Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi naiset eroavat?

.?..

Tilastollinen totuushan on se, että naiset ovat enemmistönä erojen haluajista.

Voisiko johtua siitä, että kun nainen kasvaa henkisesti jatkuvasti, niin mies jämähtää sille 20 vuotiaan tasolle? Sanotaanhan sitä, että nainen on monelle miehelleen äiti ja jotkut miehetkin kutsuvat vaimojaan mammoiksi yms ja sanotaan myös, että miehet ovat ikuisia pikkupoikia.

39

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhgrtt

      tosin naisen henkisen kehityksen huippu ei ole kovin kummoinen, ehkä n. 15-vuotiaan pojan tasolle päästään 60-70 -vuotiaana.

      • miehet...

        sitten pedofiilejä?


    • Onkos se sitten ihme, että erotaan jos nainen pyrkii miehensä äidiksi? Minä en tosin tällaista kasvuprosessia menisi henkiseksi kasvuksi kutsumaan. Suhteen surmaksi ennemminkin.

      • .....

        mies pyrkii etsimään itselleen uutta äitiä, näinhän se useimmiten taitaa mennäkin.


      • ..... kirjoitti:

        mies pyrkii etsimään itselleen uutta äitiä, näinhän se useimmiten taitaa mennäkin.

        Naisilla on usein niin voimakas hoivavieltti, ettei miehen tarvitse kummemmin pyrkiä pikkupojan rooliin. Naiset omasta vapaasta tahdostaan ajatutuvat kotipiiaksi vain huomatakseen, ettei se olekaan sitä, mitä he elämältään halusivat.

        Sitä minä tässä kuviossa vain ihmettelen, että miten joku voi haluta eroottista iloittelua tällaisessa äiti-poika-suhteessa. Tai ehkei niihin seksi kuulukaan...


      • sä...
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Naisilla on usein niin voimakas hoivavieltti, ettei miehen tarvitse kummemmin pyrkiä pikkupojan rooliin. Naiset omasta vapaasta tahdostaan ajatutuvat kotipiiaksi vain huomatakseen, ettei se olekaan sitä, mitä he elämältään halusivat.

        Sitä minä tässä kuviossa vain ihmettelen, että miten joku voi haluta eroottista iloittelua tällaisessa äiti-poika-suhteessa. Tai ehkei niihin seksi kuulukaan...

        oikeesti ajattelet, vai haluisit asioitten olevan noin? Siis toi hoivaviettihommeli. Jos se meinaan on joku vietti naisilla, niin mihin hittoon se sitten katoaisi? Väitän, että tilanteeseen ajaudutaan, ja ... no niin. röh, röh. Anna, anna, tuo, tuo - painu vittuun sika, moi.

        Mikä ihmeen muusta eläinkunnasta poikkeava hoivavietti naisella muka olisi aikuista miestä kohtaan?


      • sä... kirjoitti:

        oikeesti ajattelet, vai haluisit asioitten olevan noin? Siis toi hoivaviettihommeli. Jos se meinaan on joku vietti naisilla, niin mihin hittoon se sitten katoaisi? Väitän, että tilanteeseen ajaudutaan, ja ... no niin. röh, röh. Anna, anna, tuo, tuo - painu vittuun sika, moi.

        Mikä ihmeen muusta eläinkunnasta poikkeava hoivavietti naisella muka olisi aikuista miestä kohtaan?

        Tokihan minä tapani mukaan vähän kärjistin, mutta pääpiirteittäin ajattelen niin kuin kirjoitin. Nainen odottaa hoivaamalla muuttavansa miehen mieleisekseen ja saavan palkkioksi miehen arvostusta ja vastapalveluksia. Kun näin ei tapahdukaan, nainen katkeroituu.

        Miksi muuten luulet näitä renttujen rakastajia ja kuoliaaksiymmärtäjiä sikiävän?

        Ai niin, minä en henkilökohtaisesti todellakaan halua kotipiikaa. Siinähän ajautuu huutolaispojan asemaan omassa kodissaan ja se ei sovi minun ruumiinrakenteelleni laisinkaan.


      • tässä sun
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Tokihan minä tapani mukaan vähän kärjistin, mutta pääpiirteittäin ajattelen niin kuin kirjoitin. Nainen odottaa hoivaamalla muuttavansa miehen mieleisekseen ja saavan palkkioksi miehen arvostusta ja vastapalveluksia. Kun näin ei tapahdukaan, nainen katkeroituu.

        Miksi muuten luulet näitä renttujen rakastajia ja kuoliaaksiymmärtäjiä sikiävän?

        Ai niin, minä en henkilökohtaisesti todellakaan halua kotipiikaa. Siinähän ajautuu huutolaispojan asemaan omassa kodissaan ja se ei sovi minun ruumiinrakenteelleni laisinkaan.

        ajatuksessa on se, ettet tajua sitä, että naisetkin voivat olla täysiä renttuja ja kusipäitä. Ei naiset ole kaikki samasta puusta veistettyjä hyvää tarkoittavia ihmisiä. Taitaa olla aika yleinen ajatusmalli miesten mielissä.


      • tässä sun kirjoitti:

        ajatuksessa on se, ettet tajua sitä, että naisetkin voivat olla täysiä renttuja ja kusipäitä. Ei naiset ole kaikki samasta puusta veistettyjä hyvää tarkoittavia ihmisiä. Taitaa olla aika yleinen ajatusmalli miesten mielissä.

        No niinpä voivat. Naisrenttuja vain on luullakseni paljon vähemmän kuin miesrenttuja.


    • Pöpilisti

      Miehet kulkevat omia polkujaan ja aika usein nainen on kotosalla pakostakin paljon. Miehille riittää kun palvelu pelaa, mutta naisellapa tulee
      mitta täyteen kun tajuaa, että eihän tämä sitä
      elämää ole jota haluan jatkaa. Usein näin, mutta onhan sitten näitä "lentoemäntiäkin" joille ei
      riitä yksi mies ja arki ollenkaan!

    • <Mies29>

      Luulen että syystä tai toisesta status quo ei vain yksinkertaisesti ikinä riitä naiselle. Mies pysyy paljon helpommin tyytyväisenä. Kolikon toinen puoli on se, että kun vähään tyytyvä mies meneekin pois tasapainosta, voi alkaa syöksykierre (alkoholistit yms).

      • status quo

        Siitähän tossa aloituksessa oli kyse, mies jämähtää ja nainen kehittyy. Mitä muuta siitä voi seurata kuin ero?


      • uteliaisuus.
        status quo kirjoitti:

        Siitähän tossa aloituksessa oli kyse, mies jämähtää ja nainen kehittyy. Mitä muuta siitä voi seurata kuin ero?

        Miten naiset kehittyy? Se miten suurin osa miehistä jämähtää on kyllä tiedossa. Sitä ei tarvitse kertoa. Ainoastaan miten naiset kehittyy ja missä niihin kehittyneisiin naisiin voi törmätä?


      • ne kehittyy
        uteliaisuus. kirjoitti:

        Miten naiset kehittyy? Se miten suurin osa miehistä jämähtää on kyllä tiedossa. Sitä ei tarvitse kertoa. Ainoastaan miten naiset kehittyy ja missä niihin kehittyneisiin naisiin voi törmätä?

        siinä kun hoivaavat miehiä. Vähän niinkuin lapsi on lapsi ja aikuinen oppii vastuuta elämästään. Sitten monet naiset kokemukseni mukaan pyrkivät ihan tietoisesti kehittämään itseään, esimerkiksi lukemalla kirjoja ja käymällä vaikka avoimen yliopiston kursseja ym. Mies taas.. no niin, lähikuppila, nakit ja muusi, koko loppuelämä ja se mikä on kerran päätetty, se kans sit pitää, perkele.


      • sekin yksi
        ne kehittyy kirjoitti:

        siinä kun hoivaavat miehiä. Vähän niinkuin lapsi on lapsi ja aikuinen oppii vastuuta elämästään. Sitten monet naiset kokemukseni mukaan pyrkivät ihan tietoisesti kehittämään itseään, esimerkiksi lukemalla kirjoja ja käymällä vaikka avoimen yliopiston kursseja ym. Mies taas.. no niin, lähikuppila, nakit ja muusi, koko loppuelämä ja se mikä on kerran päätetty, se kans sit pitää, perkele.

        tapa. Mutta eikö se hoivaamisen vietti ole kaikilla elävillä naarailla sisäänrakennettu ominaisuus? En tiedä. Luulisin ainakin. Onko se sitten kehitystä, että ottaa käyttöön sen mikä on sisällä odottamassa? Tiedä sitä. En lähde arvioimaan.

        Olen kyllä tavannut muutaman henkisesti aika kehittyneen naisen. En kiistä heidän olemassaoloa. Siinä on vaan yksi mutta. He ovat olleet lähempänä viiskymppistä kuin neljäkymppistä. Varmasti on nuorempiakin. En yhtään epäile sitä. On tällekin palstalle kirjoittanut muutama kehittyneempi ja nuori(?) yksilö. Se on kyllä mukava huomata. Tosiasia on kuitenkin se, ettei se henkinen kehitys ole mielestäni kovin sukupuolisidonnaista. Paskan määrä kun on kuitenkin vakio...


      • mulle
        sekin yksi kirjoitti:

        tapa. Mutta eikö se hoivaamisen vietti ole kaikilla elävillä naarailla sisäänrakennettu ominaisuus? En tiedä. Luulisin ainakin. Onko se sitten kehitystä, että ottaa käyttöön sen mikä on sisällä odottamassa? Tiedä sitä. En lähde arvioimaan.

        Olen kyllä tavannut muutaman henkisesti aika kehittyneen naisen. En kiistä heidän olemassaoloa. Siinä on vaan yksi mutta. He ovat olleet lähempänä viiskymppistä kuin neljäkymppistä. Varmasti on nuorempiakin. En yhtään epäile sitä. On tällekin palstalle kirjoittanut muutama kehittyneempi ja nuori(?) yksilö. Se on kyllä mukava huomata. Tosiasia on kuitenkin se, ettei se henkinen kehitys ole mielestäni kovin sukupuolisidonnaista. Paskan määrä kun on kuitenkin vakio...

        yksikin naaras eläinkunnasta, joka passaa tai hoivaa täyskasvuista urosta?


      • mut nauramaan.
        mulle kirjoitti:

        yksikin naaras eläinkunnasta, joka passaa tai hoivaa täyskasvuista urosta?

        Kiitos siitä. Totta. Eihän niitä ole. On vieteltäviä ja viettelijöitä. Kysymys kuuluukin, että miksi aikuiset naiset sitten tietoisesti pyrkii hoivaamaan aikuista miestä? Eikö silloin ole kumpikin mies ja nainen kehityksessä ihan lapsenkengissä? Mies siksi, että haluaa tulla hoivatuksi ja nainen koska haluaa hoivata?


      • Quark
        ne kehittyy kirjoitti:

        siinä kun hoivaavat miehiä. Vähän niinkuin lapsi on lapsi ja aikuinen oppii vastuuta elämästään. Sitten monet naiset kokemukseni mukaan pyrkivät ihan tietoisesti kehittämään itseään, esimerkiksi lukemalla kirjoja ja käymällä vaikka avoimen yliopiston kursseja ym. Mies taas.. no niin, lähikuppila, nakit ja muusi, koko loppuelämä ja se mikä on kerran päätetty, se kans sit pitää, perkele.

        se on sillä tavalla todellisuudessa että vaikka kuinka opiskelisi witgensteinia, tabermannia ja ruuanlaittoa, niin aina kehittyy väärällä tavalla, ja joku komeampi uros viehättää enemmän....


      • naaraat
        mulle kirjoitti:

        yksikin naaras eläinkunnasta, joka passaa tai hoivaa täyskasvuista urosta?

        metsästävät saaliin , josta urosleijona eli lauman johtaja saa syödä ensimmäisenä mahansa täyteen, minkä jälkeen on naaraiden ja pentujen vuoro.
        Tosin tämä urosleijona suojelee laumaa ja sen pentuja vierailta uroksilta, jotka lauman vallatessaan tappavat kaikki entisen johtajauroksen pennut.
        No, tuo tavallaan on maksu suojelusta, ei varsinaista passaamista...


      • monenlaisia
        naaraat kirjoitti:

        metsästävät saaliin , josta urosleijona eli lauman johtaja saa syödä ensimmäisenä mahansa täyteen, minkä jälkeen on naaraiden ja pentujen vuoro.
        Tosin tämä urosleijona suojelee laumaa ja sen pentuja vierailta uroksilta, jotka lauman vallatessaan tappavat kaikki entisen johtajauroksen pennut.
        No, tuo tavallaan on maksu suojelusta, ei varsinaista passaamista...

        Naarasleijonat siis elättävät urosleijonia ja palkkioksi urokset antavat naaraille seksuaalisia palveluja. urosleijonat sitten nahistelevat keskenään siitä, ketkä pääsevät naaraitten elätettäviksi. :-)


      • roskaa
        mut nauramaan. kirjoitti:

        Kiitos siitä. Totta. Eihän niitä ole. On vieteltäviä ja viettelijöitä. Kysymys kuuluukin, että miksi aikuiset naiset sitten tietoisesti pyrkii hoivaamaan aikuista miestä? Eikö silloin ole kumpikin mies ja nainen kehityksessä ihan lapsenkengissä? Mies siksi, että haluaa tulla hoivatuksi ja nainen koska haluaa hoivata?

        koko juttu. Kulttuurin sanelemaa paskaa ja miesuskonnot ovat olleet hyvin vahvasti sanelemassa näistä rooleista, jotka tänäkin päivänä vaikuttavat. Vieläkin tosiaan, niin uskomatonta kuin se on. Naiset saatana hiljaa seurakunnassa ja mies on perheen elättäjä jne. Ja tietysti huorittelut. Se on niitä pieniä juttuja, ei niitä edes miehet tajua. Ehkä.

        Lyhyt ajanjakso ihmisen historiassa, tämä miesten ylivalta, mutta siitähän ei haluttaisi luopua.


      • on..
        Quark kirjoitti:

        se on sillä tavalla todellisuudessa että vaikka kuinka opiskelisi witgensteinia, tabermannia ja ruuanlaittoa, niin aina kehittyy väärällä tavalla, ja joku komeampi uros viehättää enemmän....

        ainakin ihan pyllystä koko hemmo.

        Tottakai komeampi viehättää, onko se jotenkin erilailla miesten keskuudessa? Eri juttu sitten, kuinka pitkälle se vie.


      • pahaa on
        roskaa kirjoitti:

        koko juttu. Kulttuurin sanelemaa paskaa ja miesuskonnot ovat olleet hyvin vahvasti sanelemassa näistä rooleista, jotka tänäkin päivänä vaikuttavat. Vieläkin tosiaan, niin uskomatonta kuin se on. Naiset saatana hiljaa seurakunnassa ja mies on perheen elättäjä jne. Ja tietysti huorittelut. Se on niitä pieniä juttuja, ei niitä edes miehet tajua. Ehkä.

        Lyhyt ajanjakso ihmisen historiassa, tämä miesten ylivalta, mutta siitähän ei haluttaisi luopua.

        olla nainen? Tai mies? En tiedä. Onko siinä edes mitään pahaa? Tai olisiko pahaa kun yrittää olla jotain mitä ei ole? Mies kun ei ole nainen ja nainen ei ole mies. Ihmiset kun puhuu olevan jotain niin se on vielä silloin toivomisen asteella. Silloin kun joku ihminen todella on jokin, se lakkaa puhumusta siitä ja on. On vaan. Olemus puhuu silloin puolestaan.

        Ja vallasta vielä. Kun ei vielä osaa hallita edes itseään, ei ole mitään mahdollisuutta hallita isompiakaan kokonaisuuksia. Tai voihan sitä yrittää. Lopputulos on monessa paikassa nähtävissä. Eikä ole sekään sukupuolesta kiinni.


      • <Mies29>
        ne kehittyy kirjoitti:

        siinä kun hoivaavat miehiä. Vähän niinkuin lapsi on lapsi ja aikuinen oppii vastuuta elämästään. Sitten monet naiset kokemukseni mukaan pyrkivät ihan tietoisesti kehittämään itseään, esimerkiksi lukemalla kirjoja ja käymällä vaikka avoimen yliopiston kursseja ym. Mies taas.. no niin, lähikuppila, nakit ja muusi, koko loppuelämä ja se mikä on kerran päätetty, se kans sit pitää, perkele.

        "Sitten monet naiset kokemukseni mukaan pyrkivät ihan tietoisesti kehittämään itseään, esimerkiksi lukemalla kirjoja ja käymällä vaikka avoimen yliopiston kursseja ym."

        Jos lähdetään tietopohjia vertailemaan, niin kyllä tuntemistani keski-ikäisistä pariskunnista miehellä on lähes poikkeuksetta laajemmat tiedot melkein miltä tahansa aihealueelta, paitsi taiteesta, kulttuurista ja hömpästä.

        Mutta ehkä tuossa on joku punainen lanka.


    • ennenvanhaan

      joo ne tyhmät jälkeenjääneet tyypit ne jää 10 vuotian tasolle haluaa jopa olla aikuisen näköisiä pikkupoikia.

      Mutta,ei kukaan nainen tuollaista tyyppiä huoli ja kauan jaksa katsoa.
      Ei naiset enää halua muutenkaan alkaa passaa /hoitaa silittää sen tyypin rättejä jne jne.

      Tuo on niin vanhanaikaista,oikea mies hoitaa ktllä itsensä vaikka naimisissa on.

    • Selvä juttu

      Pitäähän se rahastaminen jossain vaiheessa suorittaa. Avioerossa nimittäin toimitetaan omaisuuden osittaminen ja siinä yleensä mies joutuu maksamaan naiselle isot korvaukset. Sitten vaan seuraavaa ukkoa etsimään!

      • sengreen

        Korvausta hukkaan heitetyistä vuosista?


      • hyvin kuuluu

        Tahdoit siis kertoa, että miehet ovat idiootteja.


    • adrianleewerkuhn1

      Olettamus, että nainen kasvaa "henkisesti jatkuvasti" on suoraan ja kääntäenkin verrannollinen siihen, että nainen myös rupsahtaa heti kahdenkymmenenviiden ikävuoden rajapyykin ylitettyään.

      Miehellä henkinen taantuminen taas aiheuttaa ns. "Dorian Gray-ilmiön": Myös fyysinen vanheneminen pysähtyy kuin (Kiinan)muuriin ja potenssi vaan virkistyy...

      • hauskin

        satu aikoihin! Ai potenssikin oikein virkistyy..:D


      • ne mitään

        nuorene, kuhan jämähtävät. Rupsahtavat siinä missä naisetkin, mutta jämähtävät.

        En mä tiedä mistä ilmiöistä höpiset, mutta faktahan on se, että miesten vaihdevuosien ilmetessä se potenssikin lopahtaa.


      • adrianleewerkuhulle

        Myös fyysinen vanheneminen pysähtyy kuin (Kiinan)muuriin ja potenssi vaan virkistyy... "

        tuo ei ole totta.

        miehen potenssi vähenee lujaa vauhtia 20 vuoden jälkeen.

        naisilla se sen siaan lisäntyy heh heh heeee!


        ja miehen kikkelillä alkaa tulla vaikeuksia heti kun ylitätte itse 25 v belive it.


      • nelkeet
        adrianleewerkuhulle kirjoitti:

        Myös fyysinen vanheneminen pysähtyy kuin (Kiinan)muuriin ja potenssi vaan virkistyy... "

        tuo ei ole totta.

        miehen potenssi vähenee lujaa vauhtia 20 vuoden jälkeen.

        naisilla se sen siaan lisäntyy heh heh heeee!


        ja miehen kikkelillä alkaa tulla vaikeuksia heti kun ylitätte itse 25 v belive it.

        kun varasin hyvää pokea :)

        Potenssin väheneminen on mielestäni suorassa yhteydessä naisen rupsahtamiseen ettäs siitäs saitte


      • Mies1112
        adrianleewerkuhulle kirjoitti:

        Myös fyysinen vanheneminen pysähtyy kuin (Kiinan)muuriin ja potenssi vaan virkistyy... "

        tuo ei ole totta.

        miehen potenssi vähenee lujaa vauhtia 20 vuoden jälkeen.

        naisilla se sen siaan lisäntyy heh heh heeee!


        ja miehen kikkelillä alkaa tulla vaikeuksia heti kun ylitätte itse 25 v belive it.

        "miehen potenssi vähenee lujaa vauhtia 20 vuoden jälkeen. "

        Niin tekee. 20-vuotiaana pystyi hoitamaan hommat jopa melkoisessa kännissä.


    • tämä nainen

      Tämä nainen ainakin erosi siksi että mies ei halunnut kehittää itseään, suhdettamme, kotiaan, ei mitään, kaikki olisi ollut hyvin niin kuin oli. Ei myöskään halunnut tehdä yhtään mitään yhdessä, käydä tuulettumassa eri menoissa, harrastaa mitään, ei yksin eikä yhdessä, ei niin paljon että kävelylle lähteä. Hän unohti myös kaikki pienet hellyydenosoitukset, huomionannot, huomaavaisuuden, kaiken mikä saa naisen tuntemaan naiseksi, pidetyksi, rakastetuksi, halutuksi. Ei minkäänlaista keskustelua kotonamme, ei koskaan avautunut ja kertonut ajatuksistaan, ei pahemmin ollut kiinnostunut minun ajatuksistani. Oli tyytyväinen kun sai vapaa-aikansa maata sohvalla TV:tä tyhjin silmin tuijottaen. Ja sitten vielä odotti että minä olisin hoitanut kaikki hoidettavat asiat, jopa tilannut hammaslääkäriin ajan hänelle, isolle miehelle. Minä sitten ihan päinvastoin, aktiivinen, kehityksen haluinen kaikilla alueilla jne. Eihän se niinkun sitten enää sujunut, pakko oli lähteä omille teilleen kun ei jaksanut raasua katsella siinä sohvalla.

    • la.ra

      kynnys on naisella alhaisempi, koska nainen ei tarvitse toista selvitäkseen, eikä siis tarvitse uutta kalaa koukkuun tehdäkseen ratkaisunsa. Naiselle kulissit eivät ole niin tärkeitä kuin miehelle.

      Tämä on karkea yleistys, eikä todellakaan koske kaikkia ihmisiä, enemmistöstä puhumattakaan.

    • naisilla on

      paljos suurempia unelmia suhteesta. Suhteen pitää myös jatkuvasti kehittyä ja tarjota uusia virikkeitä. Jos mies ottaa asiat sellaisenaan, eikä naisen mielestä edes pyri viemään juttua jatkuvasti eteenpäin, niin monoa tulee. Mies on paljon realistisempi ja ottaa helpommin sen mitä saa, koska mies joutuu oikeasti näkemään myös vaivaa naisten liehittelyyn, eikä silti ole mitään taetta paremmasta. Ei se ole vaan sen arvoista ja mikäs siinä kun seksiäkin riittää ja talous saattaa jopa pyöriä vähän paremmin naisen tilipussin ansiosta.

      • totta...

        naisille kaikki on tehty aivan liian helpoksi tässä maailmassa


    • Anonyymi

      Individualismi ja hedonismi minä keskeisyys lojaalisuuden puute ja moraalinen rappio

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe