AKSUUUU!!!!!!!

ystvast

Minne katosit aksu521? Aksu521 sanoo profiilissaan vastaavansa mielellään Raamattua koskeviin kysymyksiin, joten koska esiintyy Raamatun asiantuntijana, pyytäisin suoraa vastausta. Tuolla alempana aloituksessaan aksu ottaa kantaa homouteen roomalaiskirjeellä, kuten uskovaisilla on tapana.

Kysymys kuuluu: Kuinka roomalaiskirjeen sanoma sopii yhteen sen faktan kanssa, että seksuaalinen suuntautuminen muodostuu noin 5-vuotiaana?

ML213 selitti Raamatun homovastaisuutta, mutta puhui tämän asian vierestä. Muutkin kuin aksu voi vastata.

10

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tia*

Aksu on oikeassa.

• en oo niin perehtynyt asiaan,mutta tuskin 5 vuotias seksuaalisesti homoksi syntyy,5 vuotias on vielä pieni lapsi.homous on tietääkseni valinta joka tehdään kait murrosiässä.täytyy ottaa asista selvää

• ystvast

kannattaa ottaa selvää.

>>tuskin 5 vuotias seksuaalisesti homoksi syntyy,>>

Niin olen ymmärtänyt lukemistani tutkimuksista, että 5 ekaa ikävuotta on ratkaisevia seksuaalisen suuntautumisen muodostumisessa. Ei tarkoita että lapsella olisi seksi silloin mielessään, mutta käyttäytyminen alkaa suuntautua tietyllä tavalla sitä seuraavina vuosina. Muistatko milloin itsellesi syntyi ekat kiinnostuksen tunteet tyttöjen "vehkeitä" kohtaan?

>>homous on tietääkseni valinta joka tehdään kait murrosiässä>>

Voin kertoa että ei ole valinta missään vaiheessa. Ei sitä voi valita. Valitsitko itse heterouden kun joku kysyi että kumman otat? Tää on just se järkyttävä juttu, joka roomalaiskirjeestä poimitaan ja heitetään joittenkin ihmisten naamalle. Tämän perusteella olen sitä mieltä että roomalaiskirje ei puhu homoista yleisesti, mutta kenestä se sitten puhuu?

• ML213

Kysymys kuuluu: Kuinka roomalaiskirjeen sanoma sopii yhteen sen faktan kanssa, että seksuaalinen suuntautuminen muodostuu noin 5-vuotiaana?
      --------
      On huomioitava, miten Roomalaiskirjeen 1:18 ja 2-luvun 1...11 kertoo ympäristöstä ja ihmisten käyttäytymisestä ja suhteesta Jumalaan eli eräässä mielessä aika kaudesta.

Tässä ympäristössä vallitsevassa arvomaailmassa ilmentyy homoutta/lesboutta.Olen aiemminkin pohtinut, miten ihmisen kehitykseen vaikuttaa ympäristötekijät, jotka aktivoivat kielteisen genetiikan tai paremminkin voimistaa sen vaikutusta kehityksessä.

Siis ympäristö vaikuttaa ohjautuvasti lapsen mielikuvien kehitykseen.Tietenkin tähän vaikuttaa genetiikka, mutta kuitenkin ympäristöllä on merkityksensä.

Siis vauva/ihminen kehittyy turvattomassa ympäristössä, jota Room. kirje ilmentää ja tämä vaikuttaa jopa persoonallisiin piirteisiin mm seksuaalisuuteen.

• ML213

On huomioitava, miten Roomalaiskirjeen 1:18 ja 2-luvun 1...11 kertoo
        ---
        Siis.
        Roomalaiskirjeen 1 luku 18 jakeesta aina 2- luvun 11 jakeeseen saakka.

• ystvast
        ML213 kirjoitti:

On huomioitava, miten Roomalaiskirjeen 1:18 ja 2-luvun 1...11 kertoo
        ---
        Siis.
        Roomalaiskirjeen 1 luku 18 jakeesta aina 2- luvun 11 jakeeseen saakka.

mitä sanot ko. ympäristössä vallinneesta jumalattomasta ilmapiiristä, sekä lapsen kasvamisesta sellaisessa ilmapiirissä.

Mutta roomalaiskirje sanoo, että k.o. ihmiset ovat itse läpeensä pahoja (täytyy siis olla aikuisia tai ainakin murrosikäisiä), ja ovat valinneet myös homokäyttäytymisen, ja Jumala on hylännyt heidät siihen tilaan. Tätä en kyllä saa mitenkään sovitettua siinä ympäristössäkään kasvavaan lapseen, joka ei varmasti ole ollut itse niin paha ja jumalaton kuin mistä room.kirje nimenomaan puhuu.

• ML213
        ystvast kirjoitti:

mitä sanot ko. ympäristössä vallinneesta jumalattomasta ilmapiiristä, sekä lapsen kasvamisesta sellaisessa ilmapiirissä.

Mutta roomalaiskirje sanoo, että k.o. ihmiset ovat itse läpeensä pahoja (täytyy siis olla aikuisia tai ainakin murrosikäisiä), ja ovat valinneet myös homokäyttäytymisen, ja Jumala on hylännyt heidät siihen tilaan. Tätä en kyllä saa mitenkään sovitettua siinä ympäristössäkään kasvavaan lapseen, joka ei varmasti ole ollut itse niin paha ja jumalaton kuin mistä room.kirje nimenomaan puhuu.

Tätä en kyllä saa mitenkään sovitettua siinä ympäristössäkään kasvavaan lapseen, joka ei varmasti ole ollut itse niin paha ja jumalaton kuin mistä room.kirje nimenomaan puhuu.
        ---------
        Ihmisen kehitys on todella monitahoinen asia.Varhaislapsuudessa olevat asiat vaikuttavat just ihmisen kehityssuuntaan.Eli lapsi aistiensa avulla imuroi ympärsitöstä kielteisiä tekijöitä, joista hän muovaa mielikuvia asioista,jotka voivatkin olla kehitystä vääristäviä.(Vähän vaikea selittää).

Kun ihminen on ongelmoitunut aikustuessaan, niin hänen alitajunta vain ohjaa häntä kielteisesti ja tämä kielteinen asia on vain se tiedostettu.Jos hän alkaisi tutkia, mistä tämä kielteisyys on muovautunut, niin silloin on jo mentävä lapsuuden ympäristöön.

Niin, onhan ainakin selviö, miten lapsen joutuessa kasvamaan kielteisessä ympäristössä,väkivalta, ylikorostuneen seksuaalisuuden keskellä, ja yleensä epävarmuutta aktivoiva ympäristö, niin tässä ympäristössä lapsi aina ohjautuu ongelmiin aikustuessaan.Taas tämä kielteisen ympäristön vaikutus ilmentyy ihmisissä monin tavoin, johon vaikuttaa genetiikka.

Kaikkein ongelmallisinta lapsella on, jos hänellä aktivoituu hylkäämisen tunne.Tästä johtuen Jumala oikein vihaa hylkäämistä, koska tietää sen tuohoavuuden vaikutuksen ihmiseen.

• ystvast
        ML213 kirjoitti:

Tätä en kyllä saa mitenkään sovitettua siinä ympäristössäkään kasvavaan lapseen, joka ei varmasti ole ollut itse niin paha ja jumalaton kuin mistä room.kirje nimenomaan puhuu.
        ---------
        Ihmisen kehitys on todella monitahoinen asia.Varhaislapsuudessa olevat asiat vaikuttavat just ihmisen kehityssuuntaan.Eli lapsi aistiensa avulla imuroi ympärsitöstä kielteisiä tekijöitä, joista hän muovaa mielikuvia asioista,jotka voivatkin olla kehitystä vääristäviä.(Vähän vaikea selittää).

Kun ihminen on ongelmoitunut aikustuessaan, niin hänen alitajunta vain ohjaa häntä kielteisesti ja tämä kielteinen asia on vain se tiedostettu.Jos hän alkaisi tutkia, mistä tämä kielteisyys on muovautunut, niin silloin on jo mentävä lapsuuden ympäristöön.

Niin, onhan ainakin selviö, miten lapsen joutuessa kasvamaan kielteisessä ympäristössä,väkivalta, ylikorostuneen seksuaalisuuden keskellä, ja yleensä epävarmuutta aktivoiva ympäristö, niin tässä ympäristössä lapsi aina ohjautuu ongelmiin aikustuessaan.Taas tämä kielteisen ympäristön vaikutus ilmentyy ihmisissä monin tavoin, johon vaikuttaa genetiikka.

Kaikkein ongelmallisinta lapsella on, jos hänellä aktivoituu hylkäämisen tunne.Tästä johtuen Jumala oikein vihaa hylkäämistä, koska tietää sen tuohoavuuden vaikutuksen ihmiseen.

kyllä asiaa, mutta tämän nimenomaisen asian vierestä. Kysymys on tuosta raamatunpaikasta. Tätä ei ole kai kukaan ennen kysynyt. Kukaan ei ainakaan osaa näemmä vastata.

• ML213
        ystvast kirjoitti:

kyllä asiaa, mutta tämän nimenomaisen asian vierestä. Kysymys on tuosta raamatunpaikasta. Tätä ei ole kai kukaan ennen kysynyt. Kukaan ei ainakaan osaa näemmä vastata.

Niin, pohdin vain tekijöitä, mitkä voivat vaikuttaa ihmisen seksuaalisuudenkin kehitykseen eli varhaislapsuudessa olevaan lapseen eli miten lapsi mahdollistuisi kasvamaan poikkeavasti.

Käsitinkö siis väärin.Oliko kysymys 5- vuotiaan lapsen seksuaaalisesta kehityksestä ja ympäristön todennäköisestä vaikutuksesta siihen.

Itse näen, miten tuossa Rooma.kirjeessä on kyse pitkäkestoisesta ajasta, johon sisäistyy useammat sukupolvet.Taas sukupolvien ongelmathan siirtyvät lapsiin.
        No, en tarkalleen ymmärtänyt mitä tekijää ajoit takaa.

• ystvast
        ML213 kirjoitti:

Niin, pohdin vain tekijöitä, mitkä voivat vaikuttaa ihmisen seksuaalisuudenkin kehitykseen eli varhaislapsuudessa olevaan lapseen eli miten lapsi mahdollistuisi kasvamaan poikkeavasti.

Käsitinkö siis väärin.Oliko kysymys 5- vuotiaan lapsen seksuaaalisesta kehityksestä ja ympäristön todennäköisestä vaikutuksesta siihen.

Itse näen, miten tuossa Rooma.kirjeessä on kyse pitkäkestoisesta ajasta, johon sisäistyy useammat sukupolvet.Taas sukupolvien ongelmathan siirtyvät lapsiin.
        No, en tarkalleen ymmärtänyt mitä tekijää ajoit takaa.

ilmaus seksuaalisuuden "vaihtamisesta", joka viittaa siihen, että kyseessä olisi aikuisen (tai ehkä murrosikäisen) omalla kohdallaan tekemä tietoinen päätös josta hän on itse vastuussa. Näin tuon ymmärtää riippumatta siitä ajatellaanko tuon raamatunpaikan käsittävän pitkän ajanjakson kuten sanoit.

Järkyttävintä on se että monet ihmiset (yleensä uskovaiset) ihan oikeasti ajattelevat tuon raamatunpaikan vuoksi, että on mahdollista valita seksuaalinen suuntautumisensa, koska eivät vaivaudu tutkimaan asiaa syvemmin, esim miettimällä voisivatko he itse vaihtaa seksuaaliset tunteensa täysin ja pelkästään homoseksuaalisiksi. Ei ole siis kyse fyysisen toiminnan vaan tunteiden vaihtamisesta. Ja tuota raamatunpaikkaa käytetään sitten oikeutuksena muiden tuomitsemiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe