Swallow/Sparrow tatuoinnin merkitys?

Ruis

Mitä muuta merkitystä pääsky tatuoinnille on, kun että se on vanha merimiesten käyttämä kuva ja onko erivärisellä linnulla eri merkitys? tai jos on vaikka lintu ja ruusu samassa kuvassa? Ylipäätään kaikenlaiset aiheeseen liittyvät kommentit tervetulleita:)

13

7999

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srgerhgerh

      Eikös niillä joillakin oo myös ns. uskonnollista merkitystä? Esim. rauhan lintu ja Jumalan kyyhky vai miten ne menikään :D

    • ggg

      Pääskynen merkitsi ainakin yhdelle jo edesmenneelle henkilölle vapautta. "vapaa kuin taivaan lintu" Kyse oli vankilassa vuosia viettäneestä henkilöstä ja sama merimiehillä ilmeisesti myös symbolisoi sitä vapautta. Auringon laskuun lentävä lintu kuvastaa vapauden kaipuuta ja se liittyy vankilatatuointeihin.

      • sswegseg

        On se jännä mitenkä kaikki lopulta liittyy VANKILAAN :D Voi teitä immeisiä.


      • gfdzx
        sswegseg kirjoitti:

        On se jännä mitenkä kaikki lopulta liittyy VANKILAAN :D Voi teitä immeisiä.

        On se jännä miten mikään tatuoinneissa ei saisi liittyä vankeihin, merimiehiin tai ilotyttöihin :)


    • .......

      muistaakseni yksi merkitys on se, että merimiehet ottivat yhden pääskyn satamasta lähtiessään ja toisen kotiin palatessaan. en kyllä ihan varma tuosta ole, mutta näin olen kuullut.

      • tuo tatuointikiva yhdistetään usein, koska onhan se vanha kuva-aihe juuri merimiehillä. Mutta lähinnä olen huolissani tuosta vankila yhteydestä tuohon kuvaan...Sparrow on näköjään yleinen kuva-aihe myös vangeilla ja sillä on vielä merkitystä missä kohtaa lintu on.
        Toki joku voi sanoa, että onhan monet muutkin kuva-aiheet jotenkin liittyneet, ainakin menneinä vuosina vankiloihin, mutta tuntuu että sparrow tatuointi liitetään vankiloihin vielä usein nykypäivänäkin ja ehkä muita kuvia yleisemmin.. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Harmi vaan kun kuva-aiheena Sparrow tatuoinnit on tosi nättejä ja oon jo jonkin aikaa miettiny itselleni sellaista, mutta on jäänyt ottamatta just merkityksensä takia.


      • jooo.......
        Ruis kirjoitti:

        tuo tatuointikiva yhdistetään usein, koska onhan se vanha kuva-aihe juuri merimiehillä. Mutta lähinnä olen huolissani tuosta vankila yhteydestä tuohon kuvaan...Sparrow on näköjään yleinen kuva-aihe myös vangeilla ja sillä on vielä merkitystä missä kohtaa lintu on.
        Toki joku voi sanoa, että onhan monet muutkin kuva-aiheet jotenkin liittyneet, ainakin menneinä vuosina vankiloihin, mutta tuntuu että sparrow tatuointi liitetään vankiloihin vielä usein nykypäivänäkin ja ehkä muita kuvia yleisemmin.. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Harmi vaan kun kuva-aiheena Sparrow tatuoinnit on tosi nättejä ja oon jo jonkin aikaa miettiny itselleni sellaista, mutta on jäänyt ottamatta just merkityksensä takia.

        itse ainakin otin kyseisen kuvan vaan sen takia että se on hieno kuva, mitä väliä sillä on mitä se jollekin muulle merkkaa, se on minun mielestä vaan sellainen klassinen old school kuva niinkun esim. hämähäkinseitti ei sen kummempaa


      • kauniimpi.kuolema
        jooo....... kirjoitti:

        itse ainakin otin kyseisen kuvan vaan sen takia että se on hieno kuva, mitä väliä sillä on mitä se jollekin muulle merkkaa, se on minun mielestä vaan sellainen klassinen old school kuva niinkun esim. hämähäkinseitti ei sen kummempaa

        Eli vaikka kuvalla on yleismaailmallisia merkityksiä, tärkeämpää on se, mitä se itselle merkitsee, onhan kyseessä kuitenkin sun nahka ja sun valinta.

        Olen myös harkinnut kyseisten lintujen hakkauttamista itseeni, ei vaan tahdo kesätyörahoista ikänä jäädä mitään käteen. Mulle ne merkitsee klassisen kauneuden lisäksi sitä vapautta. Vaikka olenkin varattu nainen jne, mut esimerkiksi sananvapaus on erittäin tärkeä asia mulle, samaten se, että mulla on vapaus päättää suurimmasta osasta omia asioitani. :)


    • sininenpluu

      Muistaakseni sinin pääsky merkitsee kotiinpaluuta

    • ....

      hehe, tohon voisi sanoa vaan sen, että on hyvä olla tietoinen oman tatuoinninsa menneisyydestä ja merkityksestä ,mutta kuinka paljon sillä on väliä kenellä se on ollut, onhan robie williamsillakin swallow tatuoinnit, vetoa mielummin siihen kuin merirosvoihin ;)
      ja noin muutenkin jos pidät kuvasta, etkä vaikuta entiseltä linnakundilta tai kävele puujalalla, silmälappu silmässä ja papukaija olalla epäilen, että kovinkaan moni näkee asia yhteyttä muuhunkuin kivaan old school tyyliseen tatuointiin.. plus noita pääskysiä näyttää olevan nykyään aika monella niin tuskin joudut kovan kritiikin kohteeksi :)

    • juuuuuuuuuu

      ei ole varmaa tietoa mutta ennen vanhaan seittitatska kyynerpäässä meinas että on riistänyt hengen tumma ihoiselta.. eli oli lähinnä skinien käyttämä.. kyyneleet meinas että musta kyynel poskella viestitti että olet murhamies ja taas mustalla rajattu tarkoitti että on ollut/on muitten rattopoika linnassa.. muistaakesi se oli noin päin sinne päin =)

    • Merimies6666

      Pääskyn saa ottaa kun on seilannut 5000 merimailia

    • Inkholic

      Ihan mitä haluat sen edustavan. Merimiehillä se kuvasti toivoa, raskaan merimatkan päättymistä. Kun pääskynen lensi taivaalla, oli ranta/satama lähellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe