Juhannuksena minua puhututti tämä asia: Mitä Raamattu opettaa Helvetistä?
Olin sukulaisten luona Juhannuksen vietossa, he eivät ole uskovaisia. Emäntä kuitenkin otti uskon asiat puheeksi pienimuotoisesti ja sanoi, ettei usko helvetin olemassa oloon. Minä sitten kaivelemaan Raamatusta kertomusta Lasaruksesta ja etsien, mitä muuta Raamattu opettaa helvetistä. Aika hiljaiseksi menin kuitenkin, kun niin huonosti tämän osa-alueen tunnen. "Rikas mies" joutui Tuonelaan. Mikä on Tuonela?
Toki olisin voinut toistaa puhujien sanoja, mutta halusin kuitenkin löytää tiedon Jumalan sanasta. Jumalahan lupaa, että Jeesuksen tähden meillä on mahdollisuus iankaikkiseen elämään taivaan Kodissa. Vaikka Adam ja Eeva saivatkin rangaistuksen synnistään, joka oli kuolema.
Onko kuolema (lopullinen loppu eli kadotus eli lopullinen ero Jumalasta) "vaihtoehto" iankaikkiselle elämälle Taivaassa? Vai olisiko sielunvihollinen kyennyt luomaan "oman" iankaikkisuuden eli helvetin eli Kadotuksen?
Pohdintoja Kadotuksesta
10
578
Vastaukset
- J.K.
Jos tutkit Raamattua, niin huomaat, että juuri Jeesus puhui helvetistä.
Tulkinnat tuonelasta ja paratiisista vaihtelevat, mutta kristinuskossa tuonelaa pidetään eräänlaisena "helvetin esikartanona", jossa kadotetut odottavat lopullista tuomiota.
Siis tuonelasta ei ole paluuta, vaan se on lopullinen.
Kristinuskon mukaan ratkaisu -joko hyväksyä Jumalan pelastussuunnitelma, tai hyljätä se- täytyy ihmisen tehdä tässä ajassa.
Kuoleman jälkeen ei enää ratkaisuja voi tehdä, vaan ajassa tehty ratkaisu on lopullinen.et Jumalan sanaa:
1. Sam. 2:6
Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja TUO YLÖS JÄLLEEN.
Ilm. 20:13
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN"
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA ovat, että niitten, jotka MAAN PÄÄLLÄ ovat, ja niitten, jotka MAAN ALLA OVAT,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Jes. 45:23
"Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman."
Eivät tuomitut tarvitse mitään tunnustaa ei valoja vannoa! Armahdetut ja virkaansa asetetut vannovat uskollisuuttaan!- tulkintasi?
ekivaari kirjoitti:
et Jumalan sanaa:
1. Sam. 2:6
Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja TUO YLÖS JÄLLEEN.
Ilm. 20:13
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, KUKIN TEKOJENSA MUKAAN"
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA ovat, että niitten, jotka MAAN PÄÄLLÄ ovat, ja niitten, jotka MAAN ALLA OVAT,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Jes. 45:23
"Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman."
Eivät tuomitut tarvitse mitään tunnustaa ei valoja vannoa! Armahdetut ja virkaansa asetetut vannovat uskollisuuttaan!Mikä se Tuonela sitten on? Millä perusteella sinne joutuu/pääsee?
tulkintasi? kirjoitti:
Mikä se Tuonela sitten on? Millä perusteella sinne joutuu/pääsee?
olotila, jossa ollaan irti lihallisesta ruumiista. Se on käänteinen aineelliseen tilaan verraten. (Mikä ihmisille on korkeata, se on Jumalalle alhaista) Aineellisessa ruumiissa meidän "muistinäkömme" on taaksepäin, näemme eli muistamme menneitä. Hengen olotilassa näemme eteenpäin, eli tulevaisia:
Ilmestyskirja 4
1 "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "NOUSE YLÖS TÄNNE, NIIN MINÄ NÄYTÄN SINULLE, MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA".
2 Ja kohta minä olin HENGESSÄ. Ja katso, (NÄIN ETTÄ) taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja."
Tuonelassa ihminen näkee tulevat tuomionsa, ilonsa aiheet ja tulevat kärsimyksensä!
- hanki tietoa muualta
muuta, kuin taikauskoisuutta.
- luulisin...
Miten voin vakuuttua, että se "muualta" hankittu tieto on absoluuttista totuutta?
- Selittäjä
Lue Matteuksen evankeliumi ja Ilmestyskirjan viimeiset luvut niin olet paljon viisaampi.
Helvetti on lopullinen tulijärvi ja ikuinen kadotus. Se ei lopu koskaan eikä sieltä päästä pois.
Ei uskoon tulla että saisi paremman elämän, vaan että saisi synnit anteeksi ja taivaspaikan Jumalan luona. Sekään ei lopu koskaan, ihana autuus Jeesuksen seurassa.
Olet ollut 8 vuotta uskossa ja miksi yleensä tulit uskoon? Hieno tietenkin että olet uskossa, mutta joka laittaa Kristukseen toivonsa maallisen elämän ajaksi, on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi, sanoo Raamattu.- hellarineiti
koska koin olevani syntinen ja tarvitsin uskoon tuloa (Jeesusta)päästäkseni syntitaakastani vapaaksi. Toki uskoni päämäärä on iankaikkinen elämä Jumalan luona Taivaassa. Täällä maanpäällä elämä onkin usein vain Taivaskaipuuta.
Minua huolestuttaa ne sielut, jotka Kadotukseen joutuvat. Olen nähnyt sekä tervettä että sairasta uskonnollisuutta, henkisesti vahvoja että heikkoja ihmisiä. Joskus säälin tunteeni ei jaksa uskoa ikuiseen kadotukseen kenenkään kohdalla. Niin monta uskosta osatonta ystävääni, rukouksistani huolimatta, on lähetynyt pois tästä ajasta.
Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään... hellarineiti kirjoitti:
koska koin olevani syntinen ja tarvitsin uskoon tuloa (Jeesusta)päästäkseni syntitaakastani vapaaksi. Toki uskoni päämäärä on iankaikkinen elämä Jumalan luona Taivaassa. Täällä maanpäällä elämä onkin usein vain Taivaskaipuuta.
Minua huolestuttaa ne sielut, jotka Kadotukseen joutuvat. Olen nähnyt sekä tervettä että sairasta uskonnollisuutta, henkisesti vahvoja että heikkoja ihmisiä. Joskus säälin tunteeni ei jaksa uskoa ikuiseen kadotukseen kenenkään kohdalla. Niin monta uskosta osatonta ystävääni, rukouksistani huolimatta, on lähetynyt pois tästä ajasta.
Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään...sehän on kristityn tunnusmerkki kun on hätä sieluista.
Rukoillaan, että Jumalan rakkaus saa voittaa ja ystäväsi pelastuu.- Selittäjä.
hellarineiti kirjoitti:
Jumala on kai kuitenkin oikeudenmukainen tuomari, vaikken sitä jaksa aina ymmärtääkään...Hienoa kun sinulla on hätä sieluista. Uskossa vaeltaminen on juuri sitä, että luottaa Raamattuun eikä omiin tunteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346