Auttakkee. Ostan jommankumman. Puolusta autoasi, mutta kerro hyvät perusteet.
Ford Focus Wagon vs. Volkswagen Golf Variant
20
3210
Vastaukset
- mm.
Siis Golf tietenkin, itse sain juuri eilen.
Minulla on 1.6 variant.
Kyllä vw:ssä tuntee jämäkkyyden, hiljaisempi focusta. Paremmin sen tiedät kun ajamassa käyt autoja, omasta mielestä Golf on parempi.
Focus saisi panostaa sisä-viihtyvyyteen enemmän.
Oma mielipide näi. - ford
En tunne ketään niin huonoa ihmistä että voisin fordia kehua ja suositella sitä hänelle!
Itsekkin nyt asiasta viisastuneena vaihdan ensi vuonna johonkin laatumerkkiin!
Volkswagen ei voi mitenkään olla huonompi vaihtoehto kuin ford. Joten kaverin neuvo: Älä edes mieti fordia! - MAF
Jos haluat tilavan auton ostat Fordin. Tuo Golf kun ei paini edes samassa kokoluokassa tilojen suhteen. Golf on hiljaisempi, mutta ajettavuudeltaan Focus parempi. Ainoa vika mikä itsellä on Focuksessa ollut on vetoakselit, jotka menivät juuri vaihtoon. Autolla ajettu 69000. Tuo onkin sitten ainoa kerta, kun on tarvinnut autoa määräaikaishuoltojen lisäksi huollossa käyttää. Itse en Golfia edes miettisi sen ahtauden takia. Mutta tietenkin riippuu tarpeista/ perheen koosta.
- pakansekoittaja
Paras on salaisuus.
Miksi minä kertoisin "parhaan", silloin oma autoni jälleenmyyntihinta laskee kun sen aikoinaan myyn. miksikö? Kun on niin paljon muitakin hyviä samanmerkkisiä myynnissä.
Eli en kehu mitään, enkä hauku.
Mutta jos kehuisin, en kehuisi ainakaan minun mielestäni parasta, sitä joka minulla on. - MLA
On se suhteellista. En ole koskaan kokenut Golfia liian ahtaaksi. Omassa takana tällä hetkellä on kaksi isoa lastenistuinta selkämenosuuntaan asennettuna ja edessä yleensä matkustaa kaksi 182cm pitkää aikuista. Tilaa on siis riittävästi 2 2 hengelle, vaikka lapset ovat molemmat alle 3v ja matkustavat isoissa turvaistuimissa. Myöhemmin kun toinen lapsista voi alkaa matkustaa nokka menosuuntaan niin sivuttaistilaa tulee lisää ja takapenkille mahtuu kolmekin turvaistuinta tai kolmas aikuinen - tullut testattua useasti. Tilaa on myös kahdelle normaali kokoiselle aikuiselle takapenkeillä, jos vain osaa käyttää auton tarjoamia säätöjä penkeissä. Kolmas aikuinen alkaa tehdä sivusuunnassa ahdasta, siro - pieni kokoinen toki mahtuu keskelle, muttei 'raavas mies'. Ei tämän kokoluokan autolta mielestäni enempää voi olettakaan, joten ei se liian ahdas ole. Toki aina tilaa saisi olla enemmän, oli auto kuinka tilava tahansa :)
Mitä ajettavuuteen tulee niin mielestäni se on juuri toisinpäin - Fordit häviää aina VW:n malleille ajettavuudessa, ei ne osaa suunnitella niin hyviä ajo-ominaisuuksia kuin VAG-insinöörit - mutta tämä on tietenkin hyvin pitkälti makuasia. - Ajomies
MLA kirjoitti:
On se suhteellista. En ole koskaan kokenut Golfia liian ahtaaksi. Omassa takana tällä hetkellä on kaksi isoa lastenistuinta selkämenosuuntaan asennettuna ja edessä yleensä matkustaa kaksi 182cm pitkää aikuista. Tilaa on siis riittävästi 2 2 hengelle, vaikka lapset ovat molemmat alle 3v ja matkustavat isoissa turvaistuimissa. Myöhemmin kun toinen lapsista voi alkaa matkustaa nokka menosuuntaan niin sivuttaistilaa tulee lisää ja takapenkille mahtuu kolmekin turvaistuinta tai kolmas aikuinen - tullut testattua useasti. Tilaa on myös kahdelle normaali kokoiselle aikuiselle takapenkeillä, jos vain osaa käyttää auton tarjoamia säätöjä penkeissä. Kolmas aikuinen alkaa tehdä sivusuunnassa ahdasta, siro - pieni kokoinen toki mahtuu keskelle, muttei 'raavas mies'. Ei tämän kokoluokan autolta mielestäni enempää voi olettakaan, joten ei se liian ahdas ole. Toki aina tilaa saisi olla enemmän, oli auto kuinka tilava tahansa :)
Mitä ajettavuuteen tulee niin mielestäni se on juuri toisinpäin - Fordit häviää aina VW:n malleille ajettavuudessa, ei ne osaa suunnitella niin hyviä ajo-ominaisuuksia kuin VAG-insinöörit - mutta tämä on tietenkin hyvin pitkälti makuasia.> Tilaa on myös kahdelle normaali kokoiselle
> aikuiselle takapenkeillä, jos vain osaa käyttää
> auton tarjoamia säätöjä penkeissä.
Minulla (180cm) on ollut "ilo" istua kuljettajan (n. 185cm) takana Golfissa. Onneksi matka oli lyhyt, nimittäin olo takana oli kuin ruuvipenkissä. Jalat sai jotenkin survottua takajalkatilaan, mutta millimetriäkään niitä ei voinut liikuttaa. Golfin lyhyt 2511 millin akseliväli käytännössä eliminoi takajalkatilat silloin kun peräkkäin istuu kaksi normaalimittaista tai pitkähköä miestä.
Muissa luokan autoissa on nykyään n. 2600 millin akseliväli, Focuksessa 2615 milliä. Tällainen kymmenen sentin ero vaikuttaa sisätiloihin melkoisesti. Ero Golfin ja Focuksen välillä on tässä kohden lähes yhtä suuri kuin ero Focuksen ja Mondeon välillä.
> Mitä ajettavuuteen tulee niin mielestäni se on
> juuri toisinpäin - Fordit häviää aina VW:n
> malleille ajettavuudessa, ei ne osaa
> suunnitella niin hyviä ajo-ominaisuuksia kuin
> VAG-insinöörit - mutta tämä on tietenkin hyvin
> pitkälti makuasia.
Jaa, onhan tuo Focus saanut ajettavuuden osalta lähes kaikkien lehtien testeissä paremmat arvostelut kuin Golf. Väite on siis minusta epätosi, jos pyritään nojaamaan johonkin faktapohjaiseen ja edes jollain tavalla objektiiviseen tietoon. Kuten sanoit, kyse on kyllä makuasiasta, jotkut pitävät VW:n vakaus- ja jämäkkyyspainotteisesta linjasta, toiset taas arvostavat enemmän Fordin urheilullisempaa käsiteltävyyttä.
Yleisesti ottaen noista sanoisin, että Golf on mielestäni hiljainen ja sisätiloiltaan miellyttävä auto, joka on parhaimmillaan kahdella matkustajalla ja dieselinä. Bensakoneiset Golfit on mielestäni hinnoiteltu hieman suolaisesti, joskin mallin elinkaaren lähestyessä loppuaan hintaero muihin on kaventunut.
Focus taas pesee tiloissa ja ajettavuudessa Golfin ja on bensakoneella omasta mielestäni hinta/laatusuhteessa Golfia edellä. Mutta kukin valitkoon makunsa mukaan. - utelias
Ajomies kirjoitti:
> Tilaa on myös kahdelle normaali kokoiselle
Minulla (180cm) on ollut "ilo" istua kuljettajan (n. 185cm) takana Golfissa. Onneksi matka oli lyhyt, nimittäin olo takana oli kuin ruuvipenkissä. Jalat sai jotenkin survottua takajalkatilaan, mutta millimetriäkään niitä ei voinut liikuttaa. Golfin lyhyt 2511 millin akseliväli käytännössä eliminoi takajalkatilat silloin kun peräkkäin istuu kaksi normaalimittaista tai pitkähköä miestä.
Muissa luokan autoissa on nykyään n. 2600 millin akseliväli, Focuksessa 2615 milliä. Tällainen kymmenen sentin ero vaikuttaa sisätiloihin melkoisesti. Ero Golfin ja Focuksen välillä on tässä kohden lähes yhtä suuri kuin ero Focuksen ja Mondeon välillä.
> pitkälti makuasia.
Jaa, onhan tuo Focus saanut ajettavuuden osalta lähes kaikkien lehtien testeissä paremmat arvostelut kuin Golf. Väite on siis minusta epätosi, jos pyritään nojaamaan johonkin faktapohjaiseen ja edes jollain tavalla objektiiviseen tietoon. Kuten sanoit, kyse on kyllä makuasiasta, jotkut pitävät VW:n vakaus- ja jämäkkyyspainotteisesta linjasta, toiset taas arvostavat enemmän Fordin urheilullisempaa käsiteltävyyttä.
Yleisesti ottaen noista sanoisin, että Golf on mielestäni hiljainen ja sisätiloiltaan miellyttävä auto, joka on parhaimmillaan kahdella matkustajalla ja dieselinä. Bensakoneiset Golfit on mielestäni hinnoiteltu hieman suolaisesti, joskin mallin elinkaaren lähestyessä loppuaan hintaero muihin on kaventunut.
Focus taas pesee tiloissa ja ajettavuudessa Golfin ja on bensakoneella omasta mielestäni hinta/laatusuhteessa Golfia edellä. Mutta kukin valitkoon makunsa mukaan."Muissa luokan autoissa on nykyään n. 2600 millin akseliväli, Focuksessa 2615 milliä. Tällainen kymmenen sentin ero vaikuttaa sisätiloihin melkoisesti."
- vai 1,5 cm:n ero? - MLA
Ajomies kirjoitti:
> Tilaa on myös kahdelle normaali kokoiselle
> pitkälti makuasia.
Focus taas pesee tiloissa ja ajettavuudessa Golfin ja on bensakoneella omasta mielestäni hinta/laatusuhteessa Golfia edellä. Mutta kukin valitkoon makunsa mukaan.Toki ahtaaksi tilat saa jos ei etumatkustaja osaa säätää penkkiään yhtään. Useimmat kun eivät tajua miten penkki edes säätyy ja miten penkin säädöt vaikuttavat takapenkkien jalkatilaan.
Lisäksi tietenkin on niitä tunareita, jotka ovat ostaneet Golfinsa ilman pelkääjän penkin korkeudensäätöä, jolloin penkki toimii vain 'puolittaisilla' säädöillä ja sen taakse ei saa kunnolla tilaa hukkaamatta edestä valtavasti tilaa.
Se, että sinä et juuri silloin mahtunut taakse, ei tarkoita, etteikö taakse oikeasti mahtuisi, jos viitsii nähdä vaivaa ja katsoa mikä on optimaalisin säätö etupenkin tilan ja takapenkin jalkatilan välillä. Joillekin vaiketa ymmärtää, että etupenkin säädöt vaikuttavat takatilaan :)
Ajettavuus on se subjektiivista ja kuten sanoin etupäässä se on _makuasia_. Minua ei niinkään kiinnosta se mitä muut sanovat, vaan mitä itse koen - minä itse kun tiedän parhaiten mikä minusta tuntuu mukavimmalta, et sinä - valitan. - Ajomies
utelias kirjoitti:
"Muissa luokan autoissa on nykyään n. 2600 millin akseliväli, Focuksessa 2615 milliä. Tällainen kymmenen sentin ero vaikuttaa sisätiloihin melkoisesti."
- vai 1,5 cm:n ero?> "Muissa luokan autoissa on nykyään n. 2600
> millin akseliväli, Focuksessa 2615 milliä.
> Tällainen kymmenen sentin ero vaikuttaa
> sisätiloihin melkoisesti."
> - vai 1,5 cm:n ero?
Nyt vertailtiin Golfia (2511mm) ja Focusta (2615mm), ero siis näiden välillä 104mm. Pahoittelen ylläolevan lauseen harhaanjohtavuutta, se todellakin saattoi antaa hieman yksinkertaisemmalle henkilölle väärän kuvan siitä mitä yritettiin viestittää. - Ajomies
MLA kirjoitti:
Toki ahtaaksi tilat saa jos ei etumatkustaja osaa säätää penkkiään yhtään. Useimmat kun eivät tajua miten penkki edes säätyy ja miten penkin säädöt vaikuttavat takapenkkien jalkatilaan.
Lisäksi tietenkin on niitä tunareita, jotka ovat ostaneet Golfinsa ilman pelkääjän penkin korkeudensäätöä, jolloin penkki toimii vain 'puolittaisilla' säädöillä ja sen taakse ei saa kunnolla tilaa hukkaamatta edestä valtavasti tilaa.
Se, että sinä et juuri silloin mahtunut taakse, ei tarkoita, etteikö taakse oikeasti mahtuisi, jos viitsii nähdä vaivaa ja katsoa mikä on optimaalisin säätö etupenkin tilan ja takapenkin jalkatilan välillä. Joillekin vaiketa ymmärtää, että etupenkin säädöt vaikuttavat takatilaan :)
Ajettavuus on se subjektiivista ja kuten sanoin etupäässä se on _makuasia_. Minua ei niinkään kiinnosta se mitä muut sanovat, vaan mitä itse koen - minä itse kun tiedän parhaiten mikä minusta tuntuu mukavimmalta, et sinä - valitan.> Toki ahtaaksi tilat saa jos ei etumatkustaja
> osaa säätää penkkiään yhtään. Useimmat kun
> eivät tajua miten penkki edes säätyy ja miten
> penkin säädöt vaikuttavat takapenkkien
> jalkatilaan.
Hyvä yritys, mutta tässä oli kyseessä kyllä kokeneempi Golfin käyttäjä ja siis kuljettajan takana istuttiin, ei etumatkustajan. Totta kai taakse oltaisiin saatu enemmän tilaa, jos pitkäjalkainen kuljettaja olisi ajanut jalat suussaan. Näin ei kuitenkaan liikenneturvallisuuden vuoksi päätetty tehdä.
> Se, että sinä et juuri silloin mahtunut taakse,
> ei tarkoita, etteikö taakse oikeasti mahtuisi,
> jos viitsii nähdä vaivaa ja katsoa mikä on
> optimaalisin säätö etupenkin tilan ja
> takapenkin jalkatilan välillä. Joillekin
> vaiketa ymmärtää, että etupenkin säädöt
> vaikuttavat takatilaan :)
Vielä vaikeampaa tuntuu olevan ymmärtää, että ei siitä 2511 millistä tule 2615 milliä vaikka kuinka säätäisi. Joko koria on venytettävä tai sitten on aloitettava selittely. Varmasti sinne olisi hiostamalla ja kompromisseja tekemällä saatu muutamia millejä lisää niin että jalat olisi saanut sisään autoon muutenkin kuin survomalla, mutta tämä ei poista sitä tosiasiaa että Golfin takajalkatilat ovat ahtaat.
Kuten sanoin, Golfissa on paljon hyviä puolia, joista muutamia mainitsinkin edellisessä viestissäni. Kummalta kuitenkin tuntuu, että kun lyödään faktoja pöytään takajalkatilan määrästä verrattuna muihin samassa luokassa kilpaileviin autoihin, niin pitää aloittaa kova selittely siitä että todellisuudessa Golf on mitoistaan huolimatta tilava, matkustajat vaan sattuivat olemaan väärän kokoisia tai liian tyhmiä ymmärtämään auton tilavuutta.
Sikäli minulle on aivan sama jos olet ostanut autosi summanmutikassa ja kuvitellut sen sisätilojen olevan suuremmat kuin ne ovatkaan, mutta kun alat levittää virheellistä näkemystäsi muille, on jonkun pakko puuttua peliin.
> Ajettavuus on se subjektiivista ja kuten sanoin
> etupäässä se on _makuasia_. Minua ei niinkään
> kiinnosta se mitä muut sanovat, vaan mitä itse
> koen - minä itse kun tiedän parhaiten mikä
> minusta tuntuu mukavimmalta, et sinä - valitan.
Perustelu olisi ihan hyvä, jos tässä oltaisiin valitsemassa sopivaa autoa sinulle. Mutta kun ei olla. Mietihän hieman, kannattaako keskimääräisen autonostajan luottaa autoja ammatikseen testaavien mielipiteeseen siitä että Focuksen ajettavuus on Golfia parempi, vai onko järkevämpää antaa enemmän painoarvoa jollekin Suomi24:n Golfilla köröttelevälle nimimerkille? - MLA
Ajomies kirjoitti:
> Toki ahtaaksi tilat saa jos ei etumatkustaja
> osaa säätää penkkiään yhtään. Useimmat kun
> eivät tajua miten penkki edes säätyy ja miten
> penkin säädöt vaikuttavat takapenkkien
> jalkatilaan.
Hyvä yritys, mutta tässä oli kyseessä kyllä kokeneempi Golfin käyttäjä ja siis kuljettajan takana istuttiin, ei etumatkustajan. Totta kai taakse oltaisiin saatu enemmän tilaa, jos pitkäjalkainen kuljettaja olisi ajanut jalat suussaan. Näin ei kuitenkaan liikenneturvallisuuden vuoksi päätetty tehdä.
> Se, että sinä et juuri silloin mahtunut taakse,
> ei tarkoita, etteikö taakse oikeasti mahtuisi,
> jos viitsii nähdä vaivaa ja katsoa mikä on
> optimaalisin säätö etupenkin tilan ja
> takapenkin jalkatilan välillä. Joillekin
> vaiketa ymmärtää, että etupenkin säädöt
> vaikuttavat takatilaan :)
Vielä vaikeampaa tuntuu olevan ymmärtää, että ei siitä 2511 millistä tule 2615 milliä vaikka kuinka säätäisi. Joko koria on venytettävä tai sitten on aloitettava selittely. Varmasti sinne olisi hiostamalla ja kompromisseja tekemällä saatu muutamia millejä lisää niin että jalat olisi saanut sisään autoon muutenkin kuin survomalla, mutta tämä ei poista sitä tosiasiaa että Golfin takajalkatilat ovat ahtaat.
Kuten sanoin, Golfissa on paljon hyviä puolia, joista muutamia mainitsinkin edellisessä viestissäni. Kummalta kuitenkin tuntuu, että kun lyödään faktoja pöytään takajalkatilan määrästä verrattuna muihin samassa luokassa kilpaileviin autoihin, niin pitää aloittaa kova selittely siitä että todellisuudessa Golf on mitoistaan huolimatta tilava, matkustajat vaan sattuivat olemaan väärän kokoisia tai liian tyhmiä ymmärtämään auton tilavuutta.
Sikäli minulle on aivan sama jos olet ostanut autosi summanmutikassa ja kuvitellut sen sisätilojen olevan suuremmat kuin ne ovatkaan, mutta kun alat levittää virheellistä näkemystäsi muille, on jonkun pakko puuttua peliin.
> Ajettavuus on se subjektiivista ja kuten sanoin
> etupäässä se on _makuasia_. Minua ei niinkään
> kiinnosta se mitä muut sanovat, vaan mitä itse
> koen - minä itse kun tiedän parhaiten mikä
> minusta tuntuu mukavimmalta, et sinä - valitan.
Perustelu olisi ihan hyvä, jos tässä oltaisiin valitsemassa sopivaa autoa sinulle. Mutta kun ei olla. Mietihän hieman, kannattaako keskimääräisen autonostajan luottaa autoja ammatikseen testaavien mielipiteeseen siitä että Focuksen ajettavuus on Golfia parempi, vai onko järkevämpää antaa enemmän painoarvoa jollekin Suomi24:n Golfilla köröttelevälle nimimerkille?Kirjoitin tuossa edellisessä virheellisesti 'etumatkustajan takana', kun tarkoitukseni oli kirjoittaa 'yleisesti etupenkkien takana' muodossa.
Etkä nähtävästi ymmärtänyt mitä koitin tuolla selittää, kun epäilet minun tarkoittaneen, että kuljettajan penkkiä olisi pitänyt siirtää eteenpäin tilan saamiseksi taakse. Valitan, jollet ymmärrä miten ne säädöt Golfissa toimivat, mutta en tarkoittanut etupenkin eteenpäin siirtämisen tuovan sitä tilaa sinulle taakse, kun sehän juuri veisi liiaksi tilaa edestä. Koita tutustua Golfin penkkien säätöihin niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin. Vihje: korkeudensäätö :)
En ole sanonut Golfia tilavaksi, olen sanonut sitä tiloiltaan riittäväksi - sana muodoilla on hieman eroa. Jos toisin sanoin mielestäsi niin sitten olen pahoillani kirjoitin väärin.
En ole ostanut autoani 'summamutikassa', ihan sovitin turvaistuimiakin sinne ennen ostoa ja totesin sen tiloiltaan _riittäväksi_, kuten jo muutamana otteeseen kirjoitin. Tiesin kyllä, ettei Golfin takatilat ole niin suuret kuin useiden kilpailijoiden, mutta kun saman kokoluokan kilpailijoilla ei ole mitään käsitystä siitä miten tehdään ajettava auto. Lisäksi kun muut eivät osaa tehdä kunnollisia diesel moottoreita niin valinta oli helppo.
Ja mitä tulee siihen ajettavuuteen muutoin, niin täällähän alkuperäinen kirjoittaja juuri pyysi mielipiteitä. Pahoittelen, jos niitä nyt menin sinun harmiksesi esittämään :)
Jos sinusta ammatikseen autoja testaavan mielipiteet, kuten 'penkin lämmittimet ovat väärässsä paikassa -5p' on tärkeätä niin luota vain edelleenkin 'ammattitestaajiin'. Hehän eivät koskaan ole 'tapojensa' orjia ja ovat perillä siitä mitä ihmiset haluavat. Itseäni kun ei kiinnosta se mitä testaajat sanovat, kun testaajat saavat testistä tehtyä minkä kaltaisien haluavat, esittämällä vain haluamansa asiat tai painottamalla testeissä niitä asioita mitä haluavat. Minä itse luotan siihen mikä minusta tuntuu omasta mielestäni parhaalta. Ja niin koitan neuvoa muitakin tekemään - en toki oleta ihmisten luottavan pelkästään minun väitteisiini. - golf
MLA kirjoitti:
Kirjoitin tuossa edellisessä virheellisesti 'etumatkustajan takana', kun tarkoitukseni oli kirjoittaa 'yleisesti etupenkkien takana' muodossa.
Etkä nähtävästi ymmärtänyt mitä koitin tuolla selittää, kun epäilet minun tarkoittaneen, että kuljettajan penkkiä olisi pitänyt siirtää eteenpäin tilan saamiseksi taakse. Valitan, jollet ymmärrä miten ne säädöt Golfissa toimivat, mutta en tarkoittanut etupenkin eteenpäin siirtämisen tuovan sitä tilaa sinulle taakse, kun sehän juuri veisi liiaksi tilaa edestä. Koita tutustua Golfin penkkien säätöihin niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin. Vihje: korkeudensäätö :)
En ole sanonut Golfia tilavaksi, olen sanonut sitä tiloiltaan riittäväksi - sana muodoilla on hieman eroa. Jos toisin sanoin mielestäsi niin sitten olen pahoillani kirjoitin väärin.
En ole ostanut autoani 'summamutikassa', ihan sovitin turvaistuimiakin sinne ennen ostoa ja totesin sen tiloiltaan _riittäväksi_, kuten jo muutamana otteeseen kirjoitin. Tiesin kyllä, ettei Golfin takatilat ole niin suuret kuin useiden kilpailijoiden, mutta kun saman kokoluokan kilpailijoilla ei ole mitään käsitystä siitä miten tehdään ajettava auto. Lisäksi kun muut eivät osaa tehdä kunnollisia diesel moottoreita niin valinta oli helppo.
Ja mitä tulee siihen ajettavuuteen muutoin, niin täällähän alkuperäinen kirjoittaja juuri pyysi mielipiteitä. Pahoittelen, jos niitä nyt menin sinun harmiksesi esittämään :)
Jos sinusta ammatikseen autoja testaavan mielipiteet, kuten 'penkin lämmittimet ovat väärässsä paikassa -5p' on tärkeätä niin luota vain edelleenkin 'ammattitestaajiin'. Hehän eivät koskaan ole 'tapojensa' orjia ja ovat perillä siitä mitä ihmiset haluavat. Itseäni kun ei kiinnosta se mitä testaajat sanovat, kun testaajat saavat testistä tehtyä minkä kaltaisien haluavat, esittämällä vain haluamansa asiat tai painottamalla testeissä niitä asioita mitä haluavat. Minä itse luotan siihen mikä minusta tuntuu omasta mielestäni parhaalta. Ja niin koitan neuvoa muitakin tekemään - en toki oleta ihmisten luottavan pelkästään minun väitteisiini.Mulla oli 1,6 Golf IV:n, jolla ajoin 100 tkm. Hyvä auto, mutta ahtaat takatilat. Vaihdoin sen 1,8 diesel farmari focukseen. Täytyy sanoa, että akseliväli tekee auton sisätilat. Focuksessa voin huoletta säätää ajoasentoni mieleiseksi ja toinen saman kokoinen (183 cm) mahtuu taakse istumaan polvet ottamatta kiinni etupenkkiin. Golfissa on yritetty tehdä lisää tilaa kovertamalla etupenkkien takamuksia. Se auttaakin kun polvet ovat yhdessä asennossa. Mutta niiden polvien saaminen palkoilleen ei ole yhtään helpompaa. Myöskään polvia ei voi liikutella vapaasti. Golfissa takana istuminen oli pitemmän päälle rasittavaa.
Focus on aivan toista maata. Sinne vain istahtaa ja polvia voi heilutella mielen mukaan eikä missään kohtaa ne ota kiinni etupenkiin.
Mitä ajettavutteen tulee, niin varsinkin Focuksen ohjaus on täsmällisempi. Focuksessa kun käännät keskialueella hitusenkin rattia, niin huomaat sen heti auton liikkeessä. Golfissa pieni ratin kääntäminen ei aiheuta mitään autolle. Focus myös pysyy suunnassa Golfia paremmin.
Golfin hinta ja varustus on nyt kohdallaan. - Ajomies
MLA kirjoitti:
Kirjoitin tuossa edellisessä virheellisesti 'etumatkustajan takana', kun tarkoitukseni oli kirjoittaa 'yleisesti etupenkkien takana' muodossa.
Jos sinusta ammatikseen autoja testaavan mielipiteet, kuten 'penkin lämmittimet ovat väärässsä paikassa -5p' on tärkeätä niin luota vain edelleenkin 'ammattitestaajiin'. Hehän eivät koskaan ole 'tapojensa' orjia ja ovat perillä siitä mitä ihmiset haluavat. Itseäni kun ei kiinnosta se mitä testaajat sanovat, kun testaajat saavat testistä tehtyä minkä kaltaisien haluavat, esittämällä vain haluamansa asiat tai painottamalla testeissä niitä asioita mitä haluavat. Minä itse luotan siihen mikä minusta tuntuu omasta mielestäni parhaalta. Ja niin koitan neuvoa muitakin tekemään - en toki oleta ihmisten luottavan pelkästään minun väitteisiini.> Koita tutustua Golfin penkkien säätöihin niin
> ehkä ymmärrät mitä tarkoitin. Vihje:
> korkeudensäätö :)
Ajattelitko kohta keksiä sellaisenkin selityksen, jossa kuljettajan istuimen korkeuden säätäminen ei vaikuta kuljettajan ajoasentoon? Tarkoitukseni, vaikka se ilmeisesti jäi sinulle ymmärrysvaikeuksistasi johtuen epäselväksi, oli ilmoittaa että Golfissa emme onnistuneet saamaan mukavia tiloja samaan aikaan sekä kuljettajalle että matkustajalle, jotka molemmat olivat yli 180cm pitkiä.
> En ole sanonut Golfia tilavaksi, olen sanonut
> sitä tiloiltaan riittäväksi - sana muodoilla on
> hieman eroa. Jos toisin sanoin mielestäsi niin
> sitten olen pahoillani kirjoitin väärin.
"Sana muodoilla" (sic) on todellakin hieman eroa. Havaitsitko myös, että minä en koskaan väittänyt etteikö Golfiin saisi kahta pienehköä, tai vaikkapa yhtä pitempää ja yhtä pienempää, henkilöä peräkkäin istumaan niin että molemmat saavat siedettävät tilat. Varmasti moinen on mahdollista. Ilmoitin kuitenkin tilanteen, jossa tilat osoittautuivat riittämättömiksi. Jostain syystä aloit inttää asiasta aivan kuin olisit itse ollut paikalla todistamassa tapahtumaa.
Sanot, että Golf on tiloiltaan "riittävä". Sinäkö määrittelet mikä on riittävää ja mikä ei? Tässä tapauksessa tilat olivat kaikkea muuta kuin riittävät! Toki esimerkiksi kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen matka-autona Golfin sisätilat täyttävät tarkoituksensa, mutta jos autolla tullaan kyyditsemään yhtäaikaisesti yli kahta pitkää aikuista, tilaongelmia tulee ilmenemään.
> En ole ostanut autoani 'summamutikassa', ihan
> sovitin turvaistuimiakin sinne ennen ostoa ja
> totesin sen tiloiltaan _riittäväksi_, kuten jo
> muutamana otteeseen kirjoitin.
Ihanko turvaistuinta sovitit? Ja sillä perusteella totesit että kun se turvaistuin sinne mahtuu, niin totta kai ne tilat sitten riittävät kaikkiin muihinkin tarkoituksiin, joihin joku toinen voisi haluta Golfia käyttää? Eihän kukaan tässä ole väittämässäkään etteikö Golf olisi sinulle tai sinun tarkoituksiisi sopiva auto, mutta kuten aiemmassa viestissä sanoin, eihän sitä sinulle olla ostamassa.
> Ja mitä tulee siihen ajettavuuteen muutoin,
> niin täällähän alkuperäinen kirjoittaja juuri
> pyysi mielipiteitä. Pahoittelen, jos niitä nyt
> menin sinun harmiksesi esittämään :)
Ei sinun mielipiteesi minua haittaa, mutta se haittaa että ilmoitat että "kilpailijoilla ei ole mitään käsitystä siitä miten tehdään ajettava auto", ihan kuin se olisi joku absoluuttinen totuus. Mihin putosivat sanat "minun mielestäni"?
> Jos sinusta ammatikseen autoja testaavan
> mielipiteet, kuten 'penkin lämmittimet ovat
> väärässsä paikassa -5p' on tärkeätä niin luota
> vain edelleenkin 'ammattitestaajiin'. Hehän
> eivät koskaan ole 'tapojensa' orjia ja ovat
> perillä siitä mitä ihmiset haluavat.
Kuten sanottu, luotan kyllä mielelläni edelleen ammattitestaajiin kuin kaltaisiisi amatööri"testaajiin", jos valinta pitää näiden kahden välillä tehdä. Tietysti lopullinen valinta tehdään aina sen perusteella, miltä auto omasta mielestä tuntuu. Tämä on kuitenkin asia, jonka jokaisen pitäisi antaa kokea itse. Ilman vahvoja perusteita on turha esittää esimerkiksi väitteitä siitä, että vain Volkswagen osaisi tehdä ajettavia autoja.
Lopuksi heitettäköön vielä muutama hauska linkki Volkswagen-keskustelualueelta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000430369
"Huonoja puolia ahdas jalkatila takana johtuen lyhyestä akselivälistä..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000430462
"Takapolvitilat eivät ole pitkille ihmisille kehuttavat..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000388082
"...niin kuin IV Golf Variant olikin ykkössuosikkini autoa vaihtaessani syksyllä 2002, oli se pakko hylätä juuri tuon lyhyen akselivälin aiheuttaman "sisäahtauden" vuoksi - kun takapenkille asetti lastenistuimen (uusi, ei mikään maalaissohvan kokoinen) selkä menosuuntaan, kuten suositus on, ei pelkääjänpuolen etupenkille mahtunut enää edes vaimoni (163cm) minusta puhumattakaan (183cm)..."
Olet näemmä tuollakin yrittänyt potkia tutkainta vastaan, mutta ehkä jossain vaiheessa sinullekin valkenee, ettei akseliväli pitene tyhjää puhumalla. Ehkä sitten kun saat Golf V:n allesi voit sinäkin myöntää, että se nelosen akseliväli ei aina ja kaikkialla ollutkaan ihan riittävä.
Tai ehkä Volkswagen vaan on tyhmä kun tekee Passatiakin, turhaanhan sitä pidemmän akselivälin mallia pukkaamaan ulos, kun kerran Golf neloseen mahtuu! Ja aina! Halleluja, aamen. - MLA
Ajomies kirjoitti:
> Koita tutustua Golfin penkkien säätöihin niin
> ehkä ymmärrät mitä tarkoitin. Vihje:
> korkeudensäätö :)
Ajattelitko kohta keksiä sellaisenkin selityksen, jossa kuljettajan istuimen korkeuden säätäminen ei vaikuta kuljettajan ajoasentoon? Tarkoitukseni, vaikka se ilmeisesti jäi sinulle ymmärrysvaikeuksistasi johtuen epäselväksi, oli ilmoittaa että Golfissa emme onnistuneet saamaan mukavia tiloja samaan aikaan sekä kuljettajalle että matkustajalle, jotka molemmat olivat yli 180cm pitkiä.
> En ole sanonut Golfia tilavaksi, olen sanonut
> sitä tiloiltaan riittäväksi - sana muodoilla on
> hieman eroa. Jos toisin sanoin mielestäsi niin
> sitten olen pahoillani kirjoitin väärin.
"Sana muodoilla" (sic) on todellakin hieman eroa. Havaitsitko myös, että minä en koskaan väittänyt etteikö Golfiin saisi kahta pienehköä, tai vaikkapa yhtä pitempää ja yhtä pienempää, henkilöä peräkkäin istumaan niin että molemmat saavat siedettävät tilat. Varmasti moinen on mahdollista. Ilmoitin kuitenkin tilanteen, jossa tilat osoittautuivat riittämättömiksi. Jostain syystä aloit inttää asiasta aivan kuin olisit itse ollut paikalla todistamassa tapahtumaa.
Sanot, että Golf on tiloiltaan "riittävä". Sinäkö määrittelet mikä on riittävää ja mikä ei? Tässä tapauksessa tilat olivat kaikkea muuta kuin riittävät! Toki esimerkiksi kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen matka-autona Golfin sisätilat täyttävät tarkoituksensa, mutta jos autolla tullaan kyyditsemään yhtäaikaisesti yli kahta pitkää aikuista, tilaongelmia tulee ilmenemään.
> En ole ostanut autoani 'summamutikassa', ihan
> sovitin turvaistuimiakin sinne ennen ostoa ja
> totesin sen tiloiltaan _riittäväksi_, kuten jo
> muutamana otteeseen kirjoitin.
Ihanko turvaistuinta sovitit? Ja sillä perusteella totesit että kun se turvaistuin sinne mahtuu, niin totta kai ne tilat sitten riittävät kaikkiin muihinkin tarkoituksiin, joihin joku toinen voisi haluta Golfia käyttää? Eihän kukaan tässä ole väittämässäkään etteikö Golf olisi sinulle tai sinun tarkoituksiisi sopiva auto, mutta kuten aiemmassa viestissä sanoin, eihän sitä sinulle olla ostamassa.
> Ja mitä tulee siihen ajettavuuteen muutoin,
> niin täällähän alkuperäinen kirjoittaja juuri
> pyysi mielipiteitä. Pahoittelen, jos niitä nyt
> menin sinun harmiksesi esittämään :)
Ei sinun mielipiteesi minua haittaa, mutta se haittaa että ilmoitat että "kilpailijoilla ei ole mitään käsitystä siitä miten tehdään ajettava auto", ihan kuin se olisi joku absoluuttinen totuus. Mihin putosivat sanat "minun mielestäni"?
> Jos sinusta ammatikseen autoja testaavan
> mielipiteet, kuten 'penkin lämmittimet ovat
> väärässsä paikassa -5p' on tärkeätä niin luota
> vain edelleenkin 'ammattitestaajiin'. Hehän
> eivät koskaan ole 'tapojensa' orjia ja ovat
> perillä siitä mitä ihmiset haluavat.
Kuten sanottu, luotan kyllä mielelläni edelleen ammattitestaajiin kuin kaltaisiisi amatööri"testaajiin", jos valinta pitää näiden kahden välillä tehdä. Tietysti lopullinen valinta tehdään aina sen perusteella, miltä auto omasta mielestä tuntuu. Tämä on kuitenkin asia, jonka jokaisen pitäisi antaa kokea itse. Ilman vahvoja perusteita on turha esittää esimerkiksi väitteitä siitä, että vain Volkswagen osaisi tehdä ajettavia autoja.
Lopuksi heitettäköön vielä muutama hauska linkki Volkswagen-keskustelualueelta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000430369
"Huonoja puolia ahdas jalkatila takana johtuen lyhyestä akselivälistä..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000430462
"Takapolvitilat eivät ole pitkille ihmisille kehuttavat..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000388082
"...niin kuin IV Golf Variant olikin ykkössuosikkini autoa vaihtaessani syksyllä 2002, oli se pakko hylätä juuri tuon lyhyen akselivälin aiheuttaman "sisäahtauden" vuoksi - kun takapenkille asetti lastenistuimen (uusi, ei mikään maalaissohvan kokoinen) selkä menosuuntaan, kuten suositus on, ei pelkääjänpuolen etupenkille mahtunut enää edes vaimoni (163cm) minusta puhumattakaan (183cm)..."
Olet näemmä tuollakin yrittänyt potkia tutkainta vastaan, mutta ehkä jossain vaiheessa sinullekin valkenee, ettei akseliväli pitene tyhjää puhumalla. Ehkä sitten kun saat Golf V:n allesi voit sinäkin myöntää, että se nelosen akseliväli ei aina ja kaikkialla ollutkaan ihan riittävä.
Tai ehkä Volkswagen vaan on tyhmä kun tekee Passatiakin, turhaanhan sitä pidemmän akselivälin mallia pukkaamaan ulos, kun kerran Golf neloseen mahtuu! Ja aina! Halleluja, aamen.Olet harvinaisen kova inttämään. Jos otat kirjoittamani tekstit ulos kokonaisuudesta, saat ne kuullostamaan 'typerämmiltä' mitä ne oikeasti ovat. Väännät sanojani kuin tällä palstalla tutuksi kaikille tullut 'Hintt-Ari' aikoinaan. Kaikki pitää ottaa irti kokonaisuudesta ja vääntää haluamaansa muotoon. Olen pahoillani, jos nopeasti kirjoittaessani teen kirjoitusvirheitä, mutta kun tässä on tämä tietokone 'välissä' hidastamassa ajatuksen juoksua ja tämä pirun pikku laatikko näyttää tekstiä vain 'pari' riviä kerrallaan - koita siinä sitten 'oikolukea' kirjoituksiasi - niin ja kun nämä 'Eniron nörtit' eivät osaa tehdä edes resoluutioon skaalautuvaa stylesheettiä, niin ei tästä isolla resolla aina saa selvääkään ;)
Jollet kestä lukea kirjoitusvirheitäni, niin älä lue kirjoituksiani - yksinkertaista ja tehokasta.
Mainitsinhan kirjoituksissani mitä tarkoitin riittävillä tiloilla. Puhuin tapauksesta 2 2, joka on melko yleinen perheen lukumäärä. Jollet osaa lukea koko tekstiä, älä sitten kommentoi sen osasia. Oletin sinunkin ymmärtävän, etten puhunut viiden aikuisen kuljettamisesta, kun kerran en moisesta maininnut - olen pahoillani, kun en kirjoittanut kaikkia tapauksia tähän, joista en kirjoita mielipidettäni.
Mitä tulee niihin penkin säätöihin niin et nähtävästi siis ymmärrä ollenkaan mitä tarkoitan, kun vain kokoajan väännät jotain epämääräistä. Olkoon sitten - mikä minä 'viisaampiani' olen enempää valistamaan :)
Edelleenkin vain muistutan, että olemme vaimon kanssa molemmat 182cm pitkiä ja matkasimme ennen kevään iloista perheen lisäystä juuri 'peräkkäin', eli toinen ajoi ja toinen oli kuljettajan takana lapsen ollessa turvaistuimessa keskellä. Eli kaksi yli 180cm pitkää mahtuu matkustamaan Golfinkin _ahtaissa_ tiloissa 'peräkkäin' - tilat olivat siis riittävät juuri siihen missä väitit, ettei ne ole. Sitä koitin sinulle tässä koko ajan kertoa, mutta et vain tunnu ymmärtävän. Tottakai lisätila olisi enemmän kuin tervetullutta, mutta niin se olisi aina joka autossa.
'Riittävä' on se mitä tuossa määrittelin. Jos lukisit koko kirjoituksen ehkä ymmärtäisit sen.
Onko tilat riittävät lukijalle, on hänen pääteltävä valitettavasti itse. Järjen käyttö kun on välillä pakollista.
Turvaistuimien sovituksesta mainitsin kun kerran epätoivoissasi herjasit minun ostaneen auton 'summamutikassa'. Minulle ei ole tärkeätä se, että takapenkille mahtuu 3 aikuista matkustamaan. Se tuli selväksi kirjoituksissani, jos olisit vain viitsinyt lukea ne.
"Minun mielestäni" on itsestään selvyys. Jos en kerro jotain lähdettä väitteelleni, niin eikö ole itsestään selvää, että se on mielipiteeni. Ihan normaalia luetun ymmärtämistä siinä hieman vaaditaan, mutta...
En ole akselivälin pituuden kasvusta missään vaiheessa puhunut. Sinä ihan itse keksit moisia väitteitä - aivan kuin eräs 'Hintt-Ari' täällä palstalla. Taidat siis olla hän, kukaan muuhan täällä ei näin typeristä ala kanssani väittelemään ja saivartelemaan kirjoituksistani :)
Ja kun lainailet taas tekstejä muilta kirjoittajilta ja otat ne pois kokonaisuudesta, niin tietenkin saat asiasi esitettyä haluamassasi muodossa (sentään esitit 'lähteet') - aivan kuin samoin 'ammattitestaajien' suosivat omia suosikkejaan 'testeissään'. Jätetään mainitsematta se, mikä ei olisi edullista halutulle mallille ja mainitaan se mikä on halutulle mallille edullista. Niinhän se mainostaminen tapahtuu - suurin osa 'ammattitesteistähän' on pelkkiä 'puffeja'.
Mitä tulee Golf V:hen niin sen akselivälistä liikkuu villejä huhuja, että se olisi yhtä lyhyt akseliväliltään kuin Golf IV. Niin lisäksi on villejä huhuja myös siitä, ettei Golf V:tä tulisi Varianttina, en perheellisenä raaski pystyperää ostaa, kun pitää tavaratilaakin olla. Enemmän olen innostunut Touranista, mutta voi olla, että vaihdan seuraavaksi merkkiä. - Ajomies
MLA kirjoitti:
Olet harvinaisen kova inttämään. Jos otat kirjoittamani tekstit ulos kokonaisuudesta, saat ne kuullostamaan 'typerämmiltä' mitä ne oikeasti ovat. Väännät sanojani kuin tällä palstalla tutuksi kaikille tullut 'Hintt-Ari' aikoinaan. Kaikki pitää ottaa irti kokonaisuudesta ja vääntää haluamaansa muotoon. Olen pahoillani, jos nopeasti kirjoittaessani teen kirjoitusvirheitä, mutta kun tässä on tämä tietokone 'välissä' hidastamassa ajatuksen juoksua ja tämä pirun pikku laatikko näyttää tekstiä vain 'pari' riviä kerrallaan - koita siinä sitten 'oikolukea' kirjoituksiasi - niin ja kun nämä 'Eniron nörtit' eivät osaa tehdä edes resoluutioon skaalautuvaa stylesheettiä, niin ei tästä isolla resolla aina saa selvääkään ;)
Jollet kestä lukea kirjoitusvirheitäni, niin älä lue kirjoituksiani - yksinkertaista ja tehokasta.
Mainitsinhan kirjoituksissani mitä tarkoitin riittävillä tiloilla. Puhuin tapauksesta 2 2, joka on melko yleinen perheen lukumäärä. Jollet osaa lukea koko tekstiä, älä sitten kommentoi sen osasia. Oletin sinunkin ymmärtävän, etten puhunut viiden aikuisen kuljettamisesta, kun kerran en moisesta maininnut - olen pahoillani, kun en kirjoittanut kaikkia tapauksia tähän, joista en kirjoita mielipidettäni.
Mitä tulee niihin penkin säätöihin niin et nähtävästi siis ymmärrä ollenkaan mitä tarkoitan, kun vain kokoajan väännät jotain epämääräistä. Olkoon sitten - mikä minä 'viisaampiani' olen enempää valistamaan :)
Edelleenkin vain muistutan, että olemme vaimon kanssa molemmat 182cm pitkiä ja matkasimme ennen kevään iloista perheen lisäystä juuri 'peräkkäin', eli toinen ajoi ja toinen oli kuljettajan takana lapsen ollessa turvaistuimessa keskellä. Eli kaksi yli 180cm pitkää mahtuu matkustamaan Golfinkin _ahtaissa_ tiloissa 'peräkkäin' - tilat olivat siis riittävät juuri siihen missä väitit, ettei ne ole. Sitä koitin sinulle tässä koko ajan kertoa, mutta et vain tunnu ymmärtävän. Tottakai lisätila olisi enemmän kuin tervetullutta, mutta niin se olisi aina joka autossa.
'Riittävä' on se mitä tuossa määrittelin. Jos lukisit koko kirjoituksen ehkä ymmärtäisit sen.
Onko tilat riittävät lukijalle, on hänen pääteltävä valitettavasti itse. Järjen käyttö kun on välillä pakollista.
Turvaistuimien sovituksesta mainitsin kun kerran epätoivoissasi herjasit minun ostaneen auton 'summamutikassa'. Minulle ei ole tärkeätä se, että takapenkille mahtuu 3 aikuista matkustamaan. Se tuli selväksi kirjoituksissani, jos olisit vain viitsinyt lukea ne.
"Minun mielestäni" on itsestään selvyys. Jos en kerro jotain lähdettä väitteelleni, niin eikö ole itsestään selvää, että se on mielipiteeni. Ihan normaalia luetun ymmärtämistä siinä hieman vaaditaan, mutta...
En ole akselivälin pituuden kasvusta missään vaiheessa puhunut. Sinä ihan itse keksit moisia väitteitä - aivan kuin eräs 'Hintt-Ari' täällä palstalla. Taidat siis olla hän, kukaan muuhan täällä ei näin typeristä ala kanssani väittelemään ja saivartelemaan kirjoituksistani :)
Ja kun lainailet taas tekstejä muilta kirjoittajilta ja otat ne pois kokonaisuudesta, niin tietenkin saat asiasi esitettyä haluamassasi muodossa (sentään esitit 'lähteet') - aivan kuin samoin 'ammattitestaajien' suosivat omia suosikkejaan 'testeissään'. Jätetään mainitsematta se, mikä ei olisi edullista halutulle mallille ja mainitaan se mikä on halutulle mallille edullista. Niinhän se mainostaminen tapahtuu - suurin osa 'ammattitesteistähän' on pelkkiä 'puffeja'.
Mitä tulee Golf V:hen niin sen akselivälistä liikkuu villejä huhuja, että se olisi yhtä lyhyt akseliväliltään kuin Golf IV. Niin lisäksi on villejä huhuja myös siitä, ettei Golf V:tä tulisi Varianttina, en perheellisenä raaski pystyperää ostaa, kun pitää tavaratilaakin olla. Enemmän olen innostunut Touranista, mutta voi olla, että vaihdan seuraavaksi merkkiä.> Olet harvinaisen kova inttämään. Jos otat
> kirjoittamani tekstit ulos kokonaisuudesta,
> saat ne kuullostamaan 'typerämmiltä' mitä ne
> oikeasti ovat. Väännät sanojani kuin tällä
> palstalla tutuksi kaikille tullut 'Hintt-Ari'
> aikoinaan.
En tunne kyseistä "Hintt-Aria", enkä myöskään ole mielestäni ottanut lausuntojasi irti kokonaisuudesta, kuten väität. On huvittavaa, että itse ryhdyt puhumaan inttämisestä. Ilmeisesti näet rikan toisen silmässä, mutta et malkaa omassasi.
> Jollet kestä lukea kirjoitusvirheitäni, niin
> älä lue kirjoituksiani - yksinkertaista ja
> tehokasta.
En ymmärrä, miten sen että kestän kirjoitusvirheesi pitäisi tarkoittaa sitä, että en saisi niistä mainita.
> Oletin sinunkin ymmärtävän, etten puhunut
> viiden aikuisen kuljettamisesta, kun kerran en
> moisesta maininnut - olen pahoillani, kun en
> kirjoittanut kaikkia tapauksia tähän, joista en
> kirjoita mielipidettäni.
Minä puolestani oletin sinun ymmärtävän, etten minäkäänpuhunut viiden aikuisen kuljettamisesta. Puhuin tilanteesta, jossa takapenkille pitää sijoittaa pitkä aikuinen kuljettajan taakse.
> Mitä tulee niihin penkin säätöihin niin et
> nähtävästi siis ymmärrä ollenkaan mitä
> tarkoitan, kun vain kokoajan väännät jotain
> epämääräistä. Olkoon sitten - mikä
> minä 'viisaampiani' olen enempää valistamaan :)
Niin, jos palailet taaksepäin, huomannet että kyseinen Golf ei ollut minun omistuksessani, vaan kaverini. Luontaisetuna hänellä on usein käytössään eri Volkswageneja, niin Golfeja, Golf Variantteja, Boraa kuin Passattiakin. Kaikissa noissa olen ollut kyydissä ja Passatissa olen viihtynyt takanakin mainiosti, Golfeissa ja Borassa takatilat ovat olleet liian niukat pidemmille matkoille.
> Edelleenkin vain muistutan, että olemme vaimon
> kanssa molemmat 182cm pitkiä ja matkasimme
> ennen kevään iloista perheen lisäystä
> juuri 'peräkkäin', eli toinen ajoi ja toinen
> oli kuljettajan takana lapsen ollessa
> turvaistuimessa keskellä. Eli kaksi yli 180cm
> pitkää mahtuu matkustamaan Golfinkin _ahtaissa_
> tiloissa 'peräkkäin' - tilat olivat siis
> riittävät juuri siihen missä väitit, ettei ne
> ole.
Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissäni, että kyllä sinne _mahduttiin_, mutta olo oli kuin sardiinipurkissa. En siis epäile, että olette moiseen suoritukseen kyenneet. Onhan Volkswagenin paljon pienempään vanhaan Kuplaankin onnistuttu ahtamaan aivan käsittämätön määrä väkeä, joskin mukavuudesta on varmaankin silloinkin jouduttu tinkimään.
Tässä vaikuttavat merkittävästi kaksi seikkaa, matkustajan ja etenkin kuljettajan pitkäjalkaisuus, sekä kuljettajan ajoasentomieltymys. Jos on lyhytjalkainen malli ja tykkää ajaa edestä ja selkänoja 90 asteen kulmassa, tilaa vapautuu taakse päin ihan eri tavalla kuin silloin jos on pitkäjalkainen yksilö, ajaa mielellään takaa ja selkänoja enemmän kallistettuna.
Näistä syistä johtuen jokaisen on tietysti kokeiltava auton tilojen riittävyys itse, mutta kuten sanottu a) Itse en kokenut niitä riittäväksi tuossa tilanteessa ja b) Focuksessa ja muissa saman luokan autoissa on edelleenkin huikeasti pidempi akseliväli ja paremmat takatilat kuin jo ikääntyneessä Golfissa.
> Tottakai lisätila olisi enemmän kuin
> tervetullutta, mutta niin se olisi aina joka
> autossa.
Rohkenen väittää, että jo vaikka siinä aiemmin mainitussa Mondeossa tai vähintään sitten pitkässä S-sarjan Mersussa ei lisätilaa juuri kaipaile. Se, että lisätila on mielestäsi enemmän kuin tervetullutta kertoo omaa kieltään siitä kuinka paljon tilaa Golfissa oikeasti on. Vaihtoehtojen "riittävästi" ja "miellyttävästi" välillä on aika suuri ero. Venäläisissä panssarivaunuissakin tilaa on "riittävästi" - kunhan olet 160cm.
> Turvaistuimien sovituksesta mainitsin kun
> kerran epätoivoissasi herjasit minun ostaneen
> auton 'summamutikassa'.
Miksi ihmeessä olisin epätoivoissani? Sinähän olet tässä jäämässä pahasti alakynteen. Voidaan väitellä kuinka kauan tahansa, mutta eiväthän ne Golfin tilat siitä mihinkään suurene, eivätkä muiden vastaavan luokan autojen tilat pienene. Niin lahjakas väittelijä et ole, ettäkö voisit muuttaa mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi.
Arvon väittelykumppanini olisi myös syytä paneutua luetun ymmärtämiseen hieman tarkemmin. Ensinnäkin, sanoin että "Sikäli minulle on aivan sama jos olet ostanut autosi summanmutikassa ja kuvitellut sen sisätilojen olevan suuremmat kuin ne ovatkaan...". Huomaa sana "jos", eli kirjoituksistasi sai sellaisen vaikutelman että oelt näin tehnyt, mutta koska minulla ei ollut _faktoja_ siitä miten oikeasti oli käynyt, esitin vain _epäilykseni_ tilanteesta. Sinä puolestasi "tiesit" heti että mukavastihan minä ja kaverini oltaisiin sinne Golfiin mahduttu, vaikka teikäläistä ei tapahtumahetkellä näkynyt lähimaillakaan.
> Minulle ei ole tärkeätä se, että takapenkille
> mahtuu 3 aikuista matkustamaan. Se tuli
> selväksi kirjoituksissani, jos olisit vain
> viitsinyt lukea ne.
Yritetään vielä kerran, nyt rautalangasta:
1) Autoa ei olla ostamassa sinulle, joten on aivan sama mikä sinulle on tärkeää ja mikä ei
2) Autoa ollaan ostamassa alkuperäiselle kysyjälle, joka voi haluta käyttää autoa eri tarkoituksiin kuin sinä
3) Moni haluaa käyttää tämän kokoluokan autoa vaativampiinkin kuljetustarpeisiin kuin sinä, olenpa nähnyt näitä takseinakin (harvoin, mutta nähnyt kuitenkin)!
Sanovat, että kertaus on opintojen äiti, mutta yritä nyt ymmärtää ettet tekisi itseäsi täysin naurettavaksi.
> "Minun mielestäni" on itsestään selvyys. Jos en
> kerro jotain lähdettä väitteelleni, niin eikö
> ole itsestään selvää, että se on mielipiteeni.
> Ihan normaalia luetun ymmärtämistä siinä hieman
> vaaditaan, mutta...
Ei se oli itsestäänselvyys. On suuri ero sanotaanko "Minun mielestäni Kolumbus löysi Amerikan 1497" vaiko "Kolumbus löysi Amerikan 1497". Edellisessä esitetään henkilön oma muistikuva tai käsitys, jälkimmäisessä esitetään väite jonka vastapuoli olettaa perustuvan vakaaseen tietoon. Kuvattaessa epämääräisiä käsitteitä tai tapahtumia, tai silloin kun oma mielipide ei pohjaudu faktoihin, on syytä käyttää tuota "minun mielestäni"-lisää.
Ylläolevaan liittyen, tiedän Kolumbuksen löytäneen Amerikan 1492. Käytin virheellistä faktaa esimerkeissä painottaakseni entisestään, kuinka erilaisen olon lauseet kuulijassa tai lukijassa jättävät.
> Sinä ihan itse keksit moisia väitteitä - aivan
> kuin eräs 'Hintt-Ari' täällä palstalla. Taidat
> siis olla hän, kukaan muuhan täällä ei näin
> typeristä ala kanssani väittelemään ja
> saivartelemaan kirjoituksistani :)
Kuten sanottu, en tunne kyseistä henkilöä, enkä tietääkseni muitakaan homoseksuaaleja. Enkä mielestäni aloittanut tätä väittelyä kanssasi, vaan sinä tartuit kertomukseeni tapahtumasta jossa Golfiin ei mahduttu, johon sitten vastasin oikaistakseni virheellistä käsitystäsi.
> aivan kuin samoin 'ammattitestaajien' suosivat
> omia suosikkejaan 'testeissään'. Jätetään
> mainitsematta se, mikä ei olisi edullista
> halutulle mallille ja mainitaan se mikä on
> halutulle mallille edullista. Niinhän se
> mainostaminen tapahtuu - suurin
> osa 'ammattitesteistähän' on pelkkiä 'puffeja'.
Tästä voisit olla yhteydessä Tuulilasiin, TM:ään ja tietenkin suurempiin eurooppalaisiin autoalan lehtiin päin, joita on aika iso pino. He varmasti mielellään valistaisivat sinua asiasta lisää. Tietysti mikään testi ei ole puolueeton, mutta tuntuisi kummalliselta jos Ford olisi onnistunut lahjomaan valtaosan autotoimittajista kehumaan nimenomaan Focuksen ajettavuutta ilman että se kuitenkaan voittaisi läheskään kaikkia vertailuja, joihin se osallistuu.
Vaihtoehtoja on aika lailla kaksi, joko sinä olet oikeassa, autolehdet salaliitossa autotehtaiden kanssa ja valtaosa autotoimittajista joko ammattitaidottomia tai lahjottuja, tai sitten sinä, yksinäinen nimimerkki netin keskustelupalstalla oletkin ehkä väärässä ja pitkän kokemuksen hankkineet autotoimittajat ymmärtävät asian paremmin.
Tuulilasin testin, jossa olivat mukana niin Focus kuin Golfkin, voitti muuten... Opel Astra!
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=100617&page=12
Vaikka Focus saikin kehuja hyvistä ajo-ominaisuuksistaan, ilmeisesti autotehtaan rahat eivät riittänetkään tällä kertaa testivoiton ostamiseen, vaikka ajo-ominaisuuksien suhteen lahjonta onnistuikin. Vai olisikohan niin, että joku pitää kuitenkin siitä testistä aina valita parhaaksi ja muiden mallien omistajat sekä myyjät tottakai suhtautuvat testiin kuin kettu pihlajanmarjoihin...
> Mitä tulee Golf V:hen niin sen akselivälistä
> liikkuu villejä huhuja, että se olisi yhtä
> lyhyt akseliväliltään kuin Golf IV. Niin
> lisäksi on villejä huhuja myös siitä, ettei
> Golf V:tä tulisi Varianttina, en perheellisenä
> raaski pystyperää ostaa, kun pitää
> tavaratilaakin olla.
Vaikea kyllä uskoa, että Golf V olisi yhtä lyhyt akseliväliltään kuin nelonen, kun luokan muiden autojen akseliväli on kasvanut kovasti viime vuosina ja samalle pohjalevylle tullut uusi Audi A3:kin on kasvattanut tuota mittaa 258cm:iin. Mutta mahdollistahan se tietysti on, varmasti asian näkee vasta sitten kun auto tulee myyntiin.
> Enemmän olen innostunut Touranista, mutta voi
> olla, että vaihdan seuraavaksi merkkiä.
Toivotan onnea seuraavaan autovalintaan, riippumatta siitä mihin merkkiin ja malliin päädytkin. Lupaan myös, että jos satumme tänne yhtäaikaisesti kun tuo vaihto tulee ajankohtaiseksi, pyrin ottamaan käyttötarpeesi ja mieltymyksesi huomioon antaessani suosituksia ja moittiessani eri malleja. Threadin ensimmäisen viestin kirjoittaja teki virheen pyytäessään vain mielipiteitä näistä kahdesta autosta vastakkain. Jos hän olisi kertonut enemmän tarpeistaan, budjetistaan, moottorimieltymyksistään (bensa vai diesel, suurempi vai pienempi jne.), olisi tästäkin ketjusta ehkä tullut hedelmällisempiä ohjeita. - MLA
Ajomies kirjoitti:
> Olet harvinaisen kova inttämään. Jos otat
> kirjoittamani tekstit ulos kokonaisuudesta,
> saat ne kuullostamaan 'typerämmiltä' mitä ne
> oikeasti ovat. Väännät sanojani kuin tällä
> palstalla tutuksi kaikille tullut 'Hintt-Ari'
> aikoinaan.
En tunne kyseistä "Hintt-Aria", enkä myöskään ole mielestäni ottanut lausuntojasi irti kokonaisuudesta, kuten väität. On huvittavaa, että itse ryhdyt puhumaan inttämisestä. Ilmeisesti näet rikan toisen silmässä, mutta et malkaa omassasi.
> Jollet kestä lukea kirjoitusvirheitäni, niin
> älä lue kirjoituksiani - yksinkertaista ja
> tehokasta.
En ymmärrä, miten sen että kestän kirjoitusvirheesi pitäisi tarkoittaa sitä, että en saisi niistä mainita.
> Oletin sinunkin ymmärtävän, etten puhunut
> viiden aikuisen kuljettamisesta, kun kerran en
> moisesta maininnut - olen pahoillani, kun en
> kirjoittanut kaikkia tapauksia tähän, joista en
> kirjoita mielipidettäni.
Minä puolestani oletin sinun ymmärtävän, etten minäkäänpuhunut viiden aikuisen kuljettamisesta. Puhuin tilanteesta, jossa takapenkille pitää sijoittaa pitkä aikuinen kuljettajan taakse.
> Mitä tulee niihin penkin säätöihin niin et
> nähtävästi siis ymmärrä ollenkaan mitä
> tarkoitan, kun vain kokoajan väännät jotain
> epämääräistä. Olkoon sitten - mikä
> minä 'viisaampiani' olen enempää valistamaan :)
Niin, jos palailet taaksepäin, huomannet että kyseinen Golf ei ollut minun omistuksessani, vaan kaverini. Luontaisetuna hänellä on usein käytössään eri Volkswageneja, niin Golfeja, Golf Variantteja, Boraa kuin Passattiakin. Kaikissa noissa olen ollut kyydissä ja Passatissa olen viihtynyt takanakin mainiosti, Golfeissa ja Borassa takatilat ovat olleet liian niukat pidemmille matkoille.
> Edelleenkin vain muistutan, että olemme vaimon
> kanssa molemmat 182cm pitkiä ja matkasimme
> ennen kevään iloista perheen lisäystä
> juuri 'peräkkäin', eli toinen ajoi ja toinen
> oli kuljettajan takana lapsen ollessa
> turvaistuimessa keskellä. Eli kaksi yli 180cm
> pitkää mahtuu matkustamaan Golfinkin _ahtaissa_
> tiloissa 'peräkkäin' - tilat olivat siis
> riittävät juuri siihen missä väitit, ettei ne
> ole.
Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissäni, että kyllä sinne _mahduttiin_, mutta olo oli kuin sardiinipurkissa. En siis epäile, että olette moiseen suoritukseen kyenneet. Onhan Volkswagenin paljon pienempään vanhaan Kuplaankin onnistuttu ahtamaan aivan käsittämätön määrä väkeä, joskin mukavuudesta on varmaankin silloinkin jouduttu tinkimään.
Tässä vaikuttavat merkittävästi kaksi seikkaa, matkustajan ja etenkin kuljettajan pitkäjalkaisuus, sekä kuljettajan ajoasentomieltymys. Jos on lyhytjalkainen malli ja tykkää ajaa edestä ja selkänoja 90 asteen kulmassa, tilaa vapautuu taakse päin ihan eri tavalla kuin silloin jos on pitkäjalkainen yksilö, ajaa mielellään takaa ja selkänoja enemmän kallistettuna.
Näistä syistä johtuen jokaisen on tietysti kokeiltava auton tilojen riittävyys itse, mutta kuten sanottu a) Itse en kokenut niitä riittäväksi tuossa tilanteessa ja b) Focuksessa ja muissa saman luokan autoissa on edelleenkin huikeasti pidempi akseliväli ja paremmat takatilat kuin jo ikääntyneessä Golfissa.
> Tottakai lisätila olisi enemmän kuin
> tervetullutta, mutta niin se olisi aina joka
> autossa.
Rohkenen väittää, että jo vaikka siinä aiemmin mainitussa Mondeossa tai vähintään sitten pitkässä S-sarjan Mersussa ei lisätilaa juuri kaipaile. Se, että lisätila on mielestäsi enemmän kuin tervetullutta kertoo omaa kieltään siitä kuinka paljon tilaa Golfissa oikeasti on. Vaihtoehtojen "riittävästi" ja "miellyttävästi" välillä on aika suuri ero. Venäläisissä panssarivaunuissakin tilaa on "riittävästi" - kunhan olet 160cm.
> Turvaistuimien sovituksesta mainitsin kun
> kerran epätoivoissasi herjasit minun ostaneen
> auton 'summamutikassa'.
Miksi ihmeessä olisin epätoivoissani? Sinähän olet tässä jäämässä pahasti alakynteen. Voidaan väitellä kuinka kauan tahansa, mutta eiväthän ne Golfin tilat siitä mihinkään suurene, eivätkä muiden vastaavan luokan autojen tilat pienene. Niin lahjakas väittelijä et ole, ettäkö voisit muuttaa mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi.
Arvon väittelykumppanini olisi myös syytä paneutua luetun ymmärtämiseen hieman tarkemmin. Ensinnäkin, sanoin että "Sikäli minulle on aivan sama jos olet ostanut autosi summanmutikassa ja kuvitellut sen sisätilojen olevan suuremmat kuin ne ovatkaan...". Huomaa sana "jos", eli kirjoituksistasi sai sellaisen vaikutelman että oelt näin tehnyt, mutta koska minulla ei ollut _faktoja_ siitä miten oikeasti oli käynyt, esitin vain _epäilykseni_ tilanteesta. Sinä puolestasi "tiesit" heti että mukavastihan minä ja kaverini oltaisiin sinne Golfiin mahduttu, vaikka teikäläistä ei tapahtumahetkellä näkynyt lähimaillakaan.
> Minulle ei ole tärkeätä se, että takapenkille
> mahtuu 3 aikuista matkustamaan. Se tuli
> selväksi kirjoituksissani, jos olisit vain
> viitsinyt lukea ne.
Yritetään vielä kerran, nyt rautalangasta:
1) Autoa ei olla ostamassa sinulle, joten on aivan sama mikä sinulle on tärkeää ja mikä ei
2) Autoa ollaan ostamassa alkuperäiselle kysyjälle, joka voi haluta käyttää autoa eri tarkoituksiin kuin sinä
3) Moni haluaa käyttää tämän kokoluokan autoa vaativampiinkin kuljetustarpeisiin kuin sinä, olenpa nähnyt näitä takseinakin (harvoin, mutta nähnyt kuitenkin)!
Sanovat, että kertaus on opintojen äiti, mutta yritä nyt ymmärtää ettet tekisi itseäsi täysin naurettavaksi.
> "Minun mielestäni" on itsestään selvyys. Jos en
> kerro jotain lähdettä väitteelleni, niin eikö
> ole itsestään selvää, että se on mielipiteeni.
> Ihan normaalia luetun ymmärtämistä siinä hieman
> vaaditaan, mutta...
Ei se oli itsestäänselvyys. On suuri ero sanotaanko "Minun mielestäni Kolumbus löysi Amerikan 1497" vaiko "Kolumbus löysi Amerikan 1497". Edellisessä esitetään henkilön oma muistikuva tai käsitys, jälkimmäisessä esitetään väite jonka vastapuoli olettaa perustuvan vakaaseen tietoon. Kuvattaessa epämääräisiä käsitteitä tai tapahtumia, tai silloin kun oma mielipide ei pohjaudu faktoihin, on syytä käyttää tuota "minun mielestäni"-lisää.
Ylläolevaan liittyen, tiedän Kolumbuksen löytäneen Amerikan 1492. Käytin virheellistä faktaa esimerkeissä painottaakseni entisestään, kuinka erilaisen olon lauseet kuulijassa tai lukijassa jättävät.
> Sinä ihan itse keksit moisia väitteitä - aivan
> kuin eräs 'Hintt-Ari' täällä palstalla. Taidat
> siis olla hän, kukaan muuhan täällä ei näin
> typeristä ala kanssani väittelemään ja
> saivartelemaan kirjoituksistani :)
Kuten sanottu, en tunne kyseistä henkilöä, enkä tietääkseni muitakaan homoseksuaaleja. Enkä mielestäni aloittanut tätä väittelyä kanssasi, vaan sinä tartuit kertomukseeni tapahtumasta jossa Golfiin ei mahduttu, johon sitten vastasin oikaistakseni virheellistä käsitystäsi.
> aivan kuin samoin 'ammattitestaajien' suosivat
> omia suosikkejaan 'testeissään'. Jätetään
> mainitsematta se, mikä ei olisi edullista
> halutulle mallille ja mainitaan se mikä on
> halutulle mallille edullista. Niinhän se
> mainostaminen tapahtuu - suurin
> osa 'ammattitesteistähän' on pelkkiä 'puffeja'.
Tästä voisit olla yhteydessä Tuulilasiin, TM:ään ja tietenkin suurempiin eurooppalaisiin autoalan lehtiin päin, joita on aika iso pino. He varmasti mielellään valistaisivat sinua asiasta lisää. Tietysti mikään testi ei ole puolueeton, mutta tuntuisi kummalliselta jos Ford olisi onnistunut lahjomaan valtaosan autotoimittajista kehumaan nimenomaan Focuksen ajettavuutta ilman että se kuitenkaan voittaisi läheskään kaikkia vertailuja, joihin se osallistuu.
Vaihtoehtoja on aika lailla kaksi, joko sinä olet oikeassa, autolehdet salaliitossa autotehtaiden kanssa ja valtaosa autotoimittajista joko ammattitaidottomia tai lahjottuja, tai sitten sinä, yksinäinen nimimerkki netin keskustelupalstalla oletkin ehkä väärässä ja pitkän kokemuksen hankkineet autotoimittajat ymmärtävät asian paremmin.
Tuulilasin testin, jossa olivat mukana niin Focus kuin Golfkin, voitti muuten... Opel Astra!
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=100617&page=12
Vaikka Focus saikin kehuja hyvistä ajo-ominaisuuksistaan, ilmeisesti autotehtaan rahat eivät riittänetkään tällä kertaa testivoiton ostamiseen, vaikka ajo-ominaisuuksien suhteen lahjonta onnistuikin. Vai olisikohan niin, että joku pitää kuitenkin siitä testistä aina valita parhaaksi ja muiden mallien omistajat sekä myyjät tottakai suhtautuvat testiin kuin kettu pihlajanmarjoihin...
> Mitä tulee Golf V:hen niin sen akselivälistä
> liikkuu villejä huhuja, että se olisi yhtä
> lyhyt akseliväliltään kuin Golf IV. Niin
> lisäksi on villejä huhuja myös siitä, ettei
> Golf V:tä tulisi Varianttina, en perheellisenä
> raaski pystyperää ostaa, kun pitää
> tavaratilaakin olla.
Vaikea kyllä uskoa, että Golf V olisi yhtä lyhyt akseliväliltään kuin nelonen, kun luokan muiden autojen akseliväli on kasvanut kovasti viime vuosina ja samalle pohjalevylle tullut uusi Audi A3:kin on kasvattanut tuota mittaa 258cm:iin. Mutta mahdollistahan se tietysti on, varmasti asian näkee vasta sitten kun auto tulee myyntiin.
> Enemmän olen innostunut Touranista, mutta voi
> olla, että vaihdan seuraavaksi merkkiä.
Toivotan onnea seuraavaan autovalintaan, riippumatta siitä mihin merkkiin ja malliin päädytkin. Lupaan myös, että jos satumme tänne yhtäaikaisesti kun tuo vaihto tulee ajankohtaiseksi, pyrin ottamaan käyttötarpeesi ja mieltymyksesi huomioon antaessani suosituksia ja moittiessani eri malleja. Threadin ensimmäisen viestin kirjoittaja teki virheen pyytäessään vain mielipiteitä näistä kahdesta autosta vastakkain. Jos hän olisi kertonut enemmän tarpeistaan, budjetistaan, moottorimieltymyksistään (bensa vai diesel, suurempi vai pienempi jne.), olisi tästäkin ketjusta ehkä tullut hedelmällisempiä ohjeita.'Hintt-Arin' sukupuoliseen suuntautumiseen ota kantaa, hänellä vain on tapana inttää ja inttää - siinä samalla haukkua muita kommareiksi ja homoseksuaaleiksi. Hänen nimimerkkinsä oli ainakin välillä Ari ja joku antoikin hänelle lisänimen 'Hintt-Ari', kun hän niin parjasi seksuaalisia vähemmistöjä. Olen pahoillani, jos minusta alkoi jo tuntua, että keskustelen taas tämän 'seinän' kanssa :)
Kirjoitusvirheistä mainitseminen on vain epäkohteliasta, jollei niillä ole suurta merkitystä tekstin kokonaisuudelle. Siksi asiasta mainitsin. 'Kirotusvihreitä' sattuu itse kullekin...
Tarkoitukseni oli siis edelleenkin vain 'puoltaa' sitä, että kyllä sinne Golfiinkin mahtuu, jollei tietenkään odota mitään limusiiniä saavansa. Edellinen autoni oli Mazda 626, joten tiesin vaihtavani pienempään autoon, kun Golfin hankin.
Ymmärrän jos olosi Golfissa oli kuin 'sardiinipurkissa', mutta ei se tarkoita sitä, että kaikilla on moinen olo takana. Kyllä itsekin mainitsen minulta Golfistani kysyville, että sen takatilat ovat kokoluokkansa pienimpiä uusissa malleissa, mutta mielestäni niillä tulee toimeen, jollei 'koko sukua' takana kuljeta jatkuvasti.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, että jokaisen on itse kokeiltava autoa, ja päätettävä sopiiko se omiin mieltymyksiin ja tarkoituksiin.
Kaikessa kuitenkin 'nälkä kasvaa syödessä'. Hetken kuluttua nykyisen Focuksen tiloja pidetään ahtaina ja ei nykyinen Mondeokaan välttämättä ole tilava silloisten mieltymysten mukaan. Aina siis lisätila on tervetullut.
Enempää kait on turha näistä mielipiteistä väitellä. Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi 'peistä kalisteltu' - ei tällä inttämisellä pidemmälle pääse :)
- Corolla
Unohda sakemannit jos haluat huoletonta menoa. Alle Corollan farkku ja et tartte tehdä muuta kuin ajella ja välillä tankata bensaa/naftaa. On kokemusta sekä volsusta että voortista...
- Lueskelija
Hei haloo! Arihan tekee valinnan Focuksen ja Golfin välillä mitä sä Corollasta lässytät!
- Smörre
Jos kiinnostaa ni http://taken.to/testdrive osotteesta löytyy pieni arvostelu focus wason dieselistä... golffia oon kans ajanu vastaavalla koneella ja kyllä ne on kummatki aika hyviä pelejä....
- Smörre
vielä ku opettelis kirjottamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123916Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632485Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136