Pakettiauton kuljettaja

palkka

Paljonko saat pakettiautonkuljettajana palkkaa? Itsellä n. 1500 e brutto... eihän tällä edes elä. Teenkö liian halvalla, työhön sisältyy kodinkoneiden kuljetusta ja asennusta, eli fyysistä, raskasta työtä.

20

20562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F k

      en tiedä, yhtään, mutta eihän ne paljoa saa,
      kun "jokainen osaa ajaa ja halukaita on runsasti.

      Nykyääntahtoo tulla maahanmuuttajia alalle, eili aina on tulijoita.

      Riippuu myös missä olet, suurissa kaupungeissa paremmin, mutta on myös kalliimpi elää.

      Ehkä kaikialla on hieman pieni palkka, mutta kyllä sitä kaupan alalla on hyvin pikkupalkkaisia.


      Mitä suurempi yritys, voisi olla hieman parempi palkka ja aina voisi siirtyä mahdollisesti muihinkin hommiin.

      • vähän enemmän

        ja varsinkin niille, jotka eivät kuulu ay-liittoihin, koska eivät halua rähisijöitä palvelukseensa.


      • Teet alihinnalla
        vähän enemmän kirjoitti:

        ja varsinkin niille, jotka eivät kuulu ay-liittoihin, koska eivät halua rähisijöitä palvelukseensa.

        Saat liian pientä palkkaa!! Alan miniminipalkka on TES 9,85e/h. Tuota tulisi jokaisen yrittäjän noudattaa. Heh, mutta ei sulla oo hätää, jos ei työnantaja maksa, soita liittoon tai palkkaturvaan. Sieltä saat jälkikäteen jokaikisen pennin mitä työnantaja on kusettanu sulta. Kuljetusalalla on monia rosvoja. Kannattaa liittyä AKT:hen.


    • jj

      minulla brutto 1800€

      • bece79

        pakettiauton kuljettajalle just sopiva! aja kuorma-autoa tai rekkaa niin rupeat saamaan yli 2500euroa
        niin se vaan menee,


      • vikaa
        bece79 kirjoitti:

        pakettiauton kuljettajalle just sopiva! aja kuorma-autoa tai rekkaa niin rupeat saamaan yli 2500euroa
        niin se vaan menee,

        noissa palkoissa nyt on? 1800 Euroa on ihan ok kahden viikon tili. Ainakin minä pärjään sillä joten kuten, en tosin ole autokuski. 2500 Euroa on jo ihan hyvä liksa.


    • pakukuski33

      Saat todellakin liian vähän palkkaa! Itse tienaan bruttona samasta työstä 2500-3000 kuukaudessa. Suosittelisin vaihtamaan työpaikkaa....

      • Kun työläinen lyö!

        Ainako pitäisi vain vaihtaa nöyrästi paikkaa? Minä olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että ei tälläistä palkkahuijjausta saisi koskaan unohtaa ja sulkea kiltisti vielä ovea perässä. Ei nämä työnantajamme koskaan tavoille opi jos ei tälläisiille asiolle mitään tehdä. Laita se pelle kuseen kun kerran on vertaan nenästään kerjännyt! Saatat yllättyä, miten suuriista rahoista onkin ollut kyse. Sitten vain keräät potin ja otat lopputilin! Yksinkertaista ja mikäpä sen mukavempaa kuin jättää se kusiaivo märehtimään, poistuen itse rikkaampana kuin koskaan!

        Kusettaminen ei kannata ja ahneelle kuuluu kamala loppu.


    • weqwe

      Mielestäni liian pieni palkka. Ehkä jos olet aloittelija ja ollut vasta muutaman kuukauden duunissa niin ehkä..
      Mutta alkaisin jo pikkuhiljaa vaatia korotusta. Jo pelkästä kuskina toimimisesta tuo on pieni palkka, saatika että joudut kuskaamaan raskaita laitteita ja vielä asentamaan niitä.

      Jos olet tehokas, kokenut - niin ok palkka olisi 2000€ . 1500€ saattaa menetellä jos se on aloituspalkka mutta kyllä sen pitäisi nousta koeajan jälkeen ainakin 200€.

    • paku kuskiiiii

      siirtykää yövuoroihin duuni helppoa ei ristin sielua liikkeellä. yö lisät just jees teen itse 5-8h/pv ja 5-7/pv viikossa lapaseen jää 2000€ netto

    • 87k

      Aika vaikea vastata tohon, kun et kerro TYÖAIKAA

      Mutta olettaen että teet 8 tuntia päivässä, viitenä päivänä viikossa, niin saat kahta viikkoa kohden (alalla on ylisesti käytössä systeemi, jossa palkkakausi päätyy jokatoinen sunnuntai ja palkka maksetaan jokatoinen perjantai) 952,80€ tuo on siis minimipalkka

      Sitten tietenkin jos on töissä ennen 6:00 saa niiltä tunneilta 20% yölisää, ja jos on töissä viikossa "kuudentena ja/tai seitsemäntenä" päivänä saa näiltä päiviltä 100% lisän, ja luonnollisestikin sunnuntaityöstä saa myös 100%

      Eli jos olet töissä esim ma-pe niin saat lauantailta100% lisää ja sunnuntailta 200% lisää, mutta jos sulla on esim keskiviikko vapaata, et saa lauantailta mitään lisää, koska se on vasta "viides" työpäivä viikolla

      Sitten tietenkin jotkut yritykset maksaa eriksene jonkun sentin lisiä esim asiaakaskäynnistä, viedyistä kappaleista, kilometreistä yms, mutta ne on ihan firmakohtaisia, esim Hemmon kuljetus maksaa lisäksi kilometrikohtaisen korvauksen, laatikkokohtaisen korvauksetn, sekä korvauksen jokaisesta käynnistä

    • uyi9787

      Tessin mukaan pakettiauton kuljettaja alle 4-vuoden työkokemuksella tienaa 12,22€ tunnilta.

    • kuljettaja1

      http://www.akt.fi/fi/tyoehtosopimukset
      Tuolta voit käydä kattomassa millasta liksaa sulle kuuluu. Riippuu tottakai siitä että onko teillä ylipäätänsä työehtosopimusta teidän työpaikalla. Tiedän kavereita jotka tienaa lähelle 3000e/kk ja sit sellasia jotka tienaa vain 1400e/kk.

      • qeghj

        Saatko jotain kiksejä lähes 6 vuotta vanhoja juttuja kommentoimalla?


      • Kelpais mulle

        Voisin lähteä jo tuolla 1400€/kk jos vaan jostain paikka löytyy.... kyllä se aina kelarahat voittaa!


    • ratti reiska

      Kannattaa pyytää palkan korotusta ehdottomasti koska itse ajoin paketti autoa itellä ja dhl paketti lähettinä lika oli vuokra firma kautta parempi. 13.72e tunti tosin ajan pakua ennenkin kokemusta ratista 4 vuotta. .. plus tuohon liksaa päälle sai ajaa kotii ym firma laskuun plus ruoka korvaus pvä kohde 9e

    • paku kuski09420940

      Oma palkkani on nyt 2620 brutto. Ajan lääke tukkufirman pakua.

    • huono pallkka

      12,64 euroa/tunti pakua

      vien palmian aterioita vanhuksille

    • uusi työ

      900€ jää sulle kätee kannattais ettii uus työ

    • 30veevantaa

      No onpa huono. Ite varastoalalla Akt tes.
      10% neuvottelun päälle.
      Bruttopalkka n. 2700ekk.
      Aamu 7-15 ja ilta 12-20. Liukama on. 1vklsta saa noin vähän vajaa 600e lisää. Silloin tällöin tarjolla.

      Mut haluan ratin taakse..
      Hmm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe