DALACIN-ANTIBIOOTTI + ALKOHOLI = ?

apuva!

Minulle määrättiin tänään Dalacin-kuuri suun tulehduksen takia. Juhannus on juuri sopivasti tulossa, joten voinko juoda alkoholia ilman pelkoa siitä, että antibiootin teho lakkaa tai tulee muita oireita?

En huomannut kysyä asiaa hammaslääkäriltäni. Luin aikaisempia keskusteluja, mutta niistä ei oikein käynyt ilmi vastausta.

Lääke on siis tarkemmin Dalacin 300mg kapseleina.

18

44883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi juttu,

      kuinka paljon alkoholia saa nauttia Dalacinin kanssa? Tarkoitus olisi juoda n. 12 olutta.

    • Hahahahahahaaa!

      Siinäpä sinulla ongelma! Tosiasiahan on että alkoholin juominen heikentää radikaalisti antibioottikuurin toivottua tehoa, useammastakin syystä. Oli valmiste mikä vain. Nyt täytyy vain punnita onko terveydenhoidon loppuun vieminen tärkeämpää kuin ryyppääminen. Arvaan että ei ole. Joten miksi edes vaivauduit rasittamaan jo muutenkin ylirasitettua terveydenhoitojärjestelmäämme?

      • taas...

        noita teinejä joille "ryypiskely" on tärkeämpää kuin oma terveys.eikö sen jo pitäisi kolahtaa sen vertaa päässä ettei alkoholi sovi minkään antibioottien kanssa yhteen,eikä VARMASTI AINAKAAN 12 kaljan kanssa!!!useimmissa antibiooteissa saa ottaa YHDEN ravintola-annoksen alkoholia (eli yhden siiderin,yhden lasillisen viiniä yms.yms.)

        äly hoi älä jätä


      • Varatuomari

        JOO joo ota selvää asioista ennen kun jauhat shittiä, Tais suu aueta ennen silmiä taas kerran.


    • kanssa..

      ei ole ehdotonta alkoholin käyttökieltoa, kuten joillakin muilla antibiooteilla. Lärvejä ei kuitenkaan saa vetää. Mun mielestä pari kolme kaljaa ei vielä pitäis haitata. Muttei enempää, ja et saa oksentaa.

      • Hahahahahahaaa!

        Alkoholin ehdottoman käyttökiellon puuttuminen ei tarkoita etteikö alkoholin käyttäminen heikentäisi radikaalisti antibiootin tehoa. Alkoholin juominen heikentää radikaalisti antibioottikuurin toivottua tehoa, useammastakin syystä, oli valmiste mikä vain.

        Pari kolme kaljaakin on jo ehdottomasti liikaa jos haluaa antibiootin todella tehoavan.

        Mutta juokaa vain ihmiset lääkekuurienkin aikana jos se on teille tärkeintä!


      • tarkemmin?
        Hahahahahahaaa! kirjoitti:

        Alkoholin ehdottoman käyttökiellon puuttuminen ei tarkoita etteikö alkoholin käyttäminen heikentäisi radikaalisti antibiootin tehoa. Alkoholin juominen heikentää radikaalisti antibioottikuurin toivottua tehoa, useammastakin syystä, oli valmiste mikä vain.

        Pari kolme kaljaakin on jo ehdottomasti liikaa jos haluaa antibiootin todella tehoavan.

        Mutta juokaa vain ihmiset lääkekuurienkin aikana jos se on teille tärkeintä!

        "Alkoholin juominen heikentää radikaalisti antibioottikuurin toivottua tehoa, useammastakin syystä, oli valmiste mikä vain."

        En tietenkään kannata kuurin aikana ryyppäämistä. Mutta mistä olet kuullut, että alkoholi heikentää radikaalisti minkä tahansa antibioottikuurin tehoa? En itse ole moisesta kuullut ikinä, vaikka työssäni päivittäin olen antibioottikuurien kanssa tekemisissä. Myöskään koulutusaikana ei tuollaista kerrottu, eikä antibioottien pakkausselosteissa ole tuollaista tietoa (paitsi niillä antibiooteilla, joiden kanssa alkoholilla todella on haitallisia yhteisvaikutuksia.)


      • olet
        Hahahahahahaaa! kirjoitti:

        Alkoholin ehdottoman käyttökiellon puuttuminen ei tarkoita etteikö alkoholin käyttäminen heikentäisi radikaalisti antibiootin tehoa. Alkoholin juominen heikentää radikaalisti antibioottikuurin toivottua tehoa, useammastakin syystä, oli valmiste mikä vain.

        Pari kolme kaljaakin on jo ehdottomasti liikaa jos haluaa antibiootin todella tehoavan.

        Mutta juokaa vain ihmiset lääkekuurienkin aikana jos se on teille tärkeintä!

        vahingoniloinen nimim.hahahahaa,ei toisten sairauksille saa nauraa,toivottavasti joudut itse antibiottikuurille just juhannukseksi,ap.ihan asiallisesti kysyi ja sinä vaan naurat,tottakai juhannuksena tekee mieli vähän juhlia,ap. soitapa vaikka apteekkiin ja kysy sieltä jos osaisivat neuvoa.


      • hoi1

        Hei. Tottahan toki olet oikeassa että lääke kun lääke niin alkoholin käyttö ei ole suotavaa ja niinkuin tiedät niin toisissa on antabusreaktion vaara. Mutta minusta on oikein kysyä asiaa ja se on juuri omasta itsestään välittämistä. Ei meidän hoitajien/lääkärin taikka kenenkään muun "rasittamista" T: hoitaja


    • anti-biootti

      Sain itse tätä samaa antibioottia ja kysyin apteekista ja siellä sanottiin ettei ole estettä juoda alkoholia,se on monen ihmisen väärin ymmärretty ja keksitty asia ettei alkoholia sais juoda,silloinhan tuoteselostuksessa lukisi ettei alkoholia saisi nauttia!!! On olemassa tiettyjä antibiootteja joiden aikaan ei saa juoda,mut se on kyllä erikseen mainittu! Toki silloin vaikutus heikkenee,jos oksennat lääkkeen ulos...

    • Minä vaan......

      Syön myös Dalacinia jalkani ruusuun, ja lääkäri mainitsi, en kysynyt, että alkoholia voi ottaa (mulla 3viikon kuuri, ja lääkäri sanoi 2 viikon syönnin jälkeen).

    • ei huolta

      Joidenkin antibioottien kanssa ei sovi alkoholi (esim. metronidatsoli), koska se voi aiheuttaa ns. antabusreaktion. Useimpien antibioottien kanssa ei ole erityistä syytä välttää alkoholia, kunhan muistaa ottaa kaikki tabletit eikä oksenna niitä. Kuten joku jo mainitsi, alkoholi EI vie antibiooteilta tehoa, mutta tuo unohtaminen tai oksentaminen voi sen tehdä. Ja aina jos alkoholi ei sovi lääkkeen kanssa yhteen, siitä on maininta tuoteselosteessa ja usein myös apteekkihenkilökunta siitä mainitsee. Toki varovaisuus on tässäkin asiassa hyvä juttu, aina kannattaa varmistaa :)

      Terveisin farmaseutti

    • -

      mulle hammaslääkäri vaihtoi antibiiotin tähän, juuri sen takia kun sanoin että on tulossa vuoden ainoa mökkireissu ja loma, jotta voin juoda alkoholia ! eikai se nyt ois vaihtanu sitä ja sanonu että senkanssa ei tuu sitä antabolista juttua, jos sen kanssa ei saisi juoda !

      • Varatuomari

        Ihan oikein itsellä sama kuuri menossa, ja tuttu lääkäri antoi reseptin, hän kun tietää että otan alkoholia viikonloppuisin.

        PS: Otin ko:lääkärin kanssa kunnon perskännit eilen, hän vielä muistutti että ota iltapilleri koska kuuri loppuu vasta 4 päivän päästä.


    • Herra 52

      Kysyin lääkäriltäni, kun sain lääkkeet. Hän sanoi, että 1950-luvulla oli semmoisia käsityksiä, että alkoholi heikentää tehoa. Eri asia jos yrjöää lääkkeet.

    • Dalasin
    • Anonyymi

      Voiko ottaa 2paukkua.mitä tekee

      • Anonyymi

        Ei mitään. Mutta jos ottaa enemmän, niin nousee päähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe