Onko kellään ollu samanlaista tapausta? Olin jätkän kanssa yhdynnässä ja käytettii kortsuu, mut sit yhdynnän jälkeisenä aamuna alko alapää valuttaa verta ja sitä on tullu seuraavana päivänäki viel ja ekana päivänä alavatsa oli samanlainen ku menkkojen alus eli pientä kipua vaikka menkkojen pitäs alkaa vähä myöhemmin. Että onkoha tä iha normaalii enää?
verta ydynnän jälkeen
27
9463
Vastaukset
- sä vaa...
...ollu raskaana ?
- tyttö....
en oo tehny viel testii ku tä tapahtu tos edellisyönä..
- kjoppi
Olitko neitsyt?
Käytätkö hormonaalista ehkäisyä?- tyttö....
en ollut neitsyt.. enkä käytä hormonaalista ehkäisyä.. mikään paikka ei oo kipee.. eikä oo mitää oireilua.. että toi verenvuoto ihmetyttää
- sannaK.
tyttö.... kirjoitti:
en ollut neitsyt.. enkä käytä hormonaalista ehkäisyä.. mikään paikka ei oo kipee.. eikä oo mitää oireilua.. että toi verenvuoto ihmetyttää
Aina mun mielestä kehotetaan menemään lääkäriin jos on jotain "ylimääräistä" verenvuotoa. Joskus kuulema kierron puolivälissä (n.2vko menkkojen alkamisesta, ovulaation aikana) voi tulla verta ja se voi olla ihan normaalia, mutta kyllä sekin kannattaa tutkituttaa ensin. On kans olemassa se terkkaripuhelin (puhnro. 10023), josta voi kysyä neuvoa. On ollu hyvä palvelu.
- sannaM.
tyttö.... kirjoitti:
Aina mun mielestä kehotetaan menemään lääkäriin jos on jotain "ylimääräistä" verenvuotoa. Joskus kuulema kierron puolivälissä (n.2vko menkkojen alkamisesta, ovulaation aikana) voi tulla verta ja se voi olla ihan normaalia, mutta kyllä sekin kannattaa tutkituttaa ensin. On kans olemassa se terkkaripuhelin (puhnro. 10023), josta voi kysyä neuvoa. On ollu hyvä palvelu.
- tyttö....
sannaM. kirjoitti:
soitimpa tohon antamaasi numeroon.. mutta en tiedä auttoko mitään kun sieltä vastannut henkilö käski vain odottaa huomiseen ja jos oire jatkuu niin ottamaan yheyttä omaan terveyskeskukseen:(
- soile
Oliko se ensimmäisen kerta miehen kanssa entä onko miehellä erityisen iso siitin ja missä asennossa rakastelitte? Entä onko samanlaisia ongelmia ollut ennen?
- tyttö....
ei ollut ensimmäinen kerta miehen kanssa ja miehellä oli aika pieni siitin.. no asentoi oli lähetyssaarnaaja.. sit ite olin pääl välil ja viel takaatpäin kontallaan.. ei oo ennen tullu verta mutta en tiedä oisko tä mun kuukautisvuotoo ku nyt viimiset 3kk mul on menkat alkanu aika alku kuusta, 3,4 tai 6 päivä ja tä yhdyntä tapahtu 30.6 aamuyöstä ja vuoto alko tona päivänä ja sillo viel alavatsa tuntu samanlaiselta ku kuukautisten alus aina..
- ja entäpä
Syötkö jotakin lääkitystä, joka voisi vaikuttaa limakalvoihin?
- tyttö....
... lääkitystä
- SannaM.
tyttö.... kirjoitti:
... lääkitystä
Joo, sitten kannattaa ottaa neuvosta vaari ja mennä huomenna terveyskeskukseen jos vuoto ei lakkaa. Ainakaan eivät huolestuneet niin, että olis johonkin akuuttiin pikahoitoon tarvetta. Pidätkö muuten kirjaa menkoista? Mulla itellä kierto vaihtelee 26-33 päivän välillä. Eli heittoa saattaa olla hyvinkin viikon verran. Mutta olen aina merkannut alkamispäivät kalenteriin. Samalla oppii oman kiertonsa erityispiirteet ja oikut...
- tyttö....
SannaM. kirjoitti:
Joo, sitten kannattaa ottaa neuvosta vaari ja mennä huomenna terveyskeskukseen jos vuoto ei lakkaa. Ainakaan eivät huolestuneet niin, että olis johonkin akuuttiin pikahoitoon tarvetta. Pidätkö muuten kirjaa menkoista? Mulla itellä kierto vaihtelee 26-33 päivän välillä. Eli heittoa saattaa olla hyvinkin viikon verran. Mutta olen aina merkannut alkamispäivät kalenteriin. Samalla oppii oman kiertonsa erityispiirteet ja oikut...
noku itse soitin sitten terveyskeskukseen ja siel oli vaan päivystäjä paikal ja se sit kyseli tarkemmin mun asiaa ja ku selitin sil sen et mul on nyt kolmen kk ajan menkat alkanu aika alku kuusta joskus 3,4, tai 6 päivä ja sillo ku veren vuoto alko ni alavatsas tuntu samanlaiselta ku menkkojen alus aina ni se päivystäjä rupes sanoo et se voi olla mun kuukautisvuoto näin todennäköisimmin ku ei kerran muita oireita oo et ei tä mun asia kuulemma kovinkaa kiireelliseltä vaikuta. joo mul on ite tä nyt 5kk ajal kierto vaihdellu sii 26-33 välil paitsi et 3kk sit mun menkat meni vähä sekasin kun oli asioita murehdittavina.. et viimisimmät kolmet menkat on ollu 28-33 välillä. mut en sitten tiiä oisko ne voinu alkaa eilen eli 30 päivä jo
- polisee
tyttö.... kirjoitti:
noku itse soitin sitten terveyskeskukseen ja siel oli vaan päivystäjä paikal ja se sit kyseli tarkemmin mun asiaa ja ku selitin sil sen et mul on nyt kolmen kk ajan menkat alkanu aika alku kuusta joskus 3,4, tai 6 päivä ja sillo ku veren vuoto alko ni alavatsas tuntu samanlaiselta ku menkkojen alus aina ni se päivystäjä rupes sanoo et se voi olla mun kuukautisvuoto näin todennäköisimmin ku ei kerran muita oireita oo et ei tä mun asia kuulemma kovinkaa kiireelliseltä vaikuta. joo mul on ite tä nyt 5kk ajal kierto vaihdellu sii 26-33 välil paitsi et 3kk sit mun menkat meni vähä sekasin kun oli asioita murehdittavina.. et viimisimmät kolmet menkat on ollu 28-33 välillä. mut en sitten tiiä oisko ne voinu alkaa eilen eli 30 päivä jo
No eiköhän se sitten ole ihan sillä selvä. Kuulostaa aivan täysin siltä, että kuukautisesi alkoivat. Itsellä ainakin yhdyntä ennen menkkojen alkua saattaa käynnistää kuukautiset hieman aikaisemmin kuin mitä pitäisi. Sen tarkempaa selitystä sille en tiedä, mutta näin se vaan on. Enkä lukemani mukaan ole ainoa.
Eihän tuossa oikeastaan ole mitään erikoista. Mikä nyt sitten tarkalleen ottaen olisi tämän menneen kierron pituus, jos oletetaan, että kuukautisesi alkoivat eilen? Taitaa osua aika lähelle sitä normaalia vaihteluväliäsi. - tyttö....
polisee kirjoitti:
No eiköhän se sitten ole ihan sillä selvä. Kuulostaa aivan täysin siltä, että kuukautisesi alkoivat. Itsellä ainakin yhdyntä ennen menkkojen alkua saattaa käynnistää kuukautiset hieman aikaisemmin kuin mitä pitäisi. Sen tarkempaa selitystä sille en tiedä, mutta näin se vaan on. Enkä lukemani mukaan ole ainoa.
Eihän tuossa oikeastaan ole mitään erikoista. Mikä nyt sitten tarkalleen ottaen olisi tämän menneen kierron pituus, jos oletetaan, että kuukautisesi alkoivat eilen? Taitaa osua aika lähelle sitä normaalia vaihteluväliäsi.no se ois 28
- polisee
tyttö.... kirjoitti:
no se ois 28
Onko sinulla sitten mitään syytä edes epäillä etteikö kyseessä oisi kuukautisvuoto?
- tyttö....
polisee kirjoitti:
Onko sinulla sitten mitään syytä edes epäillä etteikö kyseessä oisi kuukautisvuoto?
et ne on kuukautiset.. ku me harrastettiin seksii ni oltiin vähän kännissä mut käytettiin koko ajan kortsua ja kyl mä ny luotan et se jätkä osaa käyttää kortsuu, mut ainahan voi ajatella jos kortsu on menny rikki..
- vuotaa...
tyttö.... kirjoitti:
et ne on kuukautiset.. ku me harrastettiin seksii ni oltiin vähän kännissä mut käytettiin koko ajan kortsua ja kyl mä ny luotan et se jätkä osaa käyttää kortsuu, mut ainahan voi ajatella jos kortsu on menny rikki..
No on mullakin joskus käynyt noin, neitsyt en oo ja pillereitä syön. Just lauantaina harrastin seksiä, ja heti sen jälkeen vessassa huomasin veristä vuotoa. Menkkojen pitäis alkaa vasta ens sunnuntaina.
Saattaa johtua tuo vuoto siitäkin että jos mies menee liian syvälle, tai on väärässä asennossa.
Joskus vuotaa, joskus ei. Näin ainakin mulla. - tyttö....
vuotaa... kirjoitti:
No on mullakin joskus käynyt noin, neitsyt en oo ja pillereitä syön. Just lauantaina harrastin seksiä, ja heti sen jälkeen vessassa huomasin veristä vuotoa. Menkkojen pitäis alkaa vasta ens sunnuntaina.
Saattaa johtua tuo vuoto siitäkin että jos mies menee liian syvälle, tai on väärässä asennossa.
Joskus vuotaa, joskus ei. Näin ainakin mulla.itse en sitten tiedä että oliko tämä kolme päivää kestävä vuoto kuukautisvuoto, toivottavasti vaikka yleensä menkkani kestää n.5 päivää.. muuten en panikoisi mitään mutta kun tuli tämä vuoto niin rupesin panikoimaan että jos kortsu meni rikki..
- tyttö....
tyttö.... kirjoitti:
itse en sitten tiedä että oliko tämä kolme päivää kestävä vuoto kuukautisvuoto, toivottavasti vaikka yleensä menkkani kestää n.5 päivää.. muuten en panikoisi mitään mutta kun tuli tämä vuoto niin rupesin panikoimaan että jos kortsu meni rikki..
pelkään olevani raskaana.. en kyllä tiedä kuinka helposti kortsu voi mennä rikki..
- SannaM.
tyttö.... kirjoitti:
pelkään olevani raskaana.. en kyllä tiedä kuinka helposti kortsu voi mennä rikki..
Käsittääkseni verenvuoto on nimenomaan keskenmenon merkki - siksi sulta varmaan kysyttiin tossa aikasemmin että olitko raskaana. Siis mahdollisesti jo ennen tätä kyseistä yhdyntää. Mun järkeen ei käy, että verenvuoto olis raskauden merkki, päinvastoin. Mutta ei siihen muuta taattua varmistusta oo kuin että tekee sitten testin...
- tyttö....
SannaM. kirjoitti:
Käsittääkseni verenvuoto on nimenomaan keskenmenon merkki - siksi sulta varmaan kysyttiin tossa aikasemmin että olitko raskaana. Siis mahdollisesti jo ennen tätä kyseistä yhdyntää. Mun järkeen ei käy, että verenvuoto olis raskauden merkki, päinvastoin. Mutta ei siihen muuta taattua varmistusta oo kuin että tekee sitten testin...
väärinkäsitys.. en ole missään nimessä voinut olla raskaana ennen tätä yhdyntää.. mä en oo näemmä ite käsittäny sillo kysymyst oikein..
- SannaM.
tyttö.... kirjoitti:
väärinkäsitys.. en ole missään nimessä voinut olla raskaana ennen tätä yhdyntää.. mä en oo näemmä ite käsittäny sillo kysymyst oikein..
Ok. Jotta mieli rauhoittuu niin tee sitten testi ellei seuraavia menkkoja kuulu. Kerran kymmenisen vuotta sitten mulle muuten kävi niin, että olin matkalla ja tietty vähän stressinä siitä jne. Menkat tuli kaks viikkoa etuajassa, kesti hädintuskin neljä päivää, vuoto oli tosi niukkaa ja ohutta ja yleensä niin kovia kipuja ei ollu käytännössä ollenkaan. Tota ei ikinä oo sen jälkeen sattunu (menkkahistoriaa 22 vuotta..). Kummallinen tää naisen järjestelmä. Oon ite myös sellanen, että meen aika helposti lääkäriin, jos jotain poikkeavaa ilmenee. Meethän säkin sitten jos toi vaikka jatkuiskin? Alapäästä kantsii pitää huolta - tuottaahan se tosi paljon iloa! :)
- tyttö....
SannaM. kirjoitti:
Ok. Jotta mieli rauhoittuu niin tee sitten testi ellei seuraavia menkkoja kuulu. Kerran kymmenisen vuotta sitten mulle muuten kävi niin, että olin matkalla ja tietty vähän stressinä siitä jne. Menkat tuli kaks viikkoa etuajassa, kesti hädintuskin neljä päivää, vuoto oli tosi niukkaa ja ohutta ja yleensä niin kovia kipuja ei ollu käytännössä ollenkaan. Tota ei ikinä oo sen jälkeen sattunu (menkkahistoriaa 22 vuotta..). Kummallinen tää naisen järjestelmä. Oon ite myös sellanen, että meen aika helposti lääkäriin, jos jotain poikkeavaa ilmenee. Meethän säkin sitten jos toi vaikka jatkuiskin? Alapäästä kantsii pitää huolta - tuottaahan se tosi paljon iloa! :)
joo kyllä mun mieli on jo rauhoittunut paljonkin.. täs oli juuri samalla tavalla nyt että, vuoto alko (ja jos se sitten oli kuukautisvuoto niin se alkoi) muutaman päivän etujassa ja kesti vaan kolme päivää ja mitään kipuja ei ollut toisin kuin yleensä mulla on kauheet kivut menkkojen alussa.. joo kyl mä nyt luotan aika pal jo et täs oli vaa menkat etuajas eikä sen kummallisempaa ku olen asiasta jutellut myös kyseisen jätkän kanssa kenen kanssa harrastin seksiä, mutta kyl mä sit meen tutkituttaa asiaa jos jotain muuta ilmenee myöhemmin. mut kiitokset vaan kaikil ketä on auttanu ja kertonu omii näkemyksii =)
- SannaM.
tyttö.... kirjoitti:
joo kyllä mun mieli on jo rauhoittunut paljonkin.. täs oli juuri samalla tavalla nyt että, vuoto alko (ja jos se sitten oli kuukautisvuoto niin se alkoi) muutaman päivän etujassa ja kesti vaan kolme päivää ja mitään kipuja ei ollut toisin kuin yleensä mulla on kauheet kivut menkkojen alussa.. joo kyl mä nyt luotan aika pal jo et täs oli vaa menkat etuajas eikä sen kummallisempaa ku olen asiasta jutellut myös kyseisen jätkän kanssa kenen kanssa harrastin seksiä, mutta kyl mä sit meen tutkituttaa asiaa jos jotain muuta ilmenee myöhemmin. mut kiitokset vaan kaikil ketä on auttanu ja kertonu omii näkemyksii =)
Hyvä homma! Hauskaa kesää! :) p.s. suosittelevat tekemään kortsulle vesitestin aina jälkeenpäin. Eli kumi täyteen vettä - jos ei mitään tule ulos, niin ei ole mennyt rikki. Yksi päänvaiva vähemmän...
- tyttö....
SannaM. kirjoitti:
Hyvä homma! Hauskaa kesää! :) p.s. suosittelevat tekemään kortsulle vesitestin aina jälkeenpäin. Eli kumi täyteen vettä - jos ei mitään tule ulos, niin ei ole mennyt rikki. Yksi päänvaiva vähemmän...
en olekkaan tollaisesta kuullut aiemmin, täytyypä pistää muistiin=)
- kesäinen
tyttö.... kirjoitti:
en olekkaan tollaisesta kuullut aiemmin, täytyypä pistää muistiin=)
tuli vielä viestejäsi lukiessa yksi vaihtoehto mieleen, vaikkakin nuo menkat kuulostaa loppuviimeks kaikista uskottavimmalta...kuitenkin muillekin samaa pohtiville ajattelin mainita että joskus voi kyseessä olla myös esim.peräpukamat jotka voivat olla myös "näkymättömät"...ne saattavat vuotaa joskus verta..itselläni kävi kerran näin yhdynnässä..en tietenkään kehdannut kertoa miehelle oikeaa syytä vaan vetosin menkkoihin..tuo on etenkin takaapäin-asennossa mahdollista...
en yritä leikkiä mitään tohtoria mutta olettaakseni ja omakohtaisella kokemuksella ihan järkiperäinen tietopaketti!:)
Mukavaa kesää kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617540Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242969- 1431803
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1181483Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774