Rakennekynsistä

Nimetön

Olen kuullut, että rakennekynsiä tehdessä/huollettaessa käytetään kone- ja käsinviilausta. Kumpi parempi? Johtuuko tämä tietystä tekniikasta?

23

3171

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äly hoi!

      Ei oman kynnen pinnan hiominen ole koskaan hyväksi, tehtiin se sitten koneella tai käsin. Hiominen ohentaa aina kynttä, väittipä ahneet kynsitädit ihan mitä tahansa. Käytä omaa päätäsi.

      • Nimetön

        Pointti ei ollutkaan siinä, että onko hyväksi vai ei. Vaan haluan tietää muuten tyylien eroista. Millä systeemillä ei tarvisi omaa kynttä hioa jos haluaa rakennekynnet?


      • edellinen
        Nimetön kirjoitti:

        Pointti ei ollutkaan siinä, että onko hyväksi vai ei. Vaan haluan tietää muuten tyylien eroista. Millä systeemillä ei tarvisi omaa kynttä hioa jos haluaa rakennekynnet?

        No kun kysyit että kumpi parempi, niin käsitin sen kirjaimeellisesti noin.

        Pitää sitä aina vähän hioa, ei geeli muuten pysy kynnen pinnassa. Jotkut kutsuu hiomista karhentamiseksi, mutta ei se muuta asiaa toiseksi. Siinä hiotaan kiilto pois kynnen pinnasta, joko koneella tai käsin. Ja jos ei hio kunnolla niin geeli irtoaa ja irrotessaan saattaa viedä osan kynnen pintakerrosta. Ongelmallista, varsinkin jos kynnet ovat ohuet, eikä oikein voisi hioa.


      • Nimetön
        edellinen kirjoitti:

        No kun kysyit että kumpi parempi, niin käsitin sen kirjaimeellisesti noin.

        Pitää sitä aina vähän hioa, ei geeli muuten pysy kynnen pinnassa. Jotkut kutsuu hiomista karhentamiseksi, mutta ei se muuta asiaa toiseksi. Siinä hiotaan kiilto pois kynnen pinnasta, joko koneella tai käsin. Ja jos ei hio kunnolla niin geeli irtoaa ja irrotessaan saattaa viedä osan kynnen pintakerrosta. Ongelmallista, varsinkin jos kynnet ovat ohuet, eikä oikein voisi hioa.

        No kumpi on vähemmän huonompi? Siis kahdesta pahasta parempi?


      • EK-K
        Nimetön kirjoitti:

        No kumpi on vähemmän huonompi? Siis kahdesta pahasta parempi?

        Mielestäni käsinviilaus on aina parempi kuin pora.

        Parhaat tietysti olisi omat hoidetut luonnonkynnet, joiden pintaan ei tarvitsisi käyttää kuin kiilloitusviilaa korkkeintaan.


      • Nimetön
        EK-K kirjoitti:

        Mielestäni käsinviilaus on aina parempi kuin pora.

        Parhaat tietysti olisi omat hoidetut luonnonkynnet, joiden pintaan ei tarvitsisi käyttää kuin kiilloitusviilaa korkkeintaan.

        Miten saan luonnonkynnet kestämään? Työssäni ei jostain syystä omat kynteni kestä vaikka tekisin mitä.


      • EK-K
        Nimetön kirjoitti:

        Miten saan luonnonkynnet kestämään? Työssäni ei jostain syystä omat kynteni kestä vaikka tekisin mitä.

        Kynsivinkkejä löydät osoitteesta http://www.kauneudenparatiisi.fi/?cat=6


        Luonnonkynsissä voit käyttää lakkaa tukemassa omaa kynttäsi. 1 kerros aluslakkaa, 2 kerrosta värilakkaa ja 1 kerros pintalakkaa.

        Poistat ne noin 5 päivän välein, viilaat kynnet muotoonsa ja teet öljyhoidon. Sitten vain lakkaat uudelleen.

        Jos odotat että lakka kuluu kynnestä pois, kuluu myös oma kyntesi siinä, eli lakat poistetaan asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella kerran tai kaksi viikossa.


      • Nimetön
        EK-K kirjoitti:

        Kynsivinkkejä löydät osoitteesta http://www.kauneudenparatiisi.fi/?cat=6


        Luonnonkynsissä voit käyttää lakkaa tukemassa omaa kynttäsi. 1 kerros aluslakkaa, 2 kerrosta värilakkaa ja 1 kerros pintalakkaa.

        Poistat ne noin 5 päivän välein, viilaat kynnet muotoonsa ja teet öljyhoidon. Sitten vain lakkaat uudelleen.

        Jos odotat että lakka kuluu kynnestä pois, kuluu myös oma kyntesi siinä, eli lakat poistetaan asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella kerran tai kaksi viikossa.

        Onko sitten kuin suurta haittaa pitää rakennekynsiä? Onko jotain merkitystä pitääkö muutaman kuukauden vai vuosia?


      • EK-K
        Nimetön kirjoitti:

        Onko sitten kuin suurta haittaa pitää rakennekynsiä? Onko jotain merkitystä pitääkö muutaman kuukauden vai vuosia?

        Rakennekynnet eivät hoida kynsiä. Haittaa siitä on lähinnä sille osalle kynttä johon ne laitetaan. Oma kynsi kasvaa takaisin keskimäärin 3-4 kk.

        Paljon riippuu käytettävistä aineista, kuinka oma kynsi rakennekynnen alla reagoi. Jos kynnestä poltetaan rasva, jota kynsi tarvitsee, se tietysti näkyy siinä osassa kynttä, johon ainetta laitetaan.

        Mitä vähemmän käytetään vahvoja kemikaaleja, sitä paremmin tietysti oma kynsi rakennekynnen alla voi.

        Itselläni kulki primer-raja selvästi näkyen, kun jätin primerin pois uusien geelien myötä, kunnes se kasvoi kokonaan pois näkyvistä. Nyt oma kynsi ei ole enää hauras ja paperinen.


      • Ohutkyntinen
        EK-K kirjoitti:

        Rakennekynnet eivät hoida kynsiä. Haittaa siitä on lähinnä sille osalle kynttä johon ne laitetaan. Oma kynsi kasvaa takaisin keskimäärin 3-4 kk.

        Paljon riippuu käytettävistä aineista, kuinka oma kynsi rakennekynnen alla reagoi. Jos kynnestä poltetaan rasva, jota kynsi tarvitsee, se tietysti näkyy siinä osassa kynttä, johon ainetta laitetaan.

        Mitä vähemmän käytetään vahvoja kemikaaleja, sitä paremmin tietysti oma kynsi rakennekynnen alla voi.

        Itselläni kulki primer-raja selvästi näkyen, kun jätin primerin pois uusien geelien myötä, kunnes se kasvoi kokonaan pois näkyvistä. Nyt oma kynsi ei ole enää hauras ja paperinen.

        Onko primer siis se aine, jolla kynsihoitaja pyyhkii kynnet ennen geelin levittämistä? Hän sanoi sitä muistaakseni jollain toisella nimellä, puhdistusaineeksi muistaakseni. Mutta fakta kyllä on, että kynnet ovat tosi ohuet nyt. Kesällä en meinaa ottaa geeliä enää, kasvatan omat takaisin.


      • EK-K
        Ohutkyntinen kirjoitti:

        Onko primer siis se aine, jolla kynsihoitaja pyyhkii kynnet ennen geelin levittämistä? Hän sanoi sitä muistaakseni jollain toisella nimellä, puhdistusaineeksi muistaakseni. Mutta fakta kyllä on, että kynnet ovat tosi ohuet nyt. Kesällä en meinaa ottaa geeliä enää, kasvatan omat takaisin.

        Desinfiointiaine on eri asia. Sillä kynnet pitää käsitellä aina ennen kynsien laittamista.

        Primer on aine jota sivellään kynnelle ennen geelien laittamista. Purkin ulkonäkö vaihtelee tuotemerkeittäin. Aineen tarkoitus on kuitenkin polttaa kynnestä rasva pois, ei siis pelkästään kynnen pinnalta, vaan imeytyen kynteen.

        Olen tosin kuullut sellaistakin että primerilla olisi korvattu desinfiointiaine, mutta se ei desinfioi, vaan polttaa ainoastaan rasvaa ja sitä laitetaan vain kynnelle, ei kynsiä ympäröivälle iholle. Haisee myös vähä pahalle.


      • Nimetön
        EK-K kirjoitti:

        Desinfiointiaine on eri asia. Sillä kynnet pitää käsitellä aina ennen kynsien laittamista.

        Primer on aine jota sivellään kynnelle ennen geelien laittamista. Purkin ulkonäkö vaihtelee tuotemerkeittäin. Aineen tarkoitus on kuitenkin polttaa kynnestä rasva pois, ei siis pelkästään kynnen pinnalta, vaan imeytyen kynteen.

        Olen tosin kuullut sellaistakin että primerilla olisi korvattu desinfiointiaine, mutta se ei desinfioi, vaan polttaa ainoastaan rasvaa ja sitä laitetaan vain kynnelle, ei kynsiä ympäröivälle iholle. Haisee myös vähä pahalle.

        mikä näistä rakennekynsi menetelmistä on sitten kaikkein kynsiystävällisin? Onko joku tapa joka ei siis käytä tätä primeria?


      • geekit tai ajryylit
        Nimetön kirjoitti:

        mikä näistä rakennekynsi menetelmistä on sitten kaikkein kynsiystävällisin? Onko joku tapa joka ei siis käytä tätä primeria?

        Ensinnäkin jos rakennekynsien tekiä on hionut omaa kynttä hän ei osaa työtään. Kun rakennekynsiä oikeaoppisesti tehdään pestään ja desifioidaan kädet jonka jälkeen kynnen pinta varovasti hiotaan pehmeäällä viilalla vain sen verran että saadaan tartuntapinta. Kynsi pyyhitän puhtaaksi aineella jolla rasva poistetaan pinnasta ei kynnen sisältä.
        Geeli tarvitsee yleensä tartuntapinnan jota on primer joka ei polta mitään pois vaan on säikeinen kiinnitysaine kynnen ja geelin välillä. Pulveri/nestetekniikkassa (akryyli) ei sitä tarvita. Kun huolto tehdään pitää viilaus tapahtua erittäin varovasti jotta omaa kynttä ei viilattaisi lainkaan. Tehdäänkö se poralla vai käsin on makuasia. Toisin kuin luulisi niin ammattipiireissä käsimenetelmää arvostetaan ehkä hiukan enemmän. Kynsien poisto pitäisi aina tehdä ammattilaisella koska suurinta osaa käytettävistä materiaaleista voi liuottaa kynneltä pois jolloin oma kynsi ei viotu. Niitä ei siis tarvitse viilata pois tai repiä vakivalloin. Itse olen käyttänyt rakennekynsiä noin kymmenen vuotta ja hyvin on mennyt.


      • Nimetön
        geekit tai ajryylit kirjoitti:

        Ensinnäkin jos rakennekynsien tekiä on hionut omaa kynttä hän ei osaa työtään. Kun rakennekynsiä oikeaoppisesti tehdään pestään ja desifioidaan kädet jonka jälkeen kynnen pinta varovasti hiotaan pehmeäällä viilalla vain sen verran että saadaan tartuntapinta. Kynsi pyyhitän puhtaaksi aineella jolla rasva poistetaan pinnasta ei kynnen sisältä.
        Geeli tarvitsee yleensä tartuntapinnan jota on primer joka ei polta mitään pois vaan on säikeinen kiinnitysaine kynnen ja geelin välillä. Pulveri/nestetekniikkassa (akryyli) ei sitä tarvita. Kun huolto tehdään pitää viilaus tapahtua erittäin varovasti jotta omaa kynttä ei viilattaisi lainkaan. Tehdäänkö se poralla vai käsin on makuasia. Toisin kuin luulisi niin ammattipiireissä käsimenetelmää arvostetaan ehkä hiukan enemmän. Kynsien poisto pitäisi aina tehdä ammattilaisella koska suurinta osaa käytettävistä materiaaleista voi liuottaa kynneltä pois jolloin oma kynsi ei viotu. Niitä ei siis tarvitse viilata pois tai repiä vakivalloin. Itse olen käyttänyt rakennekynsiä noin kymmenen vuotta ja hyvin on mennyt.

        Siis aivan sama laittaako geeli- (esim.lcn) tai akrylikynnet?


      • EK-K
        Nimetön kirjoitti:

        Siis aivan sama laittaako geeli- (esim.lcn) tai akrylikynnet?

        Ei se minulle ainakaan ole aivan sama mitä kynnelleni laitan. Mitä vähemmän voimakkaita kemikaaleja sitä parempi. Luulen ettei edellinen kirjoittaja ole lukenut käyttöturvallisuustiedotteita primeristä jolla poistetaan rasva kynnestä tai asetonista, jolla voidaan liottaa rakennekynsiaineita. Ko aineita säätelee kemikaalilaki. Ne eivät kumpikaan täytä kosmetiikan kriteereitä, joten niitä ei koske kosmetiikalle asetetut vaatimukset. Ne ovat molemmat vahvoja aineita, enkä henkilökohtaisesti käytä niistä kumpaakaan vaikka rakennekynsiä pidän, teen ja koulutan niiden tekemiseen.

        Jos rakennekynsien poisto viilaamalla tuntuu hitaalta, hankalalta tai vaikealta, yleensä vika löytyy väärästä viilan karkeudesta, viilaa painetaan liikaa tai työasento ei ole oikea. Luulen että tässä on myös syy ylistää asetonia, jos ei jaksa viilata.

        Erään maahantuojan koulutuksessa jossa olin mukana, neuvottiin että näitä aineita voitaisiin myös hävittää kaatamalla "normaalisti" viemäriin. Ne kuitenkin reagoivat veden kanssa, eikä käyttöturvallisuustiedotteen mukaan kumpaakaan saa kaataa viemäriin. Ne on ongelmajätettä.

        Että aina ei ihan kaikki anna oikeaa tietoa tuotteiden ainesosista ja silloin jos itsestä tuntuu jokin asia epäilyttävältä, voi aina pyytää nähtäväksi käyttöturvallisuustiedotteen.


      • rakennekynnetkö?
        EK-K kirjoitti:

        Ei se minulle ainakaan ole aivan sama mitä kynnelleni laitan. Mitä vähemmän voimakkaita kemikaaleja sitä parempi. Luulen ettei edellinen kirjoittaja ole lukenut käyttöturvallisuustiedotteita primeristä jolla poistetaan rasva kynnestä tai asetonista, jolla voidaan liottaa rakennekynsiaineita. Ko aineita säätelee kemikaalilaki. Ne eivät kumpikaan täytä kosmetiikan kriteereitä, joten niitä ei koske kosmetiikalle asetetut vaatimukset. Ne ovat molemmat vahvoja aineita, enkä henkilökohtaisesti käytä niistä kumpaakaan vaikka rakennekynsiä pidän, teen ja koulutan niiden tekemiseen.

        Jos rakennekynsien poisto viilaamalla tuntuu hitaalta, hankalalta tai vaikealta, yleensä vika löytyy väärästä viilan karkeudesta, viilaa painetaan liikaa tai työasento ei ole oikea. Luulen että tässä on myös syy ylistää asetonia, jos ei jaksa viilata.

        Erään maahantuojan koulutuksessa jossa olin mukana, neuvottiin että näitä aineita voitaisiin myös hävittää kaatamalla "normaalisti" viemäriin. Ne kuitenkin reagoivat veden kanssa, eikä käyttöturvallisuustiedotteen mukaan kumpaakaan saa kaataa viemäriin. Ne on ongelmajätettä.

        Että aina ei ihan kaikki anna oikeaa tietoa tuotteiden ainesosista ja silloin jos itsestä tuntuu jokin asia epäilyttävältä, voi aina pyytää nähtäväksi käyttöturvallisuustiedotteen.

        Millä merkeillä ei sitten käytetä tätä "kauheata" primeriä?


      • EK-K
        rakennekynnetkö? kirjoitti:

        Millä merkeillä ei sitten käytetä tätä "kauheata" primeriä?

        Kauneuden Paratiisin geelisarja ei tarvitse primeria eikä muitakaan erillisiä kiinnikeaineita. Vain kynnen pinnan karhennus. Tosin olen nyt muutamalle kokeillut oman kynnen vahvistusta siten että ainoastaan desinfioin kynnen pinnan, enkä edes karhenna kynttä. Otanta on liian pieni että voisin luvata sen pysyvän ilman kynnen karhennusta. Jatkan siis kokeilua...


      • Nimetön
        EK-K kirjoitti:

        Kauneuden Paratiisin geelisarja ei tarvitse primeria eikä muitakaan erillisiä kiinnikeaineita. Vain kynnen pinnan karhennus. Tosin olen nyt muutamalle kokeillut oman kynnen vahvistusta siten että ainoastaan desinfioin kynnen pinnan, enkä edes karhenna kynttä. Otanta on liian pieni että voisin luvata sen pysyvän ilman kynnen karhennusta. Jatkan siis kokeilua...

        Tuli mieleen, että tuntuuko omat kynnet osaksi senkin takia takennekynsien ja geelin poiston jälkeen, että niiden kanssahan kynnet ovat olleet kuitenkin normaalia vahvemmat?
        Vertaisin asiaa hiuksiin joissa on esim. pikkuletit tai tuhennos.

        Itse mietin kanssa rakennekynsiä. Mistähän Oulusta saisi rakennekynnet niin ettei käytettäisi tätä primeriä.


    • EK-K

      Oulussa löytyy ainakin kaksi koulutuksen käynyttä kynsimuotoilijaa. Ota yhteyttä KP:n sivujen kautta sähköpostilla, niin voin laittaa yhteystiedot Sinulle.

      (tämä oli siis vastaus pitkän ketjun viimeisen viestin kysymykseen, mutta koska sen pää oli pituutensa vuoksi suljettu, en voinut siihen vastata)

    • rakennekynsifriikki

      Tätyy tähän nyt sanoa että itselläni on ollut rakennekynnet n. 2vuotta. Aina välillä saattanut tulla muutaman viikon tauko, kun ovat katkenneet, mutta kokoajan edes osassa kynnessä on ollut geeliä. Eipä tuo muuten ole mun kysni vahingoittanut, kuin silloin kun se rakennekynsi katkeaa/tippi irtoaa eli kynsi hajoaa/ revin geelejä tai viilaan sitä omaa kynttä. Oikein huollettuina kuitenkin oman kynnen viilaus on minimaalista ja tapahtuu yhdelle kynnen kohdalle vain sen kerran. Itse kun huoltaa, niin on helppo katsoa päivälleen millon tehdä uudet kynnet :)

    • oppinut ja kokenut t

      sekä käsiviiloissa että sähköviiloissa käytettävissä hiekkapaperiterissä voi valita käytettävän karheus asteen. useimmiten jokamiehelle vapailla markkinoilla olevat ns aloituskitit eivät välttämättä automaattisesti sisällä oikeita karheuksia. jos tietää mitä tekee kumpikaan ei vahingoita omaa kynttä. vain tietämätön ja taitamaton tekijä tekee hallaa vääriin viilaamalla tai vääriä viiloja käyttämällä. viilausteksiikan valitsee tekijä sen mukaan miten itse kokee hallitsevansa ja miten kokee mukavammaksi työn tehdä. asiakkaan kannalta tällä ei ole mitään merkitystä. siis JOS käy ammattilaisella. tällä alalla on monta urpoa jotka tekevät pahaa jälkeä, silti osaajiakin on. katsokaa tekijän kynsikuvia. jos kynsipeti tai iho kynnen ympärillä ei ole hoidetun näköinen tai jos se punoittaa, on täynnä kynsitikkuja tai kuivaa kynsinauhaa jota ei ole siistitty pois tai vielä pahempaa on haavoilla niin tekijä ei ole taidokas. itse menisin tällöin muualle. uskaltakaa kysyä ja kyseenalaistakaa. ammattilainen antaa rahallesi vastinetta.

      joku tuolla mollasi karhennusta mutta kyse on siitä että kynnen pinnalta otetaan se pintakille jotta mitään iholta peräisin olevaa öljyä/rasvaa/epäpuhtauksia jäisi rakennekynnen alle. tämän voi ja suosittelen tehtäväksi myös ihan tavallisen kynsilakkauksen yhteydessä aluslakan alle. tämä kuuluu jokaiseen manikyyriin. selvästikään aiemmin vastanneet eivät tätä ole tiedostaneet. muistakaa että täällä liikkuu pääasiassa vain niitä jotka luulevat osaavansa koska ovat halpiskamoilla muutamat saaneet pysymään käsisäään. siitä on kuitenkin vielä matkaa ammattilaisuuteen.
      ole huoleti jos käyt ammattilaisella vaikka hän käyttäisi sähköviilaa niin hän kyllä osaa sitä myöskin käyttää. jos epäilet mene paikalle hyvissä ajoin katsomaan kun hän tekee toista asiakasta tai pyydä saada nähdä kuvia asiakastöistä.ja katso niitä kynsipetejä ja kynsinauhoja.

    • blööV-i-t

      täällä taas on sellasia päteviä tätejä selittämässä hevon paskaa. oikeesti. jos teijän mielestä kuollut aines jota kynsi on jotenki vaurioituu rakennekynnen takia nii syökää päänne kateelliset harakat

    • nenna

      nykyään on paljon tuotelinjoja joissa primerit on happovapaita.
      ja sulle blöövittan... asiakkailta kuulee liian usein lauseen. "heh, ei yhtään haavaa eikä sattunu ollenkaan" eli on ilmeisesti todella yleistä että sitä viilausta ei osata. jos teet vaan omia kynsiäs ja parille kaverille ni good for you. jätä neuvominen kuitenkin niille jotka asiasta tietää. on eri tehdä viidet kynnet per päivä kuin viidet per kuukausi. vai onks joku erimieltä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe