Osasiko joku neuvoa miten kannattaisi edetä asiassa jossa nainen on lähtenyt suhteesta, ja haluaa tietysti lapset mukaansa, mitkä mahdollisuudet isällä on saada lapset asumaan luokseen, kun on kyse pienistä lapsista joiden mielipidettä ei varmaankaan edes kuulla sosiaali toimistossa! Nyt kun lasten äiti lähtee niin sanotusti tyhjän päälle, ja mies jää vanhaan paikkaan asumaan, on tietysti päivähoito ja koulu lähellä ja tuttu ympäristö sekä kaverit! Lasten äiti tietysti vaatii elatusapua mutta tilanne jossa mies ei sitä tarvitse onko mies vahvoilla? kun on todettu tieteellisestikin että kaikki muutos lapsen ympäristössä on vahingollista lapselle! Osaisiko joku vastata onko esimerkki tapauksia? tarvitsisin kipästi apua tähän! Ja mikäli lapset määrätään sossussa äidille kannattaako nostaa haaste käräjille jossa asumis paikka voisi muuttua?
Isän oikeudet
26
2362
Vastaukset
- ei määrätä
lapsi akenellekkään. Itse te kahdestaan päätätte kumpi lapset saa ja sossussa käydään sitten tekemässä päätöksenne mukainen sopimus. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen asiasta niin älä ihmeessä mene laittaan nimeäsi sossuun johonkin paperiin jossa lapset saa äiti. Jos ette pääse sopimukseen vapaaehtoisesti on sinun vietävä asiasi oikeuteen ja tuomari sitten päättää kumpi lapset saa. Sulla kuulostaa aiankin olevan hyvät perusteet voitolle asiassa. Vielä yks juttu, jos vaimosi yrittää viedä lapset kotoa ilman että hänellä on sopivaa asuntoa ja vaadittavia kalusteita ota yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Lapsilla on kuitenkin parempi pysytellä vanhassa turvallisessa ympäristössä kunnes tuomarin lausunto tulee. Tietenkin jos olet ollut väkivaltainen, käytät alkoholia tai huumeita tms. niin mahdollisuutesi ovat vähäisemmät. Tsemppiä.
- yx- mies
Aina olet miehenä heikomilla näissä lapsiasioissa
mutta, yritä sopia asia ex-kuppanisi kanssa.
Yritä unohtaa oma katkeruutesi ja pyri siihen että lapsilla olisi hyvä olla .
Se että teidän suhde ei toiminut ei ole lasten vika , älkää ottako lapsia riita välineeksi. - infoa
Pääsääntöisesti Suomessa suositaan yhteishuoltoa. Huoltajuus annetaan yksin toiselle vanhemmalle vain poikkeustilanteissa. Kun sovitte lasten asumisesta, huolehdi siitä, että paperissa lukee "Lapset asuvat äidin ja/tai isän luona". Asumispaikka merkitsee paljon usko pois, ei niinkään se, onko vain toinen vanhemmista huoltaja. Huoltajuudella on tietenkin merkitystä, mutta asumispaikalla enemmän, esim. kun lapset on merkitty asumaan kummankin vanhemman luona, toisen vanhemman mahdollisuudet kadota lasten kanssa 1000km päähän ovat heikot ts. tapaamiset eivät kaadu lasten asuinpaikkaan.
- ---
Sossu ei määrää. Lapsen huolto- ja tapaamissopimus voidaan sopia sossussa tai riitatapauksessa tuomion kautta käräjillä. Elatusavut ratkaistaan myös omana asiana vasta sen jälkeen eli avun tarve ei vaikuta kumpmalle lapset menevät.
Sossut ovat lähes kaikki naisia ja jostain mystisestä syystä ehdottavat yleensä äitiä lähivanhemmaksi ellei hänen kyvyttömyydestään vanhemmaksi ole vahvaa näyttöä. Jos ei sopimusta saada aikaan, ratkaistaan asia käräjillä. Siellä on usein isäkin katsottu sopivaksi lähivanhemmaksi. Kun huoltajuutta ei ole vielä ratkaistu, älä anna äidin viedä lapsia mukanaan. Käräjien ja hovin kautta lapsien saaminen vie helposti vuoden tai pari.
Miehet luopuvat vanhemmuudestaan usein liian helposti. Älä anna periksi. Niin ja se juristi kannattaa palkata.- sossupaholainen
En ymmärrä, mistä on lähtöisin käsitys, että me sossut aina olisimme suosittelemassa äitiä lähivanhemmaksi. Itse olen ollut jopa oikeudelle lausunnossa suositellut isää lähivanhemmaksi, mutta oikeus määräsi äidille yksinhuollon. Isä todennäköisesti ei saanut tavata lasta seb jälkeen.
- ''''
sossupaholainen kirjoitti:
En ymmärrä, mistä on lähtöisin käsitys, että me sossut aina olisimme suosittelemassa äitiä lähivanhemmaksi. Itse olen ollut jopa oikeudelle lausunnossa suositellut isää lähivanhemmaksi, mutta oikeus määräsi äidille yksinhuollon. Isä todennäköisesti ei saanut tavata lasta seb jälkeen.
Voisi johtua siitä, että sossun vahvistamissa sopimuksissa 2006 lapsista 17% asuu isänsä luona ja 83% äitinsä luona. Sopu on yleensä näennäistä ja riitatapauksissa miehet antavat helpommin heti periksi kuin lähtevät vuosia kestävään, rahaa nielevään ja lapsia raastavaan oikeustaisteluun. Jos oikeuteen mennään, niin silloin lapsen todennäköisyys tulla määrätyksi isälle asumaan paranee huomattavasti.
Jos asia ratkaistaan käräjillä, niin tulos on:
65% lapsi asuu äidillä
27% lapsi asuu isällä
8% lapset jaettu tms.
Jos oikeus on todennut olosuhdeselvityksen tarpeelliseksi, niin tulos on lähes aina sen suuntainen. - Nyt eräät
sossupaholainen kirjoitti:
tahot ovat voimakkaasti ajamassa asiaa. Se onnistuu hyvin, sillä syyllistetään sosiaalitoimea isä vastaiseksi. Se puree, sillä kukapa tahtoisi olla ennakkoluuloinen ja vanhanaikainen.
Verkottoituminen ja äitien leimaaminen PAS-oireisiksi ja jopa lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ilmituloineen leimataan usein manipulointiyrityksineen äidin luulotteluksi.
Hajoita ja hallitse onnistuu toisinaan jopa psykopaatilta-tarkoitan ihan sellaiseksi diagnotisoiduksi-ja sosiaalityön ymmärtävät saattavat syyllistyä tukemaan syyllistä.
Olitko juuri sinä se, joka et erottanut psykopaattia, vaan tuit hänen tuhovimmaansa. Et suostunut verkostopalavereihin kaikkien asiantuntijaosapuolten kanssa. Katsoit omaavasi rautaisen ammattitaidon.
Olit omalla tavallasi jatkamassa väkivallan kierrettä, jonka uhrina äiti ja kaksi lasta olivat jo ennen eroa ja vuosia veilä eronkin jälkeen. Eli luulimme päässeemme turvaan, mutta jouduimme aina uudelleen ja uudelleen pakosta olemaan samassa tilassa psykon kanssa.
Kuvittele itse, joku kohtelee sinua huonosti, mutta sinua ei uskota, vaan pakotetaan aina uudelleen samaan tilaan sinua kaltoinkohtelevan kanssa. Sitten aina uusi ns. asiantuntija joukko omine ymmärryksineen tutkii reagtioitasi, miten reagoit, miten uhkasi reagoi jne.
Näin meillä eron jälkeen kävi. Tätä piisasi kolmen vuoden ajan eron jälkeen, kunnes viimeinenkin oikeusaste oli käyty läpi.
Onneksi kaikki oikeus asteet tunnistivat isän psykopaattisuuden, kyseenalaistivat perheneuvolan suosituksen lasten asumisen siirrosta isälle.
Kysyivät sinulta todistusaitiossa ollessasi, miten ihmeessä voitte olla varmoja, että tapaamiset onnistuisivat, jos asuminen siirrettäisiin suosittelemalla tavalla. Menit hiljaiseksi, sillä ei ollut käynyt mielessäsi.
Oikeusasteet tunnistivat äidin aidon pelon isää kohtaan, sinä etkä kollegasi ette, sillä psyko hurmasi ja osaa puhua, pyöryksiin asti.
Lasten kuuleminen tapahtui jossain muualla, ei siellä missä olisi olettanut. Lapsetkin tuumasivat, että perheneuvolassa ovat isän puolella ja että se on kuulustelupaikka ym.
No, kiittäminen pelastumisesta ei ole sosiaalitoimen perheneuvolaa. Itse olitte ylpeitä uhrautumisesta, jopa tuomarille sanoitte, että olette poikkeuksellisen paljon uhranneet työtunteja tapauksemme tutkimiseksi. Jopa yli 50 tuntia.
Itse itken vielä, vuosienkin jälkeen. Miten kauheaa ja traumatisoivaa oli joutua tulemaan yhteisiin istuntoihin henkilön kanssa, joka yritti tuhota henkisen ja fyysisen perheväkivallan avulla puolisonsa ja lapsensa.
Miten hirvittävää oli, että suomen kaltaisessa fiksussa maassa voi joutua viranomaisrattaisiin, oli sentään kyse lasten ja minun oikeudesta elää turvallisessa ympäristössä. Miten psykon kaltaiset verkostuituvat ja jopa syyllistyvät tukemaan jopa vääriin valoihin asti.
Ensin syytin itseäni, miten koulutettu ihminen voi olla niin typerä, ettei tunnista psykopaattia. Se häpeä ja pelko, mitä vuosia koin, ennenkuin uskalsin paeta lasten kanssa.
Luulin jopa tehneeni rohkeasti, kunnes psyko alkoi hajottamaan ja hallitsemaan sosiaalitoimea loputtomin lääninhallitukseen tehdyin kantein, joissa jokainen joka uskalsi puolustaa meitä uhreja, joutui jäävätyiksi.
No, olipa helpompi antaa itselle anteeksi, kun moni muutkin menivät vipuun uskomalla psykoa.
Enää ei hämmästytä, miten suursaksan pikkuhitlerit pyöritti ja manipuloi vanhan ja itseään fiksuina pitävät osallisiksi tuhoon, en hämmästele enää, ikävä kyllä.
Me selvisimme, oikeuslaitos huomasi psykon ja tunnisti uhan. Valvotut tapaamiset ja yksinhuoltajuus oli kolmen uuvuttavan vuoden jälkeen saavutus. Hyvä asiantajaja osoittautui todella kullan arvoiseksi.
Mutta jokainen voi arvata, millainen todistustaakka se on uhreille.
Nyt onkin reilu seitsemän vuotta erosta, yksinhuoltajuus päätöksestä neljä. LApset ei tapaa isäänsä edes valvotusti, sillä ei ole heidän etunsa mukaista, sanoo traumaterapeutit psykiatrineen nyt. Turha eses hakea uhkasakkoja tms.
Työllistämme nykyään heitä, kiitos myös sinun, asiantuntija, joka ainakaan meidän tapauksessa et ollut uhrien asialla, vaan kannustit ja edesautoit eron jälkeen vuosia psykoa, sellaiset meriitit sinullako myös?
Psyko keskittyy nykyään tuhoamaan työuraani, joka on ihmissuhdetyötä ja esimieheni on jokainen käyty läpi, hän on aktiivisesti ottanut yhteyttä kaikkiin naapureihini ja lasten koulut eivät ole saaneet olla rauhassa, ennenkuin selkeästi on kehoitettu jättämään rauhaan, eli luokkatunneille ei ole asiaa.
Ja tietysti sukulaiset on kaikki käyty läpi, etsin sitä heikointa lenkkiä. Hänen puoleltaan kaikki ovat selkänsä kääntäneet, yksinhuoltajuus päätöksen saatuani, hyvä niin, tuli selväksi.
Muutimme välistä kauas, hän perässä, me takaisin. Nyt tämä valkokaulus huijari huijaa ja manipuloi T:lla. Säännöllisin väliajoin tekee selväksi olemassa oloaan etsimällä heikkoa lenkki, kasvattamalla hoviaan, että näin.
Jos joskus psyko tekee loppuun sen, minkä uhkasikin- mitä et uskonut, etkä kolme muuta kolleegaasi- eli luet keltaisten lehtien lööpeistä, että exä lopetti entisen perheensä jäsenet, niin ethän enää kysele, miten se on mahdollista?
Aloittajalle sanon, että toivon todella lastesi puolesta, että oikeus voittaa. Päivän valoon tulee jokainen valhe, tavalla tai toisella. - xy-
Nyt eräät kirjoitti:
tahot ovat voimakkaasti ajamassa asiaa. Se onnistuu hyvin, sillä syyllistetään sosiaalitoimea isä vastaiseksi. Se puree, sillä kukapa tahtoisi olla ennakkoluuloinen ja vanhanaikainen.
Verkottoituminen ja äitien leimaaminen PAS-oireisiksi ja jopa lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ilmituloineen leimataan usein manipulointiyrityksineen äidin luulotteluksi.
Hajoita ja hallitse onnistuu toisinaan jopa psykopaatilta-tarkoitan ihan sellaiseksi diagnotisoiduksi-ja sosiaalityön ymmärtävät saattavat syyllistyä tukemaan syyllistä.
Olitko juuri sinä se, joka et erottanut psykopaattia, vaan tuit hänen tuhovimmaansa. Et suostunut verkostopalavereihin kaikkien asiantuntijaosapuolten kanssa. Katsoit omaavasi rautaisen ammattitaidon.
Olit omalla tavallasi jatkamassa väkivallan kierrettä, jonka uhrina äiti ja kaksi lasta olivat jo ennen eroa ja vuosia veilä eronkin jälkeen. Eli luulimme päässeemme turvaan, mutta jouduimme aina uudelleen ja uudelleen pakosta olemaan samassa tilassa psykon kanssa.
Kuvittele itse, joku kohtelee sinua huonosti, mutta sinua ei uskota, vaan pakotetaan aina uudelleen samaan tilaan sinua kaltoinkohtelevan kanssa. Sitten aina uusi ns. asiantuntija joukko omine ymmärryksineen tutkii reagtioitasi, miten reagoit, miten uhkasi reagoi jne.
Näin meillä eron jälkeen kävi. Tätä piisasi kolmen vuoden ajan eron jälkeen, kunnes viimeinenkin oikeusaste oli käyty läpi.
Onneksi kaikki oikeus asteet tunnistivat isän psykopaattisuuden, kyseenalaistivat perheneuvolan suosituksen lasten asumisen siirrosta isälle.
Kysyivät sinulta todistusaitiossa ollessasi, miten ihmeessä voitte olla varmoja, että tapaamiset onnistuisivat, jos asuminen siirrettäisiin suosittelemalla tavalla. Menit hiljaiseksi, sillä ei ollut käynyt mielessäsi.
Oikeusasteet tunnistivat äidin aidon pelon isää kohtaan, sinä etkä kollegasi ette, sillä psyko hurmasi ja osaa puhua, pyöryksiin asti.
Lasten kuuleminen tapahtui jossain muualla, ei siellä missä olisi olettanut. Lapsetkin tuumasivat, että perheneuvolassa ovat isän puolella ja että se on kuulustelupaikka ym.
No, kiittäminen pelastumisesta ei ole sosiaalitoimen perheneuvolaa. Itse olitte ylpeitä uhrautumisesta, jopa tuomarille sanoitte, että olette poikkeuksellisen paljon uhranneet työtunteja tapauksemme tutkimiseksi. Jopa yli 50 tuntia.
Itse itken vielä, vuosienkin jälkeen. Miten kauheaa ja traumatisoivaa oli joutua tulemaan yhteisiin istuntoihin henkilön kanssa, joka yritti tuhota henkisen ja fyysisen perheväkivallan avulla puolisonsa ja lapsensa.
Miten hirvittävää oli, että suomen kaltaisessa fiksussa maassa voi joutua viranomaisrattaisiin, oli sentään kyse lasten ja minun oikeudesta elää turvallisessa ympäristössä. Miten psykon kaltaiset verkostuituvat ja jopa syyllistyvät tukemaan jopa vääriin valoihin asti.
Ensin syytin itseäni, miten koulutettu ihminen voi olla niin typerä, ettei tunnista psykopaattia. Se häpeä ja pelko, mitä vuosia koin, ennenkuin uskalsin paeta lasten kanssa.
Luulin jopa tehneeni rohkeasti, kunnes psyko alkoi hajottamaan ja hallitsemaan sosiaalitoimea loputtomin lääninhallitukseen tehdyin kantein, joissa jokainen joka uskalsi puolustaa meitä uhreja, joutui jäävätyiksi.
No, olipa helpompi antaa itselle anteeksi, kun moni muutkin menivät vipuun uskomalla psykoa.
Enää ei hämmästytä, miten suursaksan pikkuhitlerit pyöritti ja manipuloi vanhan ja itseään fiksuina pitävät osallisiksi tuhoon, en hämmästele enää, ikävä kyllä.
Me selvisimme, oikeuslaitos huomasi psykon ja tunnisti uhan. Valvotut tapaamiset ja yksinhuoltajuus oli kolmen uuvuttavan vuoden jälkeen saavutus. Hyvä asiantajaja osoittautui todella kullan arvoiseksi.
Mutta jokainen voi arvata, millainen todistustaakka se on uhreille.
Nyt onkin reilu seitsemän vuotta erosta, yksinhuoltajuus päätöksestä neljä. LApset ei tapaa isäänsä edes valvotusti, sillä ei ole heidän etunsa mukaista, sanoo traumaterapeutit psykiatrineen nyt. Turha eses hakea uhkasakkoja tms.
Työllistämme nykyään heitä, kiitos myös sinun, asiantuntija, joka ainakaan meidän tapauksessa et ollut uhrien asialla, vaan kannustit ja edesautoit eron jälkeen vuosia psykoa, sellaiset meriitit sinullako myös?
Psyko keskittyy nykyään tuhoamaan työuraani, joka on ihmissuhdetyötä ja esimieheni on jokainen käyty läpi, hän on aktiivisesti ottanut yhteyttä kaikkiin naapureihini ja lasten koulut eivät ole saaneet olla rauhassa, ennenkuin selkeästi on kehoitettu jättämään rauhaan, eli luokkatunneille ei ole asiaa.
Ja tietysti sukulaiset on kaikki käyty läpi, etsin sitä heikointa lenkkiä. Hänen puoleltaan kaikki ovat selkänsä kääntäneet, yksinhuoltajuus päätöksen saatuani, hyvä niin, tuli selväksi.
Muutimme välistä kauas, hän perässä, me takaisin. Nyt tämä valkokaulus huijari huijaa ja manipuloi T:lla. Säännöllisin väliajoin tekee selväksi olemassa oloaan etsimällä heikkoa lenkki, kasvattamalla hoviaan, että näin.
Jos joskus psyko tekee loppuun sen, minkä uhkasikin- mitä et uskonut, etkä kolme muuta kolleegaasi- eli luet keltaisten lehtien lööpeistä, että exä lopetti entisen perheensä jäsenet, niin ethän enää kysele, miten se on mahdollista?
Aloittajalle sanon, että toivon todella lastesi puolesta, että oikeus voittaa. Päivän valoon tulee jokainen valhe, tavalla tai toisella.Jos psykopaatti-isän tunnistaminen ei sossuilta aina onnistu, niin mitäpä luulet, kuinka paljon jää tunnistamatta psykopaattiäitejä?
- mentiin
xy- kirjoitti:
Jos psykopaatti-isän tunnistaminen ei sossuilta aina onnistu, niin mitäpä luulet, kuinka paljon jää tunnistamatta psykopaattiäitejä?
linjalle "kumpi on pahempi nainen vai mies".
Nyt oli kysymys psykopaatin tunnistamisesta. - syyllistäminen
mentiin kirjoitti:
linjalle "kumpi on pahempi nainen vai mies".
Nyt oli kysymys psykopaatin tunnistamisesta.alkoi heti ensi metreillä, tuntui jotenkin tutulta = /.
Miten tunnistaa psykopaatti, eteenkin jos kyse on lasten edusta? - kiinnostaa!
'''' kirjoitti:
Voisi johtua siitä, että sossun vahvistamissa sopimuksissa 2006 lapsista 17% asuu isänsä luona ja 83% äitinsä luona. Sopu on yleensä näennäistä ja riitatapauksissa miehet antavat helpommin heti periksi kuin lähtevät vuosia kestävään, rahaa nielevään ja lapsia raastavaan oikeustaisteluun. Jos oikeuteen mennään, niin silloin lapsen todennäköisyys tulla määrätyksi isälle asumaan paranee huomattavasti.
Jos asia ratkaistaan käräjillä, niin tulos on:
65% lapsi asuu äidillä
27% lapsi asuu isällä
8% lapset jaettu tms.
Jos oikeus on todennut olosuhdeselvityksen tarpeelliseksi, niin tulos on lähes aina sen suuntainen.Hei, mistä olet saanut nuo prosenttilukemat? Kiinnostaa!
- Leevi
Siinä on ihan perusteltu syy, miksi äiti on yleensä lähivanhempi. Se on se, että äiti nyt kerta kaikkiaan vaan yleensä ON se lapselle läheisempi. Toivottavasti isät eivät tästä loukkaannu - varmasti on myös poikkeustapauksia. Mutta äiti yleensä pääsääntöisesti on ollut lapsen kanssa enemmän kotona (hoitovapaat jne.) ja muutenkin äiti on lapseen ihan eri tasolla sidoksissa kuin isä.
Ja nyt puhun pienistä lapsista >3. Itselläni on 2-vuotias poika ja vasta viime aikoina on isä tullut hänelle tärkeäksi. Siis sillä tavalla, että kyselee perään jne. Ennen ei korvaansa lotkauttanut, vaikka isä olisi matkoilla päiväkausia. - ----
syyllistäminen kirjoitti:
alkoi heti ensi metreillä, tuntui jotenkin tutulta = /.
Miten tunnistaa psykopaatti, eteenkin jos kyse on lasten edusta?Oli kyse siitä, että suosittelevatko sossut enemmän miehiä vai naisia lähihuoltajiksi. Yksi sossu kertoi, että on hän miestäkin suositellut. Heti tiedettiin, että kyseessä täytyi olla psykopaatti.
Vastaajalla on varmasti ollut traumaattinen eroriita, mutta on turha mennä yleistämään noin. Minusta ei ole syyllistämistä sanoa, että psykopaatti voi olla joko mies tai nainen. - jappi75
Leevi kirjoitti:
Siinä on ihan perusteltu syy, miksi äiti on yleensä lähivanhempi. Se on se, että äiti nyt kerta kaikkiaan vaan yleensä ON se lapselle läheisempi. Toivottavasti isät eivät tästä loukkaannu - varmasti on myös poikkeustapauksia. Mutta äiti yleensä pääsääntöisesti on ollut lapsen kanssa enemmän kotona (hoitovapaat jne.) ja muutenkin äiti on lapseen ihan eri tasolla sidoksissa kuin isä.
Ja nyt puhun pienistä lapsista >3. Itselläni on 2-vuotias poika ja vasta viime aikoina on isä tullut hänelle tärkeäksi. Siis sillä tavalla, että kyselee perään jne. Ennen ei korvaansa lotkauttanut, vaikka isä olisi matkoilla päiväkausia.nythän on sillä tavalla että lasten äiti vie aina vuorotyönsä vuoksi lapset hoitoon päiväksi vaikka itse menee iltavuoroon, joten joudun itse olla vielä kaiket illat ja viikonloput lastenvahtina, ei siinä itse mitään ihmeitä enää aikaan saa, muuta kuin ruokaa laitettua lapsille ja pelailtua pelejä, jne... jopa nuoret lapset haluavat itse jäädä minun luo, mutta äiti vain ei voi antaa periksi ja haluaa todennäköisesti vain rahastaa erilaisilla elatusmaksuilla korotetuilla lapsilisillä, asumistuilla, jne... itse huom en niitä vaatisi, sillä ei minulla ole tarve lasten kustannuksella rahastaa
- rahastusta?
jappi75 kirjoitti:
nythän on sillä tavalla että lasten äiti vie aina vuorotyönsä vuoksi lapset hoitoon päiväksi vaikka itse menee iltavuoroon, joten joudun itse olla vielä kaiket illat ja viikonloput lastenvahtina, ei siinä itse mitään ihmeitä enää aikaan saa, muuta kuin ruokaa laitettua lapsille ja pelailtua pelejä, jne... jopa nuoret lapset haluavat itse jäädä minun luo, mutta äiti vain ei voi antaa periksi ja haluaa todennäköisesti vain rahastaa erilaisilla elatusmaksuilla korotetuilla lapsilisillä, asumistuilla, jne... itse huom en niitä vaatisi, sillä ei minulla ole tarve lasten kustannuksella rahastaa
Elatusmaksut,lapsilisät ja asumistuet ei ole mitään rahastusta.
Asumituki on tarkoitettu pienituloisille. Elatusmaksut ja korotetut lapsilisät tulevat myös sinulle, jos lapset jäävät luoksesi. Se ei sitten varmaan enää olisikaan rahastusta.
Mieti vähän! Annoit itsestäsi tosi huonon kuvan.
Oli noissa sun jutuissasi muutakin, mihin olisin voinut takertua, mutta olkoon. Tiedät kyllä itsekin, olitko ihan reilu ja rehellinen. - mieltä,
rahastusta? kirjoitti:
Elatusmaksut,lapsilisät ja asumistuet ei ole mitään rahastusta.
Asumituki on tarkoitettu pienituloisille. Elatusmaksut ja korotetut lapsilisät tulevat myös sinulle, jos lapset jäävät luoksesi. Se ei sitten varmaan enää olisikaan rahastusta.
Mieti vähän! Annoit itsestäsi tosi huonon kuvan.
Oli noissa sun jutuissasi muutakin, mihin olisin voinut takertua, mutta olkoon. Tiedät kyllä itsekin, olitko ihan reilu ja rehellinen.jotenkin tuntui, ettei kannata "neuvoja" antaa, sillä jotain muutakin kuin "tavallisia" erofiiliksiä tuntuu japilla olevan...
- lähtee
lasten kanssa, ihan tuosta vaan.
Jättää kodin, jossa lasten lapsuus vietetty?
Hmm. ihan ensimmäisenä ihmettelen miksi.
Syyn täytyy olla erittäin hyvä. Sillä kuka jättäisi kodin, ajatelkaa kohdallenne?
Turvallisuus on yksi ihmisen perustarpeista. Turvattomuus on yksi syy jättää koti, kokemuksen rintaäänellä puhun ja kirjoitan.
Kuule, ihan tiedoksi vain, että lasten etu ratkaisee, ei vanhempien oikeudet.
Aikuisella on vastuu toteuttaa LASTEN OIKEUDET ja ETU.
Kyllä lasten mielipiteet saadaan tavalla tai toisella kuulluksi, älä ole huolissasi. - jappi75
Kiitos kaikille tiedoista sillä tiedot ovat todella tarpeen, nähkääs jos lasten äiti olisi ns. kunnollinen eli laittaisi lämmintä ruokaa ja siivoaisi sekä pesisi pyykit, ei itselläni olisi mitään hätää antaa äidin kasvattaa lapsia! Mutta tässä tilanteessa jossa hän lähtee todellakin tyhjän päälle eikä tähän päivään mennessä ole tehnyt ko. töitä ilman että olen painostanut häntä tekemään ne, olen totaalisesti pakotettu taistelemaan lasten edun vuoksi! itselläni tässä on ns. rahastuksen maku mielessä, sillä avovaimo kertoi heti eroilmoituksensa yhteydessä haluavansa lapset ja korkeimman mahdollisen elatusavun, ja omasta mielestäni lapsia ei tehdä raha mielessä vaan pitää näissäkin asioissa joku tolkku säilyttää! Lisätietoja kaivataan kipeästi jos vain niitä on vielä joillakin tiedossa!
- Leevi
Nyt kyllä haiskahtaa vähän: "jos vaimo laittaisi lämmintä ruokaa ja siivoaisi...". Oletko sinä siis huolehtinut aina lasten ruokailut ja kodin kunnossapidon? Eikä lasten äiti ole tehnyt mitään?
Ehkä asia sitten on niin...
Mutta kuulostat ihan omalta mieheltäni, joka välillä suutuspäissään väittää, että minä en ole tehnyt lapselle ruokaa. Ja että olen epätasapainoinen äiti jne. Meillä on ollut ero monta kertaa puheena ja olen varma, että jos se päivä koittaa, mies yrittää todistaa minun olevan "huono äiti". No, onneksi on vanhemmat ja ystävät, jotka tulevat todistamaan toisin. On se kamalaa, että ensin hoitaa lapsen hyvin ja ennen kaikkea sydämellä - ja mies on niin kostonhimoinenn ja pahansuopa, että alkaa vääristelemään asioita.
No, se on minun mieheni tapa selviytyä tunne-elämän vaikeuksista. Pestä itse kätensä kaikesta ja kääntää asiat minun syykseni. Kaikki on aina minun syytäni: riitojen aloittaminen, kodin sotkuisuus, ei ole ruokaa pöydässä (ikään kuin se olisi naisen jumalallinen velvollisuus)... ja niin edelleen hamaan tappiin asti.
No, toivottavasti sinulla on OIKEAT perusteet väittää lasten äitiä huonommaksi vanhemmaksi kuin sinä olisit. Lasten etu nimittäin harvoin on olla erossa äidistään. ??? - ....
Leevi kirjoitti:
Nyt kyllä haiskahtaa vähän: "jos vaimo laittaisi lämmintä ruokaa ja siivoaisi...". Oletko sinä siis huolehtinut aina lasten ruokailut ja kodin kunnossapidon? Eikä lasten äiti ole tehnyt mitään?
Ehkä asia sitten on niin...
Mutta kuulostat ihan omalta mieheltäni, joka välillä suutuspäissään väittää, että minä en ole tehnyt lapselle ruokaa. Ja että olen epätasapainoinen äiti jne. Meillä on ollut ero monta kertaa puheena ja olen varma, että jos se päivä koittaa, mies yrittää todistaa minun olevan "huono äiti". No, onneksi on vanhemmat ja ystävät, jotka tulevat todistamaan toisin. On se kamalaa, että ensin hoitaa lapsen hyvin ja ennen kaikkea sydämellä - ja mies on niin kostonhimoinenn ja pahansuopa, että alkaa vääristelemään asioita.
No, se on minun mieheni tapa selviytyä tunne-elämän vaikeuksista. Pestä itse kätensä kaikesta ja kääntää asiat minun syykseni. Kaikki on aina minun syytäni: riitojen aloittaminen, kodin sotkuisuus, ei ole ruokaa pöydässä (ikään kuin se olisi naisen jumalallinen velvollisuus)... ja niin edelleen hamaan tappiin asti.
No, toivottavasti sinulla on OIKEAT perusteet väittää lasten äitiä huonommaksi vanhemmaksi kuin sinä olisit. Lasten etu nimittäin harvoin on olla erossa äidistään. ???"Lasten etu nimittäin harvoin on olla erossa äidistään"
Lasten etu on harvoin olla erossa myöskään isästään.
Oma uhkaava erotilanteesi taitaa nyt vähän vaikuttaa arviointikykyysi. Jos sinulla on miehesi kanssa vaikeuksia, yritä pitää lapset siitä ulkona. - on lyhyet
jäljet, voi voi sinua.
"Mutta tässä tilanteessa jossa hän lähtee todellakin tyhjän päälle eikä tähän päivään mennessä ole tehnyt ko. töitä ilman että olen painostanut häntä tekemään ne, olen totaalisesti pakotettu taistelemaan lasten edun vuoksi!"
Vai ei suostu töitä tekemään?
Edellisessä kommentissa tuumasit, että tekee vuorotyötä jne.
Oikeus voittaa, uskon siihen.
Valheella on lyhyet jäljet.
Lasten etu on kaikkien etu, älä manipuloi ja syyllistä enmpää, nolo juttu sinua ajatellen.
Lisäksi maiitsit aiemmin, ettet hakisi tai käyttäisi yhteiskunnan tukija, eli huoltajakorotuksia tai asumistukia, mikäli saisit yksinhuoltajuuden itsellesi.
Ketähän luulet huijaavasi? - ...
on lyhyet kirjoitti:
jäljet, voi voi sinua.
"Mutta tässä tilanteessa jossa hän lähtee todellakin tyhjän päälle eikä tähän päivään mennessä ole tehnyt ko. töitä ilman että olen painostanut häntä tekemään ne, olen totaalisesti pakotettu taistelemaan lasten edun vuoksi!"
Vai ei suostu töitä tekemään?
Edellisessä kommentissa tuumasit, että tekee vuorotyötä jne.
Oikeus voittaa, uskon siihen.
Valheella on lyhyet jäljet.
Lasten etu on kaikkien etu, älä manipuloi ja syyllistä enmpää, nolo juttu sinua ajatellen.
Lisäksi maiitsit aiemmin, ettet hakisi tai käyttäisi yhteiskunnan tukija, eli huoltajakorotuksia tai asumistukia, mikäli saisit yksinhuoltajuuden itsellesi.
Ketähän luulet huijaavasi?Jappi75 taisi viitata kotitöihin (ruoanlaitto, siivous, pyykkäys) sillä että lasten äiti ei ole ko. töitä tehny ilman painostusta, ei ansiotöihin... Ihan vain sivuhuomautuksena :)
- jappi75
... kirjoitti:
Jappi75 taisi viitata kotitöihin (ruoanlaitto, siivous, pyykkäys) sillä että lasten äiti ei ole ko. töitä tehny ilman painostusta, ei ansiotöihin... Ihan vain sivuhuomautuksena :)
Juuri tätä tarkoitin, palkkatyössä nainen toki käy, mutta kotityöt on täysin jääneet unholaan, jossa perus siisteys kaikista pahin varmaankin!
- itse__= O
jappi75 kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin, palkkatyössä nainen toki käy, mutta kotityöt on täysin jääneet unholaan, jossa perus siisteys kaikista pahin varmaankin!
ihan syytön sotkuun?
Onko peukalo keskellä kämmentä, ei osaa, pysty, tahdo osallistua yhteisten asioiden hoitoon?
Tiedätkö, että ilkeintä mielestäni on, että aliarvioit lukijoiden kykyä ja älyä väitteilläsi, sen verran läpinäkyviä yrityksesi ovat.
Ei osu eikä uppoo.
Ajattelitko, että vaimo jätti kotinsa ihan tuosta vain, ihan ilkeyttään tahtoi itselleen ylimääräisiä touhuja?
Katso peiliin, onko mahdollista, että juuri sinä olet syytön? - ...
itse__= O kirjoitti:
ihan syytön sotkuun?
Onko peukalo keskellä kämmentä, ei osaa, pysty, tahdo osallistua yhteisten asioiden hoitoon?
Tiedätkö, että ilkeintä mielestäni on, että aliarvioit lukijoiden kykyä ja älyä väitteilläsi, sen verran läpinäkyviä yrityksesi ovat.
Ei osu eikä uppoo.
Ajattelitko, että vaimo jätti kotinsa ihan tuosta vain, ihan ilkeyttään tahtoi itselleen ylimääräisiä touhuja?
Katso peiliin, onko mahdollista, että juuri sinä olet syytön?Tuskin kukaan erotilanteessa on täysin syytön, ihmisiä me kaikki ollaan ja virheitä tekee jokainen. Tässä tilanteessa lasten isä kuitenkin pyytää apua ja neuvoja tilanteeseensa jossa pelkää lastensa "menetystä". Mielestäni hän ei ole missään vaiheessa ilmoittanut olevansa pyhimys, vaan pyytää neuvoa ikävään tilanteeseen.
Julkiseen foorumiin kun kirjoittaa niin pitää olla tietty valmistautunut saamaan myös negatiivista palautetta mutta silti joskus ihmettelen suuresti tätä negatiivisuuden määrää mikä täällä käy silmille...
Tässä esimerkki huotajuus kiistasta.Pariskunta on ollut avoliitossa 6 vuotta ja heille synty poika.
Äiti päätti lähtee menee ja jätti pojan isälle.
Yhteishuotajuus sovittiin ja poika sai asua isän luonna 1,5 vuotta.Kuvioihin astuu uusi naisystävä ja suhde kehityy avoliitoksi.Tämän pojan äiti ei tilanteesta tykkää ja hän päättää haluta pojan takas itselleen.Juttu viedään oikeuteen.Oikeus päätää että lapsi kuuluu äidille joka aikoinaan jätti pojan kun ei enään jaksannut.Nyt isä näkee poikaa joskus ja
ikävintä oli se että lapsi ei halunnut muuttaa äidin luo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017574Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne825927Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523504Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321957Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1881846Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san171517- 441474
- 351456
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641394