DOORS OLI RAUTAA EILEN

fannnnnn

Oliko kukaan eilisessä Doorsin konsertissa kultsalla?
Mitä piditte? Musta äijät tykitti hyvin. Solisti ei tietysti oo Morrison mutta siedettävä.
Manzarek ja Krieger oli karismaattisia!!!!!

9

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jimppe

      Yeah, rautaahan ne jätkät oli - vieläkin. Liian kovaksi vain muuttui mielestäni äänentoisto hyvän alun jälkeen - laulajan ääni jäi jalkoihin (hän kylläkin selvästi säästi ääntään jo alusta lähtien). Kova keikkatahti on rankkaa, äänellekin.Harmi, etten saanut Rayn ja Robbyn nimmaria. www.absolutelydoors.net

    • He soittivat niin kovaa, että ääni puuroutui käsittämättömäksi bassojylinäksi. Alkupuolella koskettimet ja kitara eivät juuri kuuluneet.
      Laulajan ääniala oli kapea ja soinniton. Hänen piti muuttaa melodioita huomattavasti, koska ei päässyt riittävän korkealle. Äänentoiston säätöjä varten oli parin neliömetrin kokoinen pöytä, jossa oli yli tuhat nappulaa. Olisi ilmeisesti tarvittu miljoona nappulaa, tai sitten vain neljä nappulaa ynnä musikaalinen ihminen niitä säätämään.

      Poistuin paikalta muutaman kappaleen kuultuani.
      Mutta on vaikea uskoa, että meno olisi sen jälkeen muuttunut niin paljon, että kritiikkini perusteet
      murenisivat.

      Tunnen Doorsin musiikin hyvin ja pidän siitä valtavasti. Nyt en odottanut ihmeitä, vaikeahan
      Morrisonia on korvata. Odotin vain, että kuulisin hyvän, ammattitaidolla esitetyn konsertin.

      Minua käy sääliksi niitä nuoria, jotka vähillä varoillaan hankkivat lippunsa ja pettyivät. Ja sekin on ikävää, että ne jotka eivät tunne Doorsin musiikkia, saattavat tämän konsertin jälkeen kääntää selkänsä Doorsille lopullisesti.

      HS kirjoittaa, että esitys oli niin lähellä Doorsia kuin oli mahdollista. Olen jyrkästi eri mieltä. Kaikki kuulemani kappaleet poikkesivat merkittävästi alkuperäisistä. Esim. Break on Thru
      alkaa lyhyellä, kuiskaavalla rumpukompilla. Mutta
      tässä konsertissa se alkoi pitkällä ja jytisevällä rummutuksella, joka oli lähinnä originaalin täydellinen vastakohta.

      Manzarekin ja Kriegerin karismasta en osaa sanoa. Olisi kai pitänyt seistä ihan lavan reunalla, niin olisi edes nähnyt jotain, kun kuuleminen oli mahdotonta. Laulajalla kuitenkaan
      ei mielestäni ollut minkäänlaista karismaa.

      • Jimppe

        Sinäpä sen sanoit, en vain uskaltanut sanoa sitä suoraan. Kyllä nyanssit oli vähissä ja loppua kohti solistia ei juuri kuullut muusta "jytinästä". Sitä vain halusi niin kovasti tykätä konsertista kun tuli ajettua 1120 km sen vuoksi, että näkisi Rayn ja Robbien livenä ja kuulisikin. Oletinkin kyllä, ettei biisit ole yksi yhteen, mutta että niin kovalla volyymillä? Ainakin E katsomossa jäi audiopuoli valitettavan epäonnistuneeksi, vaikka visualisoinnista paikoin nauttikin. Jimboa en ollut hakemassa vaan doorsin ainutlaatuista soundia - sitä ei vaan valitettavasti ollut Kulttuuritalolla. Onneksi on nuo levyt, joita on kestänyt kuunnella kohta 40 vuotta - ja kestää - aina vaan. Mukava oli havaita, että on niitä paljon muitakin "sielunsa doorsille myyneitä"!


      • 010101
        Jimppe kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, en vain uskaltanut sanoa sitä suoraan. Kyllä nyanssit oli vähissä ja loppua kohti solistia ei juuri kuullut muusta "jytinästä". Sitä vain halusi niin kovasti tykätä konsertista kun tuli ajettua 1120 km sen vuoksi, että näkisi Rayn ja Robbien livenä ja kuulisikin. Oletinkin kyllä, ettei biisit ole yksi yhteen, mutta että niin kovalla volyymillä? Ainakin E katsomossa jäi audiopuoli valitettavan epäonnistuneeksi, vaikka visualisoinnista paikoin nauttikin. Jimboa en ollut hakemassa vaan doorsin ainutlaatuista soundia - sitä ei vaan valitettavasti ollut Kulttuuritalolla. Onneksi on nuo levyt, joita on kestänyt kuunnella kohta 40 vuotta - ja kestää - aina vaan. Mukava oli havaita, että on niitä paljon muitakin "sielunsa doorsille myyneitä"!

        Harmi, että jotkut eivät pitäneet keikasta.
        Itse pidin todella paljon, mutta meitä on moneen junaan.


    • gazpacho

      Olen ollut joskus kovakin Doors fani ja edelleenkin tulee levyjä kuunneltua tasaisin väliajoin. Tämä uusio-doors ei kuitenkaan kiinnostanut, sillä kukaan ei voi korvata Morrisonin pölvästiä. Olisi tietysti ollut hienoa nähdä elossaolevat hörhöt livenä, mutta saan yöni nukuttua ilmankin tätä kokemusta.

      Mistä muuten mahtaa johtua Morrisonin lähes pyhimysmäinen sädekehä ja maine maailmoja järisyttävänä runoilijana? Ainakin itsellä näin vanhemmiten äijän kvasifilosofiset ja huumehöyryiset lyriikat on alkanut lähinnä säälittämään. Tähän kun vielä lisää tolkuttoman päihteidenkäytön ja housuihinpaskaamisen, niin ei voi kuin ihmetellä miten tuollainen kuraperse on saavuttanut tuollaisen maineen. Tietysti tuollainen muka "kapinallisuus" vetoaa nuoreen kehittymättömään mieleen, mutta se ei voi yksin selittää Morrisonin mainetta.

      Olen edelleenkin Doorsin musiikin ystävä, mutta en enää pidä Morrisonia minään nerona, vaan lähinnä säälittävänä, alkoholisoituneena, pilvilinnoja rakentaneena ikiteininä.

      • .A.

        >mutta en enää pidä Morrisonia minään nerona, vaan lähinnä säälittävänä, alkoholisoituneena, pilvilinnoja rakentaneena ikiteininä.

        Ja mitä vikaa siinä on? :)


    • Jimppe

      Doors on tai siis oli 4 miestä ja just ne 4 miestä mitkä oli samaan aikaan samassa paikassa - niin kuin tämä ristiriitainen hahmo aikanaan itsekin pyysi bändin esittelelmään: ei Jim Morrison and the Doors, vaan the Doors. Minulle doors on ollut aina se maaginen bändin soundi - ei Jimbon sekoilut - mutta Jimbon ääni kuuluu siihen soundiin, eikä sitäkään pysty kukaan korvaamaan (fraasihan tämä tietty on), mutta ei kyllä Ty Dennis korvaa Densmoreakaan, ei.
      ROTS:n näkeminen ja kuuleminen oli kokemus, jota en poiskaan antais, mutta en ajaisi heti toista tuhatta kilometriä sitä katsomaan ilmaislipullakaan. The doorsin levyjä kestää kuunnella edelleen päivästä toiseen ja yöstä yöhön.

      • MojoHand

        Lähtisin itse vaikka toiseen päähän Suomea katsomaan, jos ROTS tulisi takaisin soittamaan.
        Se on varma se.


      • Jimppe
        MojoHand kirjoitti:

        Lähtisin itse vaikka toiseen päähän Suomea katsomaan, jos ROTS tulisi takaisin soittamaan.
        Se on varma se.

        Tuo on oikeaa asennetta. Perässähän se minäkin tulisin tietty, jos uusi keikka tulisi, mutta nyt ihan heti ei ehken tulisi lähdettyä. Jos soittaisivat (mixaisivat) kuuloelimille sopivasti ja vaihtaisivat solistia, niin vaikka viikon kiertäisin mukana kaikki keikat. Ideaalitilanne olisi pienempi klubi, pienemmillä kamoilla, pienemmällä volyymilla, jossa kuiskauksetkin pääsisivät tuomaan enemmän nyansseja, maagista soundia, tajunnan murtavaa tunnelmaa ..................................................................and......WE WANT THE WORLD AND WE WANT IT!!!!!........NOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe