Tämmöinen 107 kiloinen mieshenkilö on vatänyt 6 tuopppia ajalla klo.11-18.00 ja nyt yöllä 3 pulloa keskistä.
Onko kellään hajuakaan, milloin voin mennä rattiin.
En haluiasi olla vaaraksi muille, enkä menettää korttia
Miten mitat promillet??
6
4036
Vastaukset
- LensG.Hamann
Pysy ihmeessä kotosalla ja juo sitä kaljjaa niin paljo, ettei pariin kuukauteen tie mieli, sitten selvänä aja vaikka yötäpäivää. Mitä sitä aikuinen mies tuommosia kyselee, perskatti.
- dfghj
Yksi ravintolaannos on n. 2 tuntia...siis palaminen.
luulis tommoisen 14 tunnin kuluttua pystyttävä ajamaan - kalle
Vastaus ei ihan ennätä tälle päivälle, mutta voi soveltaa muulloinkin.
Alkoholin palamiselle pitää laskea vähintään 2 tuntia/annos ja nukkua tuommoisen ottamisen jälkeen pitäisi kunnolla ennen kuin harkitsee ajamaan lähtemistä.
Alkoholi alkaa palaa melko heti eli tässä tapauksessa pian ottamisen alun jälkeen jo iltapäivällä.
Kaikki välillä 11-18 otettu alkoholi on poistunut suunnilleen puoleen yöhön mennessä, jos ottaminen on ollut suuunnilleen tasaista (annos tunnin välein).
Yöllä otetut ovat palaneet suunnilleen aamuun mennessä.
Alkoholin puolesta voit todennäköisesti mennä rattiin jo aamulla 9-10 maissa (kysymys klo 3), mutta toinen asia on se, että olet ilmeisesti valvonut kysymyshetkeen asti.
Siispä unta palloon 6-8 tuntia ja ajamaan voit melko hyvillä mielin lähteä puoleen päivään mennessä.- yks vaan
Tuo 2 tuntia per annos pätee 70-kiloiselle miehelle.
Kysyjähän oli hie-man isompi.
No, netistä löytyy parikin pätevää promillelaskuria: päihdelinkki ja lintukoto (harjoitustehtävä: etsi itse).
Itse painan n. 80 kg, ja noiden laskureiden mukaan yhden annoksen palamiseen ei todellakaan mene kahta tuntia.
P.S. Alko on ruvennut myymään jotain promillemittareita. Ilmeisen tarkkoja. Oli tarkin jonkin lehden vertailussa. Oisko ollut iltalehdessä viime viikolla, verrattiin poliisin tarkkuusalkometriin.
P.S. 2. Tietysti tuo 2 tuntia per annos on ihan ookoo laskelma jos haluaa pelata varman päälle. Mutta iso mies kyllä selviää nopeammin. - selvinpäin liikenteessä
yks vaan kirjoitti:
Tuo 2 tuntia per annos pätee 70-kiloiselle miehelle.
Kysyjähän oli hie-man isompi.
No, netistä löytyy parikin pätevää promillelaskuria: päihdelinkki ja lintukoto (harjoitustehtävä: etsi itse).
Itse painan n. 80 kg, ja noiden laskureiden mukaan yhden annoksen palamiseen ei todellakaan mene kahta tuntia.
P.S. Alko on ruvennut myymään jotain promillemittareita. Ilmeisen tarkkoja. Oli tarkin jonkin lehden vertailussa. Oisko ollut iltalehdessä viime viikolla, verrattiin poliisin tarkkuusalkometriin.
P.S. 2. Tietysti tuo 2 tuntia per annos on ihan ookoo laskelma jos haluaa pelata varman päälle. Mutta iso mies kyllä selviää nopeammin.Alkoholi palaa ainakin minulla (185cm/105kg) paljon nopeammin kuin tuo 2h/annos.
Muutama vuosi sitten kesätapahtumassa tuli juotua n. 18 annosta aikavälillä klo 18-02 ja seuraavana päivänä puhalsin nollat jo klo 13. Olo oli kyllä sellainen, että en olisi uskaltanut lähteä liikenteeseen ilman poliisimittarin antamaa nollaa. Enkä kyllä lähtenyt sittenkään, kävin vielä vetäisemässä krapulakebabit ja otin parin tunnin torkut ennen ajoa.
- ~Kaapo~
Lintukoto.netin alkoholilaskuri antaa jonkinlaista osviittaa asiaan:
http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417