Onko kellään kokemuksia tuollaisista.Mitä tuollaisista kannattaisi maksaa.
vw swift royale 600 -95
3
542
Vastaukset
- ajanut 62000 km
Kokemusta on jollakin lailla-
1) onko moottorina 2,4 D ilman turboa?
-- kyseessä on vapaastihengittävä moottori, 5 sylinterinen "audin moottori", myös volvoissa taitaa joskus ollut sama moottori
-- sinä on n. 86 hv, joten ei ole "raketti", mutta vääntävä kylläkin
-- huippunopeus lienee n. 105 km/t ja kuluttaa n. 12 l /100 km
--parempi olisi sellainen malli jossa olisi 2,5 TD moottori - sellaisessa on 102 hv ja sitä moottoria voi myös "lastuttamalla" virkistää
-- hammashihna vaihdettava 90 000 km kohdalla, samalla syytä vaihtaa vesipumppu ja tarkistaa dieselpumpun hihna
-- kuuntele "naputtaako" kone tyhjäkäynnilla ja loppuuko naputus jarrua painamalla; eli anna moottorille kaasua jonkin aikaa ja laske se nopeasti tyhjäkäynnille; jos kuuluu naputusta ja se loppuu jarrua painamalla on kyse jarrutehostimen alipainepumpun kuluneisuudesta -se maksaa 350 € ja on VW:n yksinmyyntitavaraa. Tingi senuusiminen ennenkuin autoa ostat
-- kun lähdet ajamaan VW:llä, nykiikö kytkin? Jos nykii ollenee kyse kytkinasetelman kuluneisuudesta / lasittuneisuudesta. Se olisi hyvä huoltaa; sillä kyllä ajaa mutta pitää "osata lähteä liikkeelle" sopivasti kaasua painamalla ja kytkintä luistattamalla
-- kokeile toimiiko trumatic, jääkaappi, hella, wc
VW on KAPEA sisätiloiltaan joten siinä ei mahdu 2:ta ihmistä kulkemaan yhtä aikaa.
VW:n hinta lienee 20 000 € , eli VW:n nimi maksaa. VW on hyvä ajaa, se ei ole tuuliherkä (vrt Fiat) ja VW on aika matala matkailuautoksi.
Suurimmat puutteet on moottorin TEHOTTOMUUS, kapeus ja melko suuri kulutus tehoon nähden.
Lämmitin lienee 3002 trumatic, ilmaämmitys. Sillä tarkenee kohtalaisesti -15 --20 asteen pakkasessa. Auto onmax 3:n hengen auto, onhan siinä nukkumapaikkoja alkovi 2 kpl, ruokapöytä 2 kpl ja sivusohva 2 kpl mutta käytäntö on 3 hlö:ä. Istumapaikoja 6 kpl ( jos on peräkeittiö ja sivusohva pöytäryhmä asunto-osassa )
Niin, itse olen ajanut 2,4 D moottorilla olevalla VW Caprilla noin 4 vuotta, km lasissa 190 000 ja itse ajanut siihen 62 000km. - vw kallis merkki
Tämän näköisestä autosta lienee kyse.
http://www.motorhoming.eu/VW Swift Royale 550.jpg
Toisessa linkissä on hintatietoa ulkomailla, jossa käytetyt on selvästi suomen hintoja alempia. Pyynnöt suomessa ovat jopa 25 000 euroa luokkaa, voi olla enemmänkin. VW oli eräs kalliimmista matkailuautoista 1995. Yli 250 000 vanhaa markkaa tuolloin. Siitä hinnasta (silloisen uuden hinnasta) vakuutusyhtiö vakuutusmaksun sinulle esittää vähennettynä mahdolliset bonukset ja ikävuosialennuset.
Ulkomailla pyytävät alla olevan sivun esittämän hinnan
http://www.motorhoming.eu/c_class_2.htm
2.4D Automatic, 5 berth motorhome with f.s.h and MOT till may 2006 tax October 2005. Awning, top box and tow bar. Fridge shower oven etc
£14,500.00 ono
Call 07742 963 539 (Mobile) (Lancs.) - maksavat 115 € /kpl
VW:ssä on takana kierrejouset. Ne katkeilevat jostain syystä - ja ovat pirun kalliit. Katkeamista ei ajossa huomaa mutta katsastuksessa pomppauttaa - eikä minkään tarviketorin jouset kelpaa; ne on aivan liian lyhyet ja pehmeät.
VW:n jouset:Samat jouset kuin synkrossa ja siinä "lavamallin transporterissa" -joita on esimerkiksi sähkölaitoksilla.
Jousia ei saa muutoin kuin teettämällä Helsingissä Vallilan takomossa tai sitten ostamalla ne kiskurihintaan VW:n jälleenmyyjältä. Maksavat VW:llä ainakin 115 euroa kpl eikä alennusta tule tippaakaan.
Sikamaista kiskontaa VW:LLÄ. Porukka kulkee "frakki päällä" ja pitäähän se "johtajankin saada kaviaarinsa" leikkeleen päälle - sellainen tuntuma on kun menee VW:n liikkeeseen.
VW on hyvä ajaa mutta kallis jos pitää jotain korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375086- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351639