Yleisön vastalauseista huolimatta KipsaMies kertoo teille nyt opettavaisen tarinan,
Sompailen pitkin Mannerheimintietä ja havaitsen uuden kipsarakennelman ilmestyneen katukuvaan.
Teen teen tiukan u-käännöksen macho-autollani
(Volvo S80) ja parkkeeraan sen keskelle suojatietä. Marssin pitkänä ja komeana kipsan sisään. Kipsanmyyjänä toimiva isonkokoinen
merkonomi-neiti laskee kädestään Aku Ankka lehden ja siirtyy myyntitiskille.
Hän hymyilee herttaisesti minulle, mutta hikoilee niin kovasti että hänen kasvonsa näyttävät olevan kyynelten peitossa. Kunnon myyjättärenä hän aloittaa
hurjan tajunnanvirtamonologinsa ja mietin miksi hän muistuttaa niin läheisesti Lenny Brucea (Huumeiden hulluksi tekemä viihdeartisti)
Läimäytän Pienoismalli-lehden myyntitiskille ja
neito virkoaa sen verran, että saan ostokseni suoritettua:
2 eurolla sekalaisia
Ilta-Sanomat
Aski punaista norttia (en polta)
Kultamunat
Maksan ostokseni ja huomaan myyntiskin takana sijaitsevalla hyllyllä kasan koottavia. "Neiti, annas kun vilasen noita muovisia ihmejutskia"
Myyjätär ojentaa minulle taiwanissa valmistetun pienoismalli pakkauksen ja jo pelkästään lootan
kansikuvassa komeileva kootun mallin kuva kertoo minulle sen, ettei tätä voi antaa edes harrastetta
aloittavan henkilön kätösiin. Lasken mallin tiskille ja olen lähdössä ulos kun myyjätär sanoo: "Se tekee shit 10 eunukkia lisää" "Siis mikä tekee
10 eeroa lisää?"-kysyn. "No, meillä on tapana että
mitä asiakas hiplaa, sen hän myös ostaa" "Varmaan ostankin!" huudahdan ja lähden ulkoovea kohti.
"Ei tartte ostaa, saat sen ILMAISEKSI"!!!- myyjätär mylvähtää ja sinkoaa mallipaketin voimakkailla
käsillään minua kohti. En ehdi väistää ja kova paketti kopsahtaa takaraivooni, menetän tajuntani ja sokaistuneena kaadun päin ulkoovea. Ostokseni
murskaantuvat pisin kipsanedustaan ja kun 2 tunnin päästä virkoan huomaan että autoni tuulilasi on-sakkolapun lisäksi-kanamunien tahrima.
Joku maalaisisännän näköinen tyyppi tokaisee
minulle ohi kulkiessaan: "Vieläkö stadissa
juhlitaan juhannusta?" Näytän hänelle kansainvälisen käsimerkin, hyppään ihmekärryyni ja kiihdytän sen täyteen vauhtiin, jotta
ehdin ennen kuin valot muuttuvat punaiseksi
vilkasliikenteisen kadun risteyksessä.
"Vedenalaista navigointia"
MarttyyriMallari-TTt
Kipsareissu
3
519
Vastaukset
- jääneitten
jälkeläinen,taitaa kuvata sinua hyvin,ihmisenä?
- pitäis...
saada koottua johonkin .PDF:ään! :D
- SupremeSatan
aito, ainoa ja oikea Kipsamies kirjoittaa paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1739933Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523275Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483041- 632764
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012135- 1142093
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641576Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121326Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221286