Yleisön vastalauseista huolimatta KipsaMies kertoo teille nyt opettavaisen tarinan,
Sompailen pitkin Mannerheimintietä ja havaitsen uuden kipsarakennelman ilmestyneen katukuvaan.
Teen teen tiukan u-käännöksen macho-autollani
(Volvo S80) ja parkkeeraan sen keskelle suojatietä. Marssin pitkänä ja komeana kipsan sisään. Kipsanmyyjänä toimiva isonkokoinen
merkonomi-neiti laskee kädestään Aku Ankka lehden ja siirtyy myyntitiskille.
Hän hymyilee herttaisesti minulle, mutta hikoilee niin kovasti että hänen kasvonsa näyttävät olevan kyynelten peitossa. Kunnon myyjättärenä hän aloittaa
hurjan tajunnanvirtamonologinsa ja mietin miksi hän muistuttaa niin läheisesti Lenny Brucea (Huumeiden hulluksi tekemä viihdeartisti)
Läimäytän Pienoismalli-lehden myyntitiskille ja
neito virkoaa sen verran, että saan ostokseni suoritettua:
2 eurolla sekalaisia
Ilta-Sanomat
Aski punaista norttia (en polta)
Kultamunat
Maksan ostokseni ja huomaan myyntiskin takana sijaitsevalla hyllyllä kasan koottavia. "Neiti, annas kun vilasen noita muovisia ihmejutskia"
Myyjätär ojentaa minulle taiwanissa valmistetun pienoismalli pakkauksen ja jo pelkästään lootan
kansikuvassa komeileva kootun mallin kuva kertoo minulle sen, ettei tätä voi antaa edes harrastetta
aloittavan henkilön kätösiin. Lasken mallin tiskille ja olen lähdössä ulos kun myyjätär sanoo: "Se tekee shit 10 eunukkia lisää" "Siis mikä tekee
10 eeroa lisää?"-kysyn. "No, meillä on tapana että
mitä asiakas hiplaa, sen hän myös ostaa" "Varmaan ostankin!" huudahdan ja lähden ulkoovea kohti.
"Ei tartte ostaa, saat sen ILMAISEKSI"!!!- myyjätär mylvähtää ja sinkoaa mallipaketin voimakkailla
käsillään minua kohti. En ehdi väistää ja kova paketti kopsahtaa takaraivooni, menetän tajuntani ja sokaistuneena kaadun päin ulkoovea. Ostokseni
murskaantuvat pisin kipsanedustaan ja kun 2 tunnin päästä virkoan huomaan että autoni tuulilasi on-sakkolapun lisäksi-kanamunien tahrima.
Joku maalaisisännän näköinen tyyppi tokaisee
minulle ohi kulkiessaan: "Vieläkö stadissa
juhlitaan juhannusta?" Näytän hänelle kansainvälisen käsimerkin, hyppään ihmekärryyni ja kiihdytän sen täyteen vauhtiin, jotta
ehdin ennen kuin valot muuttuvat punaiseksi
vilkasliikenteisen kadun risteyksessä.
"Vedenalaista navigointia"
MarttyyriMallari-TTt
Kipsareissu
3
542
Vastaukset
- jääneitten
jälkeläinen,taitaa kuvata sinua hyvin,ihmisenä?
- pitäis...
saada koottua johonkin .PDF:ään! :D
- SupremeSatan
aito, ainoa ja oikea Kipsamies kirjoittaa paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412
