Keskustellaanko välillä oikeista kynsistä?
Haluaisin tässä kesällä kasvatta kynsiä pitemmiksi ja vahvemmiksi. Olen ottanut asian joidenkin tuttujen kanssa puheeksi ja paljon on tullut ohjeita, joista osa varmaan aivan uskomuksia.
Onkohan siinä mitään perää, että kynnet kasvaisivat nopeammin jos niihin hieroo öljyä? Vai vahvistaako öljy muuten vain kynttä, vaikka ei kasvata sitä nopeammin?
Kuulin yhdeltä tuttavalta, että kynnet kasvaisivat nopeammin myös jos niitä pitää paljon vedessä. Tuntuu kyllä aika uskomattomalta.
Yksi tuttu kertoi myös, että jos kynsi kasvaa nopeasti, siitä tulee hauras. Hitaasti kasvattamalla saisi kuulemma vahvemmat kynnet. Miten minusta kuitenkin tuntuu, että siihen haurauteen vaikuttaisi muut asiat kuin kasvunopeus ...
Oikeat kynnet
9
2546
Vastaukset
- EK-K
Oman kynnen kasvuun voi vaikuttaa liikunnalla, monipuolisella ruokavaliolla sekä hoitamalla kynsiä esimerkiksi oliiviöljyllä, parafiiniöljyllä tai vaikkapa manteliöljyllä. Kynsille on myös saatavilla ihan omia erilaisia voiteita ja öljyjä. Perimään ei voi vaikuttaa.
Jos kynsiä kasvattaa pitämällä vedessä paljon, ne kyllä kasvavat, mutta niistä tulee kuivat ja hauraat, koska veden kuivuessa, kuivaa myös kynsi. Liota mieluummin vaikka oliiviöljyssä.
Käsien, kämmenien ja sormenpäiden hierominen lisäävät verenkiertoa sormenpäissä ja siihen perustuu hieronnan teho kynsien kasvattamisessa.
Käytä kiilloitusviilaa (karkeus 1000/4000) kynnen pinnalle kerran viikossa, ettei kynnen pinta niin helposti liuskottuisi ja kuljeta kynsiviilaa aina mukanasi (karkeus max 240)ja pidä kynnen kärjet muodossaan, etteivät ne pääse lohkeamaan.- Kasvattaja
Mulla ei oikeastaan liuskoitu kynnet muuta kuin aivan kärjistä. Pelkään että kiillotusviilakin kuitenkin ohentaa kynttä, ja sitten kun kynsi on niin pitkä, että viilattu osa on kärjessä, niin se liuskottuu helpommin jos se on ohuempi. Oletko varma että viilaaminen on hyväksi?
- EK-K
Kasvattaja kirjoitti:
Mulla ei oikeastaan liuskoitu kynnet muuta kuin aivan kärjistä. Pelkään että kiillotusviilakin kuitenkin ohentaa kynttä, ja sitten kun kynsi on niin pitkä, että viilattu osa on kärjessä, niin se liuskottuu helpommin jos se on ohuempi. Oletko varma että viilaaminen on hyväksi?
Kiilloitusviila, jonka karkeus on 1000/4000 ei kuluta kynttä, jos käytät sitä kerran viikossa.
Ja paljon öljyhoitoja lisäksi. - siiipe
Kun vielä pidin omia kynsiä...
Liotin niitä kerran-kaksi viikossa kun olin poistanut lakan ja hoitanut kynsinauhat, sen jälkeen rasvasin ne kynsiä vahvistavalla rasvalla. Sen nimi on joku hand and nail vaseline. Pinkki purkki, ihan saa ruokakaupasta ja on aivan loistava tuote!
Kun kädet kuivat. Aluslakka (lakka jos haluaa) ja kovettava päällyslakka( maybellinen kovettja) tjsp.
Liikunta, kunnon ruoka ja etenkin riittävä kalsiumin saanti ainakin omat kynteni pitivät hyvinä ja sain ne todella pitkiksi.
Purin kynsiäni kuitenkin ylä-asteelle asti!
Rakennekynsiin päädyin siksi, että ei tarvitse tehdä niille ikinä mitään. =)
- - hannamari -
Öljystä minulla on ainakin hyviä kokemuksia. Kannattaa öljytä kynsiä parafiiniöljyllä ja myös kynsienhoitokynä on kätevä. Sitä kuljetan aina mukana.
Minusta hoidetut, aidot kynnet näyttävät upeilta. Ei haittaa vaikka kynnet eivät olisi pitkät, myös lyhyet kynnet voivat olla tosi tyylikkäät jos ovat hoidetut. Monesti työ vaikuttaa siihen, että kynnet kestävät paremmin lyhyinä.- unohin tunnukset
Mä käytän kynsille parafiiniöljyä ja ceridalia, molempia saa apteekista. Aiemmin kun mulla oli hoitokuuri kynsille menossa, öljysin ne useemman kerran päivässä ja hieroin öljyä about 10-15min jokaisella kerralla. Kyllä ne rupes siitä vahvistuu ja kasvoivat ilman lohkeiluja.
Nykyään käytän kotihommissa hanskoja, niitä mitä ne nyt on.. niitä mitkä pääasiassa on keltasia.. No nii joo, emmiä muista oliko niillä joku nimikii..
Ja nyt kun tehdään remonttia, oon antanu kynsien olla pitkähköt, pidän väritöntä lakkaa kynnen suojana vahvistamassa kynttä.
- kiiltokynsi
Värittömällä kynsilakalla sa nopeasti kauniit kynnet.
- Pitkäkynsi
Minulla on ollut ehkä n. 10v todella pitkät kynnet.
Itse aloitin kynsien kasvattamisen varmistamalla että saan kaikki tarvittavat vitamiinit (syön muuten melko huonosti).
Alussa kynsien hoitorutiini oli seuraava:
Puhtaiden kynsien rasvaus ihan tavallisella käsivoiteella (antaa imeytyä rauhassa), sitten kynnen kovetuslakka (todella tärkeä ainakin alussa kun kynsiä kasvattaa), normaali lakkaus ja päällyslakka.
Kun kynsilakka alkaa "rapistumaan" koko helahoito alusta...
Aikaa kuluu kuukausi kaupalla ja pitkä pinna pitää olla. Aluksi kynnet katkesivat, olivat hauraat ja rispaantuivat vähän väliä, mutta pikkuhiljaa kynsi vahvistuu pidemmältä matkaa ja pysyvät ehjinä. Sinnikäs kynsien hoito tässä on se tärkein asia.
Akvaristina tiedän että kynsien liotus vedessä ei todellakaan niitä kasvata vaan pikemminkin pehmentävät kynttä.
Mitään poppaskonsteja ei kyllä ole (kuten ei ole hiusten kasvatuksessakaan). Jos haluaa maksaa erikoistuotteista niin siitä vaan. Jokainen tekee kuten haluaa. Kynnen kovettaja on se aine joka pitää kynnen pinnan vahvana ja estää kynnen haurastumista... Muita kalliita aineita en ole kynsissäni koskaan käyttänyt - ja nämä ovat pitkät.- ja kovat...
kynnet. Tasoitus/kiillotusviila ehdoton ykkönen. Laadukas lakka. Tasapitkinä kynnet kestää parhaiten, siis jokainen kynsi keskenään yhtä pitkä ja kynnen reuna mahdollisimman suoralinjainen.
Vedestä en tiedä kasvattaako. Ainakin kylmässä vedessä räppääminen ei ole hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822