Jos on aloittanut työt terveyskeskusken toimistossa 4.6 eli kesäkuussa tehty työaika jää yhtä päivää vajaaksi (pe 1.6) niin miten lasketaan palkka kesäkuulta?
Tietoa odotellaan tietäviltä...
kysymys vajaan kk:n palkasta
5
7804
Vastaukset
- kuukauden palkka
Kuukausipalkasta vähennetään yksi päivä. Tuon yhden päivän hinta on kk-palkka/21
- kipa
Toivottavasti olet oikeassa, sillä kaveriltani otettiin kolmen päivän palkka vedoten siihen, että jotkut tekevät kunnassa töitä myös viikonloppuisin. Ikäänkuin joka päivä olisi työpäivä, täysin älytöntä...
- BIG^K
Katso työehtosopimus...siellä on esimerkki laskentatavasta.
Saat siis tässä tapauksessa 27/30 osaa kuukausipalkastasi, eli 90%.- kipa
laskentaperuste 3/30 oli väärä, ja kaveri saa puuttuvan osan myöhemmmin. oikea laskentatapa on 1/21 eli hän saa n. 95 % kuukauden palkasta. ero se on pienikin.
vasta yhteydeotto kunnansihteeriin sai palkanlaskijan korjaamaan virheensä. etsilleen... - ..normikäytäntö..
kipa kirjoitti:
laskentaperuste 3/30 oli väärä, ja kaveri saa puuttuvan osan myöhemmmin. oikea laskentatapa on 1/21 eli hän saa n. 95 % kuukauden palkasta. ero se on pienikin.
vasta yhteydeotto kunnansihteeriin sai palkanlaskijan korjaamaan virheensä. etsilleen...Moi,
ainakin meillä lasketaan siten, että jaetaan kyseisen kuukauden työpäivillä ja kerrotaan tehdyillä päivillä eli tuossa tilanteessa kuukausipalkka jaettuna 20:lla kerrottuna 19:lla = vajaan kuukauden liksa kesäkuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349