MYYMÄLÄPÄÄLLIKÖKSI

muumili

Tarjottiin myymäläpäällikön paikkaa, paljonko on syytä olla vailla palkkaa? Esimiehenä olisin 4:lle henkilölle vähintään, päivät pitkiä ja paljon vastuuta. Tässä työpaikassa olen ollu vajaan vuoden.
Kyse on erikoisliikkeestä joka kuuluu isompaan ketjuun.

10

7307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subtvtuotto

      Alaisia on niin vähän, että niiden verukkeilla ei hirveästi. Pyytäisin työtehtävien haasteellisuuden ja työajan mukaan.

      • z z z z z z z z z z z z z

        Kyllä niistä pitkistä päivistä pitää ihan työaikalain mukaisesti maksaa joka tunnilta ja minuutilta. Ei myymäläpäälikkö ole siinä asemassa, että sille maksettaisiin könttäpalkka kukausittain, ja se sisältää sitten kaiken mahdollisien työn ajoista piittaamatta. Lisäksi huomioidaan muut määräykset, eli maksimi ylityöt jne. Asia on eri, jos olet iso osakas ko firmassa.


    • z z z z z z z z z z z z z

      Keskustele samalla millaista esimies ym koulutusta työnantaja järjestää/ostaa sinulle. Sinulla (ja tulevilla alaisillasi) on oikeus siihen että saat tehtäviin riittävän koulutuksen.

      • ..................

        kyllä se on poju sillä tavalla, että kaupan alalla tehdään yleisesti ns. johtajasopimuksia, jotka sisältävät tasan tarkkaan koko palkan. Ylitöistä ei makseta, mutta niitä ei vaadita, jos vaan saa kaiken tehtyä hyvissä ajoin. Tähän toisaalta sisältyy myös mahdollisuus olla olematta paikalla, jos tarvetta ei ole. Ei pidä aukoa suuta, kun ei tiedä. Päälliköillä on myöskin ihan eri irtisanomisperuste kuin tavan myyjällä. Työsopimusta ei solmita tes:in mukaan.


      • golfrulettaa
        .................. kirjoitti:

        kyllä se on poju sillä tavalla, että kaupan alalla tehdään yleisesti ns. johtajasopimuksia, jotka sisältävät tasan tarkkaan koko palkan. Ylitöistä ei makseta, mutta niitä ei vaadita, jos vaan saa kaiken tehtyä hyvissä ajoin. Tähän toisaalta sisältyy myös mahdollisuus olla olematta paikalla, jos tarvetta ei ole. Ei pidä aukoa suuta, kun ei tiedä. Päälliköillä on myöskin ihan eri irtisanomisperuste kuin tavan myyjällä. Työsopimusta ei solmita tes:in mukaan.

        Niimpä niin ja Nokialla sihteeritkin taitavat nykyään olla jo ylempiä toimihenkilöitä. Johtajasopimuksia tehdään koska ne ovat ketjulle edullisia.

        Ns. ylemmättoimihenkilöt eivät tee osaa työajastaan myyjän töitä kuten nämä ns. suuretjohtajat joita näkee välillä täyttämässä hyllyjä. (Niin muuten jopa isommat K-kauppiaatkin tekevät kaupassaan välillä myyjäntöitä.)

        "mahdollisuus olla olematta paikalla, jos tarvetta ei ole"

        Myymäläpäälliköt ovat todellisessa elämässä töissä ihan normaalisti ja tekevät vielä ylitöitäkin tarpeen mukaan ilmaiseksi.

        Taidat olla tuore tradenomi jolla on suuret kuvitelmat myymäläpäällikön työstä. Jos kuvittelit että tulet tekemään töitä tummapuku päällä kravatti kaulassa siistissä toimistossa niin tulet pettymään pahasti.


      • ....................
        golfrulettaa kirjoitti:

        Niimpä niin ja Nokialla sihteeritkin taitavat nykyään olla jo ylempiä toimihenkilöitä. Johtajasopimuksia tehdään koska ne ovat ketjulle edullisia.

        Ns. ylemmättoimihenkilöt eivät tee osaa työajastaan myyjän töitä kuten nämä ns. suuretjohtajat joita näkee välillä täyttämässä hyllyjä. (Niin muuten jopa isommat K-kauppiaatkin tekevät kaupassaan välillä myyjäntöitä.)

        "mahdollisuus olla olematta paikalla, jos tarvetta ei ole"

        Myymäläpäälliköt ovat todellisessa elämässä töissä ihan normaalisti ja tekevät vielä ylitöitäkin tarpeen mukaan ilmaiseksi.

        Taidat olla tuore tradenomi jolla on suuret kuvitelmat myymäläpäällikön työstä. Jos kuvittelit että tulet tekemään töitä tummapuku päällä kravatti kaulassa siistissä toimistossa niin tulet pettymään pahasti.

        joo poika, olen kyllä melko tuore tradenomi, mutta olen ollut kaupassa lähes kymmenen vuotta töissä ja tiedän ympäri ämpäri päälliköiden tehtävän kuvan. He tekevät (osa heistä) myyjän tehtäviä, koska kaikki hommat pitää saada tehdyksi ja siten säästää tunteja ja sen kautta päästä budjettiin ja sitä kautta sitten taas saada bonuksia. MEistä kahdesta minä tiedän täysin varmasti paremmin sen, mitä kaupan alalla päälliköiltä odotetaan. Ja todellisessa elämässä, poju, myymäläpäälliköllä EI ole velvollisuutta olla paikalla, mikäli hommat tulee muuten tehdyksi. Se tuleeko ne, on jo eri asia. Ja jos sen verran itsekin tajuisit, että kauppias maksaa itselleen hemmetin isoa palkkaa tekemällä myyjän töitä. Esim. pienessä k-marketissa päällikkö on usein sunnuntaisin töissä, sillä säästö palkkakuluissa on melkoinen, vai mitä:

        10tunnin päivä, 52 kertaa vuodessa tekee 520 tuntia. Se kerrottuna kahdella on 1040 tuntia. Tämä kerrottuna myyjän palkalla 10e on 10400e. SIihen päälle yrityksen maksut työntekijöistä ja puhutaan 20000e vuodessa. Eli toisin sanoen kauppiaan "palkka" sunnuntailta olisi 20000/52 = 385e eli karkeasti 38,5e tunti tai jos haluat nähdä sen sunnuntaityönä, niin 19,25e/h. Se on jo hyvä korvaus, eikö? Joten voisit ehkä lopettaa omat harhaluulosi vaikka heti. Ja loppukaneettiisi vastaan vielä, että jos päällikkö haluaa olla toimistossaan, niin sieltä sen myös löytääkin. Tähän voi ottaa kantaa vain ryhmäpäällikkö.


      • Myymäläpäällikkö
        golfrulettaa kirjoitti:

        Niimpä niin ja Nokialla sihteeritkin taitavat nykyään olla jo ylempiä toimihenkilöitä. Johtajasopimuksia tehdään koska ne ovat ketjulle edullisia.

        Ns. ylemmättoimihenkilöt eivät tee osaa työajastaan myyjän töitä kuten nämä ns. suuretjohtajat joita näkee välillä täyttämässä hyllyjä. (Niin muuten jopa isommat K-kauppiaatkin tekevät kaupassaan välillä myyjäntöitä.)

        "mahdollisuus olla olematta paikalla, jos tarvetta ei ole"

        Myymäläpäälliköt ovat todellisessa elämässä töissä ihan normaalisti ja tekevät vielä ylitöitäkin tarpeen mukaan ilmaiseksi.

        Taidat olla tuore tradenomi jolla on suuret kuvitelmat myymäläpäällikön työstä. Jos kuvittelit että tulet tekemään töitä tummapuku päällä kravatti kaulassa siistissä toimistossa niin tulet pettymään pahasti.

        Itse et näköjään tiedä myymäläpäällikkön hommista mitään. Asiahan on niin, että myymäläpäällikkö on paikalla silloin kun hommia on ja tekee vaikka kuukauden" pitkää päivää". Silloin kun on hiljaisempaa myymäläpäällikkö voi ottaa vapaata ja tehdä vaikka 3 päivä työviikkoja, jos huvittaa. Meillä ylityötunnit merkataan ylös ja otetaan vastaavasti vapaata silloin kun siihen on tilaisuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö myymäläpäällikköt ihan samalla tabvalla kuin myyjätkin tekisi niitä p...hommia myös!


      • fsdfsdfsdf
        Myymäläpäällikkö kirjoitti:

        Itse et näköjään tiedä myymäläpäällikkön hommista mitään. Asiahan on niin, että myymäläpäällikkö on paikalla silloin kun hommia on ja tekee vaikka kuukauden" pitkää päivää". Silloin kun on hiljaisempaa myymäläpäällikkö voi ottaa vapaata ja tehdä vaikka 3 päivä työviikkoja, jos huvittaa. Meillä ylityötunnit merkataan ylös ja otetaan vastaavasti vapaata silloin kun siihen on tilaisuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö myymäläpäällikköt ihan samalla tabvalla kuin myyjätkin tekisi niitä p...hommia myös!

        Siwassa ei ole myymäläpäällikköä vaan myymälävastaava. Oman urani aikana olen nähnyt 5 eri pomoa, joista 2 ei tehnyt yhtään mitään ja kolme teki. Myymäläpäällikkö sok:n palveluksessa ei tee pitkää päivää, kuin erittäin harvoin. Jokainen pomoni on ollu paikalla 8 tuntia päivässä. En voi sille mitään, että olet töissä hemtexillä, missä mp on siis mv. Niissä on suuri ero. Ja miten kun tuossa sanot, että jos on hiljaisempaa, niin voi ottaa vapaata? Enkö minä perkele juuri niin sanonut? En tiedä missä olet töissä, mutta sen tiedän, että oma työnantajani ei vaadi ylitöitä eikä niitä edes tule.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        .................... kirjoitti:

        joo poika, olen kyllä melko tuore tradenomi, mutta olen ollut kaupassa lähes kymmenen vuotta töissä ja tiedän ympäri ämpäri päälliköiden tehtävän kuvan. He tekevät (osa heistä) myyjän tehtäviä, koska kaikki hommat pitää saada tehdyksi ja siten säästää tunteja ja sen kautta päästä budjettiin ja sitä kautta sitten taas saada bonuksia. MEistä kahdesta minä tiedän täysin varmasti paremmin sen, mitä kaupan alalla päälliköiltä odotetaan. Ja todellisessa elämässä, poju, myymäläpäälliköllä EI ole velvollisuutta olla paikalla, mikäli hommat tulee muuten tehdyksi. Se tuleeko ne, on jo eri asia. Ja jos sen verran itsekin tajuisit, että kauppias maksaa itselleen hemmetin isoa palkkaa tekemällä myyjän töitä. Esim. pienessä k-marketissa päällikkö on usein sunnuntaisin töissä, sillä säästö palkkakuluissa on melkoinen, vai mitä:

        10tunnin päivä, 52 kertaa vuodessa tekee 520 tuntia. Se kerrottuna kahdella on 1040 tuntia. Tämä kerrottuna myyjän palkalla 10e on 10400e. SIihen päälle yrityksen maksut työntekijöistä ja puhutaan 20000e vuodessa. Eli toisin sanoen kauppiaan "palkka" sunnuntailta olisi 20000/52 = 385e eli karkeasti 38,5e tunti tai jos haluat nähdä sen sunnuntaityönä, niin 19,25e/h. Se on jo hyvä korvaus, eikö? Joten voisit ehkä lopettaa omat harhaluulosi vaikka heti. Ja loppukaneettiisi vastaan vielä, että jos päällikkö haluaa olla toimistossaan, niin sieltä sen myös löytääkin. Tähän voi ottaa kantaa vain ryhmäpäällikkö.

        Neiti, nyt sinulla on menneet päälliköt ja kauppias-yrittäjät sekaisin.


      • ..............
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Neiti, nyt sinulla on menneet päälliköt ja kauppias-yrittäjät sekaisin.

        ja sinulla on jäänyt peruskoulun kolmasluokka kesken. Toisella opit lukemaan, mutta kolmannella oppisit vielä ymmärtämään lukemasi. Katsos, siinä on molemmat tarkoituksella esitetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe