Pohdintoja Kadotuksesta

hellarineiti

Juhannuksena minua puhututti tämä asia: Mitä Raamattu opettaa Helvetistä?

Olin sukulaisten luona Juhannuksen vietossa, he eivät ole uskovaisia. Emäntä kuitenkin otti uskon asiat puheeksi pienimuotoisesti ja sanoi, ettei usko helvetin olemassa oloon. Minä sitten kaivelemaan Raamatusta kertomusta Lasaruksesta ja etsien, mitä muuta Raamattu opettaa helvetistä. Aika hiljaiseksi menin kuitenkin, kun niin huonosti tämän osa-alueen tunnen. "Rikas mies" joutui Tuonelaan. Mikä on Tuonela?

Toki olisin voinut toistaa puhujien sanoja, mutta halusin kuitenkin löytää tiedon Jumalan sanasta. Jumalahan lupaa, että Jeesuksen tähden meillä on mahdollisuus iankaikkiseen elämään taivaan Kodissa. Vaikka Adam ja Eeva saivatkin rangaistuksen synnistään, joka oli kuolema.

Onko kuolema (lopullinen loppu eli kadotus eli lopullinen ero Jumalasta) "vaihtoehto" iankaikkiselle elämälle Taivaassa? Vai olisiko sielunvihollinen kyennyt luomaan "oman" iankaikkisuuden eli helvetin eli Kadotuksen?    

10

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.K.

      Jos tutkit Raamattua, niin huomaat, että juuri Jeesus puhui helvetistä.
      Tulkinnat tuonelasta ja paratiisista vaihtelevat, mutta kristinuskossa tuonelaa pidetään eräänlaisena "helvetin esikartanona", jossa kadotetut odottavat lopullista tuomiota.
      Siis tuonelasta ei ole paluuta, vaan se on lopullinen.

      Kristinuskon mukaan ratkaisu -joko hyväksyä Jumalan pelastussuunnitelma, tai hyljätä se- täytyy ihmisen tehdä tässä ajassa.
      Kuoleman jälkeen ei enää ratkaisuja voi tehdä, vaan ajassa tehty ratkaisu on lopullinen.

      • ekivaari

        et Jumalan sanaa:

        1. Sam. 2:6
        Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja TUO YLÖS JÄLLEEN.

        Ilm. 20:13
        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN"

        Filippiläiskirje 2
        10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA ovat, että niitten, jotka MAAN PÄÄLLÄ ovat, ja niitten, jotka MAAN ALLA OVAT,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

        Jes. 45:23
        "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman."

        Eivät tuomitut tarvitse mitään tunnustaa ei valoja vannoa! Armahdetut ja virkaansa asetetut vannovat uskollisuuttaan!


      • tulkintasi?
        ekivaari kirjoitti:

        et Jumalan sanaa:

        1. Sam. 2:6
        Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja TUO YLÖS JÄLLEEN.

        Ilm. 20:13
        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN"

        Filippiläiskirje 2
        10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA ovat, että niitten, jotka MAAN PÄÄLLÄ ovat, ja niitten, jotka MAAN ALLA OVAT,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

        Jes. 45:23
        "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman."

        Eivät tuomitut tarvitse mitään tunnustaa ei valoja vannoa! Armahdetut ja virkaansa asetetut vannovat uskollisuuttaan!

        Mikä se Tuonela sitten on? Millä perusteella sinne joutuu/pääsee?


      • tulkintasi? kirjoitti:

        Mikä se Tuonela sitten on? Millä perusteella sinne joutuu/pääsee?

        olotila, jossa ollaan irti lihallisesta ruumiista. Se on käänteinen aineelliseen tilaan verraten. (Mikä ihmisille on korkeata, se on Jumalalle alhaista) Aineellisessa ruumiissa meidän "muistinäkömme" on taaksepäin, näemme eli muistamme menneitä. Hengen olotilassa näemme eteenpäin, eli tulevaisia:

        Ilmestyskirja 4
        1 "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "NOUSE YLÖS TÄNNE, NIIN MINÄ NÄYTÄN SINULLE, MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA".
        2 Ja kohta minä olin HENGESSÄ. Ja katso, (NÄIN ETTÄ) taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja."

        Tuonelassa ihminen näkee tulevat tuomionsa, ilonsa aiheet ja tulevat kärsimyksensä!


    • hanki tietoa muualta

      muuta, kuin taikauskoisuutta.

      • luulisin...

        Miten voin vakuuttua, että se "muualta" hankittu tieto on absoluuttista totuutta?


    • Selittäjä

      Lue Matteuksen evankeliumi ja Ilmestyskirjan viimeiset luvut niin olet paljon viisaampi.
      Helvetti on lopullinen tulijärvi ja ikuinen kadotus. Se ei lopu koskaan eikä sieltä päästä pois.

      Ei uskoon tulla että saisi paremman elämän, vaan että saisi synnit anteeksi ja taivaspaikan Jumalan luona. Sekään ei lopu koskaan, ihana autuus Jeesuksen seurassa.

      Olet ollut 8 vuotta uskossa ja miksi yleensä tulit uskoon? Hieno tietenkin että olet uskossa, mutta joka laittaa Kristukseen toivonsa maallisen elämän ajaksi, on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi, sanoo Raamattu.

      • hellarineiti

        koska koin olevani syntinen ja tarvitsin uskoon tuloa (Jeesusta)päästäkseni syntitaakastani vapaaksi. Toki uskoni päämäärä on iankaikkinen elämä Jumalan luona Taivaassa. Täällä maanpäällä elämä onkin usein vain Taivaskaipuuta.

        Minua huolestuttaa ne sielut, jotka Kadotukseen joutuvat. Olen nähnyt sekä tervettä että sairasta uskonnollisuutta, henkisesti vahvoja että heikkoja ihmisiä. Joskus säälin tunteeni ei jaksa uskoa ikuiseen kadotukseen kenenkään kohdalla. Niin monta uskosta osatonta ystävääni, rukouksistani huolimatta, on lähetynyt pois tästä ajasta.

        Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään...


      • hellarineiti kirjoitti:

        koska koin olevani syntinen ja tarvitsin uskoon tuloa (Jeesusta)päästäkseni syntitaakastani vapaaksi. Toki uskoni päämäärä on iankaikkinen elämä Jumalan luona Taivaassa. Täällä maanpäällä elämä onkin usein vain Taivaskaipuuta.

        Minua huolestuttaa ne sielut, jotka Kadotukseen joutuvat. Olen nähnyt sekä tervettä että sairasta uskonnollisuutta, henkisesti vahvoja että heikkoja ihmisiä. Joskus säälin tunteeni ei jaksa uskoa ikuiseen kadotukseen kenenkään kohdalla. Niin monta uskosta osatonta ystävääni, rukouksistani huolimatta, on lähetynyt pois tästä ajasta.

        Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään...

        sehän on kristityn tunnusmerkki kun on hätä sieluista.
        Rukoillaan, että Jumalan rakkaus saa voittaa ja ystäväsi pelastuu.


      • Selittäjä.
        hellarineiti kirjoitti:

        koska koin olevani syntinen ja tarvitsin uskoon tuloa (Jeesusta)päästäkseni syntitaakastani vapaaksi. Toki uskoni päämäärä on iankaikkinen elämä Jumalan luona Taivaassa. Täällä maanpäällä elämä onkin usein vain Taivaskaipuuta.

        Minua huolestuttaa ne sielut, jotka Kadotukseen joutuvat. Olen nähnyt sekä tervettä että sairasta uskonnollisuutta, henkisesti vahvoja että heikkoja ihmisiä. Joskus säälin tunteeni ei jaksa uskoa ikuiseen kadotukseen kenenkään kohdalla. Niin monta uskosta osatonta ystävääni, rukouksistani huolimatta, on lähetynyt pois tästä ajasta.

        Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään...

        Hienoa kun sinulla on hätä sieluista. Uskossa vaeltaminen on juuri sitä, että luottaa Raamattuun eikä omiin tunteisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe