä olet tyypistä, niin unohda koko juttu. Sullahan on jo ennakkoasenteita selvästi. Mäkin tapasin kerran yhden jenkkiläisen miehen. Osaako kukaan sanoa minkälaisia ne on...
      Kuuntele, kuulostaako fiksulta????

    • Sanniska

      Itse myös kaikkea kuulleena ja nähneenä; Kannattaa olla varuilla. Kannattaa hieman kauttarantain kysellä asioita. Miten kauan hän on täällä ollut ja mitä puuhailee. Useimilla muutaman vuoden jo olleilla puolisot/lapset jo hankittu ja ehkä hän etsiskelee tyttöystävää.Oma puolisoni on kyseisestä maasta.

      • ................

        Saakos olla utelias ja kysellä missä päin kyseinen heppu asustaa?? Tunnen monia kamerunilaisia lähinnä hesan suunnalta ja tampereelta. Valitettavasti ei kovin hyvää sanottavaa heistä, mutta kyllä joukkoon toki mahtuu hyviäkin tyyppejä. Itse seurustelin joku aika sitten yhden kamerunilaisen kanssa...


      • Sanniska
        ................ kirjoitti:

        Saakos olla utelias ja kysellä missä päin kyseinen heppu asustaa?? Tunnen monia kamerunilaisia lähinnä hesan suunnalta ja tampereelta. Valitettavasti ei kovin hyvää sanottavaa heistä, mutta kyllä joukkoon toki mahtuu hyviäkin tyyppejä. Itse seurustelin joku aika sitten yhden kamerunilaisen kanssa...

        Asumme Helsingissä.
        Jos kiinnostaa, minulle voi kirjoittaa:
        [email protected]


    • se sairaanhoitaja vai...

      Mahtaako kyseessä olla se sairaanhoitaja?
      Oikein mukavan tuntuinen heppu.
      Pitää kaikista ihmisistä ja hänellä on aina kaikki asiat hyvin.
      Kun ja jos kyseessä on tämä, iloinen, ystävällinen, hyvää suomea puhuva, nuori parikymppinen, kohtelias Kamerunilainen, niin voisin sanoa´, että ihan oikeesti UNOHDA!

      • Micha xxx

        Täytynee tässä katsastella ja kuulostella onko tämä juttu jotain sellaista josta jotain tulisi vai hengaillaanko vaan frendeinä jatkossa.

        Heppu ei ole sairaanhoitaja,ei parikymppinen eikä juuri puhu suomea, mutta kiitos vaan Heta varoituksesta. Hauskaa että "siskot" varoittelee toisiaan tällä palstalla. Ei kun oikeesti, on hyvä että keskustelua käydään näistä monia mimmejä pyörittävistä lusmuista, jotka viilaa kaikkia linssiin.

        Lähden tästä lomille ja vaihdan maata muutamaksi viikoksi, joten aika näyttää tämän jutun tulevaisuuden...

        Hyvää kesää kaikille!


      • juu-u

        Tunnen kyseisen kaiffarin...Kaveri ei vaan halua vakiintua nuori kun vielä on, joten tyttöjä/naisia riittää.


      • *Heta*
        juu-u kirjoitti:

        Tunnen kyseisen kaiffarin...Kaveri ei vaan halua vakiintua nuori kun vielä on, joten tyttöjä/naisia riittää.

        sai tyttövauvan muutama kuukausi sitten Latvialaisen naisen kanssa.


      • ..vielä
        *Heta* kirjoitti:

        sai tyttövauvan muutama kuukausi sitten Latvialaisen naisen kanssa.

        ....sanoisin tytön kanssa. Myös pian suomalaisen kanssa.


      • *Heta*
        ..vielä kirjoitti:

        ....sanoisin tytön kanssa. Myös pian suomalaisen kanssa.

        kyllä, sekin on totta...eli nopeaa on toiminta!
        Kertoi, kuinka (kuulema) entinen 18v tyttö odottaa nyt hänellekin vauvaa ja aborttia ei voi tehdä, koska vastustaa sitä. Kukapa ei, sehän on tappamista.
        Nyt sitten ei tiedä kuinka selittävät tytön vnhemmille, että kuinkas näin sitten kävikään...


      • ja

        ...tästä sairaanhoitajasta, seurustelen nimittäin kamerunilaisen kanssa, joka sopii hyvin kuvauksiisi...no tietysti tämä kuulostaa vähän hölmöltä, onhan täällä muitakin kamerunilaisia, mutta haluaisin vain varmistaa. Voisitko kertoa hänen nimensä ja missä asuu tai asui silloin kun tapasit. Olisin todella kiitollinen vastauksestasi. Kuten tiedämme, ulkonäkö voi pettää. Kiitos!


      • Antakaa olla

        Antakaa tytön olla jo. Jos tyyppi on pelimies, on ainakin tytölle opetukseksi. Ja jos hän ei itse tajua olevansa 6. nainen, niin oma moka. Turha muiden on opastaa häntää moraaliasioissa, joku tykkää isoäidistä, toinen äidistä ja kolmas tyttärestä!


    • pitänyt...

      ...kamerunilaisia ns. luotettavampina kuin vaikka nigerialaisia (exäni on Nigeriasta). Siis keskimäärin. Yksi tuore tapaus vaan laski mainetta. Noin 25-vuotias kamerunilaismies löysi elämänsä rakkauden nelikymppisestä naisesta, joka, anteeksi nyt vaan, on kuin elävä stereotypia siitä millaiset naiset naivat afrikkalaisia. Luultavasti ensimmäinen mies joka naisella on ollut koko elämänsä aikana, ja jos rakkaus loppuu, mahtaa olla kova paikka.

      Mies oli turvapaikanhakija ja asui siis pakolaiskeskuksessa. Nyt ovat naimisissa ja miehellä oleskelulupa. Eihän Kamerun edes ole mikään vaarallinen maa, eli "pakolaisuus" oli silkkaa laskelmointia. Hakemus ehdittiin jo hylätäkin, mutta liitto sitten pelasti.

      No, ehkä tuo kuitenkin on sitä suurta rakkautta. Ympäristö vaan on kyyninen ja pilaa toisten onnea.

      • mmmmmiii

        maa ole.


      • Nsoromma

        ...nama henkilot ovat? Tuntuu kuin tuntisin heidat. Siis nimilta ja asuinpaikoilta.


      • Nsoromma
        Nsoromma kirjoitti:

        ...nama henkilot ovat? Tuntuu kuin tuntisin heidat. Siis nimilta ja asuinpaikoilta.

        Kuinka tuore tapaus kyseessa?


      • sanoisi
        Nsoromma kirjoitti:

        ...nama henkilot ovat? Tuntuu kuin tuntisin heidat. Siis nimilta ja asuinpaikoilta.

        ... mitään tarkempaa, koska eivät ole esim. pääkaupunkiseudulta tai muualta missä
        "hukkuisivat massaan". Olikohan siitä suunnilleen vuosi, kun romassi lähti kehkeytymään.


      • miehistä..
        mmmmmiii kirjoitti:

        maa ole.

        varoittelevat muista maista tulevat afrikkalaiset ystäväni, mm. sudanilaiset ja kamerunilaiset. On siis heillä omallakin mantereella surullisenkuuluisa maine.

        Kamerunilaisen miehen kanssa olen itse seurustellut, ja aikalailla kaatui kulttuurieroihin se juttu - naista ei tarvitse uskoa, se valehtelee aina eikä tarkoita ei silloin kuin niin sanoo. onneksi olen tavannut Kamerunista myös todella hyviä ja kunnollisiakin tyyppejä, joten ei ole tullut kiusausta yleistää.


      • kolmannen korvapuust

        tosiaan oli naisen ensimmäinen, en yhtään ihmettele, että naimisiin mentiin. Jokainen mies haluaa vaimokseen mieluummin neitsyen kuin lukemattomien eri miesten rassaaman.
        Vaikutat pikkiriikkisen kateelliselta.


      • huvittunut*
        kolmannen korvapuust kirjoitti:

        tosiaan oli naisen ensimmäinen, en yhtään ihmettele, että naimisiin mentiin. Jokainen mies haluaa vaimokseen mieluummin neitsyen kuin lukemattomien eri miesten rassaaman.
        Vaikutat pikkiriikkisen kateelliselta.

        Anteeksi isoilla kirjaimilla huutaminen, mutta nyt oli pakko...:) En tiedä, oliko viestisi todella tarkoitettu minulle, ensin vaan luulin niin. Miten kukaan täysjärkinen ihminen koskaan voisi olla kateellinen laskelmoivasta, kusettavasta kamerunilaismiehestä?

        Itselläni on nykyään suomalainen mies, enkä vaihtaisi häntä triljoonaan muuhun. Olen seurustellut sierraleonelaisen ja nigerialaisen kanssa, ja nuo kokemukset tekivät elämästäni helvetin. Nyt olen ne lopulta unohtamassa, vaikka inhottavat muistot väkivallasta, alistamisesta ja pettämisestä vielä toisinaan tunkevat esiin.

        Aiemmin suhtauduin myös tuollaisiin kusettamistapauksiin eri lailla kuin nykyään (kirjoittamani viesti oli kaksi vuotta vanha). Ehkä syy on se, että ennen näin noissa hyväksikäytetyissä hölmöissä itseni ja tunsin sekä syyllisyyttä omasta tyhmyydestä että raivoa miestä kohtaan. Mutta noin siis oli ennen. Nyt ymmärrän, että jokainen tekee omat ratkaisunsa ja omat tyhmyytensä; se on jokaisen oikeus, samoin kuin jokaisen on itse kärsittävä seuraukset. Jos olen rehellinen, niin on pakko myöntää, että aiemmissa seurustelusuhteissani oli kyse huonosta itsetunnosta. Ajattelin olevani liian ruma ja mitätön, jotta koskaan saisin suomalaista/eurooppalaista/esim. japanilaista tai kiinalaista jne. jne. miestä.

        Tuota viimeistä lausetta ei näinä poliittisesti korrekteina aikoina saisi sanoa ääneen. Ei asia kuitenkaan sensuroimalla muutu miksikään.


      • Anonyymi
        kolmannen korvapuust kirjoitti:

        tosiaan oli naisen ensimmäinen, en yhtään ihmettele, että naimisiin mentiin. Jokainen mies haluaa vaimokseen mieluummin neitsyen kuin lukemattomien eri miesten rassaaman.
        Vaikutat pikkiriikkisen kateelliselta.

        Ja niin neitsytnainen sai jokapaikan rassin, ja hän elätti rassiaan onnellisena puoli vuotta. Sen pituinen se oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin neitsytnainen sai jokapaikan rassin, ja hän elätti rassiaan onnellisena puoli vuotta. Sen pituinen se oli.

        UGH. Böllis on puhunut.


    • Shaaga

      Hei!

      Minä olen seurustellut kohta ½ vuotta Kamerunilaisen miehen kanssa.
      Riippuu totisesti aina ihan ihmisestä minkälainen on. Kulttuuriin katsomatta löytyy monenmoista ja tyyppistä persoonaa. Kuitenkin uskaltaisin sanoa, että tietysti joka kultuurissa on omat ominaispiirteensä ja tapansa sekä käytöksessä että muussa kanssakäymisessä.
      Tämä Kamerunilainen jonka kanssa olen ollut on ollut ainakin tähän saakka ihan luottamuksen arvoinen. Ainakaan mitään epäilyttävää en ole havainnut. Hän on iloinen, elämänmyönteinen ja kovasti työtä tekevä. Sen perusteella mitä olen hänen kulttuuriaan ja häntä oppinut tuntemaan on fiilikset hyvin positiivisia. Hän ei minulta rahaa ole pyytänyt eikä lainannut. Toki rakastuneina olemme puhuneet yhteiselämästä tulevaisuudessa, sekä naimisiin menosta ja lapsista. Niistäkin järjellä. Niiden aika on sitten joskus, kun hänen opiskelunsa täällä ovat päättyneet. Mistään oleskeluluvista ei ole puhuttu. Hän ei edes halua jäädä tänne Suomeen mielellään, mutta jos minun kanssa, on valmis asettumaan vaikka Suomeen asumaan.
      Voisin sanoa, että tunnen itseni hyvin onnelliseksi, kun olen hänen kanssaan. Tietysti ikinä ei varmuudella voi sanoa mitä tulee tapahtumaan, mutta nautin jokaisesta hetkestä hänen kanssaan. Hän on ihanin ja hellin mies mitä minulla ikinä ollut. Mitään tasa-arvo juttuja ei ole tullut eteen, päin vastoin. Hän siivoaa ja tiskaa meillä ollessaan. Näin ainakin tähän saakka. Kaikista täällä olevista varoitteluista huolimatta, tutustu ihmeessä tähän kaveriin. Pidä kuitenkin silmät ja korvat avoimina ja keskustelkaa asioista. Minulla ainakin yksi positiivinen kokemus.
      Toivon onnea teille.

      Kamerunilaisen oma

      • xenomania

        "Hän ei edes halua jäädä tänne Suomeen mielellään, mutta jos minun kanssa, on valmis asettumaan vaikka Suomeen asumaan."

        :-D


      • mikaso85

        Kuulosti tosi hyvältä..niin mullakin vuosi sitten, kunnes jätkä sai kakaistua suustaan ylitsepääsemättömän kulttuuri-jutun!! Ollaan toki vielä hyviä ystäviä, mutta varoitan pidä jalat maassa!! :)


      • daffodil12
        mikaso85 kirjoitti:

        Kuulosti tosi hyvältä..niin mullakin vuosi sitten, kunnes jätkä sai kakaistua suustaan ylitsepääsemättömän kulttuuri-jutun!! Ollaan toki vielä hyviä ystäviä, mutta varoitan pidä jalat maassa!! :)

        Hei, mikä tää ylitsepääsemätön kulttuurijuttu oli?


      • muinaismuistoja
        daffodil12 kirjoitti:

        Hei, mikä tää ylitsepääsemätön kulttuurijuttu oli?

        ja mistä te kaivatte näin vanhoja ketjuja......


      • 18
        muinaismuistoja kirjoitti:

        ja mistä te kaivatte näin vanhoja ketjuja......

        Vanhoja ketjuja mutta täysin ajankohtaisia.
        Ei noihin kavereihin kannata luottaa edelleenkään.


      • 12

        Ettäkö kokonaista puoli vuotta!


      • Cam.ex.
        12 kirjoitti:

        Ettäkö kokonaista puoli vuotta!

        Ja siis ihan oikeesti, tiiän ettei sais yleistää, mut loppujen lopuks noista on jokainen samanlaisia.!
        Suomalaiset/ vaaleaihoiset naiset on yhtä kuin hyväksikäytettävät.
        Varoitukseksi kaikille.. Noi miehet osaa pelittää. Me suomalaiset ei olla totuttu miehiin jotka osaa kertoa ne kauneimmat sanat meille jo ensi kättelyssä. Afrikkalaiset miehet sen osaa ja siksi niin moni meistä retkahtaa siihen ansaan. Elämä ei afrikassa ole mitään helppoa ja sen takiahan meitä hyväksi käytetäänkin. Oo aloitttaja ja kaikki muutkin erittäin varovaisia. Selvitä hyvin kaikki mahdolliset uhat suhteellenne. Onko naimisissa? Lapsia? Suomessa tai kotimaassa? Entä tyttöystävää Afrikassa? Sekin on yleistä? Entä tarviiko lupaa olla Suomessa? Onko ammatti ja rahaa pitää huolta itsestään?
        Jos kaikki edellä mainitut seikat ovat kunnossa, toivotan teille kaikkea hyvää ja onnistumista elämässänne! :)


      • vielä tähän
        Cam.ex. kirjoitti:

        Ja siis ihan oikeesti, tiiän ettei sais yleistää, mut loppujen lopuks noista on jokainen samanlaisia.!
        Suomalaiset/ vaaleaihoiset naiset on yhtä kuin hyväksikäytettävät.
        Varoitukseksi kaikille.. Noi miehet osaa pelittää. Me suomalaiset ei olla totuttu miehiin jotka osaa kertoa ne kauneimmat sanat meille jo ensi kättelyssä. Afrikkalaiset miehet sen osaa ja siksi niin moni meistä retkahtaa siihen ansaan. Elämä ei afrikassa ole mitään helppoa ja sen takiahan meitä hyväksi käytetäänkin. Oo aloitttaja ja kaikki muutkin erittäin varovaisia. Selvitä hyvin kaikki mahdolliset uhat suhteellenne. Onko naimisissa? Lapsia? Suomessa tai kotimaassa? Entä tyttöystävää Afrikassa? Sekin on yleistä? Entä tarviiko lupaa olla Suomessa? Onko ammatti ja rahaa pitää huolta itsestään?
        Jos kaikki edellä mainitut seikat ovat kunnossa, toivotan teille kaikkea hyvää ja onnistumista elämässänne! :)

        Siis älä selvitä näitä edellisessä viestissä mainittuja juttuja kyselemällä häneltä, vaan ihan omin päin luotettavalta taholta (viranomaiset, maistraatti jne.) Tuntemani henkilö oli ainakin aivan uskomattoman taitava selittelemään, valehtelemaan ja peittelemään asioita. Loi mielettömän, ihanan illuusion avoimuudesta, rehtiydestä ja luotettavuudesta. Se oli siis vain illuusio. Ja nekin, mitä sain selville maistraatissa tai muuallakin oli kuulemma valetta. :D


      • ja

        Minullakin on kamerunilainen poikaystävä. Vieläkö olet hänen kanssaan...viestisi kirjoittamisesta on kulunut jo jokunen tovi, toivottavasti olet. Niin, no kuitenkin...hän löysi minut afrointroductions.com deittisivulta ja halusi tavata, joten sitten tapasimme eräänä päivänä ja olemme nyt olleet yhdessä yli 2 kk. Hän opiskelee sairaanhoitajaksi, vähän harvinaisempaa mieheltä, mutta ihanaa ja mielenkiintoista, ainakin minulla on oma hoitaja :). Hänen äidinkielensä on ranska, mutta puhumme englantia koska minun ranskan taitoni tiivistyvät muutamaan lauseeseen ja hän on suomen kielen kanssa vasta alkumetreillä.
        Olen tuntenut hänet vasta vähän aikaa, ja vaikka hän vaikuttaa kaikin puolin luotettavalta, rehelliseltä ja mukavalta, on minulla silti omat epäilykseni, ja pelkään, että jos jotain ikävää paljastuu...mutta hän ei ole pyytänyt minulta rahaa kertaakaan, päinvastoin! Hän on kysynyt, että jos tarvitsen apua, hän voi auttaa minua raha-asioissa. Pientä erimielisyyttä syntyi, kun hän oli laitanut muutamalle sivulle netissä, että hän olisi 30v, mutta todellisuudessa onkin 25v...en sitten tiennyt mitä olisi pitänyt uskoa, mutta sitten hän selitti, että se on afrikkalainen piirre...hän halusi vaikuttaa aikuisemmalta, ymmärsin, mutta tavallaan se on epäselvää edelleen...enhän tunne afrikkalaista kulttuuria niin hyvin. Ja on paljon mitä en tiedä siitä ihmeellisestä maasta.

        Mutta tähän loppuun haluan sanoa, että jos jollakulla on nigerialainen, he ovat yleensä epäluotettavia ja heihin sotkautuminen on äärimmäisen kyseenalaista. Oikeasti.
        Mutta kyllä Afrikasta hyvääkin löytyy, ja ajatelkaa, jos joku haluaa seurustella afrikalaisen kanssa, ei tarvitse mennä Afrikkaan, kun Suomessakin on niin monia! ;))


      • ja
        xenomania kirjoitti:

        "Hän ei edes halua jäädä tänne Suomeen mielellään, mutta jos minun kanssa, on valmis asettumaan vaikka Suomeen asumaan."

        :-D

        kun kerran tällainen asia on tullut ilmi, hän mitä todennäköisemmin vedättää...kannattaa nyt vähän miettiä...rakkaus ei ole kauan sitä ihastumisen huumaa, joten sanonpahan vaan, että kun arki koittaa, hän lähtee kotimaahansa, ole varovainen


      • 1+1=?
        ja kirjoitti:

        Minullakin on kamerunilainen poikaystävä. Vieläkö olet hänen kanssaan...viestisi kirjoittamisesta on kulunut jo jokunen tovi, toivottavasti olet. Niin, no kuitenkin...hän löysi minut afrointroductions.com deittisivulta ja halusi tavata, joten sitten tapasimme eräänä päivänä ja olemme nyt olleet yhdessä yli 2 kk. Hän opiskelee sairaanhoitajaksi, vähän harvinaisempaa mieheltä, mutta ihanaa ja mielenkiintoista, ainakin minulla on oma hoitaja :). Hänen äidinkielensä on ranska, mutta puhumme englantia koska minun ranskan taitoni tiivistyvät muutamaan lauseeseen ja hän on suomen kielen kanssa vasta alkumetreillä.
        Olen tuntenut hänet vasta vähän aikaa, ja vaikka hän vaikuttaa kaikin puolin luotettavalta, rehelliseltä ja mukavalta, on minulla silti omat epäilykseni, ja pelkään, että jos jotain ikävää paljastuu...mutta hän ei ole pyytänyt minulta rahaa kertaakaan, päinvastoin! Hän on kysynyt, että jos tarvitsen apua, hän voi auttaa minua raha-asioissa. Pientä erimielisyyttä syntyi, kun hän oli laitanut muutamalle sivulle netissä, että hän olisi 30v, mutta todellisuudessa onkin 25v...en sitten tiennyt mitä olisi pitänyt uskoa, mutta sitten hän selitti, että se on afrikkalainen piirre...hän halusi vaikuttaa aikuisemmalta, ymmärsin, mutta tavallaan se on epäselvää edelleen...enhän tunne afrikkalaista kulttuuria niin hyvin. Ja on paljon mitä en tiedä siitä ihmeellisestä maasta.

        Mutta tähän loppuun haluan sanoa, että jos jollakulla on nigerialainen, he ovat yleensä epäluotettavia ja heihin sotkautuminen on äärimmäisen kyseenalaista. Oikeasti.
        Mutta kyllä Afrikasta hyvääkin löytyy, ja ajatelkaa, jos joku haluaa seurustella afrikalaisen kanssa, ei tarvitse mennä Afrikkaan, kun Suomessakin on niin monia! ;))

        Heh, onkohan kyseessä samainen kamerunilainen, jolla on useilla deittipalstoilla ilmoituksia ja joillakin jopa kaksi. Ikä vaihtelee 22 ja 33 välillä, mutta teksti on suunnilleen sama. Kuvien perusteella ihan kivan näköinen. Chattasin taannoin hänen kanssaan, mutta hänellä oli menossa niin monta keskustelua samaan aikaan, että heti paljastui outoja kuvioita, kun hän vahingossa laittoi minulle jotain tekstiä, joka oli tarkoitettu toiselle naiselle. Veikkaisin, että ystävälläsi ei vielä ole ollut tarvetta rahoillesi, mutta kyllä sekin hetki koittaa. Ja että eroatte noin 1 päivän-1 vuoden kuluessa.

        Valehtelu muuten on yleistä Afrikassa, mutta ei se siitä sen hyväksytympää tee.


      • ja
        18 kirjoitti:

        Vanhoja ketjuja mutta täysin ajankohtaisia.
        Ei noihin kavereihin kannata luottaa edelleenkään.

        ...totta, nämä asiat eivät hetkessä vanhene! Mutta mikäs tuo kulttuurijuttu tosiaan on?


      • ok
        1+1=? kirjoitti:

        Heh, onkohan kyseessä samainen kamerunilainen, jolla on useilla deittipalstoilla ilmoituksia ja joillakin jopa kaksi. Ikä vaihtelee 22 ja 33 välillä, mutta teksti on suunnilleen sama. Kuvien perusteella ihan kivan näköinen. Chattasin taannoin hänen kanssaan, mutta hänellä oli menossa niin monta keskustelua samaan aikaan, että heti paljastui outoja kuvioita, kun hän vahingossa laittoi minulle jotain tekstiä, joka oli tarkoitettu toiselle naiselle. Veikkaisin, että ystävälläsi ei vielä ole ollut tarvetta rahoillesi, mutta kyllä sekin hetki koittaa. Ja että eroatte noin 1 päivän-1 vuoden kuluessa.

        Valehtelu muuten on yleistä Afrikassa, mutta ei se siitä sen hyväksytympää tee.

        Voitko uskoa, että hänen ajokortissaan on, että hän olisi 31v...siis synt. -79, mutta hän väittää kiven kovaa olevansa 25. Hän sanoi, että kun oli ala-asteella, hänen vanhempansa muuttivat hänen ikänsä 6v vanhemmaksi, jotta hän pääsi pelaamaan jalkapalloa parempiin piireihin...sitten hänelle sattui onnettomuus ja polvi jouduttiin leikkaamaan, ei enää voi siis pelata. Mutta kun kuulin tämän, en osannut sanoa mitään...olin vaan ihan hiljaa tovin. En voi vieläkään uskoa, että tuo olisi totta.

        Mitä nimeä hän on käyttänyt deittipalstoilla? Ettei vaan joku kingstone?


      • g
        1+1=? kirjoitti:

        Heh, onkohan kyseessä samainen kamerunilainen, jolla on useilla deittipalstoilla ilmoituksia ja joillakin jopa kaksi. Ikä vaihtelee 22 ja 33 välillä, mutta teksti on suunnilleen sama. Kuvien perusteella ihan kivan näköinen. Chattasin taannoin hänen kanssaan, mutta hänellä oli menossa niin monta keskustelua samaan aikaan, että heti paljastui outoja kuvioita, kun hän vahingossa laittoi minulle jotain tekstiä, joka oli tarkoitettu toiselle naiselle. Veikkaisin, että ystävälläsi ei vielä ole ollut tarvetta rahoillesi, mutta kyllä sekin hetki koittaa. Ja että eroatte noin 1 päivän-1 vuoden kuluessa.

        Valehtelu muuten on yleistä Afrikassa, mutta ei se siitä sen hyväksytympää tee.

        Ilmeisesti kaikista parasta olisi elää yksin omaa elämäänsä, ettei tarvitsisi vaivata päätään kaiken maailman typerällä hölynpölyllä, jota ei edes kukaan täysjärkinen voi uskoa. Niitten jutut on välillä sellaisia, että huhuh!


      • mbhjm
        ok kirjoitti:

        Voitko uskoa, että hänen ajokortissaan on, että hän olisi 31v...siis synt. -79, mutta hän väittää kiven kovaa olevansa 25. Hän sanoi, että kun oli ala-asteella, hänen vanhempansa muuttivat hänen ikänsä 6v vanhemmaksi, jotta hän pääsi pelaamaan jalkapalloa parempiin piireihin...sitten hänelle sattui onnettomuus ja polvi jouduttiin leikkaamaan, ei enää voi siis pelata. Mutta kun kuulin tämän, en osannut sanoa mitään...olin vaan ihan hiljaa tovin. En voi vieläkään uskoa, että tuo olisi totta.

        Mitä nimeä hän on käyttänyt deittipalstoilla? Ettei vaan joku kingstone?

        Kuulostaa ihan ykköstyypiltä, oikealta ihmiskultakimpaleelta! Vakka kuitenkin valitsee kantensa, joten mikäpä siinä.


      • mikaso85
        ja kirjoitti:

        ...totta, nämä asiat eivät hetkessä vanhene! Mutta mikäs tuo kulttuurijuttu tosiaan on?

        ANTEEKSI, että meni pari vuotta tämän kirjoittamiseen... ;)
        Tuo kultturellinen este oli se, että kamerunissa moniavioisuus on sallittua ja hera olisi halunnut, että olisimme jossain vaiheessa muuttaneet Kameruniin..hah, sinne jalkavaimoksi......minähän en tuohon leikkiin lähtenyt.. Enkä usko, että kovin moni muukaan olisi...!?!??


      • Epäkohteliasta
        xenomania kirjoitti:

        "Hän ei edes halua jäädä tänne Suomeen mielellään, mutta jos minun kanssa, on valmis asettumaan vaikka Suomeen asumaan."

        :-D

        nauraa toisen tyhmyydelle. :) Aina ei pokka pidä. Nää on tosi hyviä. LOL


      • Anonyymi
        xenomania kirjoitti:

        "Hän ei edes halua jäädä tänne Suomeen mielellään, mutta jos minun kanssa, on valmis asettumaan vaikka Suomeen asumaan."

        :-D

        Siis ei saa jäädä mutta jos nainen ottaisi niin jäisi mielellään. Autan vähän kun nämä naiset ei ole terävimmästä päästä.


    • a Finnish lady

      Ihmiset, kysyn nyt teidän kokemuksia ja mielipiteitä...
      ...rakastavatko afrikkalaiset miehet oikeasti suomalaisia vaaleita naisia vai onko se vaan jotain peliä?!!
      Itse olen miettinyt tätä, mutta vaikea kysymys. Siis mitäs sanotte?

      • sekema

        ehkä rakastaa, mutta suurimmalla osalla vain hyötymistarkoitus naisten kustannuksella.
        Vuosia asunut eri puolilla Afrikkaa ja pakko sanoa, että valehtelu vääräuskoisille, on ihan
        ns.normaalia heille, ei ole syntiä missään nimessä.
        En luottaisi yhteenkään afrikkalaiseen mieheen.


      • sivustanähnyt
        sekema kirjoitti:

        ehkä rakastaa, mutta suurimmalla osalla vain hyötymistarkoitus naisten kustannuksella.
        Vuosia asunut eri puolilla Afrikkaa ja pakko sanoa, että valehtelu vääräuskoisille, on ihan
        ns.normaalia heille, ei ole syntiä missään nimessä.
        En luottaisi yhteenkään afrikkalaiseen mieheen.

        Jonkinlaisella kokemuksella voin sanoa, että nämä miehet haluavat hyötyä suomalaisista naisista tavalla tai toisella. Eivätkä ainoastaan suomalaisista naisista, vaan kaikista ihmisistä. Oma napa on tärkein vaikka mitä väittäisivät suhteen alkumetreillä. Ajan myötä näette. Eikä siinä mitään pahaa ole. Se on vaan tapa jota me emme arvosta. Miehet kerskuvat näillä deittipalsta jutuillaan. Siellä on profiilia jos jollakin sivustolla ja useampaa naista viedään täällä ja muissa Euroopan maissa. Eikä siinäkään ole mitään pahaa. Harrastuksensa kullakin.


      • 29

        Ihminen rakastaa ihmistä. Afrikassa vaalea = rahaa. Niinpä vaalea tyttöystävä on joissain porukoissa ikäänkuin status symboli. Ei toki älykkäälle ihmiselle, eikä kovin kauaan viihdytä vain sellaisena, mutta vasta maahan tulleille varmasti yhtä eksoottinen kokemus kuin suomalaiselle tumma mies.
        Suurin osa kamerunilaisista miehistä päätyy lopulta naimisiin oman maalaisten naisten kanssa. Jos suomalaiset sanovat kulttuurieron olevan suuri, niin ihan yhtä suuri se on siltä toiselta puolen katsottuna. Ellei vielä suurempi, kun maakin on vieras.
        Kouluttamattomat afrikkalaiset hankkiutuvat viimeisenä oljenkortenaan naimisiin ja lapsia suomalaisen kanssa. Oikeasti fiksut miehet / naiset eivät toimi niin. Ja peliä? Sitä harrastaa yleistäen jokainen musta mies, naimisissa tai ei. Joskus se menee pidemmälle, joskus ei.


    • Nadar

      Kun tätä palstaa lueskelen, minua ihmetyttää kyllä suuresti miten täällä ihmiset luokitellaan tarkkaan sen mukaan, mistä he ovat kotoisin ja vielä enemmän se, että on jotenkin "muotia" pitää esim. afrikkalaista poikaystävää.

      No, mutta kantaakseni kuitenkin korteni kekoon, suosittelisin alkuperäistä kirjoittajaa ja kaikkia muitakin monikulttuurisissa suhteissa elävää ihmistä todellakin tutustumaan puolisonsa / ystävänsä kulttuuriin. Itse olen naimisissa kamerunilaisen miehen kanssa, ollut jo 9 vuotta eikä minulla ole mitään harhakuvitelmia hänestä. Alussa ajattelin hänen olevan ihanan eksoottinen, mutta nykyään ajattelen hänen olevan ihana persoona. Suurimmat ongelmat liitossamme ovat tulleet perhesuhteista, kamerunilaiselle kun perhe on jotain aivan muuta kuin suomalaiselle. Myös uskollisuus on ollut monen kiistan aiheena. Mutta keskustelemalla näistäkin asioista on selvitty.

      • 542h

        "Myös uskollisuus on ollut monen kiistan aiheena. Mutta keskustelemalla näistäkin asioista on selvitty. "

        Oletteko keskustelleet miehellesi luvan pitää sivusuhteita? Vai oletko päättänyt vain sulkea silmäsi niiltä?


      • moma20
        542h kirjoitti:

        "Myös uskollisuus on ollut monen kiistan aiheena. Mutta keskustelemalla näistäkin asioista on selvitty. "

        Oletteko keskustelleet miehellesi luvan pitää sivusuhteita? Vai oletko päättänyt vain sulkea silmäsi niiltä?

        Jos olet ollut naimisissa kamerunilaisen kanssa 9 vuotta niin aikamoinen puusilmä olet jollet ole edellä mainittuja käyttäytymismalleja huomannut täällä asuvissa kameruinilaisissa. Uskollisuus on heille tuntematon käsite. Miehelläsi lienee sivusuhteita ja muutama nettideittiprofiili.


      • 43223
        moma20 kirjoitti:

        Jos olet ollut naimisissa kamerunilaisen kanssa 9 vuotta niin aikamoinen puusilmä olet jollet ole edellä mainittuja käyttäytymismalleja huomannut täällä asuvissa kameruinilaisissa. Uskollisuus on heille tuntematon käsite. Miehelläsi lienee sivusuhteita ja muutama nettideittiprofiili.

        Se on sitä rikastuttavaa kulttuuria, jota mekin tarvitsemme lisää tänne harmaaseen ja totiseen pohjolaan. Kato ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti. Esim. parisuhdetta, lupauksia, toisten ihmisten tunteita jne. Letkeä meininki vain ja matoja koukkuun niin paljon kuin mahtuu!


      • äkkikääntyjätär

        Minkähänlaisia keskusteluja olette käyneet uskollisuudesta? Eräs kamerunilainen oli netissä "tutustumisen" jälkeen valmis tapaamaan samana iltana. Olisi jopa matkustanut pari tuntia tuntemattoman naisen luo päästäkseen vällyjen väliin. Kiitin (epä)kohteliaasti ja kieltäydyin. Toivottavasti hän ei katkeroitunut. Kyseinen heppu oli asunut Suomessa vuosia.


    • ---

      Itselläni ei ole kuin huonoja kokemuksia kamerunilaisista. Äitini oli naimisissa kamerunilaisen miehen kanssa ja tuli nähtyä tämän kansan sielunelämää ihan riittämiin.

      -Pettäminen tuntuu olevan arkipäivää, yhden miehenkin luokittelin ystäväkseni joka kovasti etsi tyttöystävää kunnes yhtenä päivänä lentokentälle saapui kihlattu Kamerunista.

      -Juovat epätavallisen paljon verrattuna muihin afrikkalaisiin ja tappelevat kännissä. Erityisesti Kumba-juhlat (kamerunilaisten vuosittain järjestämät juhlat) olivat aina pettymyksiä, kun porukka tappeli kännissä ja lähti ajoissa kotiin jättäen äitini siivoamaan yksin juhlapaikkaa.

      -Eron jälkeenkin ex-miehen nais- ja miespuoliset ystävät yrittävät väkisin ottaa kontaktia äitiini, käyvät jopa soittelemassa ovikelloa vaikka äitini on moneen kertaan sanonut ettei halua pitää yhteyttä.

      -Ensin tämä ex-mies oli unelmien mies, mutta yllätys yllätys, naimisiin mentyään hillui yksinään kaikki viikonloput pippaloissa eikä enää ottanut äitiäni mukaan, odotti äitini istuvan kotona ja suuttui jos hän lähti yksin ulos.

      Onneksi äitini ymmärsi viimein ottaa eron, taisi jäädä kokemukset kamerunilaisista siihen!

      • Anonyymi

        Kumbajuhlat??? Ite oon ollut yli 10v Kamerunilaisen miehen kanssa, ja olen yhä, enkä KOSKAAN ole kuullut moista sanaa. Tapaamme paljon Kamerunlaisia täällä suomessa ja ei koskaan olla juhlittu kumbaa, eikä kuultukaan sellaisesta. Onkohan mies ollut Kamarunlainen??? vai esitti vain. Mitä pettämiseen ja viinan juontiin tulee niin valkoisia on PALJON ketkä niin tekee :D se on ihminen ei ihonväri tai kansalaisuus joka niin tekee. Ite en ole huomannut heidän olevan sen kummoisempia kuin ne muutkaan, muutamia asioita lukuunottamatta. Tässä pari esim , juhlien jäkeen sotkut siivotaan porukalla AINA, Kännisiä EI lainkaan (mitä nyt joku suomalainen/valkoinen joka tullut Kamerunlaisen vaimonsa mukana)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumbajuhlat??? Ite oon ollut yli 10v Kamerunilaisen miehen kanssa, ja olen yhä, enkä KOSKAAN ole kuullut moista sanaa. Tapaamme paljon Kamerunlaisia täällä suomessa ja ei koskaan olla juhlittu kumbaa, eikä kuultukaan sellaisesta. Onkohan mies ollut Kamarunlainen??? vai esitti vain. Mitä pettämiseen ja viinan juontiin tulee niin valkoisia on PALJON ketkä niin tekee :D se on ihminen ei ihonväri tai kansalaisuus joka niin tekee. Ite en ole huomannut heidän olevan sen kummoisempia kuin ne muutkaan, muutamia asioita lukuunottamatta. Tässä pari esim , juhlien jäkeen sotkut siivotaan porukalla AINA, Kännisiä EI lainkaan (mitä nyt joku suomalainen/valkoinen joka tullut Kamerunlaisen vaimonsa mukana)

        Tiedoksesi, että Kumba on yksi p-läpi nykyisen Ambazonian alueella Kamerunin englannin kielisellä alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumbajuhlat??? Ite oon ollut yli 10v Kamerunilaisen miehen kanssa, ja olen yhä, enkä KOSKAAN ole kuullut moista sanaa. Tapaamme paljon Kamerunlaisia täällä suomessa ja ei koskaan olla juhlittu kumbaa, eikä kuultukaan sellaisesta. Onkohan mies ollut Kamarunlainen??? vai esitti vain. Mitä pettämiseen ja viinan juontiin tulee niin valkoisia on PALJON ketkä niin tekee :D se on ihminen ei ihonväri tai kansalaisuus joka niin tekee. Ite en ole huomannut heidän olevan sen kummoisempia kuin ne muutkaan, muutamia asioita lukuunottamatta. Tässä pari esim , juhlien jäkeen sotkut siivotaan porukalla AINA, Kännisiä EI lainkaan (mitä nyt joku suomalainen/valkoinen joka tullut Kamerunlaisen vaimonsa mukana)

        https://www.britannica.com/place/Kumba
        Tämmöstäkö ei kamerunilaiset kaverisi tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumbajuhlat??? Ite oon ollut yli 10v Kamerunilaisen miehen kanssa, ja olen yhä, enkä KOSKAAN ole kuullut moista sanaa. Tapaamme paljon Kamerunlaisia täällä suomessa ja ei koskaan olla juhlittu kumbaa, eikä kuultukaan sellaisesta. Onkohan mies ollut Kamarunlainen??? vai esitti vain. Mitä pettämiseen ja viinan juontiin tulee niin valkoisia on PALJON ketkä niin tekee :D se on ihminen ei ihonväri tai kansalaisuus joka niin tekee. Ite en ole huomannut heidän olevan sen kummoisempia kuin ne muutkaan, muutamia asioita lukuunottamatta. Tässä pari esim , juhlien jäkeen sotkut siivotaan porukalla AINA, Kännisiä EI lainkaan (mitä nyt joku suomalainen/valkoinen joka tullut Kamerunlaisen vaimonsa mukana)

        Ei ne ukot ole kännissä vaan pyörryksissä paksuperseisten muijiensa karmeasta hajuveden ja hiuslakan katkusta. Vain niiden typeryys vie voiton turhamaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.britannica.com/place/Kumba
        Tämmöstäkö ei kamerunilaiset kaverisi tiedä

        No eihän ne mitään älyn jättiläisiä ole. Vaikka me täällä tiedetään missä on Kamerun, ne jotka sieltä on tänne tulleet eivät tiedä edes kuka on Suomen presidentti. Tuskin loistavat muillakaan avuilla.


    • ---

      Unohtui ihan..

      -Jossain vaiheessa olisi halunnut oman 2-vuotiaan lapsensa tuoda Suomeen, jonka äitinsä oli kuulemma hylännyt miehen vanhemmille. Hakuaikeista kun kuultiin Kamerunissa, lapsia ilmestyi yhtäkkiä lisää. Onneksi ehtivät erota ennen kuin lapsi saatiin tänne, olisi varmaan jäänyt äitini hoidettavaksi.

    • Humpappaa

      Nimimerkki ok, olen kuullut juuri vastaavan selityksen tästä ikä asiasta eli siis "seurustellut" poikaystäväsi kanssa. En jaksanut tätä kollia, joten seksisuhde loppui aika lyhyeen. Toivottavasti teillä on edelleen mukava suhde!

    • 64

      Kaverilla oli kamerunilainen miesystävä n. vuoden verran, jostain käsittämättömästä syystä niinkin kauan. Tällaista kaikkea hienoa:

      - Petti kaveriani tiedettävästi ainakin 4 naisen kanssa. Todennäköisesti useampienkin. Pettämisen syy ei ikinä muka ollut hänessä, vaan esim. järjettömässä humalatilassa tai siinä, että kaverini oli käyttäytynyt typerästi.

      - Nautti silminnähtävästi kaverini kiusaamisesta ja siitä, että hän tunsi olonsa kurjaksi. Kiusasi jatkuvasti esim. kehumalla muita naisia häntä kauniimmaksi ja flirttailemalla muille naisille hänen nähtensä.

      - Hänellä oli kaksi lasta suomalaisen naisen kanssa. Välit naiseen olivat kuulemma jo katkenneet kauan sitten. Lopulta paljastui, että miehellä on yhä suhde naiseen, mutta nainen hyväksyy satunnaiset tyttöystävät.

    • hutitulee

      Helsingissä kannattaa asemien seuduille mennä tutustumaan tähän mamujen "satunnaiseen tapaamiseen" naisten kanssa. Muutaman kerran seurannut vierestä kun 13-55 vuotiaita naisia lähes systemaattisesti lähestytään jututtamaan. Kerran paristasadasta sitten lienee kohdalle osuvan heikkoitsetuntoinen yksilö, jolle eksoottinen lähestyminen tuntuu jännältä ja sitten sitä mennään.

      Kokeilunhalusta ei voi suominaista syyttää, mutta pidempään juttuun en voi antaa ymmärrystä kun varsinkin 'tapaamisen' lähtökohdat painaa tiukasti mieleen.

    • eve90

      hei itse olen vuoden surustellut kamerunilaisen miehen kanssa. ja kivasti on asiat mennyt ollaan oikeastaan alusta asti asuttu yhdess. ei ole kertaakaan käynyt baarissa, ollut yötä pois ei edes käytä tietokonetta ja puhelin on aina esillä että näen kaiken mitä tekee. käy töissä ahkerasti auttaa kaikissa koti töissä rakastaa ja pitää huolen. stressaa puolestani suree ja iloitsee myös. itselläni on edellisestä suhteesta kaksi lasta. tavatiin kun olin raskaana, on ottanut lapset kuin omikseen. ollaan joo puhuttu naimisiinmenosta ihan minun omastakin tahdosta ei siinä mitään menetettävää ole. kaikista ihmisistä voi paljastua vaikka mitä oli ne sitten valkoisia tai afrikkalaisia.ei voi tietää jos ei ota riskiä ei se elämä siihen kaadu, ja hyvällä tuurilla voit löytää kumppanin loppu elämäksesi. tottakai on hyvä tuntea ihminen kunnolla ennen kuin alkaa lapsia tai naimisiinmenoa suunnittelemaan. tiedän kokemuksesta että moni käyttää hyväksi ja varmasti itse tekisin samoin jos epätoivoisesti haluaisin päästä kurjilta olosuhteilta omasta maasta pois. mutta kyllä ne tummatkin voi rakastua valkoisiin naisiin..

      • 324ddd

        "tottakai on hyvä tuntea ihminen kunnolla ennen kuin alkaa lapsia tai naimisiinmenoa suunnittelemaan. tiedän kokemuksesta että moni käyttää hyväksi"

        Niinpä. Ehkä ei siis ihan vuoden seurustelulla kannata naimisiin mennä.


    • iojiuhuiyugty

      Ja taatusti!

    • eve90

      mitä taatusti mihin vastasit sen?

    • Tyrsky71

      Ihana lukea, että joillakin on hyviäkin kokemuksia näistä veikkosista. Itse sain kyllä todella kylmää kyytiä yhdeltä kamerunilaiselta mieleltä. Tapailtiin 4 kk ajan. Kertoi uskostaan (kabbalah) hyvinkin paljon ja muista arvoistaan. Itse olen ollut sinkkuna 5 vuotta ja olen ollut hyvin varovainen uusien tuttavuuksien kanssa. Tämä mies vain pääsi huijaamaan minua tosi pahasti. Mies oli aluksi hyvin miellyttävä. Yht'äkkiä hän rupesi vahtimaan minua monella eri tapaa. Soitteli omituisiin aikoihin. Vaati, että vastaan heti hänen puheluihinsa. Moitti, jos puhelimeni oli varattu, kun hän soitti minulle. Kaikista paras oli eräs soitto la aamulla kl. 6: hän tarvitsi 60 euroa johonkin auton korjaamiseen. Minä tyhmä lainasin. Hän maksoi velkansa ajallaan. Viime ke hän tarvitsi taas rahaa. Lainasin, koska olihan hän maksanut entisenkin velkansa. Jänen piti maksaa ma ja juteltiinkin silloin.Kuinka sitten kävikään: mies katosi jäljettömiin. Tekstiviestit eivät mene perille, mutta puhelin hälyttää eli on siirtänyt puhelunsa toiseen nroon. No, opinhan taas jotakin eli en ainakaan lainaa rahaa ihan ventovieraille ihmisille.

      • Rosiez

        tuttu mies. KAIKKI täsmää. Hänellä on tosin useita puhelinnumeroita, niinkuin niillä kaikilla.


      • Tyrsky71
        Rosiez kirjoitti:

        tuttu mies. KAIKKI täsmää. Hänellä on tosin useita puhelinnumeroita, niinkuin niillä kaikilla.

        Joo, huomasin, että PIN-kortteja piti vaihdella. Mies maksoi mulle vihdoin ja viimein. Tietysti oli loukkaantunut, koska tein asiasta mukamas niin ison numeron.


      • Ei kukaan
        Tyrsky71 kirjoitti:

        Joo, huomasin, että PIN-kortteja piti vaihdella. Mies maksoi mulle vihdoin ja viimein. Tietysti oli loukkaantunut, koska tein asiasta mukamas niin ison numeron.

        ole noin tyhmä, ei tätä enää pysty uskomaan. Mutta hyvät naurut tästä saa. Kiitos siitä. :)


      • uskontona

        mikä ihmeen kabbalah?


    • rosku11

      Joo täällä kans samanlainen tapaus kun eve90:llä, oikeestaan sama stoori, yksi lapsi edellisestä suhteesta, uusi kamerunilainen mieheni oli tukena koko raskausajan ja on hoitanut lastani kuin omaansa. Ja sama juttu puhelimen nään koko ajan, koska asutaan yhdessä ja ei ikinä tule pettämään. Kyllä sen asian uskon itsestänikin helpommin kuin hänestä. Ihan sama vaik sanotte et on joku provo, mut kokemuksia pettäjä afrikkalaisista on todellakin ja kyllä sen vaan huomaa ihmisestä, kun se ei ole pettäjä tyyppiä. Hoitaa kotityöt, hoitaa lapsen, hommaa leivän perheelle, ei juo, ei polta, mies on täysi kymppi ja ollaan oltu jo useita vuosia yhdessä. Sanoisin, että se riippuu ihmisestä millanen se on, ei kansallisuudesta. Mutta valitettavan usein afrikkalaisilla on tapana mm. pettää.

    • eve90

      totta on mutta hei eikö ole nykyisin että vähän kaikki pettää olipa suomalainen tai mikä vaan riippuu ihmisestä ja suhteesta. ja voin sanoa että se voi olla hyvinkin naisen vika jos tuo koko ajan draamaa ja syyttelee ja nalkuttaa. jos mies ei ole iloinen kotona naisensa kanssa niin miks ei ptäis hauskaa jonkun muun kanssa jja sama pätee naisiin

    • Tämänkaikennähnyt!

      Huhu! On suomalaiset naiset kyllä harvinaisen sokeita! Itsekkin olen ollut mutta nykyään kaiken sen paskan jälkeen jota olen kokenut noilta mustilta miehiltä, on pakko sanoa että harvaan ehkä yhteen miljoonasta voi luottaa!
      Ulkomaalaiset miehet vain käyttää niin hyväkseen suomalaisten naisten hyväuskoisuutta. Valitettava tosi asia!! :(
      Noi miehet tietää mitä sanoa, mitä tehdä ja milloin tehdä. Ne on niin hyviä huijareita, ettei itsekkään vaan haluaisi uskoa. Mutta kun se hetki tulee, että mies on saanut mitä haluaa, se todellinen luonne tulee esiin.
      Nämä miehet tekee sitä jopa omasta kotimaastaan tulleille naisille, jotka ovat pitkään suomessa asuneita ja he pääsevät näistä jotain hyötymään, miksei siis suomalaisille naisille??!!! HERÄTYS!!
      Afrikkalaiset miehet haluavat naisekseen kunnollisen taloa hoitavan ja lapsia hoitavan naisen, joka ei pidä yhteyttä kavereihinsa, joka elää vain miehellensä mutta harvoin suomalainen nainen tyytyy tähän, jolloin afrikkalainen mies ajattelee "ihan sama" ja elää siinnä sen hetken kuin tarvitsee mutta ei koskaan ole tosissaan!! On se vaikea hyväksyä tätä tosiasiaa, koska meidän lähtökohtanamme on yleensä vakiintua, harmi vain, kun afrikkalainen puoliso harvemmin oikeasti haluaa vakiintua kanssamme. Kyseessä on hyväksikäyttö, johon vain meitä länsimaalaisia on helppo huijata. Deal with the reality!!

    • Hertta76

      Rehelliset onnittelut vaan edellisille kirjoittajille, joilla on ihanat perheestään huolehtivat ja uskolliset kamerunilaiset miehet. Minä en Suomessa ole tavannut yhtäkään, vaikka entisen mieheni kautta heitä aika paljon tunsin. Se kilteimmän oloinen, "uskovainen" ja kaikin puolin kunnollinenkin mies osoittautui useamman vuoden tuntemisen jälkeen pettäväksi ja epärehelliseksi huijariksi.Oma suomalainen tai afrikkalainen vaimo oli vain talouden- ja lastenhoitaja, jota viilattiin linssiin ihan täysillä. Afrikkalaiset vaimot usein tämän tiedostivat, mutta suomalaiset uskoivat liittoonsa ja miehen rehellisyyteen (kun tämä ei ollut jäänyt kiinni). Oma mieheni lukeutui juuri näihin kiltteihin, kunnollisiin ja uskollisiin miehiin useita vuosia, kunnes totuus paljastui. Alaikäisiä, naimisissa olevia, nuoria ja vanhoja naisia pyöritti perhe-elämämme ohella. Aikamoinen shokki oli minulle, mutta siitä on jo ajat sitten selvitty. Kamerunilaisten kanssa olen edelleen tekemisissä, mutta ummistan silmäni miesten krooniselle pettämiselle. Ainoastaan siinä tapauksessa, että ehdottelevat minulle (naimisissa olevalle) sanon tiukasti takaisin. Afrikkalaisten kanssa aviossa oleville kehoittaisin kuitenkin olemaan silmät avoinna, niin hyvässä kun pahassa!

      • Carlos

        Mulla myös kokemusta eräästä Helsinkiläisestä ukkelistä, joka ilmaisee aina, että on hyvin rehellinen ja "uskovainen" tyyppi. Katoaa aina muutamaksi viikoksi. Lukee viestinsä 2 viikon välein. Hän myös ns. vahtii mua. Ei halua tavata ystäviäni.Itse en suhtaudu tyyppiin vakavasti eli en ole menossa naimisiin tai perustamassa perhettä. Lähinnä huvittuneena seuraan hänen selityksiään kummallisille katoamisille. Välillä kyllä käy miestä sääliksi, koska ilmeisesti täytyy pyörittää niin monta emäntää yhtäaikaa, ettei edes muista, kenen kanssa on jutellut ja mitä. Tyyppi on nyt opiskelija, mutta aina ranteessa uusi ja kallis kello. Juu, rahaa lainaili, mutta pistin tälle asian stopin. Välillä hän on niin sekaisin, että epäilen aineiden käyttöä. Ihan kiva kaveri, mutta kun et voi luottaa!!


    • B-fideGirl

      Minulla ei ole montaa hyvää sanaa sanottavana kameruneista, seurustelin itse 1.5v kamerunin kanssa joka petti, löi ja alisti. Omaa tyhmyyttäni luotin ja uskoin, totuus paljastui kun sain keskenmenon jonka syyksi selvisi ko. kaverilta saatu klamydia. Minä aion kyllä kiertää kamerunilaiset kaukaa tästä eteenpäin.

    • MiRrix

      Seurustelin kamerunilaisen kanssa muutaman kuukauden, kunnes kävi ilmi, että hän onkin naimisissa ja kaksi lasta...oli vaan "unohtanut" kertoa...näkemiin...onneksi loppui tuo suhde...hän on ottanut yhteyksiä sen jälkeen, mutta olen sanonut että ei todellakaan kiinnosta...

    • DirlaaFii

      Sama juttu kun MiRrix, seurustelin kamerunilaisen kanssa muutaman kuukauden. Fiksu, koulutettu ja töissäkäyvä mies. Ihmettelin kyllä miten on noin kiva mies vapaana. No naimisissahan hän oli ja yksi pieni lapsi. Heti jäi kelkasta, vaan edelleen puolivuotta myöhemmin soittelee ja tekstaa. Voi herramunjeesus, ei mene perille että se on nyt loppu.

      • pensselitäti

        Miksi et vaihda puhelinnumeroasi? Voisi mennä paremmin perille, että se on nyt loppu.


    • Pakollinen

      Aloittiko tämä kamerunilainen herrasmies keskustelun sanomalla "Hi, what´s up?"

      • 325532

        Eiku "What`s up, ho?". Mut onhan joulupukinkin avausrepliikki "ho, ho, ho". Ja hyvin pelittää. Joulupukillahan tosin on puolellaan lahjakkuus.


    • törkeetä hyväksikäyt

      Suomessa on aikoinaan - ja ehkä nykyisinkin - vieraillut Pariisin lähiöstä sellainen kamerunilainen, joka pyysi mua tuomaan laukun Pariisista. Hölmö toin. Hän tuli pari päivää myöhemmin Suomeen. Myöhemmin voimme kaikki arvailla laukun sisältöä, etenkin kun näin hänet sattumalta jonkun afrikkalaisen ravintolan tiskillä salkku auki. Siitä olisi sitten napsahtanut aika pitkä vankilareissu ja elämä pilalla lopullisesti...

      • perhonen

        Kuulostaa kovin tutulta. Mä tunsin yhden kamerunilaisen, joka koko ajan jaksoi tolkuttaa, ettei HÄN missään tapauksessa käytä mitään aineita. Kaikki muut kyllä käyttivät. Aina jostain sitten sain kuulla pikku juttuja, että hän käyttäisi jotain muutakin kuin alkoholia. Yks hänen kaverinsa oli ihan selkeä narkkari, joka käyttäytyi väkivaltaisesti. Jouluna herra lähti Ranskaan ja ennen matkaa hän oli äärettömän ahdistunut: ei meinannut nahoissaan pysyä, nukkui levottomasti ja käveli öisin metsässä "mietiskelemässä". Puhelin oli kiinni koko joulun ajan: mitään hyvän joulun tai uuden vuoden toivotuksia ei kuulunut. Ei kiitosta joululahjoista. Saattoihan olla niin, että kyseessä oli vain se, ettei hän voinut soittaa esim. vaimonsa vuoksi. No, tyyppi ei enää kuulu elämääni, joten se siitä! Kannattaa olla varovainen...


    • Ntikesäkeiju

      Olen itse sivusta seurannut kaverini suhdetta,miehellä monia suhteista yhtäaikaa ja kaverini antanut jotenkin hiljaisen hyväksynnän niille,itse en voi ymmärtää mutta kauhulla odotan kun se päivä koittaa joilloin kaverini silmät aukeavat ja tajuaa mihin leikkiin oikein suostui. Tämä kyseinen mies on aikas tunnettu naisten keskuudeessa ja tämä varmaan syynä etteti kovin paljon julkisesti suostu liikkumaan kaverini kanssa. Säälin kaveriani mutta hänen päätös. Mutta ihan hyvä että täällä varoitetaan avoimesti!!! Olkaa kaikki siis varovaisia,tutustuskaa ensin ihmiseen,jos on oikeasti ja aidosti tosissaan tuskin käy niin kuin kaverilleni!

      • perhonen

        Minunkaan kanssa ei julkisesti haluttu näyttäytyä: syynä oli kuulema se, että olisin "turvassa" muiden ihmisten kommenteilta?? Sitten, kun sain herran pakotettua kanssani menemään ulos, niin hän pälyili koko ajan ympärilleen, eikä pitänyt edes kädestä kiinni. Itse epäilin muita suhteita, mutta eihän sitä oikeasti halua uskoa, kun olet ihastunut! Kaikki kaverit varoittelivat ja tiesinhän minäkin, ettei kaikki ole kunnossa, mutta tunteilleen ei vaan mahda mitään. 3 kk on kulunut suhteen loppumisesta ja olo on helpottunut ja olen oppinut taas jotain uutta ihmisistä.


      • win-win.
        perhonen kirjoitti:

        Minunkaan kanssa ei julkisesti haluttu näyttäytyä: syynä oli kuulema se, että olisin "turvassa" muiden ihmisten kommenteilta?? Sitten, kun sain herran pakotettua kanssani menemään ulos, niin hän pälyili koko ajan ympärilleen, eikä pitänyt edes kädestä kiinni. Itse epäilin muita suhteita, mutta eihän sitä oikeasti halua uskoa, kun olet ihastunut! Kaikki kaverit varoittelivat ja tiesinhän minäkin, ettei kaikki ole kunnossa, mutta tunteilleen ei vaan mahda mitään. 3 kk on kulunut suhteen loppumisesta ja olo on helpottunut ja olen oppinut taas jotain uutta ihmisistä.

        "3 kk on kulunut suhteen loppumisesta ja olo on helpottunut ja olen oppinut taas jotain uutta ihmisistä. "

        Mutta hommahan oli sitten ihan win-win. Sinä sait nauttia ihastuksen tunteesta ja opit hienosti uusia asioita. Varmaan oli muutenkin mukavaa. Mies puolestaan sai jälleen yhden uuden väliaikais-vakipanon haaremiinsa ja ehkä vähän muutakin hyötyä. Mies jatkaa menestystään valitsemallaan tiellä ja sinä omallasi.


    • ociguddu

      minullakin tuttu naimisissa kamerunilaisen pojun kanssa.kaksi yhteistä lastakin löytyy, mutta eipä se tyypin tahtia näytä hidastavan.sivusuhteita näyttää olevan vaikka muille jakaa,uskomaton tyyppi.

    • satuaaa

      miksi naiset sietää tuollaista käytöstä, itse eroaisin heti, avioeroa on niin helppo hakea nykypäivänä...

    • viidakonkingi

      Afrikkalaisia ei voi yleistää yhteen ja samaan muottiin, niin kuin ei ketään muitakaan.

      Itse tunnen erään kamerunilaisen miehen, hänen isänsä on vanhoilliskristitty ja elää kahdeksan (!) vaimonsa kanssa samassa talossa suuren lapsilauman kanssa Kamerunissa. Tuntemani mies on yksi koko konkkaronkan vanhimmista lapsista.
      Hän kovasti vakuuttelee, ettei itse haluaisi elää monen vaimon kanssa kuten isänsä, mutta silti pettää jokaista tyttöystäväänsä peräjälkeen aivan kuin se olisi täysin hyväksyttävää ja normaalia.

      Että tämä tapaus ainakin täysin holtiton.

      • 3+3

        On vähän eri asia elää monen vaimon kanssa kuin harrastaa sitoutumatonta seksiä monen partnerin kanssa. Joissain afrikkalaisissa kulttuureissa moniavioisuus on ok, mutta avioliiton ulkopuolinen seksi tuomittavaa tai ainakin moitittavaa. Suomessa tällaisten maiden asukeille aukenee taivas kun tuntuu, että avioliiton ulkopuolinen seksi on suorastaan toivottavaa. Naisia ei edes kummemmin tarvitse puhua ympäri eikä heitä tarvitse lahjoa. Saattaa siinä olla vaikea perustella miksi seksiä ei saisi harrastaa.


      • adflkvmlöm
        3+3 kirjoitti:

        On vähän eri asia elää monen vaimon kanssa kuin harrastaa sitoutumatonta seksiä monen partnerin kanssa. Joissain afrikkalaisissa kulttuureissa moniavioisuus on ok, mutta avioliiton ulkopuolinen seksi tuomittavaa tai ainakin moitittavaa. Suomessa tällaisten maiden asukeille aukenee taivas kun tuntuu, että avioliiton ulkopuolinen seksi on suorastaan toivottavaa. Naisia ei edes kummemmin tarvitse puhua ympäri eikä heitä tarvitse lahjoa. Saattaa siinä olla vaikea perustella miksi seksiä ei saisi harrastaa.

        Nigeriassa sitten ilmeisesti mennään ristiin rastiin täysin ilman kontrollia. Kuten eräs kommentti niin osuvasti luki: ei ihme, että AIDS on ongelma.

        http://www.youtube.com/watch?v=Lw3uAqT2iQE


    • Kielo

      Minunkin ex-kamerunilaisella oli veli, mutta ikäeroa oli vain 7kk ja sukunimi oli eri. Heräsi vain ajatus, että isällä ilmeisesti monta eri vaimoa. Exän mielestä oli myös aivan ok, että jos joku kaipasi "rakkautta", oli aivan normaalia antaa sitä monille eri naisille..

    • Miranne78

      Tunnen useita Suomessa asuvia kamerunilaisia, sillä entinen mieheni on kamerunilainen. Entinen mieheni mukaan lukien, kaikilla tuntemillani täällä asuvilla naisilla ja miehillä on useita seksisuhteita. Ei ole merkitystä sillä onko henkilö naimisissa vai naimaton. Erityisesti harrastavat näitä suhteita ristiin oman yhteisön sisällä, mutta etenkin miehillä seksisuhteita myös suomalaisten ja oikeastaan minkämaalaisten vaan kanssa. Niin löyhän moraalin omaavaa porukkaa en koskaan aiemmin ole tavannut. Kunnon kristittyjä esitetään olevan ja Jumalasta puhutaan kovasti joka käänteessä. Kamerunissa meno oli samansuuntaista, joten en yhtään ihmettele että HIV leviää kulovalkean tavoin.

      • 19+3

        Jostain syystä niiden ihmisten, jotka väittävät olevansa kaikkein avoimimpia eri kulttuureille on usein kaikkein vaikeinta hyväksy kulttuurieroja. Esimerkiksi suomalainen nainen ei vain saata ymmärtää sitä, että länsiafrikkalaisissa kulttuureissa seksi ei usein ole samalla tavalla tabu kuin meillä. Vaikka Pohjoismaissa on jo päästy suurimmaksi osaksi eroon siitä ajatuksesta, että seksi kuuluisi vain avioliittoon, meillä ollaan silti varsin konservatiivisia. Avioliitto on muutettu muotoon parisuhde, mutta muuten sama seksuaalisuuden rajoittaminen jatkuu. Tämä ei kuitenkaan ole mikään maailmanlaajuinen normi yhtään sen enempää kuin joidenkin vanhoillisten maiden neitsyysvaatimus.

        Nigeriassa, siinä Kamerunin naapurissa, on ihan normaalia seurustella (ja harrastaa seksiä) ristiin monen ihmisen kanssa samaan aikaan. Toki siitä seuraa mustasukkaisuutta kuten täälläkin, mutta se ei ole samalla tavalla paheksuttavaa ja häpeällistä. En näe mitään syytä miksei tuo vapaampi ja luontevampi asenne seksiin koskisi myös kamerunia.

        (Todistin muuten aikoinani lukiossa miten ghanalainen kundi osti seksisession nigerialaiselta tytöltä tupakka-askilla. Oli aika silmiä avaava kokemus seksuaalisuuden kulttuurieroista).

        http://www.youtube.com/watch?v=Lw3uAqT2iQE


      • 14+14+14+14
        19+3 kirjoitti:

        Jostain syystä niiden ihmisten, jotka väittävät olevansa kaikkein avoimimpia eri kulttuureille on usein kaikkein vaikeinta hyväksy kulttuurieroja. Esimerkiksi suomalainen nainen ei vain saata ymmärtää sitä, että länsiafrikkalaisissa kulttuureissa seksi ei usein ole samalla tavalla tabu kuin meillä. Vaikka Pohjoismaissa on jo päästy suurimmaksi osaksi eroon siitä ajatuksesta, että seksi kuuluisi vain avioliittoon, meillä ollaan silti varsin konservatiivisia. Avioliitto on muutettu muotoon parisuhde, mutta muuten sama seksuaalisuuden rajoittaminen jatkuu. Tämä ei kuitenkaan ole mikään maailmanlaajuinen normi yhtään sen enempää kuin joidenkin vanhoillisten maiden neitsyysvaatimus.

        Nigeriassa, siinä Kamerunin naapurissa, on ihan normaalia seurustella (ja harrastaa seksiä) ristiin monen ihmisen kanssa samaan aikaan. Toki siitä seuraa mustasukkaisuutta kuten täälläkin, mutta se ei ole samalla tavalla paheksuttavaa ja häpeällistä. En näe mitään syytä miksei tuo vapaampi ja luontevampi asenne seksiin koskisi myös kamerunia.

        (Todistin muuten aikoinani lukiossa miten ghanalainen kundi osti seksisession nigerialaiselta tytöltä tupakka-askilla. Oli aika silmiä avaava kokemus seksuaalisuuden kulttuurieroista).

        http://www.youtube.com/watch?v=Lw3uAqT2iQE

        En ole varma onko tarkoituksesi provota ja saada joku uskomaan että kaikilla Länsi-Afrikkalaisilla olisi höllempi moraali kuin suomalaisilla.

        Ihan turha lähteä yleistämään ja postaamaan videoita, jotka antavat hyvin yksipuoleisen kuvan paikallisesta deittauskuviosta. Noissa maissa on prosentuaalisesta huomattavasti suurempi määrä naisia jotka odottavat neitsyeinä avioliittoa kuin Suomessa. Ihmisiä joilla on löyhempi moraali suhteessa seksuaalisuhteisiin esiintyy joka paikassa. Jos joillakin on useita poikaystäviä on syy todennäköisesti köyhyydessä eikä missään kulttuurisissa syissä. MIltei jokaisessa maailman maassa missä opiskelu kustantaa paljon rahaa on tyttöjä jotka maksattavat opintojaan ja kulujaan rikkailla miesystävillä. Jopa Suomessa jossa syytä tähän ei pitäisi olla - löytyy tyttöjä jotka myyvät itseään sillä verukkeella että tarvitsevat opintoihinsa rahaa, jossain muualla se voi olla käytännön sanelema pakko. Tuskin kukaan sitä muuten haluaisi tehdä.

        Afrikkalaiset naiset ovat muuten fiksuja siitä että eivät luota Afrikkalaisiin miehiin ja pyrkivät selviytymään parhaimpansa mukaan. Jos
        tytöillä on useita poikaystäviä on se sellaisilta tytöiltä vastareaktio miesten käytökseen joista eivät ole löytäneet koskaan uskollista kumppania. Helpostihan sitä turtuu ja muuttuu kyynniseksi suhteessa romanttiseen rakkauteen jos jokainen tuntema mies, isästä, sedistä ja veljistä lähtien juoksevat naisissa ja parittelevat miten sattuvat. Maine on joka paikassa tärkeä, mutta harvemmin ihmiset ovat tietoisia siitä että jakavat kumppaninsa jonkin toisen ihmisen kanssa.


        Niin ja olen tavannut ja tiedän valtavan määrän Suomalaisia tyttöjä jotka lähtevät miehen matkaan valkomerkin jälkeen muutaman minuuten keskustelun jälkeen harrastamaan seksiä, eivätkä ota siitä edes mitään maksua...Tiedät varmaan että Nigeriassakin on monia heimoja joilla on kaikilla hieman eri suhtautuminen deittailuun ja mikä siinä on soveliasta.


      • Kait se kertoo

        myös jotain suomalaisista naisista. Voiko tällaisen johtopäätöksen vetää?


    • kielo

      Minun exäni kuului vapaamuurareihin ja esitti todella harrasta uskovaista. Hänen mottonsa oli: BE GOOD, SEE GOOD, DO GOOD! Aluksi tämä höpötys menikin läpi ja ajatushan on hyvin kaunis. Käytäntö oli sitten aivan eri: valehtelua, hyväksikäyttöä ja pettämistä. On todella julmaa sekoittaa uskonto valehteluun ja esittää aivan toista ihmistä, mitä todellisuudessa on.

    • siveydensipuli

      Oman kokemukseni mukaan seksi nimeomaan siellä Afrikassa tabu ( varmaan perheestäkin riippuen), ja esitetään siveellistä. Naisten uskollisuus ja siveellisyys tietenkin on miehille tärkeää. Silti samaan aikaan miehet pettävät minkä ehtivät, ja tosiaan naivat kenen kanssa vain sattuvat pääsemään sänkyyn. Afrikan maissa suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen on paljon kaksinaismoralistisempaa kuin esim. Suomessa.

    • Esim hiviä

      ei ole siellä yhtään koska seksi on tabu. Luin just netistä, oisko ollut suoli24 sivusto. Siis varmaan tietoa. Ja Kamerunilaisista oli paljon juttua myös. Tosi mukavia ja ihania kaikki.

    • pakko_kommentoida

      Tiedätkö mitä TABU tarkoittaa ? Asiaa, josta ei saa puhua, mutta ei välttämättä asiaa, jota ei TEHDÄ.

    • heinaapuri

      hmm. mielenkiintoista, että tän suuntaisia keskusteluita löytyy enemmänkin heti kun alkaa etsiä netistä jotain kamerunin suuntaista.

      "ottamatta kantaa" suuntaan tai toiseen voi kertoa ainakin yhdestä kamerunilaisesta velikullasta. (henkilö siis luuli, etten ymmärrä englantia, mistä syystä olen saanut kaikenlaista kuulla.. too bad for him, että englantini on erinomaista. :)

      eli töissä olen saanut kuunnella pitkät pätkät siitä miten hän ihailee isäänsä kamerunissa, jolla on viisi vaimoa. mies on hänen mukaansa tosiaan perheen pää ja vaimon tulee alistua. eli ihan peruskuviot. ja ympäriinsä hameen perässä juokseminen on ihan ok koska "i just need some ass" ja kyllä, hänelläkin on vaimo suomessa. ja oon myös aika varma, että käyttää jotain aineita. sekasin kuin seinäkello ja silmät verestää ihan aina. kivasti ehtii kuitenkin tehdä kahta duunia samasssa firmassa. eli ahkera on kaikilla aloilla. :D minultakin on ehditty kysellä auttavalla suomella, että kelpaisiko vällyjeni väliin. nojoo onneksi en enää kaikkea muista mutta hyvin selväksi on tullut, että jokaisen naisen tarkoitus on vain palvella ja tyydyttää seksuaaliset tarpeet.

      mäkin aina kovasti yritän olla menemättä mukaan stereotypiohin tm. mutta kovin on vaikeaa, kun nykyisessä duunissa suomalaiset ovat vähemmistössä ja aika kivasti on useampi maahanmuuttajaryhmä taas todistanut olevansa stereotypiodensa arvoisia. salaam aleikum!

    • Järki käyttöön

      Unohda koko juttu!
      Sinulla ei ole muuta arvoa, kuin että kaveri saa mahdollisesti oleskeluvan Suomeen pysyvästi.

      Olet hänelle vain väline, et ihminen.

    • molli4

      m

      • usko pois

        Olen ollut naimississa kamerunilaisen miehen kanssa ja voin sanoa että hän oli hirveä narsisti. Hän pystyi ostamaa itselleen koko ajan vaatteita ja matkoja ym. Eikä ikinä maksanut vuokraa tai ostanut ruokaa kotiin. Kelvoton mies! Sanon vaan että hyviä ovat puhumaan pään ympäri ja kääntämään että he eivät ole tehneet mitään väärää. Varokaa naiset! Tosin kavereina ovat mukavia mutta älä sekaaannu syvällisemmin.. tekopyhiä.


      • Anonyymi
        usko pois kirjoitti:

        Olen ollut naimississa kamerunilaisen miehen kanssa ja voin sanoa että hän oli hirveä narsisti. Hän pystyi ostamaa itselleen koko ajan vaatteita ja matkoja ym. Eikä ikinä maksanut vuokraa tai ostanut ruokaa kotiin. Kelvoton mies! Sanon vaan että hyviä ovat puhumaan pään ympäri ja kääntämään että he eivät ole tehneet mitään väärää. Varokaa naiset! Tosin kavereina ovat mukavia mutta älä sekaaannu syvällisemmin.. tekopyhiä.

        Olen niin samaa mieltä kanssasi, mitä tulee tekopyhyyteen ja tuohon pään kääntämiseen. Olen tapaillut nyt pari vuotta yhtä kyseisestä maasta tullutta miestä. Aluksi kaikki oli ihanaa vaikka tapahtuikin useita asioita, jotka tuntuivat minusta oudolta. Hän ei ole koskaan väärässä, minä en saa koskaan kysyä mitää ja ajatukseni ovat vääriä. Minulla on myös koko ajan epäilyjä, että hänellä olisi muita naisia. Puhelin soi usein outoon aikaan ja reissussa ollessaan en saa häntä koskaan kiinni varsinkaan iltaisin tai aamuisin. Ostelee myös suklaata ja hajuvesiä, sukulaisilleen kuulemma. Joka kerta, kun mittani on täynnä alkaa olemaan todella huomioiva ja hurmaava ja siten saa minut taas jäämään. Tiedostan tilanteen, mutta silti lähteminen tuntuu kovin vaikealta.


      • Anonyymi

        Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta, josta selviääkin hyvin se, miksi niin moni suomalainen nainen valitsee miehen usein muualta. Jokainen mies on ihan varmasti oikea mies ihonväriin, kansalaisuuteen tai koulutukseen katsomatta. Ja, jos kukaan ei enää syystä tai toisesta tikullakaan koskisi niin eiköhän siitäkin selvitä, elämää kun voi myös elää ilman miestäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta, josta selviääkin hyvin se, miksi niin moni suomalainen nainen valitsee miehen usein muualta. Jokainen mies on ihan varmasti oikea mies ihonväriin, kansalaisuuteen tai koulutukseen katsomatta. Ja, jos kukaan ei enää syystä tai toisesta tikullakaan koskisi niin eiköhän siitäkin selvitä, elämää kun voi myös elää ilman miestäkin.

        On meillä naisilla syyt valita muslimimies. Ootte vaan katkeria alkoholisoituneita miehiä tai mamman poikia. Tunnen itseni prinsessaksi arabimiehen seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin samaa mieltä kanssasi, mitä tulee tekopyhyyteen ja tuohon pään kääntämiseen. Olen tapaillut nyt pari vuotta yhtä kyseisestä maasta tullutta miestä. Aluksi kaikki oli ihanaa vaikka tapahtuikin useita asioita, jotka tuntuivat minusta oudolta. Hän ei ole koskaan väärässä, minä en saa koskaan kysyä mitää ja ajatukseni ovat vääriä. Minulla on myös koko ajan epäilyjä, että hänellä olisi muita naisia. Puhelin soi usein outoon aikaan ja reissussa ollessaan en saa häntä koskaan kiinni varsinkaan iltaisin tai aamuisin. Ostelee myös suklaata ja hajuvesiä, sukulaisilleen kuulemma. Joka kerta, kun mittani on täynnä alkaa olemaan todella huomioiva ja hurmaava ja siten saa minut taas jäämään. Tiedostan tilanteen, mutta silti lähteminen tuntuu kovin vaikealta.

        Kokemusta on
        Oon sitä mieltä että ei saa yleistää mutta on itsellä kokemusta Kamerunilaisista sekä länsi- afrikkalaisista. Kulttuuri erot, uskonnolliset erot ja paikkakuntaset erot. Onhan Helsinkiläinen mies ihan erillainen mies mitä Oululainen mies.
        Kamerunissa on moni avioisuus sallittua ja hyvin yleistä. 100% varmuudella ulkomaalainen mies ottaa suomalaisen naisen saadakseen oleskelu luvan.
        Suomessa hyvä sosiaalinen turva. Kamerunissa ei rikkaita ole. Kaikki ulkomaalaiset varmasti avustavat kotimaassa olleita perheitä. Afrikassa ei tunneta käsitystä valehtelu. Kaikki valehtelevat.
        Suomi on hyvä maa ansaita rahaa. Moni afrikkalainen mies suomessa on jo naimisissa. Moni afrikkalainen nainen on moniavioisen miehen vaimo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin samaa mieltä kanssasi, mitä tulee tekopyhyyteen ja tuohon pään kääntämiseen. Olen tapaillut nyt pari vuotta yhtä kyseisestä maasta tullutta miestä. Aluksi kaikki oli ihanaa vaikka tapahtuikin useita asioita, jotka tuntuivat minusta oudolta. Hän ei ole koskaan väärässä, minä en saa koskaan kysyä mitää ja ajatukseni ovat vääriä. Minulla on myös koko ajan epäilyjä, että hänellä olisi muita naisia. Puhelin soi usein outoon aikaan ja reissussa ollessaan en saa häntä koskaan kiinni varsinkaan iltaisin tai aamuisin. Ostelee myös suklaata ja hajuvesiä, sukulaisilleen kuulemma. Joka kerta, kun mittani on täynnä alkaa olemaan todella huomioiva ja hurmaava ja siten saa minut taas jäämään. Tiedostan tilanteen, mutta silti lähteminen tuntuu kovin vaikealta.

        Kuulostaa liikaa eksältäni. Onko sukunimi kaksiosainen ja alkaako B:llä?


      • Minunko tarkoitit? Ei ala B:lla. Alkaa M:lla. Olitko kauankin naimisissa? Onko lapsia?
        Valitettavasti Kamerunilaisen kanssa sidotut liitot ei kauaan kesta.


      • Anonyymi

        Aakkosia riittää! Ovatko mulkkunne ranskankielisiä vai tekopyhiä anglofoneja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On meillä naisilla syyt valita muslimimies. Ootte vaan katkeria alkoholisoituneita miehiä tai mamman poikia. Tunnen itseni prinsessaksi arabimiehen seurassa.

        Ne oikeat prinsessatkin pyyhkii muslimimiehen pölyt jaloistaan ja lentää kauas pois niin pitkälle kuin pääsee. Vaikka musu ei olisi edes alkkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa liikaa eksältäni. Onko sukunimi kaksiosainen ja alkaako B:llä?

        Sukunimi alkaa E:llä ja on yksiosainen.


    • ei enää

      Minulla oli joskus muutaman kuukauden sähellys Kamerunilaisen kanssa. Ei mitään hyvää sanottavaa, valehteli, oli muiden naisten kanssa selkäni takana ja puhui sontaa minkä kerkesi. Yritti harrastaa seksiäkin väkisin kanssani jos en halunnut.

    • Anonyymi

      Juokse minkä kintuista pääset!
      Älä ryhdy mihinkään äläkä luota kuten normaalisti kootimaiseen mieheen voi luottaa.
      Nämä ovat täysin eri maata, suojele itseäsi ja pysy kotimaisissa.

      • Anonyymi

        En oo saanu mitään tautia, vaikka ollaan paneskeltu useamman vuoden kameruuunilaisen kanssa. Mahtasko käyttää kumia muiden kanssa? Käytätteks te yleensä?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos epäilyttää, niin tuskin oma epäilys väärässä on . Se on 1prosentti naisista joka saanut mamusuhteet toimimaan. Ne jotka eivät saaneet, ovat huijanneet suomi miehen suhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe