Miksi

porvari ja omistaja

Miksi työsuhde/leasingnautoista tehdään huomattavasti enemmän vahinkoilmoituksia vakuutusyhtiöille kuin omistusautoista ?

Asia ei pitäisi kuulua minulle, mutta kun 4 auton omistajana ja haltijana joudun maksamaan työsuhde/leasingautojen vahingot maksamieni vakuutusmakujen kautta.

9

1623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä juttu

      Omista tavaroista pidetään yleensä huolta.
      Mutta moni ei pidä muiden tavaroista huolta.

      • tpi

        Jos itse maksaa vakuutusmaksut, niin ihan pikkukolhuja ei kannata vakuutusyhtiölle ilmoittaa, vaan maksaa omasta pussista bonuksien menetyksen vuoksi.
        Autoetuautossa ei ole mitään järkeä omasta taskusta maksaa pientäkään kolhua.


    • tietosi

      perustuu? Onko jostain saatavilla oikein tilastotietoa?

    • kysynpä vaan

      Mistäs repäisit tämän "tiedon" vai oletko vain kateellinen naapurin firman autolle?

      ai niin, keskimäärin työsuhdeautoilla ajetaan
      jopa kaksinkertainen määrä kuin keskiverto autoilija muutoin ajaa.

      • Ryöväri

        Ihmettelen kamalasti mitä kateutta työsuhdeauto (yleensä joku citroen tai joku muu hinnat alkaen halpis) voisi herättää?


    • työläinen.

      "Miksi työsuhde/leasingnautoista tehdään huomattavasti enemmän vahinkoilmoituksia vakuutusyhtiöille kuin omistusautoista ? "

      Tehdään siksi, kun noilla autoilla ajetaan keskimäärin 37 000 km,
      kun yksityisautoilla alle 18 000 km.
      kilometriin nähden niillä tulee vähemmän vahinkoja.


      "Asia ei pitäisi kuulua minulle, mutta kun 4 auton omistajana ja haltijana joudun maksamaan....",

      et joudu maksamaan, heillä eri hinnat ja tulosvastuu omista kustannuksistaan.

      Ja tekeekö 4 autoa porvariksi, meillä on
      neljä opiskelevaa lasta, jokaiselle ostettiin uusi auto kun kortin saivat,
      hintaluokaltaan 26-32 ooo €,
      lisäksi on auto iskällä, äidillä, pakettiauto,
      2 antiikkiautoa, barracuuda ja taunus 17m.

      En ole mielestäni lähelläkään porvaria, vaan pienituloinen työläinen.

    • seutaja.

      työsuhdeautoilla, ajetaan kaksinkertainen määrä keskimäärin, kuin muilla.

      mutta kolareita ajetaan vain 10 % enemmän,


      kaikki johtuu siitä, kun kaiki korjataan,
      koska työsuhdeautot ovat lähes uusia.

      jos saataisiin tlastoihin myös yli 6 vuotiaiden autojen kolarirt, joista korjataan vakutuksen kautta vain kymmenesosa,
      tulisi yksityisautojen kolarit kaksinkertaiseksi työsuhdeautojen lukuun.

      meilläkin on 10-15 vuotiaita,
      joissa on tullut useita kolhuja,
      ollaan vain siirretty rahaa syyttämälle päin 300-500 € ja sillä sipuli.

      yhtään kolhua ei ole korjattu, ne ovat vain kadonneet muihin kolhuihin.

    • AmmattiVälittäjä

      Yksi vahinko joka takuulla on yleisempää työsuhdeautoilla on ilkivaltailmoitukset. Omaa työsuhde pirssiäni on puolessa vuodessa kolhittu neljä kertaa. Syy lienee näkyvissä teippauksissa ja alaani yhdistettävistä mielikuvista. Mikäli minun ihan perus Fordini oisi teippaamaton niin mitään ei välttämättä olisi tapahtunut...

    • ku ei oma

      Niin se vaan on!! Meilläkin porukat ,joilla on työsuhdeauto, niin toivovat vaan et pääsisivät nopeammin eroon tän hetkisestä autosta ku ei olla mihinkään tyytyväisiä, aina pitäis saada BMW tai joku muu parempi loistoauto. Tää on totta. En voi ku nauraa ku meidän perheessä on 2 loistoautoa, kyllä ihan itse tienattua, ei pankin avulla eikä rahoitusyhtiön ja pidämme itse niitä hyvässä kunnossa.
      Tässä jokin aika sitten Työsuhdeautoilija pohjanmaalla kerran sanoi minulle et potki toi autoni romuksi,niin saan uuden tilalle.Herää kysymys... Mitä järkee tossa on??? Eihän myyntimiehellä voi olla mikään loistoauto alla, koska eihän asiakkaille sellaisella voi sitten mennä pihaan asti. Moni ei sitten kateuksissaan osta myyntimieheltä mitään!!
      Mutta on niitäkin,jotka pitävät työsuhdeautoistaan tosissaan hyvää huolta.
      Ei mollata kaikkia, mut suurimmaks osaks se on niin et ajetaan miten sattuu!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2419
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2164
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      188
      2098
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1232
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      17
      1204
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe