Pari vinkkiä

kuppauksesta

Hei kaikki kuppaajat.

Tilasin pari viikkoa sitten kupit ja aloitin kuppauksen ohjeiden mukaisesti. Saan todella helposti mustelmia ja parin päivän jälkeen jalkani olivat ihan sini-punaiset, täynnä verenpurkautumia. Lisäksi kuppaus sattui eka kerrat tosi paljon, tosin kipu hellitti jo kolmannella kerralla. Käytin aluksi tosi rasvaista marketin perusrasvaa kuppailuun, nyt vaihdoin ihan puhtaseen vaseliiniin ja mustelmia ei enää tule ollenkaan. Mutta jos käytätte vaseliinia niin putsatkaa kupit paperilla ennen pesua, vaseliini tukkii nimittäin viemärin ;) (kokemuksella..)

Lisäksi jotkut ovat kyselleet tekniikasta niin tosiaan minun ohjekirjassa näytetään että aina pitäisi kupata alhaalta ylös, paitsi reiden ulkosivua voi kupata myös ylhäältä alas. Ja älkää kupatko reiden sisäpintoja, minun ohjekirjassa sanotaan että voi olla HYVIN vaarallista laskimoiden vuoksi!

Itsellä on ollut vaikutusta kuppaamisella, vaikka vielä on hommaa päästä kaikesta eroon. Tsemppiä kaikille!

8

2128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • strawberries

      kiitoksia vinkeistä! Olen kuitenkin utelias kuulemaan tarkennusta noihin sisäreisien kuppauskieltoihin. Joka puolella sanotaan vaan että ei saa kupata, ja voi olla vaarallista laskimoiden vuoksi, mutta perustellaanko siellä että miksi ja kuinka vaarallista? Jos asteikkona on: kuolema - sydänkohtaus - katkenneet verisuonet jotka ei palaudu - kuolio - rytmihäiriöt - mustelmat - niin millä tasolla se on vaarallista? Mitkä ovat seuraamukset?
      Itselleni ei ole tullut ainakaan edes mustelmia, olen TOSITOSI varovasti kupannut, juuri sen verran että iho vähän nousee imun mukana, mutta missään nimessä ei satu. sisäreidet on niin kamalan näköiset, etten voi olla kuppaamatta..

      • mina viela

        Ma en ole varma mita riskeja sisareisien kuppauksesta syntyy. mutta itse olen paatellyt asian nain: (laaketieteen ammattilaiset, vaviskaa :)

        Valtimo- laskimosuonissa on kovempi paine, niitten suonien kautta veri kulkee sydammeen ja sielta pois, siksi ne ovat elintarkeita pitaa kunnossa.

        Kuppaaminen voi vahingoittaa laskimosuonia, joilloin seuraukset voivat olla samaa luokkaa kuin verisuonitaudeissa, eli suonen pinnat kovettuvat (tai haurastuvat), ikaankuin "kalkkeutuvat" eika suonet enaa liikuta yhta tehokkaasti verta, eli niiden toimintakyky huononee. Tama tietaakseni voi lisata veritulpan riskia ja veritulppa ei ole hyva juttu.

        Luulen etta mitaan valitonta vaaraa kuppaaminen ei aiheuta, pikemminkin saannolinen sisareisien kuppaus voi tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia verenkierrossa, mutta KORJATKAA VIISAAT JOS OLEN VAARASSA (vaarassa ilman aan pisteita)

        Olen muutenkin miettinyt etta jos paivat pitkat kuppailee reisia ulottuuko vaikutus vaan niille alueille mita kuppaa vai kiihtyyko koko reisien aineenvaihdunta. Onhan meinaan aika tyhman nakoista jos minakin onnistun muualta havittaan sellut mutta sisareidet jaa ihan rusinaksi.

        Mieleni tekisi kupata koko reisia, jos joku on viisaampi ja osaa kertoa riskeista enemman niin pliis!


      • timbuktuliisa
        mina viela kirjoitti:

        Ma en ole varma mita riskeja sisareisien kuppauksesta syntyy. mutta itse olen paatellyt asian nain: (laaketieteen ammattilaiset, vaviskaa :)

        Valtimo- laskimosuonissa on kovempi paine, niitten suonien kautta veri kulkee sydammeen ja sielta pois, siksi ne ovat elintarkeita pitaa kunnossa.

        Kuppaaminen voi vahingoittaa laskimosuonia, joilloin seuraukset voivat olla samaa luokkaa kuin verisuonitaudeissa, eli suonen pinnat kovettuvat (tai haurastuvat), ikaankuin "kalkkeutuvat" eika suonet enaa liikuta yhta tehokkaasti verta, eli niiden toimintakyky huononee. Tama tietaakseni voi lisata veritulpan riskia ja veritulppa ei ole hyva juttu.

        Luulen etta mitaan valitonta vaaraa kuppaaminen ei aiheuta, pikemminkin saannolinen sisareisien kuppaus voi tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia verenkierrossa, mutta KORJATKAA VIISAAT JOS OLEN VAARASSA (vaarassa ilman aan pisteita)

        Olen muutenkin miettinyt etta jos paivat pitkat kuppailee reisia ulottuuko vaikutus vaan niille alueille mita kuppaa vai kiihtyyko koko reisien aineenvaihdunta. Onhan meinaan aika tyhman nakoista jos minakin onnistun muualta havittaan sellut mutta sisareidet jaa ihan rusinaksi.

        Mieleni tekisi kupata koko reisia, jos joku on viisaampi ja osaa kertoa riskeista enemman niin pliis!

        kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
        kiitoksia!


      • sivustaseuraaja
        timbuktuliisa kirjoitti:

        kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
        kiitoksia!

        itse aion kanssa ostaa kupit kunhan rahatilanne on parempi, eli kohta :D
        niitä saa esim. hyvinvoinnin tavaratalon nettisivuilta tilattua. keep-fit jar-kupit ovat nimeltään, hintaa vajaa 40e toimituskulut. siinä tulee ohjeet mukana. toimitus pari päivää. tällähetkellä siellä on loppuneet kupit, mutta huomenna tulee lisää ja siellä on jo kolme varausta...


      • strawberries
        timbuktuliisa kirjoitti:

        kertokaapa mistä näitä kuppaus-kuppeja saa, sekä jonkin moista ohjeistusta niiden käyttöön...
        kiitoksia!

        mistä saa tilattua on http://www.nhs.fi/, tilasin omani tuolta.

        ja loistavia kuppausneuvoja löydät kun vaan jaksat lukea paljon taaksepäin näitä keskustelusivuja, taitaa olla tällä hetkellä kolme sivua pelkkiä aihelistoja. Kuppausklubi tms aiheena, löytyy hurja määrä viestejä ja vinkkejä!


      • sivustaseuraaja
        strawberries kirjoitti:

        mistä saa tilattua on http://www.nhs.fi/, tilasin omani tuolta.

        ja loistavia kuppausneuvoja löydät kun vaan jaksat lukea paljon taaksepäin näitä keskustelusivuja, taitaa olla tällä hetkellä kolme sivua pelkkiä aihelistoja. Kuppausklubi tms aiheena, löytyy hurja määrä viestejä ja vinkkejä!

        mitenkäs tuossa nhs:llä on tuo maksuhomma? postiennakko vai lasku? ja kauan toimituksessa menee?? =)


      • siili80

        Uskoisin, että kuppaaminen on sisäreisissä kielletty nimenomaa laskimoläppien vuoksi.

        Laskimoissa verta ei juurikaan kuljeta enää sydämen aiheuttama verenpaine (kuten valtimoissa) vaan veren virtaus perustuu viereisten lihasten supistumiseen ja läppien toimintaan (jonkin verran kai sydämen "imuvoimaankin"). Jaloista veri joutuu kulkemaan painovoiman vastaisesti sydäntä kohti, ja läpät estävät lihasten eteenpäin pumppaaman veren valumista takaisinpäin.Eli niillä on aika tärkeä rooli.

        Jos läppien toiminta häiriytyy tai ne vaurioituvat, veri ei pääse enää tehokkaasti kohti sydäntä (siis esim. jaloista) vaan jää seisomaan laskimoihin ja tuloksena voi olla sitten kaikenlaista vaivaa suonikohjuista lähtien.

        Eli uskoisin kyllä itse suosituksia olla kuppaamatta sisäreisistä. Vauriot läpissä tuskin tulee yhdestä kerrasta...mutta en lähtisi kyllä kokeilemaan pitkäaikaisen kuppauksen vaikutuksia. Pienempi haitta sitten loppupeleissä on selluliitti, jos miettii oman terveyden kannalta.

        En ole lääkäri enkä alan ihminen, joten voin olla väärässäkin.
        Aikanaan oli kuitenkin lähellä, ettei tullut lääkäriä ja sieltä tuo yllä oleva tietous(?) juontaa juurensa =)


      • strawberries
        sivustaseuraaja kirjoitti:

        mitenkäs tuossa nhs:llä on tuo maksuhomma? postiennakko vai lasku? ja kauan toimituksessa menee?? =)

        maksoin ainakin omani, yhteissumma postikuluineen taisi olla 49e. ja toimituksessa meni muistaakseni kokonaiset kaksi päivää.. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      257
      2617
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1715
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1539
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1353
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1252
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1192
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1096
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      110
      992
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe