IS:n vihjeiden prosentit

Paganini

IS: vihjeissä, esim Lahti FC - Viikingit oli Lahden kerroin 1,40, ja perässä kaikkien vaihtoehtojen tod.näköisyydet prosentteina, eli 69%-22%-13%. Miten nämä prosentit lasketaan?

8

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjh

      Prosenttien laskemiseen ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tapaa. Lasketut prosentit ovat aina laskijan näkemys ottelun voimasuhteista ja laskutapoja on melkein yhtä monta erilaista kun on laskijoita. Eri laskijoiden prosentit myös luonnollisesti poikkeavat toisistaan.

      Pääperiaate prosenttien laskemisessa on hakea aiemmin pelattujen otteluiden (monen kauden ajalta) tilastoista voimasuhteiltaan lähes samanlaisia otteluita ja katsoa kuinka suuri osuus niistä on päättynyt esimerkiksi kotivoittoon. Lisäksi laskija huomioi arvioissaan muita tarpeelliseksi katsomiaan asioita kuten esimerkiksi joukkueiden motivaation.

    • perustietoa...

      Tilastoihin ja joukkueen vahvuuksiin (yleensä katsottu edelliskauden tilastoista mutta jos joukkueet ovat muuttuneet paljon esim. pelaajia lähtenyt niin laskija voi vähentää jonkun joukkueen prosentteja). Jokaisella on oma laskentatapansa, mutta yleensä oikein laskettuna prosenteista on hyötyä.

      Vedonlyöntiyhtiötkin laskevat kertoimensa samalla tavalla esim. maugen arvioilla (www.mauge.net)
      Kansas City - Toronto FC 54%   27%   19% ja ottavat siitä oman komission pois esim veikkauksella kokonaispalautusprosentti on 88%. Muilla firmoilla 90-100%(vedonlyöntifirmat yleensä 98-100% ja aasialaiset vedot 99%).

      Veikkaus 1.65 3.30 4.40 pal%1=89 pal%X=89 pal%2=84 koko.pal%87.9

    • vastaa

      arvio pitää laskea juuri sen hetkiselle ottelulle, montako kertaa sadasta tulee kotivoitto,jos pelataan sata samanlaista ottelua samalla kokoonpanolla, juuri tämä joukkueiden kokoonpano tieto on tärkein ja pelaajien tuntemus. jos ei tiedä tuoreinta tietoa, voidaan tietenkin painottaa enempi historiaa ja joukkueen budjettia sille vuodelle. pelaajien tuntemus on kaikkein tärkein, eikä riitä se,että on nähnyt jonkun pelaajan pari vuotta sitten,,samoin joukkue kaksi vuotta sitten ei pelaa seuraavaa ottelua...

      • toppatakki

        naurettava pelle tää topicin avaaja!! seuraavaksi varmaan joku tulee ja kysyy miten valmistetaan kokista! sama juttu se joka tajuu


      • Ei alkuperäinen
        toppatakki kirjoitti:

        naurettava pelle tää topicin avaaja!! seuraavaksi varmaan joku tulee ja kysyy miten valmistetaan kokista! sama juttu se joka tajuu

        Etkös uskalla illalla ulos snägärille mennä sitä riitaa haastamaan, kun täällä pitää lämpöä kerätä? Ihan asiallinen kysymyshän tuo alkuperäiseltä on keskustelualueen huomioonottaen. Sinun viestissä taas ei ole mitään kenellekkään (ei tosin tässäkään, mutta...)


    • Prosentit ovat arvoita millä todenäköisyydellä kukin joukkue voittaa eli jos arvio on 50% ja keeroin 2.05 kyseessä on ylikerroin eli 0.5x 2.05= 1.025 eli odotusarvo 1.025 ja jos OA on yli 1 on veto pitkässäjuoksussa voitollinen mikäli arvio on oikein. IS:sän arvoit eivät ole mielestäni hirveen hyviä. Paremipia saa jormalta esbc:lta

      Arvioiden tekemiseen käytetään voimalukuja. eli miten joukkueet ovat pelanneet. Lisäsäkisi huomioidaan kokoon panot yms. lukkaantumiset joiden mukaan tehdään arvoit. Tismalleen tarkkoja prosenttiarvoita ei kukaan pysty tekemään, mutta kyllä esbc tekee paremmat arviot mitä veikkaus. IS:kin ehkä.

      • Urrpo

        IS vei Jormaa kuin litran mittaa keväällä. Tiedä sitten pitemmällä aikavälillä, mutta ainakin maaliskuu- juhannus -välillä IS paukutteli osumia todella laajasti.
        Jormallakin osumia oli, mutta ihan ilmeisesti harvemmassa. Sen verran harvassa ovat nimittäin ne hehkutukset olleet.
        Sitten on oma asiansa, mitä kukin vihjepalvelu maksaa. IS maksaa lehden hinnan 1.20 arkisin, Joren taas jotain moninkertaista luokkaa.

        Voi olla, että tarkoitat kertoimen ja OA:n suhteessa sitä, että ESBC:n vihjeet on tarkempia. Mutta IS vihjeillä on ainakin tullut kelvollinen määrä osumia kevään aikana.

        Molemmilla on tainnut juhannuksen jälkeen olla osumarintamalla melko hiljaista.

        Nyt voisi joku säännöllisesti ESBC:n pitkävetovihjeitä ostava (Vetolinja?) ostava ilmoittautua ja kertoa miten on mennyt vaikka viimeiset puoli vuotta.


      • ronald reagan
        Urrpo kirjoitti:

        IS vei Jormaa kuin litran mittaa keväällä. Tiedä sitten pitemmällä aikavälillä, mutta ainakin maaliskuu- juhannus -välillä IS paukutteli osumia todella laajasti.
        Jormallakin osumia oli, mutta ihan ilmeisesti harvemmassa. Sen verran harvassa ovat nimittäin ne hehkutukset olleet.
        Sitten on oma asiansa, mitä kukin vihjepalvelu maksaa. IS maksaa lehden hinnan 1.20 arkisin, Joren taas jotain moninkertaista luokkaa.

        Voi olla, että tarkoitat kertoimen ja OA:n suhteessa sitä, että ESBC:n vihjeet on tarkempia. Mutta IS vihjeillä on ainakin tullut kelvollinen määrä osumia kevään aikana.

        Molemmilla on tainnut juhannuksen jälkeen olla osumarintamalla melko hiljaista.

        Nyt voisi joku säännöllisesti ESBC:n pitkävetovihjeitä ostava (Vetolinja?) ostava ilmoittautua ja kertoa miten on mennyt vaikka viimeiset puoli vuotta.

        kuule mennyt on niin,että kohta on kännykin panttilainaamossa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe