Serkulleni syntyi hurmaava poikavauva tiistaiyönä. Olemme tässä taas uuden tulokkaan myötä alkaneet perhepiirissä mietiskelemään, että onko tälle sukulaissuhteelle jotakin erityistä nimitystä, vai onko hän "vain pelkästään" serkun lapsi? Olisikohan jullakulla mahdollisesti tietoa asiasta?
Kysymys sukulaissuhteesta
6
2537
Vastaukset
- lapset...
ovat keskenään pikkuserkkuja. Sitä en tiedä mitä esim. sinä olet serkkusi lapselle....
- täti tai setä
riippuen, kumpaa sukupuolta edustat.
Ja vauva on sitten ihana pieni sukulaispoikasi.
Näin minä ainakin näkisin.- ei sen kummempaa
lapsesi on serkun lapsen kanssa pikkuserkku,voivat mennä jopa naimisiin keskenään,niin toki sinäkin serkkusi kanssa.
- ei ja ei
ei sen kummempaa kirjoitti:
lapsesi on serkun lapsen kanssa pikkuserkku,voivat mennä jopa naimisiin keskenään,niin toki sinäkin serkkusi kanssa.
Saahan sitä mennä mutta entä ne banjoa soittavat lapset...
- alaevyan
ei ja ei kirjoitti:
Saahan sitä mennä mutta entä ne banjoa soittavat lapset...
Kiitokset vastauksista. Juuri näin mä vähän meinasinkin, että se on, eli ei varsinaista nimitystä.
Onhan se tosissaan Suomen laissa sallittua mennä serkkunsa kanssa naimisiin, mutta mä olen ajatellut etsiä itselleni puolison tämän suvun ulkopuolelta ;) - Äet
alaevyan kirjoitti:
Kiitokset vastauksista. Juuri näin mä vähän meinasinkin, että se on, eli ei varsinaista nimitystä.
Onhan se tosissaan Suomen laissa sallittua mennä serkkunsa kanssa naimisiin, mutta mä olen ajatellut etsiä itselleni puolison tämän suvun ulkopuolelta ;)Olen kuullut sellaisen termin kuin väliserkku. Se tarkoittaa juuri tällaisia yli sukupolvirajan meneviä serkkuja. Se ei ole mitenkään virallinen, mutta sitäkin kuvaavampi vai mitä tykkäätte?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882