Kesäloma odottaa! Toisia toki pidempään kuin toisia! Itse jään lomalle elokuussa. :/ Asiassa on puolensa, ja puolensa. Toisaalta olisi mahtavaa olla lomalla samaan aikaan kuin puolet kaveri piiristä, mutta toisaalta... heinäkuussa on aina kylmä, sataa, ja vesi on kylmää. Kun heinäkuussa lomailleet palaavat lomilta voin hymyillen toivottaa heille hauskaa elokuuta ja painua uimaan!!! :D
Onko muita jotka pitävät kesälomansa vasta myöhemmin vai aloitatteko kaikki juhannuksena?
Koska lomailette?
76
13693
Vastaukset
- minulle kuuluvia lomiani
vuoden 2004 jälkeen.
- siperia opetti:)
loputtua ja kun on töitä viimein saanu ei juurikaan lomaa ajattele.
- hoitsu''
siperia opetti:) kirjoitti:
en ole työttömänä, mutta noin kuuden vuoden opinnot takana (ensi lähihoitaja sitten sairaanhoitajana), joten nyt suorastaan nautin töistä (saa "vähän" enemmän rahaa kuin 430 €/kk), eikä edes huvita lomailla..ehkä sitten ensi kesänä..juhannuskin meni töissä..
- Lomaa riittää
siperia opetti:) kirjoitti:
35-vuotta samalla työnantajalla. Nyt lomaa ollut jo puolivuotta. Eikä se oo vielä kesälomaa.
Stora-Enso kun niin hyvä työnantaja,että osaa
lomatkin tällei sumplia. Ei tartte sitte maksaa isoja lomarahoja, eikä muutenkaan palkkaa. Loppu-
tilillähän se hoituu. - Jailbird-66
hoitsu'' kirjoitti:
en ole työttömänä, mutta noin kuuden vuoden opinnot takana (ensi lähihoitaja sitten sairaanhoitajana), joten nyt suorastaan nautin töistä (saa "vähän" enemmän rahaa kuin 430 €/kk), eikä edes huvita lomailla..ehkä sitten ensi kesänä..juhannuskin meni töissä..
Ehdonalanen muutettiin kovaks, PERKELE!
Saatana urpo alotti tappelun, vedin huolella kerran
leukaan, se nukku melkein vuorokauden.
Kyl siinä kohtaan tuntu hyvältä, nyt jo vituttaa.
Se runkkari saa oikeesti pataan vielä kovempaa.
Ei multa tosin. Mut maksan että se saa.
Ja mulla on millä maksaa monta kertaa...
- ei se aina
älä ota paineita. itselläni on loma vasta elokuun aluussa. ei sen aina tarvitse olla heinäkuu, tai juhannuksesta alkaen.mikä sellainen sääntö olisi?? minulla on aina samaan aikaan. ja kaiken lisäksi,euroopassa lomaillaan vasta elokuussa. ja työn puolesta minäkin lomailen elokuussa.ja etelän lämpöön lennän joka tapauksessa, olkoot ilmat mitkä tahansa täällä.
- kikka09
hmmm.....lomat pidetty,viikko enää.Heinäkuuksi töihin poikkeus.Että sillee tänä kesänä.
- Jokui
alkaa kolmen viikon loma
- hekoheko111
ai mikä loma?? voiko inttiä kutsua kesälomaksi? :D
- kun vertaa
hekoheko111 kirjoitti:
työelämään, nii että tervetuloa vaan =:O
- jep jep
hekoheko111 kirjoitti:
Sehän on täyshoitola, missä ei tartte ees ajatella nykyään. Kaikki tehdään sun puolesta,eli sillonhan se on lomaa:)
- m,,m,
Loma loppuu jo, huomenna töihin
- tuleehan,,
se kesä ensi vuonnakin. mun loma alkaa ens maanantaina,, ja viis viikkoa putkeen.
- kesä gona
joo kyllä lomalle jäähään 30.6.07
- IlluB
Ei enää töitä ei enää raatamista.
- luutu
Lomalla aina mutten aloita koskaan.
- heidihobitti
Alotan uudessa duunipaikassa ja teen ensis sijaisuuksia kun pomoni lähtee juhannuksen jälkeen lomalle..:)että duunissa menee koko loppukesä
- heinä-elokuu
alkaa vasta 23.7. eli silloin kun monet Juhannuksena lomansa aloittavat palailevat jo töihin. Heinäkuussa on sitä paitsi mukava olla töissä koska suuri osa esimiehistä lomailee silloin.
- lomaa
kesäkuussa 3viikkoa ja heinäkuussa 4vikkoa lomaa.
- Ilmaisen työntekijä
Suomalaisen ruuan tuottajana, en ole koskaan lomalla koska lomittajia ei saa ja lomaa on vain 22pv vuodessa ja sekin monessa pikkupätkässä ympäri vuotta, yleensä silloin kuin työtä on niin paljon ettei yksin pysty tekee kaikkia eli se siitä lomasta :(
Nauttikaa te kaikki lomistanne ja hyvistä ruuista mitä minä ja muut tuottajat teille tuotamme YHDEN EURON tuntipalkalla ilman lomaa!!!- et,,
syytä minua, minä äänestin ei.
- jty78
Kyllä! kuukauden loma taas odottais, nimittäin huomenna eka päivä ois..! hyvää kesää kaikille..! :P :)
- tuoppi
jes,loma alkaa huomenna satoi tai paistoi loma on aina loma,vuoden kun raataa niin ei se loma pilalla oo vaikkei helteitä oliskaan koko aikaa.
- yhdeksi
viikoksi 30.6, siinä tämän yrittäjän koko vuoden loma. ihan mukavaa, voi jättää työt mielestä hetkeksi! hauskaa lomaa meille kaikille1
- eki 50 v
Olen aloittanut loman toukokuun alussa kun sain veneen veteen, ja taidan olla lomalla ainakin elokuun loppuun. Sitten jos rahat on taas lähes loppu pitäisi kai jotain töitäkin tehdä, ainakin jonkin aikaa. Että sillee.
- sarakerttu
Reilut pari viikkoa lomaa takana, huomenna töihin ja tuntuu mukavalta mennä töihin. Viikon äkkilähtö sopivassa helteessä ulkomailla ja merellä mökkeilyä: tuntuu kuin olisin ollut jo kuukauden lomalla.Uudet ympyrät ja virikkeet saavat loman tuntumaan lomalta. Ja vielä on pari viikkoa jäljellä heinä- elokuun vaihteessa. Kesä on ihanin vuodenaika, ei hellekelien vuoksi vaan valoisuuden ja veneilyn vuoksi :)
- käyh..
Em mää vaa ikinä missää töissä käy. Mää vaa nostan sossunluukulta rahaa, eli mun koko elämä o täyttä lomaa.
- tyylillään
elämässä voi tehdä hyviä ja huonoja valontoja.
- A.II
tyylillään kirjoitti:
elämässä voi tehdä hyviä ja huonoja valontoja.
Voi tehdä vaikka sellaisia valontoja että menee kirjoituskurssille.
- blondi-72hki
alkaa loma heinäkk puolivälissä.
En halunnut aikaisemmin vaan halusin niin että saan viettää aikaa rauhassa lasten kanssa ja viikon haluan olla kotona kun likat menee kouluun.
Saattamassa nuorinta ym - Mikko---80
Vai juhannuksen jälkeen lomalle?
Itse sain pitää ensimmäisen virallisen kesäloman sit vuoden 2003 jälkeen =)
Aloitin lomani toukokuun viimeisellä viikolla ja juhannuksen jälkeen alkaa taas työt, että tällälailla. - kesätöissä
Noh onneksi olkoon teille joilla on kesäloma. Me kesätyöntekijät sotketaan teidän työt sillä aikaa, mutta lisäksi menetämme oman lomamme siinä kun te lomailette. "En ole katkera, mutta kuitenkin" :)
- vaalavaa..
kolme viikkoa sitten loppuu kokonaan:-))))määräaikasuus hoitoalalla..en tee enää tämmöstä pätkäduunia päivääkään.......
- Juhannukselta lomalle
"mutta toisaalta... heinäkuussa on aina kylmä, sataa, ja vesi on kylmää."
Etkö sinä tiedä, että Jaakko heittää kylmän kiven 25.7?- ja mikäs ?
"jaakko heittää kylmän kiven" ??
- Pitäjä
Koska puolen vuoden määräaikainen työsuhteeni alkoi tammikuussa ja päättyy heinäkuussa, pidän talvilomani ja kesälomani nyt heti juhannuksen jälkeen. Minulla on koulupaikka elokuusta alkaen, jos en sitten sitä ennen saa jotain todella hyvää työpaikkaa.
- kesäkuu alus
ja loppuu elokuu pualvälis :)) mm, ihanaa!
- lomailee
aina.
- Lomailija
Tänään minä jään lomalle.
www.bloggen.fi/VeckansTips/ mulla justiin nyt vasta työt alkaa! heti huomenna alkaa tuuraus työt metalli firmassa ja kestää ainakin se kolme viikkoa! kun muut menee lomille niin mä pääsen töihin, muuten oon ollu työttömänä :)
- teuski
nyt se on loma sitte loppu.hitto ois ollu kiva jatkaa tästä lisää lomaa.mutta velvollisuudet kutsuu taas.
- turhautunut kesäsijainen
Oon vuodesta 2004 ollut vaan kesätöissä millon missäkin, joten kesälomasta saa vaan haaveilla. Palkallisesta kesälomasta tai pidemmästä vapaasta yleensäkään olen saanut nauttia viimeksi kesällä 2003. Nyttenkin sijaistan hoitoalalla vuosilomailevia, että reilulta tuntuu. Pidennettyjä viikonloppujakaan ei oikeen myönnetä meille kesäläisille. :/
Ensi vuoden lomailen onneksi kokonaan, niin pääsee kerrankin nauttimaan kesäjutuista rauhassa - vaikka en niin kesäihminen olekaan, mutta on se valoisuus ja tuoksut silti ihania. - Mats
Täällä joku sanoi että on pitänyt lomaa viimeksi vuonna 2003, joku toinen v.2004.Hah! Maajussi kertoi että saa lomaa 22 pv vuodessa. No, minä joka olen vuodesta 1992 pyörittänyt yhden miehen firmaa en ole pitänyt MINKÄÄLAISIA lomia sitten vuoden 1991.Eikä se ole mitään rehvastelua, ei vaan voi pitää! Mun mielestä loma on sellaista aikaa jolloin joku maksaa sulle siitä että saat löhöillä kotona tai rannalla tai missä vaan.Kyllä mäkin joskus olen tekemättä hommiani, noin 10 pv vuodessa mutta ne on rokulipäiviä, ei lomapäiviä. Minulle kun ei kukaan maksa killinkiäkään muusta kuin tehdystä työstä eli jos en tee hommia ei tule rahaakaan ja kun elät kädestä suuhun niin ei ole varaa olla ja makoilla. Vaikka et mitään kuluttaisikaan lomalla niin laskut, lainat ym. on silti hoidettava! Ja kun teet 60 - 100 tuntista työviikkoa niin mahdoton on tehdä esim. viikon töitä sisään ja sitten viikkoa lomailla. Harmittaa välillä vietävästi kun kesä koittaa ja muusta ei puhutakaan kuin lomista ja kaikki hommat on seis, virastot jopa kiinni tai miehitetty yhdellä kesälomasijaisella! Maajussi kertoi nauttivansa euron tuntipalkkaa, onkohan tosiaan näin..? No, itselleni jää kaikkien lakisääteisten kulujen ja firman lainojen jälkeen tuntiliksaksi 3 euroa....Mutta ei se mitään ettei saa koskaan kesälomia, se vituttaa kun ei saa sairaslomaakaan!Meillä kun on kymmenen päivän omavastuu jonka jälkeen vasta alkaa Kela maksaa pientä päivärahaa! Kymmenen vuotta sitten makasin sairaalassa kaks viikkoa,hävisin sinä aikana 6500 mummonmarkkaa! Että semmosta on yrittäminen ellette sattuneet tietää!!!
- lomailija
kolme viikkoa mennyt ja lokakuun alkuun kestää kyllä on kivaa olla kunnon lomalla
- mustapena
En saa kesälomaa ollenkaan koska olen ELÄKKEELLÄ tämä on syrjintää !
- pitkä kuuma kesä
Lomat pidetty ja sillä sipuli! Eipähän tarvi odottaa koko kesää kesän loppumista, jos pitää loman heinäkuun lopusta.
Asioilla puolensa, tärkeintä jotta loma on perheen tai kaverien kanssa mahdollisimman samaan aikaan.
Jos saisi valita pitäisin loman aina viikko ennen juhannusta ja kolme juhannuksen jälkeen.
Tai ihan sama kunhan saa pitää kesä tai heinäkuussa. Pidän lomani aina lokakuussa(lokakuun). Luonto on kauneimmillaan ja kanalinnun metsästys antaa aktiviteettia koko kuukauden hieman keleistä riippuen. Huonoille keleille taas riittää kotihommia.
- lomaa odottava
Aloitan lomani elokuussa, viikolla 34 siis myöhaan mutta niinkuin sanoit, siinnä on hyvät puolensa. Aina olen pitänyt lomani joko heinäkuun lopusta pitkälle elokuuhun, koska aikaisemmin oli lapsien parasta olla sinne asti kun sitten koulut alkoivat.Nyt olen pakon sanelemana siinnä tilanteessa että otan niin myöhään.Ja mieheni loma on samaan aikaan.Kyllä elokuussa voi kaikkea kivaa keksiä,kalastaa ja marjoja poimia.Ei minun mielestä kesä vain keskity kahteen kuukauteen,eikä tarvitse jäädä juhannukselta se on vähän aikaisin.
- greyeyes
Elokuussa myös, viikolla 33.
Silloin on paljon näkemisen, kokemisen ja tekemisen arvoista...kuten matka Ruotsi-Suomi -otteluun ja samalla sukulaisia moikkaamaan Göteborgiin!
- -09-
Mä aloitan kans olosuhteiden pakosta elokuun alussa lomani enkä kyllä niin myöhään haluis pitää, mut totta toisaalta turiset :)
- Nimetön
ja sit alkaa loma. Kuka sitä nyt elokuussa haluaa loman pitää. Silloin on jo kosteaa ja pimeää hyh hyh! Mut tsemppiä syyslomaasi : )
- alkaa
huomenna= 8 vkoa
6 ansaittua ja 2 ommoo lommoo
:-)) - uusi eläkeläinen
alkaa kirjoitti:
huomenna= 8 vkoa
6 ansaittua ja 2 ommoo lommoo
:-))aion lomailla varsinaisesta työstä kesät,talvet,40vee vuorotyössä riittää.
- Kesäloma alkoi jo
heti torstaina!
Neljä viikkoa ihanaa olemista ja rentoutumista :) - ,.,.,.,-
Hymyilen sit ku sä lopettat loman mulla alkaa sitHEH
Mutta sitä ennen pidän heinäkuussa viikon talviloman ja kesä loma alkaa vasta syyskuussa.Ihanaa mennä vielä töihin??? - *elokuu*
Täälläkin odotuttaa kesäloma vielä! Tänä vuonna pidän loman elokuussa, kokonaiset viisi viikkoa. Tässä on se hyvä puoli, että voi fiilistellä pitkään lomallelähtöä. Ja nythän on luvattu elokuuksi hellekuukautta. Kun muut tulevat, me elokuulaiset lähdemme! diudiudiu!!! :)
Eikä sitten muuta kuin ihanaa loman odottelua! - Zatopek77
Allekirjoittanut pitää lomaa Heinäkuun 2 viimeistä viikkoa, jotta pääsee poimimaan maailman parasta marjaa lapin soilta. Viikon syyskuun alkupuolella ja jälleen marjastamaan tällä kertaa puolukkaa. tähän väliin sopisikin katkelma laulusta "Metsän poika tahdon olla sankar jylhän kuusiston", veri vetää jostain syystä lomalla luontoon.
Lopuksi tärkeimpänä mutta ei vähäisimpänä tuo 1 viikko lomaa varastoon. Se vain toimii loistavasti kun saa olla viikon poissa töissä silloin kun oikein alkaa vannepuristamaan päätä, toisin sanoen tulee tunne ettei yksinkertaisesti jaksa enään. Se mitä lomalla tekee on sitten sen ajan murhe. - hoitsu48
Nyt alkaa kesäloma,,ihanaa,,,olen odottanut tätä jo,,,,
- Työtön.
Jos ei oo töitä - ei oo lomaakaan!
- se.
se vasta lomaa on mutta, tulot ovat huonot.
- oon..
ollut jo :-))
- on jonkun
aina vastattava...
- mut onhan ne Yät
tapaaks täältä ketään öisin vai joutuuks sitä sit kitumaan ihan yksin?
- aina kolmeen
En ole tänä vuonna koskaan mennyt ennen kolmea yöllä nukkumaan. Yöllä on rauhallista ja aivot toimii!
- kun vaan
aina kolmeen kirjoitti:
En ole tänä vuonna koskaan mennyt ennen kolmea yöllä nukkumaan. Yöllä on rauhallista ja aivot toimii!
local connection (ylläpito: isdn tai mikä elisa sen nyt onkaan) ei petä kriittisellä hetkellä tai monen yhteyden ollessa auki, jos se sallitaan, yhteissellä sopimuksella
- Nimetön
Tänä vuonna vietän ensimmäisen palkallisen kesäloman. 11v. uraputkea takana ja tähän asti on loma perustunut omaloma periaatteeseen. Nyt sain vakkari sopimuksen.. Loma lokakuussa.
-Ravintola-ala.-- Nimetön
siis loma elokuussa.. muumi-helvetti-sesongin jälkeen. ;)
- 123
Ja sit alkaa loma kello kuus aamulla.
- Lomailija
Hommat toimii niin että kun koulu loppuu ilmoittaudun sosiaalitoimistoon ja vietän 3kk kesälomaa. Jo viides kesä tällä metodilla. Ikätoverit painavat niska limassa töitä koko kesän, mä olen keksinyt paremman keinon.
- Kesälomalainen<3
Mäh Pääsin Jo...2.6.-07,sillä käyn peruskoulua:D
Jossain Ulkomailla Päästiin VASTA JUSSINA:O - jasper78
sit chillaillaan!!! =D
- eli viikko vielä....
....hommii, ja sit lomaillaan heinäkuu, ja itse asiassa oon omassa duunissa hyvin huomannut, että suomalaiset aloittaa nykyään vähän myöhemmin kesälomansa kuin ennen ( ja ainakin haluaisivat aloittaa ) ...suosituin ajankohta kesäloman aloittamiseen on ehkäpä se heinäkuun puoliväli, ei siis enää juhanuus!!
Ja tää on muuten ihan fakta...asioin meinaan vuoden aikana yli 2000 eri yrityksen kaa...
- Mr.Madness
Ei lomaa siis tänä kesänä.. Ehkä ensi kesänä jos työt jatkuu nykyisessä paikassa.. Toivon siin kylmää loppu kesää kaikille lomailioille ;)
- aina/yleensä
tammi-helmikuun....tulevana syksynä joulu-tammi-helmi-ehkä maalis:-)
ja suunta kokoajaksi kaukoitä!- halabazaa
lomani aloitin juhannuksesta kun työkkärin 2kk kestänyt kurssi loppui. lomaillessani toki haen samalla töitä mutta on ihanaa ku aamulla saa nukkua pitkään.
- Urbó
Jurbo
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1722315Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731557Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231017- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42862Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73831Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72790- 100789