Hei! Minulle kävi työtapaturma. Olen käynyt lääkärissä ja täyttänyt tarvittavat paperit jne. Nyt kysymykseni koskeekin palkkaa. Saanko sairausajalta myös lisät? Normaalilta saikeltahan ei saa, mutta kun kyseessä on työtapaturma. Ravintola-alalla olen, mutta TES:issä ei ollut mitään mainintaa asiasta enkä ole netistä löytänyt muutenkaan..
sairausajan palkka
8
3442
Vastaukset
- kysymykseen
Moikka! Ei saa lisiä, sairasloma-ajan palkka tulee maksetaan keskituntiansion mukaan (kta)
- ap.
Mihin perustat tuon tietosi? Ihan sillä jänkkään että itse olen kuullut päinvastaista.. Ravintola-alallahan ei normaaliakaan saikkea makseta kta:n mukaan vaan saikelta saa ainoastaan perustuntipalkan (olen siis osa-aikainen tuntipalkkainen henkilö).
- palkanlaskija
ravintola-alan tessin mukaan maksetaan normaali tuntipalkka sovituilta työvuoroilta, ei lisiä. Ei siis kta:n mukaan. Työtapaturma maksetaan samalla tavalla kuin "normaali" sairaslomakin.
- Nimimerkki
Se, ettei ravintola-alalla makseta KTA:n mukaan, ei tarkoita sitä etteikö sitä muilla aloilla makseta.
Omalakohdalla, kun sattui työtapaturma, niin sairauspäiviltä maksettiin korvaus KTA:n mukaan, eikä perustuntipalkan mukaan. - sama palkanlaskija
Nimimerkki kirjoitti:
Se, ettei ravintola-alalla makseta KTA:n mukaan, ei tarkoita sitä etteikö sitä muilla aloilla makseta.
Omalakohdalla, kun sattui työtapaturma, niin sairauspäiviltä maksettiin korvaus KTA:n mukaan, eikä perustuntipalkan mukaan.ei tietenkään tarkoita, mutta kysyttiin nimenomaan ravintola-alan käytäntöä.
- martzi82
kaaduin ja meni nilkka,tuli 7vk saikkua,miten pitkältä ajalta sairaslomalla saa palkkaa ravintola alalla
- poissa_joskus
Jos se on työtapaturma, niin yleensä maksetaan kta:n mukaan palkkaa. Vakuutusyhtiöstä riippuen voi palkanmaksu loppua jonkin kuukauden sisällä. Kannattaa hakea lääkäriltä b-todistusta(maksaa 30€) työnantajalle, silloin kela korvaa pidempi aikaisen poissaolon työnantajalle ja työntekijän palkanmaksu jatkuu jopa vuoden. Syyt poissaoloon vaan tarvitsevat olla hyväksyttävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654650Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232230Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761781Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951272
- 471159