Ihmiset, sanokaa, mitä tamppuja hevoselle voi opettaa? Tarkoitus on järjestää hevoselle jotakin uutta puuhaa vanhan tilalle! Joitakin kuten kumarrus sun muut temput! Kertokaa temppu ja kuinka se opetetaan!! Mitään sirkushevosta en hevosestani aio tehdä, mutta muutama pikkunen ja sulonen temppu olisi kiva! Tai jos tiedät sivuston, jossa on temppuja, kerro ihmeessä!!
Kiitos kaikille viestiin vastanneille!! ;P
¤Upeita temppuja!!¤
11
3657
Vastaukset
- temnmpppuuuuuu 1
Moi! tässä ois yks ehdotus. (kumarrus)
Eli ekaks otat hevosta niinku siitä ''otsasta'' ja sit laitat sen toisen etukavion eteen sit painat vähän sen päätä alas ja pidät jalkaa paikallaan niin eiköhän sen opi. Sit toinenki temppu,eli ku oot sen hepan selässä,otat aika tiukat ohjat (ei kuitenkaa semmosii et hepal on paha olla) ja sit pidät siinä,annat pohkeita ja vedät vähän vasemmalle,niin hepan pitäs tehä semmonen temppu mitä en kyl osaa selittää. sit on kolmas temppu joka tehään näin.laita AIKA (ei liian) löysät ohjat. sitte painat heppaa kantapäillä mahasta ja sitte vedät vaik vasemmalle ohjista nii heppa alkaa seuraavien ohjeiden jälkee tanssii pitäis ainaki eli se pyörii ja sit annat vähän lisää pohkeita alukshan sä vaa painat,mut sit annat vähän pohkeita ja vedät vaik siis vasemmalle ja heppa alkaa pyörii ja se niinku hyppii jos teet sen oikein. Heh,toivottavasti ymmärsit ;).
On muitaki temppui voit kysyy lisääki :D noi toimii ainaki mun ratsastuksella =) - kepparitöpö
sry mut rn tajunnu ainaskaa mää...Temppuuuuu!!!
heh - Kumarrust ;;)
Tässä ainakin hyvä temppu (:
Makuulle menon opettaminen menee muutaman välivaiheen kautta yksinkertaistettuna seuraavasti:
1)Hevonen oppii kumartamaan yhdelle jalalle (lapojen venymistä ja fysiikkaa voi harjoittaa esim espanjalaisella käynnillä)
2) Hevonen oppii kumartamaan kahdelle jalalle
3) Kahdelta jalalta sitten maahan mahalleen
4) Mahalta kyljelle
5) kyljeltä selälle
6) Nousu ylös ja jos istumista haluaa niin tässävaiheessa sitä sitten.
Näissä sitten hieman koulukuntaeroja että skippaako 1 tai 2 vaiheen välistä ja opettaa vain toisen tai sitten opettaa molemmat. - lalalalalalallalalal
en tiiä miten opetetaan, mut tallilla mis mä käyn, yks poni osaa nostaa niiku etujalan ylös aina ku sihen jalan kohdalle laittaa herkun. ei mikää yyber vaikee temppu mut se on kiva ku se nii automaattisesti heti nostaa sen jalan ;-)
- _Katherine_
ei kannata opettaa noita jalan nostoja. Äkkiä poni alkaa kerjäämään huitomalla etusilla ja siinä sattuu helposti sitten vahinkoja.
- Maisa<3<3<3<3<3<3<3
Mul on oma poni ja oon opettanu sille...
- Kavion annon
- Pystyyn nousemisen (Maasta ja selästä)
- Takajalan nosto
- Kumartaminen
- Seuraaminen
Haluaisin viellä opettaa makuullen menon mutta se on vähä haastavaa- shettis: )
Miten opetti pystyyn nousemisen tai kaivon annon???? Itselläni on shettis jonka oon opettanu ymmärtämään
- hepofani1001
mä opetan n.2-w shettistä temppuihinn joten voitteko lähettää sellaselekkoin tempuja :)
Meidän pintoponin temppuja: seuraaminen, paikallaan pysyminen käskystä vaikka ihminen lähtisi pois sen luota, ja luoksetulo kun sitä kutsuu. Tulee kutsusta myös laitumelta. pystyynnousu maasta ja selästä käsin, tervehdys (nostaa oej:n kun sille sanoo "tervehdi"), osaa työntää oven tai portin auki ja osaa myös vetää ne kiinni perässään.
Ja jos tempuksi lasketaan se, että sillä voi ratsastaa - myös hypätä- ilman varusteita, niin siinä on vielä yksi. Ilman satulaa, suitsia, riimua tai edes kaulapantaa. Ilman yhtään mitään "hallintalaitteita". Siirtymiset askellajista toiseen, myös laukasta suoraan seis, käännökset (jyrkätkin) kaikissa askellajeissa, peruutus ja jopa etuosakäännös onnistuu, joskaan jälkimmäinen ei aivan tyylipuhtaasti. Pystyynnousukin onnistuu.
Osaa myös -uskokaa tai älkää- sytyttää ja sammuttaa tallin valot (oppi sen itse). Pääsee katkaisijaan juuri ja juuri käsiksi niin ettei voi satuttaa siinä itseään eikä rikkoa katkaisijaa, mutta ylähuulta venyttämällä yltää hamuamaan sen päälle tai sammuksiin. Sitten sillä on joukko muita temppuja (osa harmillisiakin) jotka se on itse oppinut ajan mittaan jostakin, ja joiden avulla se osaa ilmaista mitä sen mielessä liikkuu. Tai joilla se saa ihmisten verenpaineet nousemaan huippulukemiin...- Anonyymi
Tiedän, olen myöhässä mutta kumminkin! Minulla olisi temppu idea! Eli mene noin 2 metrin päähän hevosen eteen, laita kädet sivuille, ja kutsu hevosta. Hevosen pitäisi koskettaa kämmentäsi, niin saa herkun! En ole varma miten opetetaa, mutta ei se varmaan kauhean vaikeata ole
- Anonyymi
hyvä temppu on opettaa hevosta nostamaan harjan maasta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694620Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1014075- 573643
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382891Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282643Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612582- 522526
- 391957
- 471928
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2521786