Mitä tarkoitetaan sanonnalla renkaanpotkija?
Olen saanut sen käsityksen, että sillä tarkoitetaan ostajaa, kuka tutkii autoa, jota on ostamassa tosi tarkasti, ja pikkuvian löydettyään jättää ostamatta.
Eikö tämä ole juuri oikein, varsinkin käytettyjen autojen kohdallahan pitää nivelet, laakerit, ym katsoa tarkkaan, ettei auto tee yllätystä. Vai olenko ymmärtänyt tuon renkaanpotkija jutun väärin? Kertokoot joku kuka tietää..
Renkaanpotkija
6
3987
Vastaukset
- Huuver
Tuo kuvailemasi on ostaja, joka aivan oikeasti tutkii ostamismielessä autoja.
Renkaanpotkija ei alunperinkään ole tullut ostamaan autoa, vaan tuhlaa vain omaa ja myyjien aikaa autoliikkeissä. - alatialalla
Sen verran oikaisisin asiaa että renkaanpotkijalla ei todellakaan tarkoiteta tarkkaa ostajaa vaan pikemminkin päinvastoin.
Aito renkaanpotkija on lähes poikkeuksetta mieshenkilö joka saapuu autoliikkeeseen elämään unelmaansa. Kyseinen ihmistyyppi vaeltaa koko hallin läpi, istuu ja räplää lähes jokaisen auton ilman pienintäkään aikomusta ostaa mitään.
Potentiaalisia renkaanpotkijoita ovat lomalle jääneet 25 - 35 vuotiaat miehet joiden kontolle on jätetty myös perheen lapset, äidin joko ollessa vielä töissä tai siivotessa kotona.
Toinen aktiivinen rengaskiksauttelija on varhais-tai sairaseläkkeelle jäänyt keski-iän ylittänyt mies joka yrittää ostaa elämäänsä lisävuosia pyöräilemällä aikansa kuluksi. Nämä irvokkaisiin pyöräilytamineisiin pukeutuneet paavot ottavat täyden hyödyn irti ilmaisesta kahvista ja automuujästä joka ikävä kyllä joutuu palvelemaan myös heitä, saamatta koskaan penninkään palkkahyötyä näistä "äijistä".
Kolmas potentiaalinen potkijaryhmä ovat hidassyttyiset tulevaisuuden ostajat jotka koeajavat, kyselevät, katselevat, roplaavat ja kuluttavat toisten aikaa koska "ehkä mahdollisesti tuossa 6 - 7 kuukauden päästä ovat tilanteessa että pitäs auto vaihtaa".
Näiden heppulien seassa vaativa ja tarkka asiakas on suorastaan taivaan lahja.- Tietämätön...
Kiitos erittäin tarkasta ja hyvästä vastauksesta. Nyt tiedän mitä tuollakin tarkoitetaan. Itse en edes kehtaisi mennä autoliikkeeseen tuolla mielellä, etten aijokkaan ostaa mitään :)
- potkitaanko
Tietämätön... kirjoitti:
Kiitos erittäin tarkasta ja hyvästä vastauksesta. Nyt tiedän mitä tuollakin tarkoitetaan. Itse en edes kehtaisi mennä autoliikkeeseen tuolla mielellä, etten aijokkaan ostaa mitään :)
Joo mutta tiesittekö että meillä renkaanpotkijoilla on oma klubi, johon kuuluu jäseniä ympäri suomea. Aina kun kuulemme jutun huonosta palvelusta, tai luettuamme netin keskustelupalstan arvosteluja huonosta autokaupasta, suuntaamme kohti huonon palvelun liikettä ja alamme tehdä omaa työtämme. Kuluttamaan vittumoisen autoliikkeen/myyjän aikaa. Emme todellakaan osta mitään!! Mahtaa myyjiä ottaa nuppiin.
Hyvän palvelun liike: vähän renkaanpotkijoita.
Huonon palvelun liike: paljon renkaanpotkijoita. - kenties
Ei pidä aliarvioida niitä hidassyttyisiä. Jostain se tieto on ongittava ja itse ainakin tutkin asiat etukäteen. Sinä päivänä kun olen oikeasti ostamassa on jo aiempien tutkimusten perusteella selvää, mitä haen. Silloin sita vaan kävelee sisään ja sillä selvä. Olin kuulevinani joku aika sitten, että aika moni uuden auton ostaja ei halua edes koeajaa autoa. Miksikö ei? Siksi että he tuntevat merkin entuudestaan tai jossain ovat siihen tutustuneet "hidassyttyisenä", koeajaneet joskus. Hyvä palvelu takaa varmemmin, että he jonain päivänä palaavat ostoaikeissa. Toinen juttu, että liikkeet joissa ei palvelua saa, niin kyllä siellä tulee renkaita potkittua vaikka miten olisi autoa etsimässä.
kenties kirjoitti:
Ei pidä aliarvioida niitä hidassyttyisiä. Jostain se tieto on ongittava ja itse ainakin tutkin asiat etukäteen. Sinä päivänä kun olen oikeasti ostamassa on jo aiempien tutkimusten perusteella selvää, mitä haen. Silloin sita vaan kävelee sisään ja sillä selvä. Olin kuulevinani joku aika sitten, että aika moni uuden auton ostaja ei halua edes koeajaa autoa. Miksikö ei? Siksi että he tuntevat merkin entuudestaan tai jossain ovat siihen tutustuneet "hidassyttyisenä", koeajaneet joskus. Hyvä palvelu takaa varmemmin, että he jonain päivänä palaavat ostoaikeissa. Toinen juttu, että liikkeet joissa ei palvelua saa, niin kyllä siellä tulee renkaita potkittua vaikka miten olisi autoa etsimässä.
Itse katselin viimeksi uudempaa autoa yli vuoden.
Kävin silloin tällöin liikkeissä katsomassa tarjontaa.
Mielessä oli kirkkaana kokoajan haetun auton ominaisuudet.
Aluksi myyjät tietysti tulivat kysymään mitä etsin,
tämähän kuuluu myyjän työhön.
Myöhemmin moikkaus riitti tai juteltiin niitä näitä.
Ei myyjä voi hermostua siitä että asiakas etsii mieleistään autoa, se on iso ostos.
Lopulta mieleinen löytyi ja kauppasopimus tehtiin samantien koeajon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456