Koska lepo Kristuksessa poistettiin

No eihän sitä kristityiltä poistettu koskaan, vaan heillä on uskoon tultuaan sapatin lepo Kristuksessa päivin ja öin 7 päivää viikossa koko loppuiän, josta vanhan liiton sapatti oli tulevan varjo.

Mutta niiltä, jotka seuraavat Ellen Whiteä se poistettiin tällä näyllä:

"In the Holiest I saw an ark --- In the ark, was the golden pot of manna, Aaron's rod that budded, and the tables of stone which folded together like a book. (e) Jesus opened them, and I saw the ten commandments written on them with the finger of God. (f) On one table was four, and on the other six. The four on the first table shone brighter than the other six. But the fourth (the Sabbath commandment), shone above them all; for the Sabbath was set apart to be kept in honor of God's holy name. (g) The holy Sabbath looked glorious - a halo of glory was all around it. I saw that the Sabbath was not nailed to the cross.” (Ellen White, A Word to the “Little Flock”, James White, 1847 s. 18)

Käänneltynä:
Kaikkin Pyhimmässä minä näin arkin --- Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin lehteen puhjennut sauva ja kivitaulut, jotka oli taitettu yhteen kuin kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin silloin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Ensimmäisessä taulussa oli neljä ja toisessa kuusi. Neljä ensimmäisessä taulussa LOISTIVAT enemmän kuin toiset kuusi. Mutta NELJÄS (Sapattikäsky) LOISTI yli muiden; sillä SAPATTI OLI ASETETTU ERILLEEN pidettäväksi Jumalan pyhä nimen kunniaksi. PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille.

Niinpä tuo Elleniä seuraava lauma on eksytetty pois Uudesta liitosta uudempaan liittoon = eksytyksen liittoon väärän profeettansa johdolla.


Ps. Raamutun kivitaulut eivät olleet kirjan muodossakaan eikä niissä ollut valoilmiöitä: "Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta ja hänen kädessään oli KAKSI LAIN TAULUA. Ja tauluihin oli KIRJOITETTU MOLEMMILLE PUOLILLE; ETUPUOLELLE JA TAKAPUOLELLE oli niihin kirjoitettu." (2 Moos. 32:15)

Jo rikottujen tilalle tuli myös juuri samanlaiset kivitaulut: "Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.....Ja Mooses veisti kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja varhain seuraavana aamuna Mooses nousi Siinain vuorelle, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja otti ne kaksi kivitaulua käteensä." (2 Moos 34:1,4)

Ja suurin käsky on Raamatun mukaan ensimmäinen eikä neljäs: "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky." (Matt 22:37-38)

25

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
      Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." (Kol 2:13-23)

      • ope+

        Me olemme Kristuksen ruumis.
        Adventisteille on tärkeitä 4 käskyä ja he kantavat urhoollisesti ristinsä.
        he kuuluvat samalla tavalla Kristuksen ruumiiseen kuin hellunt,/babtis/jehov/ev,lut.ym.


      • Seitissä

        Adventistit eivät voi, eivät kykene vapautumaan heidät kietoneesta väärän opin seitistä, eivätkä he haluakaan sitä. He ovat samalla tavalla oppinsa kahleissa kuin esim. jehovantodistajatkin.


      • maallinen* * *

        Tuomioistuin tuomitsee sen lain mukaan minkä sinä kumoat.
        Me olemme maailmassa mutta emme maailmasta, meidät tuomitaan maallisessa tuomioistuimessa tekojemme mukaan ja taivaallisessa tuomioistuimessa meidät tuomitaan Jeesuksen tekojen mukaan, jos olemme uskossa.
        Kyllä Adventistit ymmärtää sen mitä sinä et käsitä.

        Kyllä sinunkin pitäisi käsittää, että elät lain alaisena tässä maailmassa ja sinut tuomitaan tekojesi mukaan, ja taivaallisessa tuomio istuimessa sinut tuomitaan sovitettuna Jeesuksen tekojen mukaan, jos elät uskossa Häneen.

        Kyllä sinä nämä ymmärrät, mutta et ole ymmärtävänäsi.


      • olet* * *
        Seitissä kirjoitti:

        Adventistit eivät voi, eivät kykene vapautumaan heidät kietoneesta väärän opin seitistä, eivätkä he haluakaan sitä. He ovat samalla tavalla oppinsa kahleissa kuin esim. jehovantodistajatkin.

        Oman oppisi kahleissa sinäkin, etkä pääse irti siitä seitistä, minkä verkon silmään olet sotkeutunut, eivätkä laittomuuden opettajat sinua verkostaan irti päästä.
        Mihinkä olet matkalla sinä maan asukas?.

        Maran Ata.


      • Jeesuksessa Kristuksessa
        maallinen* * * kirjoitti:

        Tuomioistuin tuomitsee sen lain mukaan minkä sinä kumoat.
        Me olemme maailmassa mutta emme maailmasta, meidät tuomitaan maallisessa tuomioistuimessa tekojemme mukaan ja taivaallisessa tuomioistuimessa meidät tuomitaan Jeesuksen tekojen mukaan, jos olemme uskossa.
        Kyllä Adventistit ymmärtää sen mitä sinä et käsitä.

        Kyllä sinunkin pitäisi käsittää, että elät lain alaisena tässä maailmassa ja sinut tuomitaan tekojesi mukaan, ja taivaallisessa tuomio istuimessa sinut tuomitaan sovitettuna Jeesuksen tekojen mukaan, jos elät uskossa Häneen.

        Kyllä sinä nämä ymmärrät, mutta et ole ymmärtävänäsi.

        "1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen."
        Room. 8:1-4


      • verrattomaan rakakuteen

        SE VOITTO ON VAPAUS KRISTUKSESSA !

        Kol 2:18-23 :

        Älköön teiltä riistäkö VOITTOPALKINTOANNE kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

        Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." (Kol 2:13-23).

        AINOA OIKEA JUHLA-AIKA

        Eikö sapatti ole tärkein juhla, sillä sehän on luomistyön kunniaksi ja yhä luomisen kunniaksi - Kristuksessa luomisen - ja synnin lain egyptistä vapautumisen kunniaksi? Raamattu vakuuttaa, että ei päivän tarkkuus vaan se sisältö.

        Gal 4:10-12
        Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

        12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

        Te lainvaatijat ette ole mitenkään loukanneet Uskovaa ja ketään uskovaa, vaan Jumalaa uhmaatte ja kiusaatte, Apt 15:10. Vaatimisen sijaan tulee antaa, antaa anteeksikin. Mutta miten voi antaa anteeksi, jos vaatii?

        Raamatun sanan ja Raamatun hengen esillä pitämistä ei pyydetä anteeksi, sillä voi meitä vilpittöminä itseämme pitäviä, jos emme puhdasta evankeliumia julista. Sillä rakkauden velkaa julistamisellammekin maksamme.

        Kol 3:12-14 :

        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

        1. Kor. 9:17
        Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.


      • pelkkää

        soopaa ja väärinkäytät Raamattua. Siksi emme usko SINUA.


      • ope+ kirjoitti:

        Me olemme Kristuksen ruumis.
        Adventisteille on tärkeitä 4 käskyä ja he kantavat urhoollisesti ristinsä.
        he kuuluvat samalla tavalla Kristuksen ruumiiseen kuin hellunt,/babtis/jehov/ev,lut.ym.

        Kai siinäkin jokin urheuden tunne tulee, kun kantaa Ellen Whiten taakkoja omien syntiensä lisäksi.

        Voit heittää kaikki syntisi (myös Ellenin seuraamisen) Jeesuksen päälle ristille ja tulla vapaaksi. Sitten ei tarvitse hampaat irvessä kantaa omia syntejään ja lisätä niitä päivä päivältä väärän profeetan opeilla.


      • Seitissä kirjoitti:

        Adventistit eivät voi, eivät kykene vapautumaan heidät kietoneesta väärän opin seitistä, eivätkä he haluakaan sitä. He ovat samalla tavalla oppinsa kahleissa kuin esim. jehovantodistajatkin.

        Noinhan se on.

        Osa heistä ei tule koskaan pääsemään tuosta eksytyksestä irti eikä tule uskoon.

        Osa yhdistää adventismin Jumalaan ja kun toteaa, että adventismi on väärää, luulevat, että Jumalakin on väärä. Niin he eroavat, mutta jatkavat Jumalan vastustajina elämäänsä koskaan uskoon tulematta.

        Osa sitten onneksi kuulee Jumalan Sanaa ja ottaa sen halulla vastaan. He tulevat uskoon ja sanoutuvat kokonaan irti Ellen Whitestä ja adventtikirkosta opetuksineen.


      • maallinen* * * kirjoitti:

        Tuomioistuin tuomitsee sen lain mukaan minkä sinä kumoat.
        Me olemme maailmassa mutta emme maailmasta, meidät tuomitaan maallisessa tuomioistuimessa tekojemme mukaan ja taivaallisessa tuomioistuimessa meidät tuomitaan Jeesuksen tekojen mukaan, jos olemme uskossa.
        Kyllä Adventistit ymmärtää sen mitä sinä et käsitä.

        Kyllä sinunkin pitäisi käsittää, että elät lain alaisena tässä maailmassa ja sinut tuomitaan tekojesi mukaan, ja taivaallisessa tuomio istuimessa sinut tuomitaan sovitettuna Jeesuksen tekojen mukaan, jos elät uskossa Häneen.

        Kyllä sinä nämä ymmärrät, mutta et ole ymmärtävänäsi.

        Ei ole mitään hengellistä tuomioistuinta, joka tuomitsisi Ellen Whiten pahoilta hengiltä saamien eksytyslakien mukaan. Vain Adventtikirkon Pääkonferenssi, johtajat, pastorit ja jäsenet sekä jo adventistien eksyttämiksi tulleet ei-adventistit tuomitsevat varsinkin meitä uskovia niiden mukaan.


      • sinusta* * *
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei ole mitään hengellistä tuomioistuinta, joka tuomitsisi Ellen Whiten pahoilta hengiltä saamien eksytyslakien mukaan. Vain Adventtikirkon Pääkonferenssi, johtajat, pastorit ja jäsenet sekä jo adventistien eksyttämiksi tulleet ei-adventistit tuomitsevat varsinkin meitä uskovia niiden mukaan.

        Tuntuu, mutta älä anna tunteillesi valtaa.
        Kyllä se Jumala sinuakin rakastaa, vaikka vähän hangoittelet vastaan.


    • lepopäivä!

      Kristus on sovittaja ja lepopäivä on pyhäpäivä, siunausten päivä.

      Ja suurin käsky on Raamatun mukaan ensimmäinen eikä neljäs: "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky." (Matt 22:37-38)

      Aivan oikein sanot, että suurin on ensimmäinen ja tämän myötä uskova ottaa ilolla vastaan sapatin ja kunnioittaa Jumalaansa.

      Uudestisyntynyt ihminen rakastaa Jumalan käskyjä. On siunattua olla vapaa myös sapatin tahallisesta rikkomisesta ja seurata Jeesusta, sapatin herraa.

      Mutta Uusitestamentti puhuu orjuuden ikeestä ja vapaudesta, joka uskovaisella on Kristuksessa.
      ”Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Kol 2:16-17.
      Juutalaisilla oli kahdenlaisia sapatteja. Viikkosapatti perustui jumalalliseen esimerkkiin ja annettiin jo luomisessa ihmiselle.
      Israelille annettiin myös vuosisapatteja, joita vietettiin määrättyinä päivinä kerran vuodessa. Kuten suuri sovintopäivä ja soittamisen sapatti, uudenkuun juhlapäiviä ja vuosisapatteja, jotka viittasivat Kristukseen ja kumoutuivat Hänessä täyttymyksenä


      Laki on rakkautta itseään ja lähimmäistä kohtaan. Se ei tee kenellekään pahaa.
      SIIS MISTÄ JOHTUU NIIN HIRVEÄ KAPINA JUMALAN KÄSKYJÄ VASTAAN.
      Siitäkö, ettei halua tunnustaa Jeesukselle syntejään? Tuntuuko ne niin hyviltä, että on kynsin ja hampain pidettävä synneistään kiinni?

      Olet jossain sanonut, että on saarnattava lakia ja evankeliumia. Toinen käsi sinulla on kuitenkin poistamassa Jumalan lakia, johon kuuluu sapattikin.

      Sotket asioita! Kyllä siinä on lepo kaukana, kun paiskit vuodenkin töitä yhteen mittaan.

      Tämäpä vuoksi ihmiset ovat ottaneet kuitenkin käytäntöön lepopäivän, sunnuntain, joka on raamatun ulkopuolelta.
      Tähän löytyy vastaus raamatusta:
      Mark 7:7. mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
      8. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
      9. Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.


      Jeesus sanoo: ”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk. 17. Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni.

      • hyvä selitys

        ja vielä hyväs henges kirjotettu!kiitos


      • selitetty

        Minullekin selvisi moni asia uudella tavalla.
        Olen näitä usein miettinyt, kun on monenlaisia selityksiä.


    • suoltaa tuota

      jonnin joutavaa valhettasi koko ajan. Ei voi kuin ihmetellä sitä pimeyttä, joka sinussa on ja jota yrität pakkotuputtaa muille.

      • Uskovalta

        Pyydän anteeksi Uskova_1:ltä tuntemattoman puolesta, sillä hän ei tiedä, mitä puhuu. "Valheen suoltamisesta" hän syyttää, vaikka ei kykene vastaamaan itse kirjoitukseen; Uskova_1:n evankelioivaan saarnaan.



        Luuk. 23:34
        Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.

        Syyttelijät pyrkivät repimään kaiken ja jakavat ryöstösäälista omahyväisinä lainvaatijoina. Itse tekevät kauhistuksia pimeyden turvin ja valkeaksi kalkittujen kivitaulujensa takana. Onhan se jo Jeesuksenkin julkituoma totuus, että kiivaimmat lainvaatijat eivät omalta sydämeltään vaadi edes sitä vähintä - vilpittömyyttä.

        Syyttäjät kauhistuisivat, jos Herra näyttäisi heille heidän saastaisuutensa. Saastaisuus on totuus, totuus ihmisestä. Mutta vain Juudas Iskariotin annettiin nähdä sielunsa syvyyksiin - kiitos Herralle.


      • harhauttaja 1
        Uskovalta kirjoitti:

        Pyydän anteeksi Uskova_1:ltä tuntemattoman puolesta, sillä hän ei tiedä, mitä puhuu. "Valheen suoltamisesta" hän syyttää, vaikka ei kykene vastaamaan itse kirjoitukseen; Uskova_1:n evankelioivaan saarnaan.



        Luuk. 23:34
        Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.

        Syyttelijät pyrkivät repimään kaiken ja jakavat ryöstösäälista omahyväisinä lainvaatijoina. Itse tekevät kauhistuksia pimeyden turvin ja valkeaksi kalkittujen kivitaulujensa takana. Onhan se jo Jeesuksenkin julkituoma totuus, että kiivaimmat lainvaatijat eivät omalta sydämeltään vaadi edes sitä vähintä - vilpittömyyttä.

        Syyttäjät kauhistuisivat, jos Herra näyttäisi heille heidän saastaisuutensa. Saastaisuus on totuus, totuus ihmisestä. Mutta vain Juudas Iskariotin annettiin nähdä sielunsa syvyyksiin - kiitos Herralle.

        Hänen Raamatun tuntemuksensa on kieroutunutta. Ymmärrän tämän hyvin hänen oman tarinansa perusteella. Nät eihän kukaan Pappi voi antaa kellekään pyhää henkeä. Lisäksi hän on pannut toivonsa kirjailia Whiteen. Sama asia jos minä panisin toivoni Helena Konttiseen. Entisenä huumeiden käyttäjänä hänen ajatuksen juoksunsa ei kulje ymmärrettävyyden linjoilla. Hän toimii tällä hetkellä puhtaan Evankeliumin likaajana. Tästäkö minun tulisi häntä kiittää. Hänelle pitäisi laittaa ihan hänelle kuukuva palsta.


      • erottamisen lahja
        harhauttaja 1 kirjoitti:

        Hänen Raamatun tuntemuksensa on kieroutunutta. Ymmärrän tämän hyvin hänen oman tarinansa perusteella. Nät eihän kukaan Pappi voi antaa kellekään pyhää henkeä. Lisäksi hän on pannut toivonsa kirjailia Whiteen. Sama asia jos minä panisin toivoni Helena Konttiseen. Entisenä huumeiden käyttäjänä hänen ajatuksen juoksunsa ei kulje ymmärrettävyyden linjoilla. Hän toimii tällä hetkellä puhtaan Evankeliumin likaajana. Tästäkö minun tulisi häntä kiittää. Hänelle pitäisi laittaa ihan hänelle kuukuva palsta.

        Kellä on ripauskin hengestä, tuntee sisimmässään, että uskova-1 puhuu ylhäältä saadussa viisaudessa.

        Kellä on ripauskin Hengestä, ottaa Uskova_1:n kautta annetusta sanomasta opikseen - ja iloitsee yhdessä totuuden kanssa.


      • että sitä
        erottamisen lahja kirjoitti:

        Kellä on ripauskin hengestä, tuntee sisimmässään, että uskova-1 puhuu ylhäältä saadussa viisaudessa.

        Kellä on ripauskin Hengestä, ottaa Uskova_1:n kautta annetusta sanomasta opikseen - ja iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

        "henkeä" joka uskova_1:ssä vaikuttaa, minä en missään tapauksessa halua.


      • totuuden Henkeä
        että sitä kirjoitti:

        "henkeä" joka uskova_1:ssä vaikuttaa, minä en missään tapauksessa halua.

        ** sanon suoraan
        että sitä 24.6.2007 klo 09.20
           "henkeä" joka uskova_1:ssä vaikuttaa, minä en missään tapauksessa halua. **
        ================

        Sivistynyt ihminen, vielä vähemmän sivistynyt Herran opetuslapsi pitää omana yksityisenä tietonaan yllä mainitun kaltaiset yksittäiset mielipiteensä ja erikoiset järjen päätelmät.

        Mutta Henkeä ja henkeä - hengellisyyttä - kannattaa HALUTA.

        Joh. 14:17
           
        Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.



        Joh. 8:32
        Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".


    • Levottomien levoton ellensapatti koittaa muutamien tuntien jälkeen, kun aurinko laskee.

      Niin Ellen Whiten palvonta jatkuu ja levottomuus lisääntyy.

    • benedi=siunattu

      Nämä kivitauluun Jumalan sormella kirjoitetut käskyt, ovat sen lain, joka taivaassa on kopio!
      Vaikka alkuperäinen Jumala kirjoitti ne itse, niin ne katsotaan ainakin toiseen kertaan kirjoitetuksi,
      joten se on kopio alkuperäisestä, jotka ovat kaikkein pyhimmässä, siinä majassa , jonka on rakentanut
      Herra eikä ihminen"

      Siellähän ne ovat, ...menepäs sanomaan E. G. W näkyä vääräksi,..koetahan itse siristellä silmiäsi .jos näkisit paremmin!
      "Suurin käsky onkin " Rakkaus Jumalaa kohtaan on , että me pidämme hänen käskynsä"...sen joka kirkkaammin loistaa sen takia, että kun olet hurmoksissa ja näkytilasdsa kielilläpuhumisen aikana,...niin näkisit sen käskyn jota eniten olet laiminlyönyt ja rikkonut!!

      Siksihän se, näkytiloja varten, on niin kirkaasti valaistu tuo IV. käsky.

      Samalla se on merkki siitä, kuka on ollut Herran antamassa hurmoksessa, sillä hän voi nähdä Jumalan valtakuntaan, kuten Stefanus muinoin ennen kivittämistään!

      " Myöskin sapattini minä annoin olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että tietäisitte että minä olen Herra joka pyhitän teidät" Raamattu

      Eikös sitä olla pyhässä hurmoksessa näkytilan aikana...on ihme, jos et tuo viestiä kaikkeinpyhimästä, että Jumalan merkki loisti nyt muita kirkkaammin!

      Eihän sen enää sitten tarvitse kirkas olla kun toteutuu tämä: " Ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra......koska " kaikki pienimmästä suurimpaan tuntevat minut"...ja tietenkin Jumalan lain...sillä " ulkopuolella ovat lainrikkojat...kertoilee raamattu

      • Sanot: "Vaikka alkuperäinen Jumala kirjoitti ne itse"

        Mikä on alkuperäinen Jumala?

        Kristinopin mukaan Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki, erottamatta ja sekoittamatta.


      • onhan noita-jumalia
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Vaikka alkuperäinen Jumala kirjoitti ne itse"

        Mikä on alkuperäinen Jumala?

        Kristinopin mukaan Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki, erottamatta ja sekoittamatta.

        Alkuperäinen Jumalahan on hän, jolla ainoana on kuolemattomuus. Sittenhän on se sinun uusi Jumalasi, joka tulee kiduttamaan sinua helvetissä yötä päivää, vaikka yötä ja päivää ei enää olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe