Mitä tarkoitetaan sanonnalla renkaanpotkija?
Olen saanut sen käsityksen, että sillä tarkoitetaan ostajaa, kuka tutkii autoa, jota on ostamassa tosi tarkasti, ja pikkuvian löydettyään jättää ostamatta.
Eikö tämä ole juuri oikein, varsinkin käytettyjen autojen kohdallahan pitää nivelet, laakerit, ym katsoa tarkkaan, ettei auto tee yllätystä. Vai olenko ymmärtänyt tuon renkaanpotkija jutun väärin? Kertokoot joku kuka tietää..
Renkaanpotkija
6
4800
Vastaukset
- Huuver
Tuo kuvailemasi on ostaja, joka aivan oikeasti tutkii ostamismielessä autoja.
Renkaanpotkija ei alunperinkään ole tullut ostamaan autoa, vaan tuhlaa vain omaa ja myyjien aikaa autoliikkeissä. - alatialalla
Sen verran oikaisisin asiaa että renkaanpotkijalla ei todellakaan tarkoiteta tarkkaa ostajaa vaan pikemminkin päinvastoin.
Aito renkaanpotkija on lähes poikkeuksetta mieshenkilö joka saapuu autoliikkeeseen elämään unelmaansa. Kyseinen ihmistyyppi vaeltaa koko hallin läpi, istuu ja räplää lähes jokaisen auton ilman pienintäkään aikomusta ostaa mitään.
Potentiaalisia renkaanpotkijoita ovat lomalle jääneet 25 - 35 vuotiaat miehet joiden kontolle on jätetty myös perheen lapset, äidin joko ollessa vielä töissä tai siivotessa kotona.
Toinen aktiivinen rengaskiksauttelija on varhais-tai sairaseläkkeelle jäänyt keski-iän ylittänyt mies joka yrittää ostaa elämäänsä lisävuosia pyöräilemällä aikansa kuluksi. Nämä irvokkaisiin pyöräilytamineisiin pukeutuneet paavot ottavat täyden hyödyn irti ilmaisesta kahvista ja automuujästä joka ikävä kyllä joutuu palvelemaan myös heitä, saamatta koskaan penninkään palkkahyötyä näistä "äijistä".
Kolmas potentiaalinen potkijaryhmä ovat hidassyttyiset tulevaisuuden ostajat jotka koeajavat, kyselevät, katselevat, roplaavat ja kuluttavat toisten aikaa koska "ehkä mahdollisesti tuossa 6 - 7 kuukauden päästä ovat tilanteessa että pitäs auto vaihtaa".
Näiden heppulien seassa vaativa ja tarkka asiakas on suorastaan taivaan lahja.- Tietämätön...
Kiitos erittäin tarkasta ja hyvästä vastauksesta. Nyt tiedän mitä tuollakin tarkoitetaan. Itse en edes kehtaisi mennä autoliikkeeseen tuolla mielellä, etten aijokkaan ostaa mitään :)
- potkitaanko
Tietämätön... kirjoitti:
Kiitos erittäin tarkasta ja hyvästä vastauksesta. Nyt tiedän mitä tuollakin tarkoitetaan. Itse en edes kehtaisi mennä autoliikkeeseen tuolla mielellä, etten aijokkaan ostaa mitään :)
Joo mutta tiesittekö että meillä renkaanpotkijoilla on oma klubi, johon kuuluu jäseniä ympäri suomea. Aina kun kuulemme jutun huonosta palvelusta, tai luettuamme netin keskustelupalstan arvosteluja huonosta autokaupasta, suuntaamme kohti huonon palvelun liikettä ja alamme tehdä omaa työtämme. Kuluttamaan vittumoisen autoliikkeen/myyjän aikaa. Emme todellakaan osta mitään!! Mahtaa myyjiä ottaa nuppiin.
Hyvän palvelun liike: vähän renkaanpotkijoita.
Huonon palvelun liike: paljon renkaanpotkijoita. - kenties
Ei pidä aliarvioida niitä hidassyttyisiä. Jostain se tieto on ongittava ja itse ainakin tutkin asiat etukäteen. Sinä päivänä kun olen oikeasti ostamassa on jo aiempien tutkimusten perusteella selvää, mitä haen. Silloin sita vaan kävelee sisään ja sillä selvä. Olin kuulevinani joku aika sitten, että aika moni uuden auton ostaja ei halua edes koeajaa autoa. Miksikö ei? Siksi että he tuntevat merkin entuudestaan tai jossain ovat siihen tutustuneet "hidassyttyisenä", koeajaneet joskus. Hyvä palvelu takaa varmemmin, että he jonain päivänä palaavat ostoaikeissa. Toinen juttu, että liikkeet joissa ei palvelua saa, niin kyllä siellä tulee renkaita potkittua vaikka miten olisi autoa etsimässä.
kenties kirjoitti:
Ei pidä aliarvioida niitä hidassyttyisiä. Jostain se tieto on ongittava ja itse ainakin tutkin asiat etukäteen. Sinä päivänä kun olen oikeasti ostamassa on jo aiempien tutkimusten perusteella selvää, mitä haen. Silloin sita vaan kävelee sisään ja sillä selvä. Olin kuulevinani joku aika sitten, että aika moni uuden auton ostaja ei halua edes koeajaa autoa. Miksikö ei? Siksi että he tuntevat merkin entuudestaan tai jossain ovat siihen tutustuneet "hidassyttyisenä", koeajaneet joskus. Hyvä palvelu takaa varmemmin, että he jonain päivänä palaavat ostoaikeissa. Toinen juttu, että liikkeet joissa ei palvelua saa, niin kyllä siellä tulee renkaita potkittua vaikka miten olisi autoa etsimässä.
Itse katselin viimeksi uudempaa autoa yli vuoden.
Kävin silloin tällöin liikkeissä katsomassa tarjontaa.
Mielessä oli kirkkaana kokoajan haetun auton ominaisuudet.
Aluksi myyjät tietysti tulivat kysymään mitä etsin,
tämähän kuuluu myyjän työhön.
Myöhemmin moikkaus riitti tai juteltiin niitä näitä.
Ei myyjä voi hermostua siitä että asiakas etsii mieleistään autoa, se on iso ostos.
Lopulta mieleinen löytyi ja kauppasopimus tehtiin samantien koeajon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466