Naisen arvo

vuohissa ja lampaissa

Mitä mieltä te Suomi-tytöt olette, kun matkustelette esim. Tunisiassa, Marokossa tai Egyptissä, että teidän arvoanne varrataan lampaisiin ja vuohiin.

Olin vaalen tyttöystäväni kanssa aikoinaan Tunisiassa, jossa paikallinen äijä oli tosi tunkeileva ja halusi kovasti silloita tyttöystävääni - maksuksi olisi tarjonnut muistaakseni 38 lammasta.

Loukkaannuimme kovasti emmekä ole sen koommin muslimimaissa matkustelleet - niin erilainen on kulttuuri.

19

3272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thaimaassa

      Nuoruudessa ollessani selkäreppureissulla Intiassa minulle eräässä kylässä esiteltiin nuoria morsioita siihen malliin että hirvitti,

      Kaikki isännät kilvan esittelivät tyttäriään minulle naitavaksi - eli siis avioliittoon - en tiedä olisivatko vielä maksaneet jotain myötäjäisiä, jos olisin jonkun ottanut

      • Persaukiset

        Inkkareilla ei ole hilloo. Paljoa et olisi saanut. Pillua todennäköisesti kyllä. Ja sitten karkuun!


      • silloin
        Persaukiset kirjoitti:

        Inkkareilla ei ole hilloo. Paljoa et olisi saanut. Pillua todennäköisesti kyllä. Ja sitten karkuun!

        Ajattelin silloin aivan samaa, (i) menen tyttären kanssa naimisiin paikallisin menoin, (ii) vietän hääyön ja panen oikein olen takaa, (iii) teen ehkä pienen häämatkan intialaisen morsioni kanssa ja (iv) otan sitten lopulta jalat alle.


      • olitko

        Thaimaassa vai Intiassa!


    • siitä nyt

      kannata noin kovasti suuttua,maassa maan tavalla:)

    • Kukka-Molli

      Arabimaissa ja Pohjois-Afrikassa käytetään maksuvälineenä(kin) myös kameleita.

      Tietääköhän kukaan sinnepäin suhteissa oleva monikulttuuri-ihminen minkälainen kerroin kameleilla, vuohilla ja lampailla on toisiinsa nähden?

      • kiinnostunut myös

        minullakin on ystäviä jotka eivät ikupäivänä voisi matkustaa islamilaiseen maahan.
        Kyllä se omasta asenteesta hyvin pitkälti on kiinni, miten ne miehet käyttäytyy. Sen verta ovat turisteihin tottuneet ja muutenkin.
        14 vuotiaana minusta olisi maksettu marokossa 5 000 kamelia. Kuulostaa aika paljolta. Ei voinut isukki myydä, kun ei tiennyt minne olisi sellaisen lauman laittanut.....


      • halvalla meinas mennä!
        kiinnostunut myös kirjoitti:

        minullakin on ystäviä jotka eivät ikupäivänä voisi matkustaa islamilaiseen maahan.
        Kyllä se omasta asenteesta hyvin pitkälti on kiinni, miten ne miehet käyttäytyy. Sen verta ovat turisteihin tottuneet ja muutenkin.
        14 vuotiaana minusta olisi maksettu marokossa 5 000 kamelia. Kuulostaa aika paljolta. Ei voinut isukki myydä, kun ei tiennyt minne olisi sellaisen lauman laittanut.....

        Minusta tarjottiin vain 40 kamelia ja kaksi lammasta!! Nyt koki itsetunto kolauksen =)


      • Anonyymi
        kiinnostunut myös kirjoitti:

        minullakin on ystäviä jotka eivät ikupäivänä voisi matkustaa islamilaiseen maahan.
        Kyllä se omasta asenteesta hyvin pitkälti on kiinni, miten ne miehet käyttäytyy. Sen verta ovat turisteihin tottuneet ja muutenkin.
        14 vuotiaana minusta olisi maksettu marokossa 5 000 kamelia. Kuulostaa aika paljolta. Ei voinut isukki myydä, kun ei tiennyt minne olisi sellaisen lauman laittanut.....

        Tuo on ollut läppä, olen matkustanut useassa arabialaisessa maassa, ja tuskin kellään edes siellä on 5000 kamelin yksin , tai jospa olisi ollut tulkkaus virhe 50 kamelin olisi ollut jo hyvä tarjous. Tänäpäivänä keskiverto kamelin hinnan mukaan olisit tuonut isän pörssiin. 43 000€ sillä kamelin suomessa on huonoa kauppatavaraa, ja perillähän siellä kuitenkin ne olisi pitänyt vaihtaa kahisevaan!


      • Anonyymi
        halvalla meinas mennä! kirjoitti:

        Minusta tarjottiin vain 40 kamelia ja kaksi lammasta!! Nyt koki itsetunto kolauksen =)

        Eipä kannata murehtia, 40 kamelin on tosi hyvä tarjous, kun olen matkustellut noissa arabi maissa myös marokossa niin uskon, että tuolla 5000 kamelin on utopiaa tai tulkkausvirhe pikemminkin 50 kamelin voi saada neitsyystä ja määrätyt muodot omistavasta neidosta.


    • pellejä

      Aika noloo tollasesta on loukkaantua..nauran vain päin naamaasi LOL
      Taas näkee miten suomalasia jotkut suomalaset oikeesti ovat...
      toihan on ihan vanha juttu ja ootte kyl aika snobeja ja todellakin pellejä ku tollasesta loukkaannutte..HAHAH..nolooooo..!

      • hgfdsgfd

        Vanha paikallinen vitsihän se on myös Egyptissä (noh, siellä kameleita, etelämmässä vuohia jne.). Jaksaa naurattaa ensikertalaisia. Tuskinpa monikaan on lähtenyt lampaiden kanssa koneella takaisin kotiin.


    • HekoHekoHeko

      Tämä lammas, kameli, vuohijuttu on jo vanha vitsi, jolla paikalliset kiusaavat turisteja. Luuletko, että joku on ollut oikeasti ostamassa akkaasi. HEH HEH

      • Ho hoijaa

        Olisi saattanut palauttaa ennen kuin uskotkaan takaisin tyttöystäväsi. Musliminaiset on opetettu palvelemaan miehiä, toisin kuin useimmat suomalaiset:)


    • Evelyn...

      Siis nämä rantalomakohteiden miehet, jotka kilvan ostosreissun aikana tarjoavat kameleita tyttäristä ja tyttöystävistä? Eivät kai he tosissaan ole... ;o) Ainakin minun kokemukseni mukaan kaikilla on aina pilkettä silmäkulmassa - lähinnä jutut hymyilyttää ja tuntuu, että höpisevät moisia, koska turistit sitä heidän kulttuuriltaan odottavat. En kyllä osaisi asiasta loukkaantua; Hymyilen vain ja jatkan matkaa. ;o) Ja Marokossa olen tähän itse törmännyt, muissa arabimaissa kun en ole käynyt.

    • kaikissa maissa

      tietääkseni rahalle jo nykyaikana maksetaan, mitä sitten ikinä ostetaankaan. ;)
      Eiköhän nämä kamelit yms. ole vanha vitsi. Ikävää, että otitte sen tosissanne.

    • onhan se

      Onhan se tosi loukkaavaa, kun joudun kuvittelemaan olemaan saman arvoinen kuin esimerkiksi 30 lammasta - yäk!

      • sinulla

        jotain lampaita vastaan? Nehän ovat söpöjä ;)


    • Anonyymi

      Tosielämässä hillo kulkee toisinpäin, ainakin kun ikää karttuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe