IRTOKYNNET.

AArja.

Ostin toissapäivänä kaupasta irtokynnet ja siinä oli kynsien irrottamiseen ohje, että niitä liotetaan asetoni-pitoisessa kynsilakan poistoaineessa, jolloin tekokynsi ja liima pehmeää..saako kynsiä mitenkään muuten irti, niin että ne pysyisi ehjänä ja voisi laittaa uudelleenkin? Kun haluaisin laittaa ne rippijuhliini, mutten kuitenkaan pitää niitä nyt siihenkään asti, etteivät häviä, kun ne ovat halpaversiot, joten irtoavat välillä..

20

10060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitähän sanois

      ...siis kynsimuotoilijana hirvittää koko tekokynsien käyttö. Ymmärrän toki,että vielä nuorella iällä voi olla lähes mahdotonta maksaa kunnon rakennekynsistä. Toivoisin ja suosittelisin siis,että jättäisit käyttämättä tekokynsiä. Niiden erittäin vahva liima on todellinen riski kynsillesi. Omat kyntesi haurastuu varmasti.
      Tekokynnet ovat myös todella epäaidon näköiset ja joudut varomaan sormiesi käyttöä niin,että jokainen huomaa varmasti sen. Eli se,minkä toivoisit näyttävän kauniilta, muuttuukin huomiota herättävän hmmm..miten sen kauniisti sanoisin...hassuksi tai jopa naurettavaksi.
      Älä anna näiden sanojen loukata, vaan hoida kotikonstein omat..vaikka lyhyetkin kyntesi kuntoon ja laita vaalea lakka päälle.
      Ne on VARMASTI edukseen enemmän kuin muoviset ja liimatut tekokynnet.
      Jos asuisin paikkakunnallasi, voisin vaikka luvata tehdä sinulle manikyyrin rippilahjaksi :)
      Mukava,että olet kiinnostunut kynsistä ja niiden kauneudesta...muista kuitenkin,että kynsien terveys on kaiken A ja O , myös rakennekynsiä tehtäessä.
      Ehkä hieman ontuva vertaus,mutta vertaisin tekokynsiä muovikuitiuseen peruukkiin. Sen huomaa ja tunnistaa kaikki heti. Hiusten pidennyksiä ja tuuhennuksia, varsinkaan aidolla hiuksella ei tunnista kuin sen käyttäjät ja tekijät...sama rakennekynsissä,noin yleensä.
      En kehoita sijoittamaan riparilahja rahoja rakkennekynsiin. Käytä ne mukavaan ja leppoisaan kesälomaasi koulusta.
      Mutta aikanaan,jos ja kun haluat aidot,kestävät,kauniit kynnet,niin käänny todellisten asiantuntioiden puoleen.ok?
      Mukavaa konfirmaatiopäivää ja "lupaa" ettet anna hassujen liimakynsien pilata sinun päivääsi!!
      Leppoisaa kesää :)

      • Aarja

        Olen kuullutkin, että irtokynnet saattavat huonontaa omaa kynttä, joten aion ottaa nämä irti sitten juhlien jälkeen. Haluan nimittäin, että kynteni ovat sinä päivänä kauniit..ja vielä kun olen eräs toinen päivä tätini juhlissa morsiusneitona..silloinkin olisi hyvä, että olisi kauniit kynnet..
        Sitten kun juhlat on ohi,otan kynnet pois ja yritän hoitaa omat kynnet kuntoon ainakin syksyyn mennessä. ;D


      • kynsimuotoilija
        Aarja kirjoitti:

        Olen kuullutkin, että irtokynnet saattavat huonontaa omaa kynttä, joten aion ottaa nämä irti sitten juhlien jälkeen. Haluan nimittäin, että kynteni ovat sinä päivänä kauniit..ja vielä kun olen eräs toinen päivä tätini juhlissa morsiusneitona..silloinkin olisi hyvä, että olisi kauniit kynnet..
        Sitten kun juhlat on ohi,otan kynnet pois ja yritän hoitaa omat kynnet kuntoon ainakin syksyyn mennessä. ;D

        olen ottanut muutamaan kertaan rakennekynnet kynsimuotoilijalla ja ovat olleet aivan hirveän näköiset. Paksut ja epäluonnolliset.Jo kauas näkyy etteivät ole omat.Kaiken lisäksi viidessä päivässä osa jo irti. Ja omat kynnet ovat sen jälkeen olleet pitkään huonosssa kunnossa. Kuitenkin kaupan kynnet ovat olleet luonnollisen näköiset ja kestäneet sen muutaman päivän mitä tarvitseekin ja kynsikin ollu ihan ok sen jälkeen. kuinka selität tämän?


      • mä vaan
        kynsimuotoilija kirjoitti:

        olen ottanut muutamaan kertaan rakennekynnet kynsimuotoilijalla ja ovat olleet aivan hirveän näköiset. Paksut ja epäluonnolliset.Jo kauas näkyy etteivät ole omat.Kaiken lisäksi viidessä päivässä osa jo irti. Ja omat kynnet ovat sen jälkeen olleet pitkään huonosssa kunnossa. Kuitenkin kaupan kynnet ovat olleet luonnollisen näköiset ja kestäneet sen muutaman päivän mitä tarvitseekin ja kynsikin ollu ihan ok sen jälkeen. kuinka selität tämän?

        mä kyllä väittäsin että sulle on sitten tehnyt joku ei-osaava ihminen rakennekynnet! mun akryylit on ainakin ihan luonnollisen näköiset ja kestävät!

        kaikki ketkä tietää että mulla on rakennekynnet sanoo ettei niistä huomaa ja moni tuntematon (olen työssä missä kädet on "näkyvillä") on kehunut mun kynsiä ja ihmetellyt miten mun kynnet kestää nätteinä työssäni...

        kaupan liimattavia olen käyttänyt ennen rakennekynsiä ja ei ne kestä normaalia työntekoa ilman varomista, yhdenillan juhlakynsinäkin epäkätevät kun joutuu varomaan ja kuskaamaan liimapurkkia mukana...


      • sen hyvinkin
        kynsimuotoilija kirjoitti:

        olen ottanut muutamaan kertaan rakennekynnet kynsimuotoilijalla ja ovat olleet aivan hirveän näköiset. Paksut ja epäluonnolliset.Jo kauas näkyy etteivät ole omat.Kaiken lisäksi viidessä päivässä osa jo irti. Ja omat kynnet ovat sen jälkeen olleet pitkään huonosssa kunnossa. Kuitenkin kaupan kynnet ovat olleet luonnollisen näköiset ja kestäneet sen muutaman päivän mitä tarvitseekin ja kynsikin ollu ihan ok sen jälkeen. kuinka selität tämän?

        sillä,että ns.kynsimuotoilijoiksi valitettavasti kutsuu itseään myös ne henkilöt jotka pahimmassa tapauksessa ovat lukeneet ohjeet vain netistä tai katsonut vierestä tai dvd:ltä miten ne tehdään.
        Seuraava tuohoa tekevä porukka on ne "muotoilijat", ketkä ovat käyneet päivän tai kahden kurssin.
        Tehneet yhdet tai kahdet kynnet ja sen jälkeen mainostavat itseään ammattilaisina!
        Se on todella väärin ja törkeää.
        Rakennekynnet Ei ole paksut! Ne eivät saa mennä rikki viidessä, ei edes viidessätoista päivässä!
        Liima on vahingollisinta luonnonkynnelle joten sen käyttöä tulisi välttää mahdollisimman paljon.
        Tekokynnet liimataan koko kynsipedille ja se vasta on todella riski peliä omille kynsille.
        Tekokynnet on huvittavan näköiset,anteeksi vain.
        Luonnottomat ja irtoavat hetkenä minä hyvänsä,eli ei kovin edustavaa esim.juhlapäivinä.
        Tosin harrrastelian,aloittelijan,itse oppineen tekemät rakennekynnet voivat varmasti olla samaa tasoa ja yhtä naurettavan näköiset.
        Suomessa vain yksi alan todellinen kouluttaja,koulutus tosin järkyttävän kallis,mut laatu sen mukaista.
        Onhan kampaajissakin huikeita eroja.
        Joten ota selvää tekijän taidoista,sinähän se maksat joten sulla on täysi oikeus tietää tekijän taidot.


      • nyt sitten
        sen hyvinkin kirjoitti:

        sillä,että ns.kynsimuotoilijoiksi valitettavasti kutsuu itseään myös ne henkilöt jotka pahimmassa tapauksessa ovat lukeneet ohjeet vain netistä tai katsonut vierestä tai dvd:ltä miten ne tehdään.
        Seuraava tuohoa tekevä porukka on ne "muotoilijat", ketkä ovat käyneet päivän tai kahden kurssin.
        Tehneet yhdet tai kahdet kynnet ja sen jälkeen mainostavat itseään ammattilaisina!
        Se on todella väärin ja törkeää.
        Rakennekynnet Ei ole paksut! Ne eivät saa mennä rikki viidessä, ei edes viidessätoista päivässä!
        Liima on vahingollisinta luonnonkynnelle joten sen käyttöä tulisi välttää mahdollisimman paljon.
        Tekokynnet liimataan koko kynsipedille ja se vasta on todella riski peliä omille kynsille.
        Tekokynnet on huvittavan näköiset,anteeksi vain.
        Luonnottomat ja irtoavat hetkenä minä hyvänsä,eli ei kovin edustavaa esim.juhlapäivinä.
        Tosin harrrastelian,aloittelijan,itse oppineen tekemät rakennekynnet voivat varmasti olla samaa tasoa ja yhtä naurettavan näköiset.
        Suomessa vain yksi alan todellinen kouluttaja,koulutus tosin järkyttävän kallis,mut laatu sen mukaista.
        Onhan kampaajissakin huikeita eroja.
        Joten ota selvää tekijän taidoista,sinähän se maksat joten sulla on täysi oikeus tietää tekijän taidot.

        ...haluaisin siis tietää kuka/mikä on tämä Suomen AINOA OIKEA rakennekynsikouluttaja?! Olen itse suunnnitellut koulutukseen menoa ja olen yrittänyt ottaa selvää eri paikoista ja hinnoista. Minne koulutukseen minun siis tulisi hakeutua että saisin rahoilleni täyden vastineen?


      • geelikynnet

        olen nuori enkä vielä viitsi oottaa rakennekynsiä , mutta vanhempana ehdottomasti ! olen katsellut seppälässä semmosta broadway geelikynsiä , mitkä voi itse tehdä. Siinä on tipit ja jonkin sortin geeli kannattaako kokeilla vai jättää kokeilematta ?


    • maisu96

      Kaverini antoi kokeiltavaksi tekokynsi paketin...
      laitoin niitä aluksi muutaman jotta totuttelisin niihin paremmin, en ole vieläkään laittanut kaikkia koska mietein että saako niitä mitenkään muuten pois, kun liottamalla jossain erillaisessa kynsilakanpoistoaineessa (jonka nimeä en muista) jossa kynnet pehmentyy kuten liimakin...
      kaverini antoi vinkin että liota sitä lämpimässä vedessä tarpeeksi kauan jotta liima kostuu ja irtoaa... en ole vielä kokeillut sitä koska kuitenkin haluan pitää näitä vielä jonkin aikaa...
      Vastatkaa ja kertokaa mielipiteenne.

    • ronjaronja

      Tekokynnet tekivät omista luonnollisista kynsistä kauheat. Pidin vajaat kaksi viikkoa tekokynsiä, aina kun irtosi, liimasin uudelleen. Vaihdoin välillä pitempään malliin.
      Oma kynteni meni sellaiseen kuntoon että huhhuh. Kynsi lohkeili ja oli ohut. Kynnessä on monta kerrosta. Jokainen kerros oli revennyt. Ja kynnet olivan aivan kamalat sen jälkeen.
      Siitä on nyt noin kaksi kk kun otin pois. Vieläkin kynnet ovat hiukan huonossa kunnossa. En suosittele tekokynsiä. Rakennekynnetkin ovat "terveellisemmät" kuin teko. Ja on muuten todella kipeät lähdön jälkeen. En nyt väitä että rakennekynnet eivät satu kun lähtevät irti. Mutta sama kipu muutaman pv teko kynsissä kun muutaman kuukauden.
      :)

      • tuunari

        No ei tuo omien kynsien huonoon kuntoon meneminen ole varsinaisesti tekokynsien vika, vaan sen että ne revitään väkisin ja väärin pois! Jos liimatut kynnet revitään pois niin kynnen ylin kerros irtoaa tietysti sen liiman mukana. Se on morjens omalle kynnelle kun tämän toistaa pari kertaa.

        Kannattaa katsoa niitä käyttöohjeita ja toimia sen mukaan. Apteekista puhdasta asetonia, liuotus kymmenisen minuuttia ja tekokynsi liimoineen liukenee nätisti pois vahingoittamatta omaa kynttä. Asetoni kuivattaa joten runsasta öljyämistä ja rasvaamista sen jälkeen.


      • sade*..
        tuunari kirjoitti:

        No ei tuo omien kynsien huonoon kuntoon meneminen ole varsinaisesti tekokynsien vika, vaan sen että ne revitään väkisin ja väärin pois! Jos liimatut kynnet revitään pois niin kynnen ylin kerros irtoaa tietysti sen liiman mukana. Se on morjens omalle kynnelle kun tämän toistaa pari kertaa.

        Kannattaa katsoa niitä käyttöohjeita ja toimia sen mukaan. Apteekista puhdasta asetonia, liuotus kymmenisen minuuttia ja tekokynsi liimoineen liukenee nätisti pois vahingoittamatta omaa kynttä. Asetoni kuivattaa joten runsasta öljyämistä ja rasvaamista sen jälkeen.

        Kaupasta saa myös ostaa removeria, jolla kynnet lähtee nätisti, kun malttaa antaa vaikuttaa.
        Ihan perusasetonipitoinen kynsilalanpoistoainekin käy, kun ei hoppuile, ja liottaa vaikkapa 3-4 kynttä kerrallaan, ettei tuu sotkua, kun kaikki kynnet alkaa pehmitä yhtaikaa.

        Väkisin ei saa repiä. Silti olen mieltä, että tekokynsillä saa ihan nätit juhlakynnet, jollei halua jostainsyystä rakennekynsiä vielä laittaa.
        www.pencula.fi ja uutiset, just eilen laitoin sinne tekokynsiohjeen, jokanaisen juhlakynsistä.

        Seuratkaa vaan kynsipaketin ohjeita huolella, ja hyvin voi joskus käyttää.
        Pitkäaikaiseen iloon ei tekokynsiä kannata suunnitella. 1 paketti on oikeestaan yhdet juhlat / tai niinkauan kun kynnet pysyy. Ei noita uudelleen juuri voi käyttää.


      • tekokynnet<3
        sade*.. kirjoitti:

        Kaupasta saa myös ostaa removeria, jolla kynnet lähtee nätisti, kun malttaa antaa vaikuttaa.
        Ihan perusasetonipitoinen kynsilalanpoistoainekin käy, kun ei hoppuile, ja liottaa vaikkapa 3-4 kynttä kerrallaan, ettei tuu sotkua, kun kaikki kynnet alkaa pehmitä yhtaikaa.

        Väkisin ei saa repiä. Silti olen mieltä, että tekokynsillä saa ihan nätit juhlakynnet, jollei halua jostainsyystä rakennekynsiä vielä laittaa.
        www.pencula.fi ja uutiset, just eilen laitoin sinne tekokynsiohjeen, jokanaisen juhlakynsistä.

        Seuratkaa vaan kynsipaketin ohjeita huolella, ja hyvin voi joskus käyttää.
        Pitkäaikaiseen iloon ei tekokynsiä kannata suunnitella. 1 paketti on oikeestaan yhdet juhlat / tai niinkauan kun kynnet pysyy. Ei noita uudelleen juuri voi käyttää.

        mä ostin h&m liikkeestä tekokynnet. viilaamalla niitä, saa oikein kauniit ja aidon näköiset kynnet. muutaman käyttökerran jälkeen niihin tottuu oikein hyvin ja ne saa pysymään niin kauan kuin haluaa. liimaakin riittää useammalle kerralle. omiin kynsiin jäi repimisen jälkeen liimaa vähän mutta senkin sai helposti pois kynsilakanpoistoaineella. eivätkä olleet kipeät kynnet sen jälkeen. helpompaa minulla niiden kanssa on ollut kuin sisarellani jolla aidot rakennekynnet joita täytyy huoltaa kalliilla hinnalla jatkuvasti.


      • adhesive
        tekokynnet<3 kirjoitti:

        mä ostin h&m liikkeestä tekokynnet. viilaamalla niitä, saa oikein kauniit ja aidon näköiset kynnet. muutaman käyttökerran jälkeen niihin tottuu oikein hyvin ja ne saa pysymään niin kauan kuin haluaa. liimaakin riittää useammalle kerralle. omiin kynsiin jäi repimisen jälkeen liimaa vähän mutta senkin sai helposti pois kynsilakanpoistoaineella. eivätkä olleet kipeät kynnet sen jälkeen. helpompaa minulla niiden kanssa on ollut kuin sisarellani jolla aidot rakennekynnet joita täytyy huoltaa kalliilla hinnalla jatkuvasti.

        Jostain syystä irtokynnet on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön, ja se syy on se, että liima alkaa ajan kuluessa syövyttämään omaa kynttä.


    • tyhmä keksintö

      Tekokynnet ovat tyhmä keksintö. Pidin niitä yhden päivän. Kun yritin ottaa niitä pois ne olivat liimautuneet kiinni. Liotin niitä kuumassa vedessä, öljyssä,kynsilakan poisto aineessa ja rasvasinkin. Ne eivät lähteneet pois. Se oli kauheaa. Luulin etten saisi niitä ikinä pois. Ja se tuntuu vieläkin siltä koska en ole saanut niitä vieläkään pois. Ja vielä kerran tekokynnet ovat tyhmä keksintö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • neiti11

        Tottakait ne liimautuu kiinni kynsiin kun niihin laitetaan liimaa.Tekokynsiin on ihan omat aineet joillane poistetaan omista kynsistä. Oletko muuten käynyt selaisella sivulla kun TOP kosmetiikka josta saa tekokynsien poisto ainetta jos et niin käypäs ja tilaa sieltä aineet.


    • Neiti11

      Hei. Olen lukenut täällä olevaa keskustelua noista irtokynsistä. Minulla eräs työtoveri laittooi itselleen sellaiset eikä niistä kyllä huomannut että onko omat vai irtkynnet ja pysyivät hyvn jopa töissä.
      Irtkynnet pitää laittaa ehdottomasti kuivalle/ puhtaalle kynnelle ja omankynnen pituus vaikuttaa paljolti siihen miten ne pysyy irtokynnen voi myös lakata omalla lempilakalla jolloin siitä tulee vielä nätimpi.
      Eikä kannata mennä ostamaan tarjoustalon kynsiä ne ei varmasti pysy. Itse aijon kokeilla nyt lomalla olessa,koska sitten kun menen töihin niin otan poissa ne joten sen takia en laitata kalliita akryylikynsiä.
      Irtokynsien pysyminen on paljolti kiinni myös siitä millainen on oman kynnen rakenne ja se on hyin yksilöllistä.

    • Ostin itselleni TOP-kosmetiikasta irtokynnet, liima oli mukana. Laitoin ne just paikolilleen ja täytyy myöntää että lopputulos on hyvä. Pysyy tosi hyvin ja voin ihan samanlailla kirjoittaa kuin olisi omat kynnet ja mikä parasta näitä voi lyhentää ihan normaaleilla leikkureilla vaikkakin näille on myytävänä inan omatkin leikkurit. parhaan lopputuloksen saa kun viilaa kynnet kauniin muotoisiksi ja laittaa omaa suosikki lakkaa kynsiin. Ihmettelen miksi pitää maksaa suuria summia saadakseen hyvät kynnet kun ne saa halvemmallakin. Kynsien kanssa voin touhuta kuten aikaisemminkin ja jos kynsi irtoaa niin liimaan sen uudestaan.

    • appelssiini2

      Kyllä on muitakin tapoja saada kynnet irti. Voi liottaa
      Kynsiä kuumassa vedessä

    • :NOH:LILJA:

      NOH......
      JOS HALUAT. TEKO KYNNET NIIN EN SUOSITTELE NIIHIN SITÄ LIIMAA !!!
      ,KOSKA JOS PIDÄT NIITÄ TEKO KYNSIÄ SILLÄ LIIMALLA PITKÄÄN NIIN.....
      SE TODEN NÄKÖISESTI IMEE SUN KYNTTÄ AINAKIN PUOLET !!!!)
      RAKENNE KYNNET OVAT PALJON PAREMMAT

    • Miullaonviilteluarpia

      Itte aijon ihan liimalla liimata ne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe