vittupää isä

ainavaaanlisää

Onko muiden isä jaksanut "kannustaa" poikaansa joka asiassa kehumalla että ei susta mitään tule?

sanoin tässä joku kerta että tulee eräs nainen ulkomaasta minua tapaamaan, mainitsin päivänkin.

ylenkatsovasti,halveksuen mainitsi että luuletko että se sun takias tänne tulee.

joskus aloittelin kitaransoittoa opettelemaan, silloin jaksettiin kehua: et sä mitään osaa lopeta jo.
soita edes kappale loppuun asti ,ei toi kuulosta miltään.

nyt kitara soi niin että pyytävät soittamaan lisää, sen naisen kanssa olen naimisissa.

itse ei edes muista asioita mitä sanoo, ihmettelee vaan kun kerron miten saatanasti se vituttaa.

joskus herra lyö löylyä kiukaalle lisää vaan vaikka olen jo huutamassa että turpa kiinni tai vittu leivon sut siihen paikkaan kukkakeppi.

aina olen kiukkuni niellyt, mutta joku kerta se tulee kun on liikaa paskaa kasautunut, ja nyrkki käy kuin singerin kone herran naamaan.

6

2538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua

Meidän perheessä vastaavaa harjoitti yksinuoltaja-äitimme. Vain vielä kerrottua paljon synkemmin painajasimaisena henkisenä väkivaltana. Fyysisen väkivallan lisäksi. Päivittäin. Oli alkoholisti. Itse oli ja on edelleen maailman fiksuin ja hienoin ihminen vaikka mitä perheeseen tulee niin oli täydellinen epäonnistuja ja edelleen on vinoutunut.

Jos se kehui niin kehui itseään. Päivittäin.

• VAIN YKSI!

Miksi ihmeessä ihmiset hankkii lapsia, kiusattavaksiko niitä hommaillaan?

Otan osaa.

• mullekin..

olen nainen, mutta kuitenkin. Isäni muisti aina ilmoittaa ja antaa ymmärtää, ettei minusta mitään tuu koskaan. No annoin sen ymmärtää, että otan huumorilla kaiken, mutta kyllä osui ja uppos. Veljeni harrasti samaa.
      Asiat muuttuivat, kun isäni sairastui syöpään. Päälaelleen. Enää en kuullut kertaakaan kuinka onneton olen. Isä kuoli noin vuosi sitten, mutta halusin kaikessa hiljaisuudessa antaa hänelle anteeksi kaikki. Tuskinpa hän sittenkään tarkoitti kaikkea niin kuin itse ymmärsin, en tiedä tietenkään varmasti. Näin haluan ajatella ja itsellänikin on parempi olla.
      Ota itse etäisyyttä isääsi. Jos asut vielä kotona, muuta kauemmas. Elä omaa elämääsi. Yllättäen asiat sitten kääntyvät loppupeleissä... Koita kestää ja etsi muuta ulospääsyä tilanteestasi.

• wolf

kyse on isäsi huonosta itsetunnosta.Lisäksi hän voi kokea itse jotenkin epäonnistuneensa elämässään ja purkaa tämän luuseritunteen poikaansa eli sinuun,ei kestä nähdä oman poikansa onnistuvan ehkä vaikeammassa asiassa kuin itse koskaan,esim.kitaransoitto...mutta soita vaan poika skittaa ja anna äijän kiehua liemessään.oot jo osoittanut paremmuutesi sillä ettet oo niitannut ukkoos.toisaalta tosiasioiden laukominen vois puhdistaa ilmaa.Ite ainaki oon helvetin ylpee jos oma poikani joskus tarttuu kitaraan ja saa siitä säveliäkin irti...

• Leila S

Väkivallalla et ratkaise mitään. Mieti tarkemmin, vaikka leipoisit isääsi turpaan, mitä se muuttaisi? Paranisiko olosi - hetkellisesti, pidemmän päälle oikeasti? Tuskin, vaikka fyysisesti olisit päässyt purkamaan vitutustasi, turhautumistasi ja ilkeitä sanoja, ne sanat ovat silti mielessäsi ja muistissasi. En usko että isäsi näkeminen silmä mustana tai nenä rytyssä siinä auttaisi. Vähentäisihän se ehkä sitä solvaamistaan, kai. Todennäköisesti välinne eivät olisi sen jälkeen tämänkään vertaa. Voit ajatella että tuskin sillä mitään merkitystä olisikaan.

Mutta välimatka voit ottaa tyylikkäämminkin ja ilman pahoinpitelysyytettä, jo ihan itsesi ja elämäsi kannalta. Se todella todistaa paremmuuttasi että et ole niitannut ukkoa etkä ole itse jatkanut henkistä kiusaamista takaisin tai edelleen lähimpiisi.
      1) Kasaantunut viha ja kiukku on kuitenkin olemassa ja päästettävä purkautumaan - miten muutoin voisit purkaa sen? Fyysisesti urheilemalla, takomalla säkkiä, juoksemalla, huutamalla? Monen vuoden tuskaa ei välttämättä kerralla pureta mutta jokainen kerta helpottaa enemmän, usko pois. Känneistä todennäköisesti ei ole apua, krapulan mentyä se sama paska on jäljellä.
      2) Ota etäisyyttä, muuta pois kotoa, tai pidä yhteyttä harvemmin, aluksi ehkä parempi ottaa pidempi tauko ja palata aiheeseen pikkuhiljaa sitten kun se tuntuu mahdolliselta ja näet asian erilailla.
      3) Keskity omaan elämääsi, itseesi, vaimoosi ja tulevaisuuteenne. Kaikkeen siihen hyvään missä olet onnistunut. Töihin ja kitaransoittoon. Sulje isäsi pois ajatuksistasi, älä annan hänen sanojen määritellä enää itseäsi. Älä mieti mitä hän ajattelisi tästä ratkaisustasi tms. Anna sen olla menneisyyttä. Löydät varmasti muita päämääriä, omia ja yhteisiä vaimosi kanssa. Luokaa oma tasapainoinen parisuhteenne ja ylläpitäkää sitä. Tietääkö vaimosi tästä? Jos ei niin kerro hänelle, hän varmasti pystyy vahvistamaan sinua ja persoonallisuuttasi, kertomaan ja osoittamaan miten hyvä olet ja näkemään mitä kaikkea hyvää olet saanut aikaiseksi jollet itse sitä pysty näkemään.
      4) Hakeudu ammattiauttajan juttusille niin voit saada hyviä vinkkejä, kannattaa käydä toteamassa onko tapaamisesta apua vai ei.

Tsemppiä! Sinun täytyy päästä isäsi otteesta pois, mutta fyysisellä väkivallalla et todellakaan sitä saavuta, paha olo on edelleen olemassa vaikka pieksisit isäsi henkihieveriin. Ja niin kornia kuin se onkin, hän on silti isäsi, ilman häntä sinua ei olisi olemassa. Et soittaisi kitaraa, et heräisi aamulla vaimosi vierestä. Sinulla on mahdollisuus.

Jotkut ihmiset vaan on juroja, kateellisia, väheksyviä, henkisesti pahoinvoivia, tajuavat elämän rajallisuuden ja mahdollisuuksien vähenemisen iän karttuessa, hukanneet tai koskaan löytäneetkään sitä rauhallisuutta ja onnellisuutta mikä sisäisesti voidaan saavuttaa, ja tottakai se jurppii kun muilla tuntuu olevan siihen paremmat mahdollisuudet. Älä anna itsestäsi kasvaa samanlaista kuin isästäsi, olet nähnhyt lähtökohdat ja virheet, joita et ainakaan oman poikasi kohdalla tee.

• kepi123456789

Mä olen luullu olevani ainoo jonka isä on kannustanu mua tolla tavalla..pelasin futista niin äijä sano ettei se viitti tulla kattomaan ku pallo viedään heti multa ku sen saan.. pallo piti ostaa nii käski reenata vanhalla karvalakilla..

100m halusin juosta.. äijä ei ostanu piikkareita ku sano et mullon nii hitaat refleksit et muut on jo maalis ku mä lähen.. vittu näit juttuja on satoja..

Kaikki mun harrastukset on ollu ihan paskoja sen mielestä.. Ku sille asiasta sanoo nii hyvä ettei päälle käy.. Sillon olis kyl tavinnu piestä koko äijä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      288
      6055
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      55
      3941
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3302
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      73
      3205
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      75
      3117
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      174
      3050
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2837
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2536
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      205
      2170
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2093
    Aihe