Vuodeksi Vietnamiin

kuumetta

Olen ihan tavis duunari 28v(just täytin) ja tarkotus ois Syyskuun alkupuolella lähteä max 12kk. Vietnamiin tapammaan livenä uutta tyttöystävääni. Siis olenkohan ihan järjissäni? No varmaan en, mutta pitkään on matkalle mieli tehnyt ja rakkaus on sokea!
Vuokrasin yhdessä hujausessa taloni kalusteineen kivantuntuiselle vuokralaiselle edullisesti, ehdolla et paikat pysyy kunnossa 12kk.
Matka jännittää ja polttelee jokapivä enemmän ja enemmän, kuvitelkaa mikä shokki! Meitsi laskeutuu puusta(Suomesta) Ho chi minh cityyn ihmisiä paljon ja niin eri meininki!! Odotan näkeväni rakkaani kentällä vastassa, se eka katse, kosketus, tämä kaikki saa minut tuntemaan pieneksi, heikoksi, haavoittuvaksi en varmaan pysty kyyneliä pidättelemään.
Välillä huvitta täälä kotona ku ruoka ei maisty ollenkaan, laihtunu huolestuttavasti ja välillä mistään "töistä" ei tuu mitään, havahdun töllistelemästä jotain varaston hyllyä, mitä mä täältä haen? Saatika yö unista! Autolla kiertelen kotinurkkia ja paljon kuvia lähettännä, myös viime talven maisemia. Eipä näin sekasin meitsin olo enen ollunna, ihastumisesta. No kaikkee se rakkaus teettää!

15

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      olipa kiva lukea välillä positiivistakin tekstiä; hyvää matkaa rakkaasi luo! Hei, me eletään vai kerran. Positiivista mieltä ja jänniä hetkiä elämääsi. :)

    • rokkaa

      Vietnamilaiset ovat ihania ihmisiä ja maa on kiva sekamelska rähjäistä asumusta ja isolehtisiä banaanipuita. Suomessa on elämä sen jälkeen ammottavan tyhjää, hiljaista ja steriiliä (myös henk. koht. pelkästään pitkien työmatkojen jälkeen) Kantsii ostaa heti paikan päällä mopo ja ei muuta kuin menoksi :-)

    • "kateellinen"

      Kyseessä lienee monella tapaa elääsi matka. Menet tapaamaan tyttöystävääsi ja tutustumaan aivan erilaiseen kulttuuriin. Tai paremminkin asumaan sinne, sillä 12 kk varmaan ehtii jo perehtyä maan tapoihinkin. kuinka monen meistä tulee lähdettyä vieraaseen maahan vuodeksi.

      Rakkaus teettää kaikenlaista. Mikä lieneekään tulevaisuutesi, niin tuleva vuosi on varmasti unohtumaton. Kerro joskus tällä palstalla mitä sulle kuuluu.

    • Yang

      Mä lähden mieheni luokse Kiinaan, mutta vain 3 kuukaudeksi, koska ei ole tällä kertaa mahdollista olla pidempään. Jos muutto Kiinaan joskun tulee, laitan asuntoni täällä vuokralle ja käteen jää mukavasti rahaa elellä mieheni maassa, vaikkakin hän haluaa elättää minut,kuten aasialaiseen kulttuuriin kuuluu:)

    • Kummallekin

      Omat muistoni ovat Bangkokin lentokentältä hieman samanlaisesta tilanteesta. Jännitti ja hermostutti. Ja olihan rakkaani siellä odottamassa minua!!!!

      Tuo hetki antoi uuden sivun elämällemme. Nyt siihen on kirjoitettu kauneimmin.

      • Sama homma, minunkin rakas, nyk.vaimo odotti minua Bangkokin lentokentällä siskonsa kanssa kun menin sinne ensimmäistä kertaa v.2008.


    • kulttuurista

      Vietnamilaisilta ystäviltäni olen oppinut, ettei siveellinen pari voi yöpyä yhdessä ennen kuin avioliitto on solmittu.

      • Yang

        Kiinassakin, joten mieheni kosi minua samana iltana ja polvistui sängyn viereen ja pyysi vaimokseen. Suostuin elämäni ensimmäiseen avioliittoon ja uskoisin että viimeiseen, enkä ole katunut.


      • Utelen
        Yang kirjoitti:

        Kiinassakin, joten mieheni kosi minua samana iltana ja polvistui sängyn viereen ja pyysi vaimokseen. Suostuin elämäni ensimmäiseen avioliittoon ja uskoisin että viimeiseen, enkä ole katunut.

        Ihan ensimmäisenä iltananne vai iltana, jolloin tuli tehtyä "tuhmia" ;) ?


    • Nimetön

      Viime kuussa poikani ( 26v) on mennyt Vietnamiin töihin vuodeksi Saigoniin. Hän on syntyperäinen Vietnamilainen mutta tuli Suomeen vauvana ja asuu koko ikäänsä suomessa. Jos haluat yhteyttä hänet,tässä minun sähköpostini : [email protected]

      • mennä töihin Vietnamiin?

        Jos Suomessa tienaa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa niin paljonkohan jää saamatta, kun työskentelee Vietnamissa?

        No, ainakin hän saa arvokasta kokemusta Vietnamista...


      • vietnamista
        mennä töihin Vietnamiin? kirjoitti:

        Jos Suomessa tienaa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa niin paljonkohan jää saamatta, kun työskentelee Vietnamissa?

        No, ainakin hän saa arvokasta kokemusta Vietnamista...

        olen puhunut hänelle tämä asiasta, mutta hän haluaa myös opiskella oma äidinkieltä paremmin( sanoi näin), koska kirjallinen kieli on aika huono kun ei ole sama kuin puhekieli, sekä hän haluaa tutustua vietnamilaisia tyttöjä , ehkä .Sieltä hän saa tukea sukulaisilta myöskin, kun suomessa meillä ei yhtään ketään muuta.


      • mennä töihin Vietnamiin? kirjoitti:

        Jos Suomessa tienaa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa niin paljonkohan jää saamatta, kun työskentelee Vietnamissa?

        No, ainakin hän saa arvokasta kokemusta Vietnamista...

        Suomi on kallis maa nykyisin, että eurot menee pohjattomaan kaivoon.


    • AsianLover

      Todella hienoa! Vietnam ei ole niin suosittu matkakohde mitä Thaimaa. Vietnamissa on mukava ilmasto, kivat ihmiset ja halpa hintataso. Toivottavasti tapaamasi nainen soveltuu tyttöystäväksi tai jopa vaimoksi ja voit olla onnellinen. Tästä kirjoituksesta voi lukea, mistä tietää minkälainen thaimaalainen nainen soveltuu tyttöystäväksi/vaimoksi: https://www.asumaanulkomaille.fi/onnellisempi-ulkomailla/rakastunut-thaimaalaiseen-naiseen/ Näitä samoja voi hyvin soveltaa vietnamilaiseen tai ihan myös suomalaiseen.

      Itse melkein selvittelisin, miten saada oleskelulupaa pysyvästi Aasiaan ja muuttaisin sinne. Ei enää pimeitä talvia ja tylsiä ihmisiä. Ja ne ruoat ovat siellä niin mahtavia. Olen iloinen puolestasi!

      • Aasialaisenkanssanainut

        Luulen että oleskelulupaa ei saa ihan helposti.
        Onko sinulla jo parempaa tietoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe