Kynsien kasvatus ja rakennekynnet

ex-pureskelija

Olen nyt saanut viimein itseäni niskasta kiinni ja lopettanut 1,5 kk sitten kynsieni pureskelun. Harrastanut olen sitä koko ikäni ja kynteni ovat tosi pahassa kunnossa, purtuani ne aikaisemmin ihan luuta myöten. Haaveena on siis kuukauden jälkeen ottaa rakennekynnet ja huollattaa kynnet kuntoon, aikaa ja rahaa säästelemättä. Nyt kuitenkin vaikuttaa, ettei kynsistäni saa millään rakennekynsilläkään nättejä. Kynsien pituus on nyt n. 1 cm ja alkavat juuri kasvaa vähän kynsipedistä ulos. Kynsinauhat ovat valahtaneet tosi alas eli mulla kynsi kasvaa n. 1 cm alempanata kuin normaali kynnellisellä. Tuleeko niitä ikinä saamaan "hilattua" ylemmäs?? Mitään puolikuuta ei siis kynsissäni todellakaan näy. Hävettää ihan mennä sinne kynsihoitolaankin, varmasti kukaan ei ole näin hirveitä kynsiä ikinä nähnyt :( Osaako kukaan näillä tuntomerkeillä sanoa, saako kynsiäni ikinä edes suht normaalin näköiseksi? Ja kohtalotoverit ovat tervetulleita kertomaan tarinoitansa :)

19

3547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GynsiGirl

Olisit päässyt paljon vähemmällä vaivalla kun olisit jo heti mennyt kynsiteknikon pakeille, sillä suojaamalla ne omat nysätkin loppuu kynsien pureskelu liki 100% varmasti. Kaikkiin kynsiin saadaan jotain pituutta ainakin pikkaisen lisää jo heti alkuun, mutta yleensä lähdetään siis suojauksesta. Huollotkin on sitten useammin alkuun,kynsien purijoiden kynnet kun kasvavat todella nopsaan, ja jos kuvitellaan se oleva kynsi muutaman millin pituiseksi, niin toki siinä ei hillitöntä kasvua tarvitse ollakaan kun suojaukset jo kasvaa ulos.

Suojaaminen tietysti edellyttää, ettei sinulla ole mitään vakavaa tulehdusta tms. kynsien alueella.

Olletikin sulla on siellä kynsilevyn päälle kasvaneen kynsinauhan alla mukavasti lisää sitä omaa kynttä, kunnon manikyyri olisi paikallaan. Sekin homma hoidetaan puolestasi! Eikä ole todellakaan MITÄÄN syytä häpeillä kynsiteknikon luo menoa, monet itsekin entisiä järsijöitä, ja sitä vartenhan täällä ollaan jotta saataisiin kaikille kauniit kynnet! Se ei tarkoita hillitöntä pituutta (aina), vaan terveen ja luonnolisen näköisiä, kuin omia kynsiä.

Eikä oman kynnen todellakaan tarvitse olla "kaunis" rakennekynsiä varten ...heiiii... sitä vartenhan niitä just rakennellaan kun ei omasta takaa löydy:) Ja kaikki on nähty. Ihanaa haastetta vaan vähän vaikeammat tai kasvatettavat kynnet, mutta niiden ulkonäöllä silloin kun tulet ei ole mitään merkitystä. Kuitenkin jos olet heavy biter, eli puret vakavasti kynsiäsi, niin varatessasi aikaa kynsien laittoon ehdottomasti mainitse tästä! Yleensä kuitenkin kaikki professionaalit paikat kysyvätkin tätä kun varaat ekaa aikaa. Mutta sinähän et enää ole, silti mainitse asiasta.

Useimmilla kynsipeti palautuu pikkuhiljaa, saattaapi kyllä ottaa aikaa, mut kyllä se siitä.

Ja jos sulla tosiaan on sentin verran sitä omaa kynttä niin vau -ei mitään hätää! Ja jos ne ei ole vielä yli sormenpäänkään, niin silloinhan ne on palautuneet jo tosi paljon. Voisit öljytä niitä kynsiä ja työnnellä kynsinauhoja varovasti taaksepäin appelsiinipuutikulla pikkuisena kotihoitona, älä silti ole kovakourainen!

Ja vielä todella paljon onnea sulle uusista kynsistäsi, ja siitä että olet päässyt addiktiostasi irti omin voimin, todella kunnioitettavaa, se on vaatinut jo jotain!!

• kokeillut, mrrr...

Uskoin minäkin ennen noita kynsiteknikoiden juttuja, ja otin geeliä kynsiini omieni suojaksi, että kestäisivät paremmin.

Siitä alkoi kierre, että kolmen viikon välein pitää löytyä 60 e ja 2,5 tuntia kynsien huoltoon. Yleensä varsinkin sen ajan löytäminen keskeltä päivää kiireisen ihmisen kalenterista tuotti tuskaa. Geelikynsiä ei saa illalla tai viikonloppuna.

Ja muutenkin olin tyytymätön siihen kynsiteknikkoon, joka houkutteli aina ottamaan ranskalaiset kärjet vaikka sanoin että en niitä halua. Ja sitten en tykännyt ja viilasin ne kotona pois. En halunnut olla enää hänen palveluistaan riippuvainen, ja niinpä nyt kesäloman kynnyksellä annoin geelien irrota omia aikojaan.

Mitä huomasinkaan! Omat kynteni, jotka olivat geelin alla suojattuna muka, olivat kuin paperia! Vain se osa, joka oli uutta kasvua eikä vielä hiottu olemattomaksi ja peitetty sitten geelillä, oli kaunista ja tervettä. Nyt tuo kasvuraja on puolivälissä kynttä, ja arvaa vain miltä se näyttää. Ei hyvältä.

Ostin apteekista parafiiniöljyä ja luontaistuotekaupasta C-piimaata, niillä hoidan ja kasvatan nyt kynsiä. Hyvin kasvavat, ja hyvät niistä tulee, mutta kyllä kaduttaa että haksahdin niihin luonnottomiin geeleihin!

Manikyyrissä meinaan käydä jatkossakin, mutta geelejä en enää ota.

• sen kestäköön

Siis suurin osa koulutuksista on nykyään kaksi tai kolmi päiväisiä, ihan hyviä sellaisia. Nämä koulut itse tuovat tuotteet maahan tai ovat yhteistyössä maahantuojien kanssa, tekevät itse kynsiä sekä huoltoja, ovat itse käyneet kurssit kouluttamiseen jne. Ei se tuo parempaa tulosta oletko kuusi viikkoa koulussa, harjoittelet mekaaniselle kädelle (jossa ei ole purtuja, hankalia kynsiä) maksat maltaita ja kuvittelet olevasi valmis??? Ennemin minä valitsisin nopean koulutuksen, pitkän harjoittelujakson, näyttötyön - diplomin ja sitten jatketaan. Harjoittelemalla vain voi oppia, ei teorialla ja tekokädellä... ja mitä haurauteen tulee, niin anna kasvaa rauhassa pois niin tulee koko ajan viilaamatonta vahvaa kynttä ja ei ole paperista. Jos haluat kauniisti häivyttää rajaa viilaa pehmeällä 180/100 viilalla ja laita päälilakkaa suojaksi. Jos viilaat irti niin siellä on kosteaa pehmeää kynttä alla, sama jos pitäsisit käsiä pesuaineliuoksessa pitkään niin miltäs kynnet tuntuu?? pehmeälle?? haloo...

• ex-pureskelija

erittäin positiivisesta ja kannustavasta palauteesta GynsiGirlille!! Ihan hymyssä suin juttuasi luin ja ajattelin, että ei tässä auta vielä heittää kirvestä kaivoon ;) Tänään tilasin manikyyrin ja rakennekynsien laiton kuukauden päähän (tuun silloin takas Suomeen) ja nyt vasta motivaatio katossa onkin!!! Ehkä mullakin vielä se päivä koittaa, ettei tarvitse hävetä rumia kynsiä! Siellä vähän ehdoteltiin mulle akryyleitä ja sitten jotain "lisäosien" laittoa. En muista oikeaa sanaa, mutta et jotenkin muokattaisiin tippien lisäksi näillä. Mitähän tuo tarkoittaa, jos joku nyt mun huonosta selityksestä mitään tajusi ;)

Rakennekynnet haluan ehdottomasti, koska muuten pelkään repsahtahtavani puremaan näitä taas... Ja makso mitä makso, niin kunnon kynnet haluan! Siitä olen kyllä yllättynyt kuinka suoraan mun omat kynnet kasvavat, ovat kiiltävät ja sileät ja mitään tulehduksia ei ole. Kuinkahan kauniit ne oikeasti olisin, jos en olisi 24 vuotta niitä purrut... Toivottavasti vielä joskus saisin nuo kynsinauhatkin kuntoon.

Sen voin kyllä sanoa, että kynsien pureskelemisen lopettaminen on 100 kertaa vaikeampaa kuin vaikkapa tupakoinnin lopetus...

• GynsiGirl

...on tietysti huollettava, kukaan tuskin on luvannut, että kun kerran laitetaan kynnet niin siinä ne sitten on. Kynnet kasvaa. Esiin tulee omaa kynttä. Siispä tehdään "juurihoito" ja samalla kirkastetaan kynsien kokonaisilmettä. Kyllä sulle "kokeillut, mrrr..." on varmasti kerrottu, että rakennekynsiä on pakko huoltaa, kellä se sitten (omastakin halusta) on 2vkon, kellä 3vkon tai 4vkon välein. Itse kerron aina uusille asiakkaille, että rakennekynsien kanssa on sitten naimisissa... "kierre" on vapaaehtoinen ja ennalta ilmoitettu!

Kynsien poisoton jälkeen oma kynsi on 2-3 päivää pehmeämpi kuin normaalisti, koska se on ollut kosteammassa rakennekynnen alla. Kynsi palautuu, ja sen palautumisen aikana voi lisäksi käyttää kynnen kovettajaa. Jos kynsi on pidempään pehmeä ja lepru ohentumisen takia on rakennekynnet tehty väärin, eli omaa kynttä on jyrsitty liian karkealla viilalla.

180/100 viila on ihan liian karkea oman kynnen viilailuun....

Aika kauan sun huollot on kestäneet...2,5h ....hmm.... Mutta toki geelikynsiä siis saa silloin kun putiikki on auki, ja ilta-aikoja nyt yleensä löytyy joka liikkeestä.

• GynsiGirl
        ex-pureskelija kirjoitti:

erittäin positiivisesta ja kannustavasta palauteesta GynsiGirlille!! Ihan hymyssä suin juttuasi luin ja ajattelin, että ei tässä auta vielä heittää kirvestä kaivoon ;) Tänään tilasin manikyyrin ja rakennekynsien laiton kuukauden päähän (tuun silloin takas Suomeen) ja nyt vasta motivaatio katossa onkin!!! Ehkä mullakin vielä se päivä koittaa, ettei tarvitse hävetä rumia kynsiä! Siellä vähän ehdoteltiin mulle akryyleitä ja sitten jotain "lisäosien" laittoa. En muista oikeaa sanaa, mutta et jotenkin muokattaisiin tippien lisäksi näillä. Mitähän tuo tarkoittaa, jos joku nyt mun huonosta selityksestä mitään tajusi ;)

Rakennekynnet haluan ehdottomasti, koska muuten pelkään repsahtahtavani puremaan näitä taas... Ja makso mitä makso, niin kunnon kynnet haluan! Siitä olen kyllä yllättynyt kuinka suoraan mun omat kynnet kasvavat, ovat kiiltävät ja sileät ja mitään tulehduksia ei ole. Kuinkahan kauniit ne oikeasti olisin, jos en olisi 24 vuotta niitä purrut... Toivottavasti vielä joskus saisin nuo kynsinauhatkin kuntoon.

Sen voin kyllä sanoa, että kynsien pureskelemisen lopettaminen on 100 kertaa vaikeampaa kuin vaikkapa tupakoinnin lopetus...

Ihan ekana; otin tossa aiemmin kantaa 180/100 viilaan kun luin vähän huolimattomasti jonkun viestin tässä ketjussa, ja siinähän ei luonnollisesta kynnestä mitään puhuttukaan. Mutta tämä, jolle neuvo oli tarkoitettu, kaiketi silti tarkoitti just omaa kynttään, joka on vielä osin sitä paperista, osin uutta ja eheää. Sitä ei kannata viilailla, mutta rakennekynsien kasvurajaa hellästi kyllä.

Kiva jos ex-pureskelija sai viestistäni jotain.
        En vaan tajua, miten sun kynsiä on vielä tippien lisäksi tarkoitus muokata..tipeillä pidennetään, mutta mitä "lisäosia"... ihan ulalla....

Ja ne kynsinauhat paranee! Jos sä vielä revit niitä tms., niin se loppuu. Ja noin muutoin ne kyllä oppii olemaan! Toivottavasti vaan löydät hyvän paikan, tarjonta on kirjavaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla...Mutta tervetuloa kynsimaailmaan, siihen kyllä sitten koukuttuu! Ilmoittele tänne miten sun eka kynsienlaitto meni, jookosta.

Harjoitella muuten tietysti pitää jos kynsiammattilaiseksi aikoo, mutta se jos käy 1-2 pvän kurssin ja lähtee sitten tekemään asiakkaille valmiina kynsiteknikkona, niin se on unelmaa. Mikä tahansa se koulutus onkin niin on pakko harjoitella! Eikä se lopu vielä siihenkään, itsekin kukuin eilen puoliyötä uutta innovaatiotani kokeilemassa sillä harjoituskädellä justiinsa... uppouduin vähän liikaa.... Ja kaikkien uusien geelien koostumukset yms. testaan ihan jollain muulla kuin asiakkailla. Ja omaa tekniikkaa voi ja pitää aina hioa! Hyvää kynsimistä kaikille ;D

• haloo itsellesi
        sen kestäköön kirjoitti:

Siis suurin osa koulutuksista on nykyään kaksi tai kolmi päiväisiä, ihan hyviä sellaisia. Nämä koulut itse tuovat tuotteet maahan tai ovat yhteistyössä maahantuojien kanssa, tekevät itse kynsiä sekä huoltoja, ovat itse käyneet kurssit kouluttamiseen jne. Ei se tuo parempaa tulosta oletko kuusi viikkoa koulussa, harjoittelet mekaaniselle kädelle (jossa ei ole purtuja, hankalia kynsiä) maksat maltaita ja kuvittelet olevasi valmis??? Ennemin minä valitsisin nopean koulutuksen, pitkän harjoittelujakson, näyttötyön - diplomin ja sitten jatketaan. Harjoittelemalla vain voi oppia, ei teorialla ja tekokädellä... ja mitä haurauteen tulee, niin anna kasvaa rauhassa pois niin tulee koko ajan viilaamatonta vahvaa kynttä ja ei ole paperista. Jos haluat kauniisti häivyttää rajaa viilaa pehmeällä 180/100 viilalla ja laita päälilakkaa suojaksi. Jos viilaat irti niin siellä on kosteaa pehmeää kynttä alla, sama jos pitäsisit käsiä pesuaineliuoksessa pitkään niin miltäs kynnet tuntuu?? pehmeälle?? haloo...

Siis noista koulutuksista en tiedä mitään, ei ne pitäisi asiakkaalle kuulua. Mutta ne kynnet irtosivat siis ihan itsekseen, en viilannut pois. Niitä valkoisia kärkimöykkyjä viilailin joskus pois sen geelin päältä, mutta nyt siis mulla ei ollut niitäkään. Annoin tosiaan geelien irrota itsekseen, ja alta paljastui todella paperiohuet omat kynnet. Sellaiset ne eivät olleet ennen geelejä. Ja tuosta on nyt siis jo pari viikkoa, ja kynnet ovat vieläkin pehmeät, haloo?

• kokeillut, mrrr ...
        GynsiGirl kirjoitti:

...on tietysti huollettava, kukaan tuskin on luvannut, että kun kerran laitetaan kynnet niin siinä ne sitten on. Kynnet kasvaa. Esiin tulee omaa kynttä. Siispä tehdään "juurihoito" ja samalla kirkastetaan kynsien kokonaisilmettä. Kyllä sulle "kokeillut, mrrr..." on varmasti kerrottu, että rakennekynsiä on pakko huoltaa, kellä se sitten (omastakin halusta) on 2vkon, kellä 3vkon tai 4vkon välein. Itse kerron aina uusille asiakkaille, että rakennekynsien kanssa on sitten naimisissa... "kierre" on vapaaehtoinen ja ennalta ilmoitettu!

Kynsien poisoton jälkeen oma kynsi on 2-3 päivää pehmeämpi kuin normaalisti, koska se on ollut kosteammassa rakennekynnen alla. Kynsi palautuu, ja sen palautumisen aikana voi lisäksi käyttää kynnen kovettajaa. Jos kynsi on pidempään pehmeä ja lepru ohentumisen takia on rakennekynnet tehty väärin, eli omaa kynttä on jyrsitty liian karkealla viilalla.

180/100 viila on ihan liian karkea oman kynnen viilailuun....

Aika kauan sun huollot on kestäneet...2,5h ....hmm.... Mutta toki geelikynsiä siis saa silloin kun putiikki on auki, ja ilta-aikoja nyt yleensä löytyy joka liikkeestä.

Jep ,siitä oli puhetta kyllä että niitä pitää huoltaa n. 4 viikon välein. Mutta se oli yllättävää, että koskaan en voinut pitää niitä kuin max. kolme viikkoa. Usemman kerran mulla meni myös geeli halki kynnen päältä jo parin päivän kuluttua. Se oli LCN.

Ja tosiaan, nämä on pehmeät ja paperinohuet vaikka ei ole ollut enää yhtään geeliä pariin viikkoon. Ne lähti irti levynä. Minusta tuntui usein, että se hoitaja hioi aika ronskisti kynttä sillä porahärvelillä. Piti olla hyvin koulutettu ja kosmetologikin, Helsingin keskustassa. Ilta-aikoja ei ollut.

Ehkä mulla vaan oli huono tsäkä?

• EK-K
        kokeillut, mrrr ... kirjoitti:

Jep ,siitä oli puhetta kyllä että niitä pitää huoltaa n. 4 viikon välein. Mutta se oli yllättävää, että koskaan en voinut pitää niitä kuin max. kolme viikkoa. Usemman kerran mulla meni myös geeli halki kynnen päältä jo parin päivän kuluttua. Se oli LCN.

Ja tosiaan, nämä on pehmeät ja paperinohuet vaikka ei ole ollut enää yhtään geeliä pariin viikkoon. Ne lähti irti levynä. Minusta tuntui usein, että se hoitaja hioi aika ronskisti kynttä sillä porahärvelillä. Piti olla hyvin koulutettu ja kosmetologikin, Helsingin keskustassa. Ilta-aikoja ei ollut.

Ehkä mulla vaan oli huono tsäkä?

Kynsiporalla en lähtisi hiomaan luonnonkynttä, koska luonnonkynttä ei tarvitse kuin vähän sipaista viilalla kiilto pois, ennen rakennekynsien laittamista. Kynsipora on siihen aivan liian agressiivinen.

• EK-K

Minulla näkyy puolikuu vin peukalon kynsissä ja oikean käden etusormessa. Jokaisella ihmisellä on puolikuu, vaan se ei ole kaikilla näkyvissä. Puolikuu kuuluu kynsiaiheeseen, jossa kynsi siis saa ravintonsa ja kasvunsa.

Kynnen koko mitan kasvu kestää noin keskimäärin 3-4 kuukautta, eli joillain jopa 6 kuukauttakin. Siitä ei siis tarvitse olla huolissaan. Rakennekynsiaineet (esim. primer ja akryylineste) eivät vaikuta kasvamattomaan kynteen, vaan ainoastaan siihen osaan, johon ne laitetaan.

Itse tykkään eniten hoitaa ja tehdä kynsien pureskelijoiden kynsiä, koska silloin voin samalla "taikoa" kauniit kynnet niille jotka todella sitä osavat arvostaa. Jos on vahvat ja kauniit kynnet, en ymmärrä miksi pitää ottaa rakennekynnet.

Jos haluat oman kyntesi pysyvän mahdollisimman hyvinä, kannattaa ottaa sellaisella tekniikalla, joissa käytetään mahdollisimman vähän nestemäisiä apuaineita. Jos olet valmis hyväksymään sen että rakennekynsien poiston jälkeen sinulla menee max 6 kk että kyntesi on kasvaneet vahvoiksi, voit valikoida melkein minkä tekniikan hyvänsä.

• ex-pureskelija

Eli mulla kynnet ovat nyt kasvatuksen myötä kasvaneet jo ulos kynsipedistä. Mullahan sitä kynsiainesta on n. sentti piilossa tuolla nahan alla, jossa ne puolikuutkin majailee... Tuntuu tosi oudolta, että tuota päälle kasvanutta ihoa saa ikinä nousemaan ylemmäs, mutta toivottavasti näin on! Pureskelun lopettamisen myötä en ole kajonnut edes kynsinauhoihin :)

Mä olen asennoitunut pitkään prosessiin, että näistä kynsistä saan vielä joskus kauniit. En siis todellakaan murehdi rakennekynsien poistosta vielä. Ehkä mulla ne tulee olemaan loppuelämäni, etten vaan pääse puremaan omia kynsiäni!

Tulen sitten tänne kommentoimaan uusista kynsistäni jahka ne nyt ensiksi saan :) Kiitokset kaikille vastanneille!

• kokeillut, mrrr ...

Mulla oli siis alun perin muuten aika hyvät ja pitkät kynnet, mutta murtuivat aika helposti. Geelin piti vahvistaa niitä. Nyt kynnet ovat todella huonokuntoiset ja jouduin leikkaamaan ne aivan lyhyiksi. Onko mua huijattu?

• Olit tyhmä

Juuri yhtä tyhmä minäkin olin. Otin omiin melko hyviin kynsiini geelit ja nyt kun ne on poistettu, on todella heikot kynnet jäljellä. Kyllä kaduttaa!

Ja tämän ketjun aloittajalle: Kynsien pureskelun lopettaminen on hieno juttu. Todella nostan hattua sinulle! Ymmärrän myös jos haluat kynsistäsi nyt vieläkin pidemmät ja vieläkin täydellisemmät. Rakennekynnet eivät ole pitemmän päälle kuitenkaan se ratkaisu, jolla saisit omista kynsistäsi kauniit.

Geelin läpi mikään hoitoaine ei imeydy kynteen, ja kynnet tulevat huonokuntoisiksi. Geelit myös lisäävät kynsisienen mahdollisuutta, jolloin koko kynsi voidaan joutua poistamaan. Mutta rahaa sekin tietysti vain tietää näille tämän palstan "kynsiammattilaisille" kun täytyy tehdä onnettomalle asiakkaalle uusi kynsi.

• EK-K

Rakennekynsiaineet eivät hoida eikä vahvista omaa kynttä.

Jos kynnelle laitetaan primeria, kynnestä poltetaan rasva, jota kynsi tarvitsee. Tämä aine siis on todella vahvaa ja tekee kynnestä paperia.

Vahvoille, mutta liuskottuville/lohkeileville kynsille mieluimmin neuvoisin oikean hoidon, viilausmallin ja lakkaustekniikan, joka tukee oman kynnen kestävyyttä.

Liuskottuvat kynnet tarvitsevat öljyhoitoja ja esim kiilloitusviilan käyttöä kerran viikossa, kun taas helposti lohkeilevat kynnet tarvitsevat oikeanlaisen muodon ja viilaustekniikan.

Rakennekynsigeelit eivät vahvista luonnonkynttä, kuin siltä osalta, jossa on geeliä. Jos tekniikassa käytetään primeria, on oma kynsi rakennekynsien poiston jälkeen entistä huonommassa kunnossa.

• EK-K
        Olit tyhmä kirjoitti:

Juuri yhtä tyhmä minäkin olin. Otin omiin melko hyviin kynsiini geelit ja nyt kun ne on poistettu, on todella heikot kynnet jäljellä. Kyllä kaduttaa!

Ja tämän ketjun aloittajalle: Kynsien pureskelun lopettaminen on hieno juttu. Todella nostan hattua sinulle! Ymmärrän myös jos haluat kynsistäsi nyt vieläkin pidemmät ja vieläkin täydellisemmät. Rakennekynnet eivät ole pitemmän päälle kuitenkaan se ratkaisu, jolla saisit omista kynsistäsi kauniit.

Geelin läpi mikään hoitoaine ei imeydy kynteen, ja kynnet tulevat huonokuntoisiksi. Geelit myös lisäävät kynsisienen mahdollisuutta, jolloin koko kynsi voidaan joutua poistamaan. Mutta rahaa sekin tietysti vain tietää näille tämän palstan "kynsiammattilaisille" kun täytyy tehdä onnettomalle asiakkaalle uusi kynsi.

Rakennekynnet eivät lisää "kynsisienen mahdollisuutta". Eikä itseasiassa geeli ole se , joka haurastuttaa kynsiä, vaan apuaineet kuten primer, mitä joissain tekniikoissa käytetään.

Sienikynteen ei milloinkaan saa tehdä rakennekynttä.

• asiakkaana
        EK-K kirjoitti:

Rakennekynsiaineet eivät hoida eikä vahvista omaa kynttä.

Jos kynnelle laitetaan primeria, kynnestä poltetaan rasva, jota kynsi tarvitsee. Tämä aine siis on todella vahvaa ja tekee kynnestä paperia.

Vahvoille, mutta liuskottuville/lohkeileville kynsille mieluimmin neuvoisin oikean hoidon, viilausmallin ja lakkaustekniikan, joka tukee oman kynnen kestävyyttä.

Liuskottuvat kynnet tarvitsevat öljyhoitoja ja esim kiilloitusviilan käyttöä kerran viikossa, kun taas helposti lohkeilevat kynnet tarvitsevat oikeanlaisen muodon ja viilaustekniikan.

Rakennekynsigeelit eivät vahvista luonnonkynttä, kuin siltä osalta, jossa on geeliä. Jos tekniikassa käytetään primeria, on oma kynsi rakennekynsien poiston jälkeen entistä huonommassa kunnossa.

Mistä asiakas voi tietää kun hän menee ottamaan geelikynnet, että käyttääkö hoitaja jotain sellaisia aineita, jotka voivat vahingoittaa omaa kynttä? Eihän sellaista koskaan kerrota etukäteen! Ja vielä vaikeampi on, jos hiotaan liikaa kynnen pintaa. Ei se ole asiakkaan tehtävä tietää, mikä on liikaa.

• Mulle sanottiin ...
        EK-K kirjoitti:

Rakennekynnet eivät lisää "kynsisienen mahdollisuutta". Eikä itseasiassa geeli ole se , joka haurastuttaa kynsiä, vaan apuaineet kuten primer, mitä joissain tekniikoissa käytetään.

Sienikynteen ei milloinkaan saa tehdä rakennekynttä.

... noin minulle sanottiin kynsistudiossa kun otin geelit varpaankynsiin, että geeli lisää kynsisienen mahdollisuutta, koska geeli estää kosteuden haihtumisen kynnestä. Ketä nyt uskoisi?

• EK-K
        asiakkaana kirjoitti:

Mistä asiakas voi tietää kun hän menee ottamaan geelikynnet, että käyttääkö hoitaja jotain sellaisia aineita, jotka voivat vahingoittaa omaa kynttä? Eihän sellaista koskaan kerrota etukäteen! Ja vielä vaikeampi on, jos hiotaan liikaa kynnen pintaa. Ei se ole asiakkaan tehtävä tietää, mikä on liikaa.

Olet aivan oikeassa, ei voi tietää.

Nyrkkisääntönä sanoisin että pora on luonnonkynnelle liian voimakas. Itse en käytä poraa kuin laiskuuksissani omille kynsilleni. Muille teen aina käsin viilauksella kynnet poikkeuksetta alusta loppuun.

Jos viilan karkeus on valikoitu oikein ja viilaustekniikka oikea, on viilaaminen helppoa, nopeaa ja mukavaa. En siis ymmärrä miksi poraa edes kynsille ylipäätään käytetään.

• EK-K
        Mulle sanottiin ... kirjoitti:

... noin minulle sanottiin kynsistudiossa kun otin geelit varpaankynsiin, että geeli lisää kynsisienen mahdollisuutta, koska geeli estää kosteuden haihtumisen kynnestä. Ketä nyt uskoisi?

Kynsisieni tulee yleisimmin varpaiden kynsiin. Kasvualusta on mitä parhain, koska jalat hautuvat pitkiä aikoja jalkineissa.

Varpaiden kynsiin suosittelen mieluimmin kunnon pedikyriä ja lakkausta. Laadukas kynsilakka pysyy varpaiden kynsissä yhtä hyvin kuin geelaus ja voit itse poistaa kynsilakan, halutssasi.

Varpaiden geelaamiseen liittyy siis riski, mutta sormen kynsien geelauksessa riskit liittyvät ennemminkin hygienian tasoon.

Itse en esimerkiksi koskaan käytä viiloja kuin yhdelle asiakkaalle ja annan aina käyttämäni viilat mukaan asiakkaalle merkiksi siitä että viilat ovat iskemättömiä ja lähtevät asiakkaan mukaan aina, hoito-ohjeiden kera.

Kummastelin mielessäni eräässä kynsitapahtumassa, kun mallille tehtiin kynnet ja kynsinauha meni rikki, siinä vaan pyyhittiin veret pois ja kopisteltiin viila ja käytettiin samaa viilaa seuraavalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5791
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      56
      3098
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2665
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2412
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2119
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      28
      2105
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1806
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1419
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1354
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1185
    Aihe