Vuodeksi Vietnamiin

kuumetta

Olen ihan tavis duunari 28v(just täytin) ja tarkotus ois Syyskuun alkupuolella lähteä max 12kk. Vietnamiin tapammaan livenä uutta tyttöystävääni. Siis olenkohan ihan järjissäni? No varmaan en, mutta pitkään on matkalle mieli tehnyt ja rakkaus on sokea!
Vuokrasin yhdessä hujausessa taloni kalusteineen kivantuntuiselle vuokralaiselle edullisesti, ehdolla et paikat pysyy kunnossa 12kk.
Matka jännittää ja polttelee jokapivä enemmän ja enemmän, kuvitelkaa mikä shokki! Meitsi laskeutuu puusta(Suomesta) Ho chi minh cityyn ihmisiä paljon ja niin eri meininki!! Odotan näkeväni rakkaani kentällä vastassa, se eka katse, kosketus, tämä kaikki saa minut tuntemaan pieneksi, heikoksi, haavoittuvaksi en varmaan pysty kyyneliä pidättelemään.
Välillä huvitta täälä kotona ku ruoka ei maisty ollenkaan, laihtunu huolestuttavasti ja välillä mistään "töistä" ei tuu mitään, havahdun töllistelemästä jotain varaston hyllyä, mitä mä täältä haen? Saatika yö unista! Autolla kiertelen kotinurkkia ja paljon kuvia lähettännä, myös viime talven maisemia. Eipä näin sekasin meitsin olo enen ollunna, ihastumisesta. No kaikkee se rakkaus teettää!

15

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

olipa kiva lukea välillä positiivistakin tekstiä; hyvää matkaa rakkaasi luo! Hei, me eletään vai kerran. Positiivista mieltä ja jänniä hetkiä elämääsi. :)

• rokkaa

Vietnamilaiset ovat ihania ihmisiä ja maa on kiva sekamelska rähjäistä asumusta ja isolehtisiä banaanipuita. Suomessa on elämä sen jälkeen ammottavan tyhjää, hiljaista ja steriiliä (myös henk. koht. pelkästään pitkien työmatkojen jälkeen) Kantsii ostaa heti paikan päällä mopo ja ei muuta kuin menoksi :-)

• "kateellinen"

Kyseessä lienee monella tapaa elääsi matka. Menet tapaamaan tyttöystävääsi ja tutustumaan aivan erilaiseen kulttuuriin. Tai paremminkin asumaan sinne, sillä 12 kk varmaan ehtii jo perehtyä maan tapoihinkin. kuinka monen meistä tulee lähdettyä vieraaseen maahan vuodeksi.

Rakkaus teettää kaikenlaista. Mikä lieneekään tulevaisuutesi, niin tuleva vuosi on varmasti unohtumaton. Kerro joskus tällä palstalla mitä sulle kuuluu.

• Yang

Mä lähden mieheni luokse Kiinaan, mutta vain 3 kuukaudeksi, koska ei ole tällä kertaa mahdollista olla pidempään. Jos muutto Kiinaan joskun tulee, laitan asuntoni täällä vuokralle ja käteen jää mukavasti rahaa elellä mieheni maassa, vaikkakin hän haluaa elättää minut,kuten aasialaiseen kulttuuriin kuuluu:)

• Kummallekin

Omat muistoni ovat Bangkokin lentokentältä hieman samanlaisesta tilanteesta. Jännitti ja hermostutti. Ja olihan rakkaani siellä odottamassa minua!!!!

Tuo hetki antoi uuden sivun elämällemme. Nyt siihen on kirjoitettu kauneimmin.

• Sama homma, minunkin rakas, nyk.vaimo odotti minua Bangkokin lentokentällä siskonsa kanssa kun menin sinne ensimmäistä kertaa v.2008.

• kulttuurista

Vietnamilaisilta ystäviltäni olen oppinut, ettei siveellinen pari voi yöpyä yhdessä ennen kuin avioliitto on solmittu.

• Yang

Kiinassakin, joten mieheni kosi minua samana iltana ja polvistui sängyn viereen ja pyysi vaimokseen. Suostuin elämäni ensimmäiseen avioliittoon ja uskoisin että viimeiseen, enkä ole katunut.

• Utelen
        Yang kirjoitti:

Kiinassakin, joten mieheni kosi minua samana iltana ja polvistui sängyn viereen ja pyysi vaimokseen. Suostuin elämäni ensimmäiseen avioliittoon ja uskoisin että viimeiseen, enkä ole katunut.

Ihan ensimmäisenä iltananne vai iltana, jolloin tuli tehtyä "tuhmia" ;) ?

• Nimetön

Viime kuussa poikani ( 26v) on mennyt Vietnamiin töihin vuodeksi Saigoniin. Hän on syntyperäinen Vietnamilainen mutta tuli Suomeen vauvana ja asuu koko ikäänsä suomessa. Jos haluat yhteyttä hänet,tässä minun sähköpostini : [email protected]

• mennä töihin Vietnamiin?

Jos Suomessa tienaa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa niin paljonkohan jää saamatta, kun työskentelee Vietnamissa?

No, ainakin hän saa arvokasta kokemusta Vietnamista...

• vietnamista
        mennä töihin Vietnamiin? kirjoitti:

Jos Suomessa tienaa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa niin paljonkohan jää saamatta, kun työskentelee Vietnamissa?

olen puhunut hänelle tämä asiasta, mutta hän haluaa myös opiskella oma äidinkieltä paremmin( sanoi näin), koska kirjallinen kieli on aika huono kun ei ole sama kuin puhekieli, sekä hän haluaa tutustua vietnamilaisia tyttöjä , ehkä .Sieltä hän saa tukea sukulaisilta myöskin, kun suomessa meillä ei yhtään ketään muuta.

• mennä töihin Vietnamiin? kirjoitti:

Suomi on kallis maa nykyisin, että eurot menee pohjattomaan kaivoon.

• AsianLover

Todella hienoa! Vietnam ei ole niin suosittu matkakohde mitä Thaimaa. Vietnamissa on mukava ilmasto, kivat ihmiset ja halpa hintataso. Toivottavasti tapaamasi nainen soveltuu tyttöystäväksi tai jopa vaimoksi ja voit olla onnellinen. Tästä kirjoituksesta voi lukea, mistä tietää minkälainen thaimaalainen nainen soveltuu tyttöystäväksi/vaimoksi: https://www.asumaanulkomaille.fi/onnellisempi-ulkomailla/rakastunut-thaimaalaiseen-naiseen/ Näitä samoja voi hyvin soveltaa vietnamilaiseen tai ihan myös suomalaiseen.

Itse melkein selvittelisin, miten saada oleskelulupaa pysyvästi Aasiaan ja muuttaisin sinne. Ei enää pimeitä talvia ja tylsiä ihmisiä. Ja ne ruoat ovat siellä niin mahtavia. Olen iloinen puolestasi!

• Aasialaisenkanssanainut

Luulen että oleskelulupaa ei saa ihan helposti.
        Onko sinulla jo parempaa tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7317
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5246
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2961
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      6
      2414
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1468
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      191
      1348
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      310
      1018
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      225
      958
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe