Hullu hammaslääkäri

un-na

Jouduin (taas) menemään kipuajalla hammaslääkäriin. Mulla on ylhäällä vasemmalla hammas, joka odottaa juurihoidon aloittamista. Aika siihen vasta kuun lopussa.
Hampaaseen laitettu lääkepaikka kolme viikkoa sitten. Eilisestä alkanut taas särkeä.

No, mutta kuitenkin. Sain siis aamuksi ajan lääkäriin.

Kerroin ennen hoidon aloitusta, että hammas on tulehtunut, ja että pelkään yleensäkkin hammaslääkäriä.

Hml aloitti homman laittamalla yhden piikin, hetken odoteltiin, sitten poraamaan. Sanoin ennen aloitusta, että sanon sitten jos sattuu,

21

2812

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • un-na

Painoin vahingossa jo lähetä...

Niin, sanoin siis että jos sattuu, haluan lisää puudutetta.

Alkoi poraamaan, kohta alkoi sattua sairaasti, pyysin lopettamaan, Hml pitää noin viiden sekunnin tauon, ja jatkaa sit, sanoo vaan, että koita kestää.

Sattuu niin pirusti, kyyneleet valuu jo silmistä ja huudan melkein jo kurkku suorana, ennen kun lopettaa ja sanoo, että laitetaan sitten se toinen piikki, ei saada muuten ikinä valmista.

Onneksi se toinen piikki auttoi, ettei enää sattunut, mutta kyllä se nainen sai taas kynnyksen nousemaan, että menis hammaslääkäriin.

Tärisin kun haavan lehti, kun pääsin tuolista ja huoneesta pois. Piti istua autossa puolisen tuntia, että rauhotuin ja lakkasin tärisemästä.

• huonot hampaat

Mulla samanlaisia kokemuksia,on paljon hammaslääkäristä kiinni miten hoito sujuu.kamalaa kun kipu ensin ja jonottaminen ,että pääsee yl ja sitten ylimielinen hlri joka pitkin hampain hoitaa ja kamala syyllisyys kun joutuu kallista työaikaa viemään!!!!!yritän valita lääkärin kunnan puolelta ja sanon aina olevani pelkopotilas.On kyllä paljon helliä h.lääkäreitä.

• huonot hampaat
        huonot hampaat kirjoitti:

Mulla samanlaisia kokemuksia,on paljon hammaslääkäristä kiinni miten hoito sujuu.kamalaa kun kipu ensin ja jonottaminen ,että pääsee yl ja sitten ylimielinen hlri joka pitkin hampain hoitaa ja kamala syyllisyys kun joutuu kallista työaikaa viemään!!!!!yritän valita lääkärin kunnan puolelta ja sanon aina olevani pelkopotilas.On kyllä paljon helliä h.lääkäreitä.

oho

• un-na
        huonot hampaat kirjoitti:

Sanoin heti, kun menin ovesta sisään että pelkään, ja että hammas on tulehtunut. Odottaa sitä juurihoitoa.
        Kunnan puolella kävin, kipuajalla päivystyksessä.
        Siellä ei voi valita hoitajaa.

Nuivia tapauksia on sattunut tähän mennessä monia, mutta jokainen on kuitenkin lisännyt puudutusta kun sitä olen pyytänyt.
        Tämä ei heti laittanut.

Ja kipua en halua tuntea hammaslääkärissä, jos se on vaan mahdollista.

Ja on niitä mukaviakin.

• Wuokko
        un-na kirjoitti:

Sanoin heti, kun menin ovesta sisään että pelkään, ja että hammas on tulehtunut. Odottaa sitä juurihoitoa.
        Kunnan puolella kävin, kipuajalla päivystyksessä.
        Siellä ei voi valita hoitajaa.

Nuivia tapauksia on sattunut tähän mennessä monia, mutta jokainen on kuitenkin lisännyt puudutusta kun sitä olen pyytänyt.
        Tämä ei heti laittanut.

Ja kipua en halua tuntea hammaslääkärissä, jos se on vaan mahdollista.

Ja on niitä mukaviakin.

Niinpä taas maalikot on muka tietävinään jotain.

Jos hammas todellakin ON tulehtunut puudutus EI välttämättä edes toimi. Vaikka laitais 10 ampullia joten aivan oikea kommentti se "koita kestää".

• un-na
        Wuokko kirjoitti:

Niinpä taas maalikot on muka tietävinään jotain.

Jos hammas todellakin ON tulehtunut puudutus EI välttämättä edes toimi. Vaikka laitais 10 ampullia joten aivan oikea kommentti se "koita kestää".

lukea viestiä kunnolla.
        Siellä luki jotenkin näin, että onneksi toinen piikki auttoi.

• Wuokko
        un-na kirjoitti:

lukea viestiä kunnolla.
        Siellä luki jotenkin näin, että onneksi toinen piikki auttoi.

Puudutteiden teho on heikompi tai ei tehoa ollenkaan jos on pahasti tulehtunut.

Mutta kannattaisko kattoa peiliin ja miettiä miks hampaat on huonossa kunnossa? Olisiko ihan OMA vika? Se on pitkälle asenteesta kiinni miten kokee hammaslääkärissä käynnin...
        Jos jo ennen vastaanotolle tuloa villitsee itsensä kammottavaan pelkotilaan niin jo se sattuu kun sanotaan käsipäivää.

Kyllä terve aikuinen ihminen pientä epämiellyttävyyttä kestää ja jopa kipuakin.

Tietysti jos on aina huutamassa jotain kukkahattutätiä puhaltamaan pipi pois niin kaikki sattuu aina.

• Arvailuja
        Wuokko kirjoitti:

Mutta kannattaisko kattoa peiliin ja miettiä miks hampaat on huonossa kunnossa? Olisiko ihan OMA vika? Se on pitkälle asenteesta kiinni miten kokee hammaslääkärissä käynnin...
        Jos jo ennen vastaanotolle tuloa villitsee itsensä kammottavaan pelkotilaan niin jo se sattuu kun sanotaan käsipäivää.

Tietysti jos on aina huutamassa jotain kukkahattutätiä puhaltamaan pipi pois niin kaikki sattuu aina.

Eipä tämä Wuokko-täti taida olla mikään maallikko kukkahattutäti, joka näin viisaita neuvoja antaa!

• un-na
        Wuokko kirjoitti:

No, mä tiedän kyllä miksi pelkään hammaslääkäriä.
        JA vaikka pelkäänkin, joka kerta kuitenkin aina menen sinne.

Tämän hampaan takia kävin Huhtikuun alussa ekan kerran, kun sitä alkoi vihlomaan, katottiin päältä ja sanottiin, ettei ole mitään vikaa. Kävin kerran jos toisenkin, aina sanottiin, ettei ole mitään vikaa. Pyysin ottamaan röntgenin, ei otettu, kun hampaassa ei ole mitään vikaa.

Kunnes kuukausi sitten piti mennä järkyttävän säryn takia yksityiselle, jossa otettiin se röntgen, ja todettiin että hammas on pahasti tulehtunut, ja tarvitsee juurihoidon.

Joten mä kylllä väitän niin, etä jos muo olis uskottu ja hammas avattu jo Huhtikuussa, tässä ei oltaisi.

Ja tuedän sen kyllä, että saattaa olla niin, ettei puudutus tehoa.
        Olisi voinut hml laittaa sen toisen piikin heti, eikä jatkaa vaan hommaa. Muut on sen piikin heti laittanut, jos sitä olen kokenut tarvitsevani.

• tyttö17
        Wuokko kirjoitti:

No huh huh.. Minulla oli aluksi pienenpieni reikä hampaassa, ja hammaslääkäri laittoi minulle sopimatonta puhdistusainetta siihen ennen paikkausta ja siitä alkoi hirveä turvotus parin kuukauden päästä, sen takia koko hammas ärtyi niin pahasti että juurihoitoa joudutaan tekemään tällä hetkellä.. Oon kärsiny tuosta saman hampaan kivusta noin 9kuukautta, ja tuo juurihoito ei siis todellakaan ole minun vikani. Viime kerralla juurihoidossa itkin koko ajan siellä ja 3 tuntia sen jälkeenkin niistä jälkikivuista, koski niin kamalasti.
        Ja jos ne puudutteet ei toimi niin kyllähän nyt osaavan hammaslääkärin pitäisi tarjota vaikka sedaatiota, eikä katsoa kun toinen istuu tuolissa itkusilmässä! Ja tämä juurihoidon tekijä törppö laittoi vain lisää letkuja ja neuloja suuhun kun olin melkein tukehtumaisillani siihen kipuun ja itkuun. Hammaslääkärin avustaja yritti vähän rauhoitella. Että siinä taas hyvä hammaslääkäri kokemuksia!

• un-na
        tyttö17 kirjoitti:

No huh huh.. Minulla oli aluksi pienenpieni reikä hampaassa, ja hammaslääkäri laittoi minulle sopimatonta puhdistusainetta siihen ennen paikkausta ja siitä alkoi hirveä turvotus parin kuukauden päästä, sen takia koko hammas ärtyi niin pahasti että juurihoitoa joudutaan tekemään tällä hetkellä.. Oon kärsiny tuosta saman hampaan kivusta noin 9kuukautta, ja tuo juurihoito ei siis todellakaan ole minun vikani. Viime kerralla juurihoidossa itkin koko ajan siellä ja 3 tuntia sen jälkeenkin niistä jälkikivuista, koski niin kamalasti.
        Ja jos ne puudutteet ei toimi niin kyllähän nyt osaavan hammaslääkärin pitäisi tarjota vaikka sedaatiota, eikä katsoa kun toinen istuu tuolissa itkusilmässä! Ja tämä juurihoidon tekijä törppö laittoi vain lisää letkuja ja neuloja suuhun kun olin melkein tukehtumaisillani siihen kipuun ja itkuun. Hammaslääkärin avustaja yritti vähän rauhoitella. Että siinä taas hyvä hammaslääkäri kokemuksia!

9kk : O. Mä olen todella pahoillani sun puolesta.

Mulla on Perjantaina aika toisen hampaan paikkaukseen, mutta mietin että pyydän repimään tämän hampaan pois, joka on ollut Huhtikuusta asti kipeä. En kyllä millään jaksais enää puolta vuotta tuskissa.

Kuten aikasemmin kirjotin jo, mulle on kyllä laitettu puudutusta lisää jos olen sitä pyytänyt.

Pahotin mieleni siitä, että pitää väkisin vaan porata yhden piikin jälkeen.

Hammaslääkäritkin on asiakaspalvelu ammatissa, ja mun mielestä varsinkin tässä ammatissa sympaattisuus ja asiakkaan kuunteleminen on erityisen tärkeetä.

Tottakai tähänkin ammattikuntaan mahtuu noita ihmisiä paljon, mutta valitettavasti niitä ei ole mun kohdalle paljoa sattunut.

Kun Perjantaina menen hammaslääkäriin, siellä onneksi on mukava hammaslääkäri, joka kuuntelee minua.

• tyttö17
        un-na kirjoitti:

9kk : O. Mä olen todella pahoillani sun puolesta.

Mulla on Perjantaina aika toisen hampaan paikkaukseen, mutta mietin että pyydän repimään tämän hampaan pois, joka on ollut Huhtikuusta asti kipeä. En kyllä millään jaksais enää puolta vuotta tuskissa.

Kuten aikasemmin kirjotin jo, mulle on kyllä laitettu puudutusta lisää jos olen sitä pyytänyt.

Pahotin mieleni siitä, että pitää väkisin vaan porata yhden piikin jälkeen.

Hammaslääkäritkin on asiakaspalvelu ammatissa, ja mun mielestä varsinkin tässä ammatissa sympaattisuus ja asiakkaan kuunteleminen on erityisen tärkeetä.

Tottakai tähänkin ammattikuntaan mahtuu noita ihmisiä paljon, mutta valitettavasti niitä ei ole mun kohdalle paljoa sattunut.

Kun Perjantaina menen hammaslääkäriin, siellä onneksi on mukava hammaslääkäri, joka kuuntelee minua.

Kyllä hammaslääkärin pitäisi todellakin kuunnella potilasta, hänhän maksaa siitä hoidosta. Turha enää potilaita odotella jos yksityinenkin alkaa ihan miten tahansa hampaita porailemaan. Minulla on huomenna hammaslääkäri, juurihoitoa.. Pitää ajatella vain että huomenna tähän aikaan se on jo ohi. Olen hirveä hammaslääkäri pelkoinen, pienempänä hammaslääkäri aina kiroili ja huusi minulle, sitten tuli uusi hammaslääkäri ylä-asteella joka ei osannut tehdä mitään.. Hirveitä kokemuksia, nykyään yritän päästä aina tietylle mukavalle hammaslääkärille, mutta kunnallisella puolella tuppaa olemaan vähän vaikeampaa. :/

• Anonyymi

En ole koskaan pelännyt hammaslääkäriä , en edes lapsena ja huonon perimän vuoksi olen saanut erittäin huonokuntoiset hampaat joita olen hoidattanutut kymmenien tuhansien eurojen edestä. Sitten sattuman summana jouduin hullun
      hammaslääkärin vastaanotolle. Ensinnäkin hän luki mina täysin väärin, luuli kaiketi pelkopotilaaksi. Jokin minussa sanoi että tuo tuossa on juuri se joka tuhoaa hampaani mutta kohteiaisuudesta ajattelin että tarkistakoon nyt. Tökkäsi neulan läpi kitalaen ja väänsi toisen ikeneen. Kymmenessä minuutissa hän oli tuhonnut kaiken sen mitä olin vuosia paikkauttanut normaaleilla hammaslääkäreillä. Käynnin jälkeen putosi yksi hammas suusta; oli ohennut paprinoueksi ja oli aikoinaan kekeltä paikattu mutta sitähän ei tämä hullu hammaslääkäri tajunnut. Sen tippuneen hampaan vuoksi oli mentävä taas hammaslääkäriin minkä hyvä ja taitava hammasläkäri paikkasi, mutta! Hyväuskoisuutani näytin huimakallista osaproteesia missä oli kultainen kaaripidike. Se katkaistiin pois ja kultakaari katosi sille tielle. Seurasi hyvä hammaslääkäri joka korjasi ensimmäisen tuhoja mutta sitten hänen ylitseen käveli hammashoitaja ja komensi poraamaan ohennetujen hampaitten väliin raot. Tämä hammaslääkäri sai tarpeekseen suomesta ja lähti. Nyt olen syömätön eli siis vellikuurilainen koska ei ole millä purra. Tappio oli minulle tuhat eruoa laitokselle ja huimakallis osaproteesi jota en nyt voi käyttää. Kymmenessä minuutissa tuhottiin kymmenien vuosien hyvien hammaslääkäreitten työ sekä terveyteni. Ulkonäkö meni kaupanpäälisinä. Minulta meni loppukin usko suomalaiseen ylimainostettuun tervyskeskustoimintaan. Käynti oli vain yhden kulmahampaaan vuoksi mitä halusin vahvistuttaa sen osaproteesiin kultakaaren pidikkeenä. Olenhan vain suomalainen en edes pennin arvoinen.

• Anonyymi

On todella ihmeellistä, että ns. terveydenhoidon ammattilaiset saavat Suomessa pilata ihmisten hampaita ja terveyttä ihan mielensä mukaan, pelkäämätttä että kukaan siihen puuttuisi. Yleensä hoidolla tarkoitetaan positiivista tapahtumaa potilaille, mutta valitettavasti liian usein ns. terveydenhoitojen tulokset ovat aivan päin vastaisia. Joista potilaat joutuvat vielä maksamaan!

• Anonyymi

Suomi on kieroutuneitten, itserakkaitten, tuhoamishullujen hammaslääkäreitten paratiisi. Tuho on niin totaalista että jos olisin törmännyt rautatankoon kovalla voimalla tuho olisi ollut pienempi ja vielä edes korjattavissa. Hullu hammaslääkäri sai tuhottua kymenessä minuutissa hampaani käytännöllisesti olemattomiin koska niistä ei olisi enää edes rippitä jäljellä ellei toinen hänkin aataminaikuisella tekniikalla olisi vetänyt hampaitten taake mustaa paikkaa. Nyt ne tuhotut hampaat rapisevat ja musta paikkaa näkyy reitä niin kuin olisin joku hirviö. Uskomatonta miten hammaslääkäri ei edes näe mitään eikä ymmärrä mitään ei kysy mitään ei edes tiedä onko potilas väärä vai oikea. Ja hetkessä on vuosikymmeninen kallis hammashoito ja hammaslääkäreitten taitava työ on pilattu niin täydellisesti etteivät minut hyvähampaisina tunteneet kauhistelivat, Suomalaisilla ei tosiaan ole mitään järkeä ylläpittä terveyskeskuksia missä saa huseerata kaikki epäpätevät ja jopa neuroottiset yksilöt pilaamassa ihmisten terveyttä.

• Anonyymi

- No.
        Mutta kun se on sitä niin hyvää hoitoa, kuten meille jatkuvasti jaksetaan muistuttaa!

• Anonyymi

miksi suomessa täysin mielenvikainen hammaslääkäri saa parinvuoden työkellon ja on sen jälkeen entistä innokkaampi tuhoamaan ihmisten hampaat. Tällainen on mahdollista vain suomessa. Tässä maassa on kehuttu ulkomaille että on hyvä terveydenhoito. Miksi sitten totuus on aivan toista luokkaa, ei ainoastaan hammashoitolassa vaan koko terveyskeskusjärjestelmässä missä lääkärit ovat itsevaltiaita ja potilas se pakollinen lisäke jonka perusteella voi nostaa korkeaa palkkaa. Yhteen liukuhihnaihmiseen saa käyttää korkeintaan kymmenen minuuttia.

• Anonyymi

Kerronpa jotain. Olen käynyt hammaslääkärissä (aina terv.keskuksessa) 7-vuotiaasta asti usein. Pienenä myös oikomishoidon takia, mutta usein myös reikien takia.

IKINÄ, siis kertaakaan lapsrna ei kysytty edes mistään puudutusmahdollisuudesta! Nyt joskus pari-kolmekymppisrnä kuulin ensimmäistä kertaa, että porausta vartenkin voi puuduttaa. Ja minulla on näitä paikkoja varmaan 40 kpl...

Myöskään isäni ja äitini (70 - 75v) eivät ole koskaan saaneet puudutusta paikattaessa. Ei ole koskaan kukaan kysynyt, ei yksityisellä eikä terv.keskuksella.

Että siitä vähän vertailupohjaa jos jollekin ei oikein piikki ole tehonnut....

• Anonyymi

Mä kyllä haluaisin hammaslääkärissä erittäin rajua kohtelua koska mä oon niin tyhmä ihminen. Mä nautin siitä kun mua sattuu.

• Anonyymi

Etkö todellakaan ole vielä saanut haluamaasi nautintoa hammaslääkärillä?
        Toivottavasti toiveesi toteutuu!

Miksi se toteutuu niille, jotka eivät sitä suurin surminkaan halua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö todellakaan ole vielä saanut haluamaasi nautintoa hammaslääkärillä?
        Toivottavasti toiveesi toteutuu!

Miksi se toteutuu niille, jotka eivät sitä suurin surminkaan halua?

2007 varmaan mätähammas jo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1641
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      169
      1594
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      168
      1485
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1298
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1174
    6. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      961
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      953
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      92
      851
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      185
      805
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      207
      759
    Aihe